MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 23 June 2009

" Berita Muktahir - Depan Haram..."

Depan Pintu Utama King Abdul Aziz
Berdekatan dengan Hotel hilton entrance nih
Jam dah kul 10.45 malam waktu berita ini di rakam kan
Masih lagi para Jemaah duk lepaklepak di situ...tempat jatuh lagi di kenang ni kan pulak tempat bermanja dgn Kok As dan abg Megat kan....

Salam from Mekah ...dan salam sejahtera....keadaaan di Luar Masjdil Haram pada malam tadi agak tenang sedikit bebanding pada malam malam sebelum nyer...ini mungkin di sebabkan ramai para para jemaah telah pulang ke tanah air mereka atau masih beristirehat di tempat penginapan mereka...alhamdulilah...boleh di kata kan setiap malam di depan Haram ni memang ramai jemaah akan duduk dan lepak lepak sambil menikmati juadah yang di bawa bersama...cuaca malam tadi di depan Haram boleh di kata kan agak dingin sedikit 36c jika di bandingkan dengan kota Madinah yakni 44c pada waktu malam...berita ini di lapor kan oleh Manzlie dari balai berita Blog Pengalaman Di Kota Makkah, Makkah Saudi Arabia..sekian terima kasih...syukran..waslaam


p/s: Teringat masa duk dgn Kok As dan abg Megat makan Roti Tamis...miss you all

27 comments:

maklang said...

memang tempat yang jatuh lagi di kenang kan cik lie...oi....:)

indahnya suasana malam depan Haram..kadang maklang nampak ada yang berbaring sambil berpicnic..santai aje...

Imran Paris said...

rindulah dgn suasana sebegitu. Untung En Li dpt bekerja di sana. Doakan kami semua dtg sll ke sana ye. Sukran wassalam

abd latif said...

Salam...

Memang betul cakap Imran Paris... Untung En Li dapat bekerja di sana. Dapatkah pekerja bank macam saya nie peluang untuk bekerja di sana. Sungguh cantik pemandangan dan suasana di sana... sungguh indah bila berada di sana. Teringat masa pertama kali menjejak kaki di sana... bila kah agaknya dapat peluang ke dua atau seterusnya. Rindunya...

manzlie said...

salam maklang...

memamg best kalau maklang dah buat tuh kat situ..bersantai di depan haram...sure akan rindu punya..


sukran

waslam

manzlie said...

salam imran...

insyaalah akan saya dakan seupya saudara di murahkan rezeki dan dapt dtg kesini nanti..

sukran

waslam

UmmuAdam said...

Salam Cik Lie,

Cantiknya gambar2 yg Cik Lie paparkan...ada satu perasaan yang tak dapat nak di describekan bila tengok gambar2 tu. Terimakasih banyak2 ya Cik Lie. Tengok roti kat Madinah tu pun boleh mendatangkan rindu...teringat bila menyambut Ramadhan disana. Doakan saya dan keluarga mendapat jemputan dariNya ya.

manzlie said...

salam abd Latif,

semua nih adalah dengan Izinnyer jugak saya ke sini...insyaalah berusaha dan berdoa lah untuk mendapatkan nyer

sukran

wasalam

manzlie said...

salam Ummu Adam..

insyalah akan saya doakan untuk saudari..alahamdulilah dia pun rindu gak kat sini yah...


sukran

waslam

abr said...

assalamualaikum..
pertama kali terjumpa blog saudara semsa mencari gambar kawasan raudah..insyaallah akan ke sana 2 july ini..x sabar mneghitung hari

manzlie said...

salam abr..

alhamdulilah..
semoga allah permudahkan perjalanan umrah saudara..

ok

sukran
waslam

Atikah said...

Salam en lie...

Saya suka tengok gambar2 malam depan haram... indah... disinari cahaya lampu... terasa nyaman jer... tak puas tengok.... ambik gambar malam banyak2 en lie...

rezeki said...

Memang cantik dan indah panorama yang dipaparkan. Sesungguhnya kota Mekah merupakan sebuah kota yang agung, baik dari segi agama dan sejarahnya. ALLAH telah memilihnya menjadi tempat dibangunkan Kaabah. Di situ juga terdapat Masjidil Haram, masjid di mana setiap orang mendambakan dan bersusah payah mengunjunginya serta menjadi kiblat utk umat Islam sepanjang masa. Memang beruntung cik lie dan sesiapa jua yang sentiasa dapat berada dan beribadat di sana. Kita semua juga beruntung kerana
sentiasa mendapat perkembangan terkini dari cik lie.

Abg Mgt said...

Salam cik lie,

Lepas keluaq masjid pi ronda-ronda, tengok lampu banyak sungguh.

Keindahan malam yang tak dapat dilupakan semasa berada di sana.

Kak As said...

salam Cik Lie,

kenangan semasa bersantai kat jam besar tu memang menjadi kenangan abadi, apatah lagi meluahkan cerita nostalgia masing2. aduhai bilakah lagi dapat menjadi tetamu Nya.Kak As sudah mula menghitung hari nak kesana lagi. sebak rasa dihati.Subhanallah....
menyesal pulak tak bawa balik roti tarmis tu ke sini. Alahai...

ijoismart said...

Tu la Kak As, kalau tidak kami pun boleh rasa juga. Bab2 rasa ni kita panggil CM, Noor...

ijoismart said...

Sy dok terliuq lama dah. Lie buat tak tau ...

ijoismart said...

psstt... Lie ni boleh jadi macam2... tukang buat liputan, tukang doa utk org dan entah la tukang2 yang lain. Satu ja kurang... CM mesti tau. Payah nak cari org macam ni...
Apa2pun didoakan Lie sejahtera selalu dan menikmati kebahgian di sana

Kak As said...

salam Ijoi,

Kak As doakan ijoi dapat menjadi tetamu Allah dalam waktu terdekat ni. selalulah bertalbiah sekurang2nya 3x lepas solat. Allah maha mendengar.

ijoismart said...

tk kak as. amin

manzlie said...

salam Atikah..

insyaalah..akan saya usahkan yer..

sukran for the comments

waslam

manzlie said...

salam rezeki...
alahamdulilah..terima kasih atas peringatan anda tuh..semoga allah senantiasa memeberi rahmat pada mu..

sukran
waslam

manzlie said...

salam abg megat..

aahaa lah sure indah kan..

permandangan waktu malam mengamit memori abg megat dan kok as..alhamdulilah

sukran
waslam

manzlie said...

salam kok As..

kok nak tau..setiap kali saya lalu lang disitu pasti teringat kat ko dan abg..sebab rasa kita dah cam adik beradik nih...taksabar nak balik mesia jumpa kok dan abg nanti di jitra...cheq dah planning program cheq nak pusing satu malaya...nohhhh...

sukran
waslam

manzlie said...

salam ijoi...

jgn risau nanti mai sini cheq belanja ijoi lak sekeluarga..nak bawak GPK pun boleh..takda maslah..

sorry tadi pc out tu sal lambat reply..maaf yer..

sukran

waslam

manzlie said...

salam ijoi...

terimakasih lah doakan sya..semoga allah swt merahmati saudara ijoi gak..

sukran

waslam

manzlie said...

salam ijoi/kok as..

tengok tuh ijoi...kok kita tuh pun mendoakan ijoi gak demi " seorang kakak pada adiknyer'...alhamdulilah..baik sungguh kok As saya nih ..tau...

sukran kok As for the doa..

dari adik adik mu..
waslam

ijoismart said...

Kerana asyik dok layar blog Lie ni dengan segala macam pic menarik, saya terhafal nama2 kat dlm ni.
Paling glamor tentulah CM, celotehnya aduhhh bersahaja. Cikgu la katakan sampai Lie pun pandai dok menjawab. Kak As ku (bercucuran air mataku di atas doa kak) diikuti Abg Megat. Pas tu nginap srengenge (tergeliat jugak lidah nk sebut nama ayahanda ni), Imran Paris (dh dekat nak glamor.. Im jgn lupa ya buat blog ), saggi Noor mare sy tak sebut nama dia, taj, cikgu zainab, kak jose, maklang, atikah, yem0805, rezeki, elaira, engku artini, asnija. La terlepas Azemi Ali, kamato, husain bin tahir, yunosh, G, ibu, mommy,mom, silversarina, salam sejahtera, laracroft74, raihanah, abd latif, ummuadam. Maaf tertinggal lagi abr, aruz adnan… ooo lupa pula kat lecturer tu.. afis…
Kalau ada yg terlepas jgn marah.
Lie, nilah pembaca blogmu yg setia