MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 8 June 2009

" Ramai...."

Bahagian Dataran Kaabah yang penuh sesak dengan Jemaah...
Mesti nak bergambar nih.....

Salam from mekah...kheif haalaq ente semua...semoga sihat hendaknye di samping keluarga pada hujung minggu nih...hari ni di dataran Kaabah agak penuh sesak dengan para Jemaah jemaah..almaklumlah bila mana waktu solat Subuh, Mahgrib dan Isyak lah yakni "prime time" ni mereka akan berpusu pusu ke sini..alahamdulilah..lihat lah gambar gambar di atas yang menceritakan segala galanye keadaan dataran Kaabah pada waktu tersebut..sukran..wasalam


20 comments:

NGINAP SRENGENGE said...

salam,

Ramainya mereka but without me there.

Ya Allah tolonglah pilih aku bersama mereka di sana.

Semoga anakanda sihat rohani/jasmani.

Wassalam.

manzlie said...

salam ayahanda...

alahamdulilah...semoga ayahanda akan dtang semula kesini..insyaalah

sukaran

wasalam

Leenoh said...

Salan.
Alhamdulillah, huna nahnu bi khair.
cerita bergambar sangat menarik.

manzlie said...

salam Leenoh...

terima kasih....


wasalam

HUSSAIN BIN TAHIR said...

haji azli...

gambar profil guna gambar masa muda ke heheh

hensamlah haji hehehe

taj said...

salam,

eh siapa gerangan di profil tu... ehem nampak segar lagi...
harapan semangat cik lie pun segar spt di profil..:)

meriahnya gambar ini... alangkah indah kalau kita ada disana ketika itu...

cikgu mas said...

salam

kak taj please tell me who is that??he,he,he,he,,he ...ye lah k,taj segar sesegar susu awal lembu..he,he,he conpom boleh buat orang meroyan...ampuun cik lie tak tau lah kenapa saya asyik gelak je ni..ok lah tu kak taj,hemsemkan???

nanti kita tunggu,noor punye komen lak...

Ramai orang kan,kita doa kita kan bersama mereka.

Noor said...

As Salam,

cik lie & my dear fren...

pagi nie bila bukak je blog cik lie.. cheq kalang kabut.. serba tak kena.. duduk salah.. berdiri pun salah.. terpaksa lah meniarap.. ishh, adakah hamba salah tekan.. blog sapa plak nih?? ku tenung2.. ku renung2 & ku gonyoh2 mata ku yang buntal nih.. alamak my sedara lah.. apsal tetiba nampak muda.. muda tahap gaban lak tu.. dan cam ner dia bleh lagi muda dari cheq.. konpius 2x..

tapi bila cheq scroll ke bawah.. ahaaa memang sah cik lie.. sib baik ada gambo kat dataran kaabah.. kalau tak.. bak kata cikgu mas.. bisa meroyan bagi yang menatap nya.. (tapi cheq tak boleh dah.. ku bagi laluan pada taj & cikgu) wa ha ha

pssttt.. cikgu & taj, tu gambo waktu lepas SPM opsss HSC (siap posing senget lagi..) esok cik lie taruk gambo lepas penilaian darjah 5.. hu hu (cik lie jangan mara arrrr.. nanti kena jual!)

cikgu mas said...

salam..noor

hah hang pun conpius,cheq lagi copius semalam yang makan dgn cheq kat de saji lain,pagi2 bangun tido dah lain,..cheq ni mimpi ker??kalu jap lagi cheq meroyan,tolong antar kan akar kayu dari bidan kg seberang yer!!!kat cheq

taj said...

salam cikgumas,

akak tak berani nak cakap hemsem...nanti org itu akan meroyan ka apa2 ka... nanti sapa yg susah...
hangpa juga susah, takda sapa update bolg ini...
silap bulan kita yg dok meroyan...hehhe

taj said...

salam Noor,

tgk sapa yg dah meroyan... hehhe
itu baru tgk gambar cam tuh..:)

hang lum pa2 dah tergolek sana meniarap sana... sabaq sabaq

Noor said...

As Salam..
cik lie tumpang lalu sat..

Taj
betul apa kata tuan hamba tu.. cheq setakat bergolek & meniarap je.. ade kawan kita tuh dah nak setat meroyan.. cheq tgh kat dalam hutan nih, hutan simpanan kat kepong.. tgh carik akar kayu.. akar 'gajah frust menonggeng' special utk kawan kita.. he he

cikguuuu.. periuk tanah nak rebus akar kayu dah ada lum.. kalu belum cheq nak p belikan.. kuang 3x

ijoismart said...

Tu la mula2 tak perasan. Rupa2 Lie.

manzlie said...

salam Taj...

saje je nak test power...almaklum lah nanti ada org yang tergulung guling lagi...bukan terguling tau...heheheh

sukran

wasalam

manzlie said...

salam Hussin...

alahhh biasaje h tuh...


sukran

wasalam

manzlie said...

salam cikgu mas..

bukan minum susu lembuh lah...cheq minum susu unta...hehehehe


sukran

wasalam

mki said...

Salam sejahtera,

Terima kasih Cik Lie, Kabir dan Tuan Syed yang melayani kami semasa di Makkah.

Saya tidak bermimpi untuk berada di bilik yang berharga RM7500/sehari dan menikmati pemandangan Kaabah.

Saya sudah sampai di Changi dan bersiap-siap untuk menaiki pesawat ke LCCT. InsyaAllah malam ini akan berada di Shah Alam dan subuh esok boleh bertemu di Masjid Negeri.

MKI

manzlie said...

salam Noor...

laa hampa ni awat...sal paa...awat tak kenal cheqq...kan teman lama tuh...heheheh saje nak bagi GPK meroyan kot...heheheh

sukran

waslam

manzlie said...

slam profesor..

alhamdulilah prof sudah sampai dichangi, kemungkianan jugak dan selamat sampai di sha alam kot..jutaan terima kasih kerana sudi dtang melawat saya disni...
harapan saya semoga kita dapat lagi bertemu di lain hari..terima kaasih jugak atas nasihat dan tip" syang diberikan pada saya tempoh hari..

sukran

waslam

manzlie said...

salam cik Noor...

memamg kawan kita tuh dari semlam sehari suntuk duk meroyan tergulin g guling atas kapet dan terrrgulung sekali...duk gelakkan "orang" la kata kan..hehehehe

sukran
waslam