MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday 4 June 2009

" Suasana Dalam Dan Luar Haram...."

Jemaah duk tunggu masuk waktu ni
Di Luar Haram selepas solat Mahgrib... Ramai sekarang Jemaah yang datang melakukan Tawaf..alahmdulilah Di luar kawasan Masjidil Haram....

Jemaah duk khusyuk mengaji Quran tuh....


Salam from Mekah....gambar gambar di atas tuh mengambarkan keadaan di sekitar dalam dan luar Masjidil Haram pada petang semalam....agak ramai jugak jemaah yang datang sekarang ni ..yakni kini sudah hampir masuk ke hujung minggu..(Khamis dan Jumaat)..tadi saya baru sahaja menerima teks sms dari salah seorang pengikut blog saya dari Malaysia yakni mr Hazman..dimana beliau sekarang sudah pun berada di sini..alahamdulilah..insyaalah kita akan bertemu nanti dengan nye...sukran..wasalam

16 comments:

ijoi said...

Setiap hari di sana jemah berlumba2 nak duduk kat depan, tp di Malaysia org dok kat belakang, jadi senang orang nak duduk kat saf depan

aznaz said...

salam ijoi..

Biasa lah ijoi kat malaysia...lain lah kalau disni..semua nak Set A...heheheeh

sukarn
wasalam

taj said...

salam cik lie,

subahanallah,,,, rindunya tetiba nih...
ya Allah, panggillah aku, jemput aku, aku rinduuu...

sukran

Mohd Abdul Rahim said...

Salam,

Ambo dulu selalu juga solat kat luar Haram. Bila fikir2 balik rasa rugilah pulak.

Abg Megat said...

Rasa tak sabaq dah nak pi sana......

aznaz said...

salam Taj..

kalau dah ridnu sangat..mai la sini..start planning lah dear..

sukran

wasalam

aznaz said...

salam rahim..

jgn pk camtu..takda rugi pun solat kat luar..still dlam kawasan Haram..pahala nye sma gak..

sukran

wasalam

aznaz said...

salam abg megat..

ye ker..

kena banyak banyaksabar tuh..hehehehehe

sukran

wasalam

Atikah said...

Salam en lie...

Waktu maghrib ramai orang ya... malam kat sana sejuk ka en lie...

S said...

salam,
foto2 tu menggamit rindu.
InsyAllah akan sampai jua.

CM said...

salam

saat aku merenung haram..

Andai aku seekor burung ..
pasti aku terbang ke sana..
Andai aku deruan angin..
gagah menderu aku kesana..
Andai aku sebutir pasir..
ingin aku melata di sana.
andai aku sekelompok awan..
beraraklah aku sana...
andai aku ombak dan gelombang
pasti aku menghempas ke sana..
Namun aku insan biasa..
mampu menganyam rindu didada..
Doa dan pasrah..ku pohon padaNya..

hmmm rindu yer..entry kali ni dasyat bro..

aznaz said...

salam Atikah..

malam waktu mahgrib boleh lah tahan 37c skg..ada rasa gak bahang panas..

sukran

wasalam

aznaz said...

slam Kak As..

jgn risau kan next week kak As akan berada disini dengan saya lepak di depan Haram makan cekodok pisang cap boye....kita raikan nanti yah...amik banyak banyak photo then send to GPK..

sukran

waslam

aznaz said...

salam cikgu Mas..

hmmm berhantuuu..jugak kalini entry ni yeh...
alahamdulilah...ada jugak orang rindu kat sini...

sukrn
wasalam

taj said...

salam lie,

saya berdoa tak putus2 ke sna, kalau ditakdir tiada panggilan bulan Nov ini, saya akan usaha utk ke sana tahun depan..

cikgumas n cik lie doakan saya ye...

aznaz said...

salam Taj..

Insyaalah kita sam sama doakan...jgn putus asa..doa lah dan jang putus asa...allah mendengar rintihan hati kita..insyalah akan di perkenankan..

sukran

wasalam