MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday 1 June 2009

" Jabar Nur - Pendakian bermula to Gua Hira Part 3 "

Masih lagi jauh nak naik ke puncak tu....Makcik tu pun dah penat duk berehat...
Macam ni lah kami semua duk mendaki....pijak semua celah celah batu..but alahamdulilah kaki saya takda pun melecet...

Baru separuh mendaki so penulis blog ni taksabar nak bergambar tapi takut nak tengok belakang....takut jatuh...heheheheheeh
Besar besar kepingan batu tu..bila pijat sakit jugak tu...time ni lah tiba keinsafan dan kesedaran diri pada Allah swt..."macamana lah Nabi kita Muhamad saw mendaki kandengan umurnye yang ketika itu 55htn

Masa ni baru separuh je mendaki Jabar Nur ni..tu dia puncak gunung Jabar Nur....curam tinggi kan




17 comments:

CM said...

salam

Ya Allah saya tengok makcik dgn pakcik pakai tongkat lagi dok mendaki,kuat yer semangat mereka,gambar kat Part 2,saya tengok kalau kak pinat kata dia pakai jubah,ada pendaki pakai sari lagi kak,tu semua semangat,..tapi pemilik blog tetap mantain posing,dengan baju biru yer,...

cik lie nk tanya..2 soalan
sejuk tak kat atas tu???
satu lagi he.he harapnyer tak kisah nk tanya ni..`sapa sampai dulu,makcik tu ker cik lie ???he.he

Leenoh said...

Salam.
Terima kasih, gambar ditunggu dah sampai, cerita bergambar berkesan dan menarik.

aznaz said...

salam cikgu mas...

Kat atas ni tak lah sejuk sangat sebab dah kul 7 pagi...panas cikgu...masa turun dah lagi panas ..
walaupun sya semput dan sakit dada tapi alhamdulilah cikgu mas..sya sampai dulu..heheheheheheh

sukran
waslam

aznaz said...

salam Leenoh..

saya berharap bukan shaja saudra tetapi semua pembaca blog saya akan hepi sesanat tatap gambar gamabr ni dah info nyer sekali..
kalau saudara hepi, saya lagi hepi kerana dapat memgembirakan saudara serta semua pembaca blog saya..

sukarn

wasalam

CM said...

salam cik lie

tahniah,yer sampai dulu,kuat lagi lah tu!!!pas ni boleh set kan climbing projek balik mesia nanti,boleh ikut projek Kelab kembara sekolah saya Daki Gunung Nuang..tapi mesti lainkan gunung kat mesia dgn gunung kt Mekah,gunung kt mesia lebih senang di daki,sejuk dan byk tempat berpaut..tahniah cik lie,tak sabar nk tengokk puncak yer pulak..

aznaz said...

slam cikgu mas...

tak mau lah lagi nak climb mana mana gunung..dah tak larat lah..la ni satu badan still feel the pain.hehehheheheh

sukran
waslam

CM said...

salam cik llie

la serik rupa yer,tahu dah cik lie ni cepat serik..if u still feel the pain i will send to you `yoko,yoko,koyup (tampal kt badan),minyak boxing,minyak gamat ,ayer badak n tukang urut from SPA Q ok tak..baik tak saya???he.he

aznaz said...

salam cikgu mas...

yoko yoko tak mau..nak tukang urut lah..heheheheh leh jugak dari spaQ but sapa?

sukaran

waslam

CM said...

salam en azli..

Amboii abg ajii,melibas ekor boye yer!!nk tukang urut lagi,boleh tanya sapa tu??? haaraaam,baru pas insaf,cari kerusi urut jer lah,nk tukang urut brand SPA Q lak tu!!! sabarlah tu dugaan,harap cepat segar..

aznaz said...

salam cikgu mas...

tadi kata nak bagi..la ni marah kat cheq lah...kalau camtu bagi je lah cheq "Gintel" senang kan...mafi Haraam kan...

wasalam

CM said...

salam..

hah gintel boleh!!!tak haram,skrg ni ada promotion,buy one free one..cik lie satu saya satu,saya order kan tapi cik lie bayar,saya cikgu sekolah jer,cik lie boss!!he.he bole kan

aznaz said...

salam cikgu mas..

hmm baik saya order saje kat Jeddah ni...dapat 2 sekali.. hahahahah

sukran

CM said...

salam

hu.hu.hu hampa yer hatiku..sampai hatimu fren..tapi saya boleh pi SPA Q,kat sana tak de..he.he,cik lie doklah bergetar sorang dengan 2 kerusi gintel tu,gegar n berderap semua tulang temulang..he,he

aznaz said...

salam cikgu Mas..

pandai nye dia...nak order tapi sya lak kena bayar...huh huh huh..
yang sakit saya..

sukran

taj said...

salam cikgu mas,

jom satu hari kita ke sana bersama,
menikmati suasana syahdu, damai dan tenang sambil melihat kota mekah... sedar tak sedar menitik air mata....

subhanallah...

CM said...

salam sis Taj

Subhanallah,indahya gambaranmu sis,Insyaallah,itulah kerinduan saya..masa pi Makkah dulu tak berpeluang pun saya..

taj said...

salam ckgumas,

berkongsi citarasa yg sama...

sukran ada yg memahami..