MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 21 June 2009

"Berita Terkini - Alfatihah untuk Arwah Mohd Shariff..."

Dapat duk di depan Pintu Taubat nih..alhamdulilah....
Ramai jugak para Jemaah malam tadi melakukan Tawaf...

Permandangan dari Jauh selepas selesai menunaikan Umrah tadi...
Duk berpaut kat tangga Pintu Kaabah tuh...
Di dalam Masjid Tanaim pun ramai gak yang solat sunat disitu...

Assalmuaalaikum....salam sejahtera...petang nih aku agak free sikit jadi aku planning lah nak buat Umrah kali ni khas untuk arwah saudara ku yakni Arwah Mohd Shariff yang baru sahaja 2 bulan meninggal dunia di Kedah akibat sakit 'strok di otak" hmm BP ..."Innnalilahi wa......" perjalanan Umrah ku cuma mengambil masa selama 2 setengah jam sahaja dari alsafwah keluar ke Mikat dah pulang semula ke hotel penginapan ku...sempat jugak aku mendoakan arwah di depan Pintu Taubat serta kiriman doa doa dari pembaca blog ku yang budiman ..ahamdulilah..mari lah kekawan kita hadiah kan surah Alfatihah untuk arwah Mohd Sharrif bt Sharifah serta saudara saudara kita yang telah pergi dahulu meninggalkan kita semoga Allah mencuchori rahmat keatas roh roh mereka dan di tempat kan bersama sama dengan orang yang beriman...Insyaalah..syukran..wasalam


22 comments:

khairyn said...

Al-fatihah untuk arwah Mohd Shariff dan juga ayahanda saya yang telah pulang ke rahmatullah pada hari selasa 23 Muharram 1430 (20 Jan 2009) Semoga roh mereka ditempatkan dikalangan orang beriman.

Selamat Hari Bapa untuk tuan rumah.

Abg Megat said...

Salam,
Sukran atas ingatan ikhlas Cik Lie untuk mengerjakan Umrah untuk aruah adik ipar saya Mohd. Sharif.

Sekali lagi ucapan terima kasih dari kami sekeluarga dan hanya Allah sahaja yang dapat membalas budi baik Cik Lie.

Kepada Cik Gu Mas boleh juga laa nak minta tolong Cik Lie dalam apa jua permintaan, dia tuu baik hati dan suka tolong orang, tambahan pula bila sebut saja Cik Gu Mas semuanya ditanggung beres. Apa lagi..........................

Leenoh said...

Salam Manzlie.
Inna lillahi wa inna ilaihi rajiuun.Semoga diampunkan dosanya dan di tempatkan bersama orang yang solih.

Kak As said...

salam penuh kesyukuran buat Cik Lie,

Alhamdulillah, smoga Allah saja yang dapat membalas jasabaik Cik Lie.

maklang said...

salam Cik Lie,

semuga segala jasa baik Cik Lie mendapat balasan yang sewajarnya...amin...

doakan kami jugak kat sini eh...

cikgu mas said...

Salam

Al fatihah untuk arwah,moga ditempat dikalangan orang beriman..

Abg megat,cik lie memang seorang kawan yang tersangat baik,semua dibuat atas dasar keikhlasan dan kerendahan hati,tiadaapa permintaan saya..cuma seperti kata nabi "Kenang daku dalam doamu'..aduh tersyahdu pulak..

saya tetap nk usik cik lie..tu abg megat kt atas tu khairyn ucap "Selamat Hari Bapa"..cik lie nk jawab apa yer???...doa saya..moga dia cepat jadi bapa pada anak2 yang soleh dan solehah,Insyaallah

Kak As said...

salam,
cuba Cik Lie baca Blog Prof tentang entry Suit 21.
dah baca kut.

Imran Paris said...

Beruntungnya arwah dpt saudara spt En Li yg sentiasa mengingati beliau. Semoga arwah ditempatkan bersama merak yg beriman dan beramal soleh. Ameen.

manzlie said...

salam saudara Khairyn..

Alfatihah juga untuk arwah bapa saya yang telah pulang ke rahmatullah pada 1992 28 jun.dah hampir 2 tahun saya meraikan hari bapa di Depan Multazam...

semoga roh roh mereke di tempat ka bersama orang orang yang briman dan soleh..

sukran

wasalam

manzlie said...

salam abg megat...

tu adalah tugas dan tanggongjawap sya sebagai umat nye untuk menolong sesama saudara islam kita..inysslaah smoga di berkati oleh Nyer...dan di tempat kan roh beliau bersama orang org yang beriman..insyaalah..

sukrn
waslam

manzlie said...

salam saudara Leenoh..

Insyaalah, semoga allah swt memberkati usaha kita semua...amin..


sukran
wasalam

manzlie said...

salam Kok As..

semoga allah memberkati usaha usaha kita semua...amin..

" allah pernah berkata - Berdoa lah pada ku kelak akan ku perkenankan dan tunakan apa yang kamu doa serta mintak.."

.so marilah kita sama sama berdoa semoga roh roh mereka di tempatkan bersama org org yang beriman dan soleh..

sukran
wasalam

manzlie said...

salam Maklang...

malam tadi jugak sewaktu tawaf ke 4 saya ada doakan untuk semua pembaca pembaca blog saya ..semoga allah memeberkati dan melindungi kita semua kita semua..insyaalah...

sukran
waslam

manzlie said...

salam cikgu mas...

many thanks for the doa....


sukran
wasalam..

p/s. Cikgu / Kok As , pas abih buat umrah cheq mandi then update blog and terus tido..nak tau apa jadi, malam tadi cheq mimpi arwah mak dtg kat cheq senyum.9kali ke 22 dah)..seronok nyer..alahamdulilah....

manzlie said...

slam Kok As..

dah baca ..jutaan terima ksih pada Prof kerana sudi mengabadikan pertemuan saya di dalam blog nyer..syukur alahamdulilah..

p/s. Kok, cheq mimpi arwah mak lagi..best lah

manzlie said...

salam Imran..


thanks for the comments...


waslama

silversarina said...

Al Fatihah buat arwah Mohd Shariff. Beruntung arwah kerana punya saudara seperti Manzlie yang sentiasa ingat pada arwah.

manzlie said...

salam sarinaa...

alhamdulilah...

sukran for the comment...

semoga allah memberkati kita semua..aminnn


wasalam

ijoismart said...

Semoga daku jua masuk dlm doamu itu.

Kak As said...

salam,

Alhamdulillah, smoga arwah ibu bahagia diSana.
sememangnya arwah sentiasa bersama Cik Lie di Tanaj Suci.

manzlie said...

salam kok As,

inysallah...


wasalam

eha said...

Salam Cik Lie,
Get to know your blog from friend. Alhamdulillah akhirnya jumpa juga blog mengenai pengalaman di Makkah. Bila baca dan lihat gambar membangkit nostalgia dan rindu yang mendalam kt dua2 tempat istimewa ini..syahdu dan rindu..moga Allah mudahkan dan diberikan rezeki untuk saya n keluarga kembali ke sana dalam masa terdekat.

Salam ukhwah...