MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 19 June 2009

" Santai Depan Haram - Makan Tamis"

Bergambar dengan Abang Megat......
Kak As dan Abang Megat duk "semawa" Group Pompuan Kayo" (GPK) makan tuh....sedap Roti Tamis nih cikgu.....

Pasangan Bahagia........

Salam from mekah.....lihat lah saat saat manis ketika kami menikmati makanan dari Arab "Roti Tamis" yang telah di sediakan oleh chef Azli seperti di janji kan tempohari...menikmati makanan tersebut di depan kawasan Haram adalah sesuatu yang amat paling tenang sekali suasana nyer..yang berkeadaan berangin dan dingin sekali...sempat jugak lah penulis blog nih menemuramah mereka seketika sambil menjamu selera disitu...alahamdulilah....lihat lah betapa gembiranyer mereka tuh kan..ibarat kata pepatah Melayu " Merpati Dua Sejoli"...masyaalah ...kepada Kak As dan Abang Megat, jutaan terima kasih kerana sudi bersama saya menikmati Roti Tamis ( walaupun takdok cekodok pisang sebab sini pisang ' mas' takdok ) di Depan Haram..sukran wasalam

17 comments:

Imran Paris said...

Roti Tamis....err, saya tak pernah rasalah pulak wp dah 2 kali ke sana tahun lalu. Janji ye En Azli, kalau kita jumpa kita makan Roti Tamis dan bersantai di depan al-Haram. Sukran

manzlie said...

salam saudara Imran...

ok..mafi muskillah(no problem)..saya janji kalau saudara dtg kesini jumpa saya akan jamu saudara roti Tamis ni yah...nak ker? Insyaalah..

sukran

wasalam

siti noor said...

bestnya makan..rindu makanan arab di Mekah..

cikgu mas said...

Salam cik lie n geng..

Roti tamis???chef azli buat??wah hebatnya..bukan saje exc.housekeeper,duta,reporter,photographer,paparazzi,dia juga chef yang hebat,,very talented person..wah bisa meroyan dibuat nyer..he,he..

wah romantic gitu..k.as n abg megat,betul ckp cik lie merpati dua sejoli..cik lie tak nak ambik gitu ker??..laga2 pipi lagi..kalau takde aweks kt situ,abg samad pun boleh..he,he

noor pi tapau capati kt doraisammy,cheq buat kari merpati,kita lepak depan masjid putrajaya..kita semawa kekawan semua,..

cik lie..kalau tiada`pisang mas disitu,boleh tak kiranya ku titipkan `ikan mas` buat hiasan disana????...tapi jangan dok goreng pulak ikan tu??

afisazlie said...

salam cikgu,

dari cikgu kirim kan ikan mas ke sana, baik bagi je kat cheq.. leh wat hiasan kat umah cheq ni.. hehe umah cheq pun umah che lie gak, so sama je lah kan, hahaha

LYNN said...

Khaifa halaq, pepagi subuh ni cik Lie dah cerita roti Tamis, pandai buat ke, heh!heh! tak pecaya lah,Tapi kat Yanbu ni lepas subuh arab dah beratur beli nak buat sarapan makan tu , kekadang hubby hentam beli je sebab tak reti nak cakap jenis apa, nanti lain kali dia tukar lagi rupenya banyak jenis, anak2 makan yg chesse kat dalam.. masa panas jer dah sejuk payah sikit lahhh.

cikgu mas said...

salam

aduh,sazlie pun nk ikan mas..tak bley,tak bley..sazlie kecik lagi tak cukup umur nk jaga ikan mas..untuk sazlie ku titipkan ikan haruan,brutal tahan lasak,n panjang sikit jangka hayat,,boleh yer dik..

aduh auutaa!!!rupa yer.pecah lubang lyn bagitau roti tamis tu beli,kite yang lurus bendul,jujur lurus ni caya lah dia buat,mak kata kat makkah mana boleh autta!!!

bukitkledang said...

As Salam Cik Lie,

Kawan-kawan saya hendak tahu kamera jenis apa yang Cik Lie gunakan untuk mengambil gambar-gambar dalam blog ini. Kamera yang sama juga digunakan untuk mengambil gambar-gambar di Raudah? Nampak sedap Roti Tamis tu.... Cik Lie kena jamu kami roti itu bila kami ke sana nanti. Terima kasih.

Regards,
Kak Rosi

cikgu zainab said...

Salam Azli,
Nampak sedap jer...seronok bila dapat santai2 macam tu..tambah2 pulak ada orang yg baik hati macam azli yg sedia melayan tetamu!

manzlie said...

salam siti noor...

mai lah sini lagi..leh cheq belanja ka siti noohhh

manzlie said...

salam cikgu...
laa nak kirim ikan mas lak..lum sampai jeddah dah mati dalam flight nanti ikan tuh...hmmm kirim lahasam pedas..

sukran

wasalam

manzlie said...

salam Lynn...

kalau lynn nak takda masalah , cheq leh bagi habaq jer kat mana tinggal nanti saya hantar noohh...heheheheh


sukran
wasalam

manzlie said...

salam cikgu...

laa mana lah bilik cheq ada kuali sebesar padang boling..cikgu pun satu, mana cheq ada masa nak buat semua tuh....heheheheheeh

sukran
waslam

manzlie said...

salam kak Rosi..

Ku hanya mampu memiliki N95jer..

hmm kalau kak Rosi mai jumpa cheq tau nanti cheq jamu lagi Roti tamis depan Haram...nak tak?

sukran
wasalam

manzlie said...

salam kakak Nab..
memamg best duk bersantai disini...meh lah sini nanti cheq layann kak Nab lak...


sukran
wasalam

Imran Paris said...

MAFI MUSKILLAH....pandailah En Li, berbahasa Arab, saya nak sgt bljr bhs Arab, tp kat paris ni mcm susah je. Kerja punyalah bz, hari2 blk mlm, kelas bhs Arab pulak rata2 di ajar dlm bhs Perancis....mahal bukan main. En Li mesti cukup terror berbahasa syurga, jeolous saya ni....arghhhhh

manzlie said...

salam Imran...
saya pun duk baru nak beljar nih..merangkak jugak hehehehehe

sukran
wasalam