MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday 20 June 2009

" Cerita Madinah - Masjid Nabawi Shoe Rack..."

Berdekatan dengan entrance di Babu Salam
Berdekatan dengan kawasan Raudah terletak Shoe Rack nih...


Telah tersedia Shoe Rack at the Main entrance of Masjid Nabawi...


Terletakdi bahagian luar di setiap Pintu masuk utama Masjid Nabawi


Salam from Mekah....cerita kali nih adalah tentang dimana atau bagaimana para Jemaah menyimpan selipar atau kasut mereka yakni rak kasut atau lebih di kenali "Shoe RAck". Pada pengamatan saya Shoe rack yang terdapat di dalam Masjid Nabawi adalah lebih elok serta cantik bentuk bentuk nye jikalau di bandingkan dengan Shoe shelving di dalam Masjidil Haram Makkah..cuba anda perhatikan gambar gambar yang tertera di atas...syukran..wasalam





10 comments:

CM said...

salam..

Nak jadi no 1 ,mcmni lah rahsia yer..sebelum tido bersama cik lie ,bangun tido pun bersama cik lie..(bersama blog yer bukan orang nyer..kalau dgn orangnyer kes naya bro.he,he)....

Tengok rak kasut kita tahu pengurusan masjidnabawi boleh dikatakan antara yang terbaik di dunia..

aznaz said...

salam cikgu mas...

aiiikk no 1 lagi...dah 8 kali hmm congrate girl!

yup memamg pemgurusan disitu agak baik dan mesra...

sukran
walasm

Imran Paris said...

En. Li...saya ada story gak pasal selipar ni. Masa saya gi umrah Mei 08, adalah 4,5 kali selipar sy hilang di Madinah dan di Mekah...ntah kenapa, padahal sy tak pikir apa2 pun. Tapi kuasa Allah, masa laksanakan ibadah haji (semoga ibadah saya diterimaNya) 36 hari saya di Tanah Suci...pelik bin ajaib, tak sekali pun selipar saya hilang. Padahal saya main campak merata je, tak jugak hilang, saya kehairanan, tp saya percaya itu hanya sekelumit kekuasaan Allah TETAPI amat besar impaknya kepada saya dlm BERGANDA2 menyakini kebesaran Ilahi. Sukran En Li.

CM said...

Salam tumpang lalu ciklie..tido lah dulu cheq nk borak dgn orang Paris!!

Pi umrah Mei 2008,??? 4&5 kaliselipar hilang??? samalah kisah dan masa kita pi umrah yer..yang sedihnya cikgu pi mekah dgn kasut mahai sandal brand `crocs `..mahal dah utk cikgu sekolah ni..hilang gak..cik lie tolong siasat dia kata `crocrodile makkah yang ambik..tu lah nk cari boyer tu sampai dapat,mintak pulang balik hatiku..eh salah pulak..sandalku,he,he,he

Ciklie,tolonglah cheq cari boyer yang ambik sandal cikgu tu,baru lagi beli nk pi makkah punyer hal..he,he

aznaz said...

salam Imran...
oh yer ker.alahamdulilah

sepanjang saya disini hampir setahun cuma 4 kali jer selipar saya hilang...anggap lah itu semua hanyalah dugaan kesabaran kita di berikan allah swt..

aznaz said...

salam cikgu mas...

tu lah cikgu beli sandal cro ' tu tak baca bismilah tu sal hilang kot...heheheh

wasalam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Salam Azli,
Hari tu KN pernah mention kat azli suruh shoot gambar rak kasut kat Makkah tu...wow! ari ni dpt nengok kat sini...tp kann..kalau azli dpt ambik gmbr rak kasut no 82 tu langkah bahagianya KN...hu3.

aznaz said...

salam kak nab..

mintak maaf lah..nanti saya round satu Masjdil Haram yer cari pintu 82, tak sempat lah last two week saya busy sangat ..tetatmu istemewa dtg duk layan lah..inysaalah akan saya kota kan janji sya yer..just give me time..

sukran
wasalam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Salam Azli,
Jangan dok round pulak cari pintu 82..KN tak pasti no pintu tu...tapi yg KN pasti ialah rak kasut no 82..tahun lepas masa gi umrah KN selalu masuk ikut pintu yg bertentangan dengan hotel ? ? darul tawhid?? eh eh tak ingatlah KN!!
Tak usahlah susah2...

aznaz said...

salam kak Nab..
takpa nanti saya usahakan..no problem..

sukran
wasalam