MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 19 June 2009

"Cerita Madinah - Ceiling ceiling Masjid Nabawi...."

Lihat lah dengan tekun...cantikkan
Tahukan anda setiap satu Kubah mempunyai perbagai ayat ayat suci Alquran dan berbagai warna nyer..

Bentuk ceiling Kubah yang boleh di gerakkan nih...
Salam from Mekah...Lihat lah gambar gambar di atas , berbagai bentuk dan ayat ayat suci alQuran telah di lukis di setiap kubah kubah yang terdapat di Masjid Nabawi ni...begitu cantik sekali mata memandang hinggakan saya begitu "ralit" dan leka waktu memandang serta melihat nyer..alhamdulilah..ini lah salah satu kebesaran dan keunikan Masjid Nabawi di Madinah...sukran..wasalam



18 comments:

Azemi Ali said...

Salam ukhwah cik lie

Memang siling tu amat cantik

cikgu zainab said...

salam azli,
cantik sungguh kubah2 tu.pandai betul azli cari objek2 macam ni untuk tontonan kami semua, tk azli.

ijoismart said...

subhanallah. Ini baru keindahan dunia, kalau disyurga.....

Leenoh said...

Salam Sdr.Manzlie.
Subhanallah. cantik dan indah, macam benda boleh dimakan hehehe.
Syukran lak.

rosli said...

Salam Azli,

Terubat rindu saya pd Masjid Nabawi bila tengok byk gambar2 sekitar Masjid Nabawi, di luar dan bumbung Masjid. Terima kasih banyak sgt pada Azli. Tahun lepas saya ada jugak ambik beberapa gambar tetapi dalam keadaan takut2 sebab guard ramai . Syukur pada Allah atas usaha Azli. Saya percya lebih ramai rakan-rakan dlam blog ini yg belum pernah ke Mekah dan Madinah akan berazam untuk tunaikan umrah dan Haji. Pada sdra Azli teruskan usaha murni ini.

Salam sejahtera....... said...

salam cik lie... gambar2 tu buat hati saya melonjak2 nak kesana

cikgu mas said...

Salam cik lie n all fren

memang sangat cantik,betul kata ijoi,ni baru cantik dunia,bagaimana nanti syurga!!!..doa kita semua masuk syurga..

cik lie tahukan daya imiginasi saya kan tinggi,saya sedang membayangkan camner ciklie ambik gambar cam tu??,ciklie melanggut sampai sakit tengguk???,or ciklie baring sambil pusing2 badan gaya pro photographer yang saya tengok kt tv tu..tlg jawab ,,kalau tidak sampai esok saya pikir nanti..he,he

Dulu tak sempat pun nk melanggut nk pi tengok raudah jer,tq cik lie...atas segala usaha ni

PINATBATE said...

memang cantik..

manzlie said...

salam azemi..

taniah no 1...
yup..cantik


sukran
wasalam

manzlie said...

salam kak Nab..

ye ker...
sukran semoga masin lah mulut kak nab tuh cakap saya pandai...heheheh

wasalam

manzlie said...

salam ijoi...

ye lah kan...baru kat dunia kalau syurga lagi hebat kan..


sukran

manzlie said...

salam leenoh...

tulkan say cakap tuh..jadi "ralit' bila tengok tuh..

syukran
wasalm

manzlie said...

salam saudara Rosli..

ohh ye ker...
alahamdulilah waktu saya nak snap tuh pun banyak gak berdoa minta di jauhkan maslah..

sukran
wasalam

manzlie said...

salam sejahtera..

hah dah ada keinginan tu harus lah...heheheh

dtag jgn tak dtg sini tau..rugi...kalau takdatg

syukran
wasalam

manzlie said...

salam cikgu mas..

oh yee kr..
sebenar nyer masa saya sanp tuh ada waktu saya pura pura buat baring sakit kepala..sesaje jehhh..nak tergelak pun ada gak..tapi bila pikirkan untuk hampa semua saya redahhhh jer..

syukran
wasalam

manzlie said...

salam kak Pinat..

100% cantik kan...

sukran for the comments
wasalam

Imran Paris said...

En Li, sy ingat sgt siling2 tu, masa first time gi Masjidil Nabawi, saya masuk2 je terus terpegun dgn keindahan siling2 ni. Saya bersyukur sbb kita berpeluang bsolat di ruang yg cukup indah, seharunya ketaqwaan kita pun perlu lebih sempurna dan indah :) Saya malu sendiri bila ingatkan ketidaksempurnaan ibadah sy :(

manzlie said...

salam saudara Imran..

alhamdulilah...memamg sesutu yang menakjubkan akan membuat hati ini indah dan tenang