MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 28 June 2009

" Cerita Madinah - Lampu berkerlipan Masjid Nabawi.."

Di bahagian depan Entrance Masjid Nabawi Madinah
Pandangan dari sisi kanan di bahagian tepi Masjid Nabawi Madinah
Bergermelapan di bahagian depan Masjid Nabawi nih..cantikkan
Cantikkan Lampu lampu di sekeliling nyer....alhamdulilah
Suasana aman dan tenang jer permandangan sekitar Masjid Nabawi Madinah




26 comments:

hilmyiskandar said...

Salam.

Tenang, damai, nyaman sungguh....

Rindu mengamit kesana....

Doakan......

tq.

Leenoh said...

Salam Sdr.Manzlie.
Semua gambar cantik, pandanglah selama manapun tidak akan jemu melihatnya.
Allah Maha Berkuasa dan Maha Bijaksana.

Salam sejahtera....... said...

salam..
blog ni buat tak sabar nak kesana..
doakan saya juga..
tenangnya hati kalau dapat duduk lama2 dan kerja kat sana macam cik lie....

Atikah said...

Salam en lie...

Pemandanan yang cantik n mendamaikan... tak puas memandangnya... saya yang tgk gambar nie tak puas menatap... en lie yang pergi ke sana apatah lagi kan...

cikgu mas said...

Salam cik lie

Kelip-kelip ku sangka api
Kalau api mana puntungnya,
Hilang ghaib kusangka mati
Kalau mati mana kuburnya..

Kelip2 api dikapal
Baru teringat pasang pelita
Air mata jatuh ke bantal
Baru terasa menanggung derita..

(adduuh,tengok kerlipan cahaya lampu terjiwang pulak cikgu ni..pantun dari noor tu...

Subhanaallah,keindahan malam di masjid nabawi disambung dengan keindahan kerlipan cahaya lampu..hati jadi sayu,cahaya lampu dilantai masjid memantul cahaya indah bagi kerlipan kristal..bisa buat hatiku jatuh cinta pada Madinah...

UmmuAdam said...

Salam Cik Lie,

Sungguh tenang dan damai rasanya menatap gambar2 masjid Nabawi dimalam hari. Pastinya menggamit rindu. Semoga kami sekeluarga mendapat jemputan untuk menjadi tetamuNya...insyaallah. Doakan ye Cik Lie!

manzlie said...

salam hilmy..

memang tenang sahaja di madinah ni..

waslam

manzlie said...

sAlam Leenoh..

memang tak jemu mata memandang ...alhamdulilah

syukran

manzlie said...

salam sejahtera..

oh ye ker..alhamdulilah..semoga saudara akan cepat datg kesini..

syukran

waslam

manzlie said...

salam atikah..

betul kata mu tu dikk..takpuas mata memandang..

waslam

manzlie said...

slam cikgu mas..

ibarat cinta Madinah....yag dalam tv tuh kan

syukran
waslam

manzlie said...

salam Ummu Adamm

semoga saudra kan sampai ke sini satu ahri..insyaalah

syukran

waslam

Laracroft74 said...

bila tengok masjid nabawi ni ibarat TAK JEMU MATA MEMANDANG. cantik sunguh..kagum dengan keindahan senibina dan interior..

manzlie said...

salam Laracroft..

aahaa ..memang betui tuh kan..

waslam

maklang said...

Kami tak dapat nak gambar waktu malam tu..biasalah..orang perempuan mana boleh bawa hp or camera..seme kena simpan kat amanah or tak yah bawak langsung!

Yem0805 said...

Salam Haji,

Ermm memang suasana malam di masjid nabawi memang cantik dan syahdu..

Abg Mgt said...

Salam,

Rindu dok tengok mesjid Nabi.
Aman dan tenang saja.

rosli said...

Salam Azli,

Semua komen rakan2 dlm blog ini mmg betul, perasaan aman damai, rindu dan byk lagi perasaan hanya boleh digambarkan orang yg pernah ke Madinah, saya juga bersyukur sebab menjadi salah seorang yang mempunyai perasaan yang sama apabila menatap Masjid Nabawi ini. TK sdra Azli.

Kak As said...

salam cik lie,

cantik
damai
tenang
aman
dan terasa bahagia bila berada bersama Rasulullah diMadimah.

foto2 tu menggamit rasa rindu untuk bertamu lagi. Diakan kami ya !.

Noor said...

As Salam,

Cik lie & fren...

Damailah hati yang gelisah
Semoga dijemput menjadi tetamu Allah
Meruntun hati ingin menziarah
Melawat mu wahai kekasih Allah

Indah nya malam di Masjid Nabawi
hingga terbawa kedalam mimpi
tenang menanti kepergian ini
dibawah rimbunan kasih Mu Ya Rasullulah..

psstt.. nawaitu yang ikhlas pasti akan dimakbulkan.. InsyAllah.. sesamalah kita berdoa.. semoga kita terus dijemput menjadi tetamu Nya.. Amin

manzlie said...

salam MakLang..

tu lah sian orang pompuan takleh nak bawak hp camera kan...

memang syahdu..

sukran
waslam

manzlie said...

salam Yem..

benar..syahdu dan nyaman serta tenang sekali di situ..

sukran

waslam

manzlie said...

salam abg megat..

betul tuh abang megat...syahdu kan..

waslam

manzlie said...

salam Rosli..

alhamdulilah..betul tuh cuma sapa yang pernah pergi disana akan dapat merasai nyer..

sukran

waslam

manzlie said...

salam Kok As..

akan saya doakan semuga allah memangil lagi akak dan abg megat ke sini..Insyaalah

sukran
wasalm

manzlie said...

salam cik Noor..

benar tuh..Nawaitu" yang ikhlas pasti akan allah swt makbulkan...

sukran

waslam