MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday 1 June 2009

" Berita MUktahir..."

Asalamualai kum.....hari ni jam 6.00pm , selepas pagi tadi mendaki Jabal Nur bersama Abdul Samad aku agak keletihan ..terlalu sakit kaki dan badan badan ku..bukannye apa sebab orang tua cam aku ni memamg dah lama tak bersukan atau bersenam so tak fit lah stamina ni..tiba tiba jam 6.15pm aku terima satu panggilan kecemasan......dengan selamba aku menjawap...waalaikumslam...whose this...dia pun menjawap..Boss ana Samad Boss...dengan nada tersekat sekat...Yes, Samad anything...kheif halaq Ente(apa kabar you)...dia jawap lagi..Boss i am not good..my brother in Law pass away....dengan bingkas aku mencelah...Innalilahi.....When Samad !!!! he told me After Zuhur boss...now i am in Haram with his Body (Jenazah dah ada depan Kaabah)...aku pun jawap...ok right now i am coming there..see you there..ok..selepas tu aku pun panggil semua team Hk kami pergi masuk kedalam Haram dan berjumpa dengan Abdul Samad...sian aku tengok mukanye yang kelihatan sugul dan sedih....pagi tadi mendaki dengan ku begitu gembira dia menolong aku but sekarang dia kehilangan abang iparnye...marilah kengkawan kita sedekahkan surah Alfatihah untuk abg ipar Samad tu..Alfatihah......

11 comments:

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Al-Fatihah utk abg ipar Samad.

ijoi said...

Semoga ruhnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Amin

PINATBATE said...

Innalillahiwainnailaihiraajiun......
Semuga roh abg ipar Samad dihimpunkan bersama-sama ahli jannah..
Terasa ikut bersedih ..mungkin sbb dah kenal wajah Samad dlm blog ni..

Noor said...

As Salam,

Al-Fatihah untuk abg ipar abg samad, semoga roh nya ditempatkan bersama ahlul jannah. Dari Dia kita datang.. kepada Dia jua kita kembali..

Innalillahiwainnailaihiraajiun..

CM said...

salam cik lie.

Al fatihah,moga roh abg ipar abg samad berada dikalangan orang yang soleh.cik lie!!! seperti biasa,pelakon air mata ini,sudah menangis teresak2,tisu pun tak leh nak tampung,sebab dah kenal abg samad kt blog ni!!!`

"daripada Allah kita datang,pada Allah juga kita kembali"...maaf dari saya,seperti saya kata baru ni ,saya tak de niat apa2,moga abg samad bersabar pada musibah ini .Insyaallah

aznaz said...

slam cikgu Zainab.,Ijoismart,Pinatbate, Noor dan cikgu Mas..

terima kasih atas doa dari anda semua...

syukran
waslam

Noor said...

As Salam..

cik lie dan kengkawan.. something to share..

''tiap2 yang berjiwa akan merasakan mati. kemudian hanyalah kepada kami kamu dikembalikan" surah Ankabut ayat 57

bagi yang telah pergi.. dah selesai urusan mereka didunia.. bagi kita yang tinggal nie, entah bila masa nya, tempat nya dan bagaimana cara nya.. hanya berdoalah yg termampu dilakukan... berserah jiwa raga pada yang esa..

'dan tolong menolonglah kamu dalam mengerjakan kebajikan dan takwa, dan jangan tolong menolong dalam berbuat dosa dan permusuhan' surah al-maidah:2

p/s: cm.. meh kita sama2 menginsafi kekurangan diri kita.. meh

hanalee said...

Al-fatihah untuk abang ipar Samad.
Semuga ruhnya berada di kalangan orang2 yang beriman dan beramal Soleh.

Ikut bersedih...

aznaz said...

salam cik Noor dan Hanalee..

terima kasih di atas kesudian anda semua berdoa ...and info..

sukran

waslam

S said...

salam takziah buat Abang Samad,rupa2nya gurauan dan usik suka kita semua berakhir dengan kesedehan Abang Samad plak. Alfatihah Buat roh abg ipaq abg Samad. Amin. Kak As mengaminkan doa adik2 semua.

aznaz said...

salam Kak As..

iyeer lah...terima kasih kak As...semoga allah membalas budi baik kak As ni..

sukran

wasalam