MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 20 June 2009

" Cerita Madinah - Payung Payung Di Luar Masjid Nabawi..."

Terletak di sebelah kanan Masjid Nabawi....
Mereka baru sahaja buka payung payung ni....
Permandagan dari dekat...cantik kan...
Keadaan sewaktu menunggu masuk waktu solat Jumaat
Kenangan bergambar di bawah payung payung tersebut....




12 comments:

Salam sejahtera....... said...

salam ziarah....singgah sebentar di sini sebelum menyiapkan sedikit kerja.sekerang 4 pagi waktu Malaysia.

manzlie said...

salam sejahtera...

terima kasih kerana sudi menyinggah sekejap...

cikgu mas said...

Salam pagi...ciklie n salam sejahtera...

cikgu mas pun dah sedar dari mimpi yang indah..amat sukar menyambung lena...jadi biar kita tungggu subuh dan menyaksikan terbit suria yang indah di bawah lembayung payung-payung yang indah..

Cik lie doa saya di di bening suboh ni untukmu sahabat saya yang mencari bahagia dalam kembara,doa ku semoga Allah terus memayungimu dengan rahmat dan keredhaan di dunia dan akhirat...(pepagi macam ni cheq syahdu sikit...he.he..cuti weekend)..abg aji tak tido lagi??

manzlie said...

salam cikgu..

amboi syhdu sungguh doa mu pada ku....apakah aku bermimpi di pagi hari nih..baru jam 1.30 pagi nih...cheq duk belajar nih lah..

sukran
wasalam

cikgu mas said...

Salam ciklie

cheq ingat dah mimpi!!!sempat jugak cikgu pi merayau umah orang lain,subuh2 ni nk kejutkan orang bangun subuh..

Alhamdulillah.teruslah belajar,kalau pelajar saya kt sekolah bgtau saya.."cikgu saya belajar sampai tengah malam"cikgu mas selalu tepuk2 bahu depa..seronok diaorang..untuk cik lie terimalah flying tepuk2 dari cikgumu ini..good student,teruslah belajar kutiplah masa2 terluang untuk membaiki diri..Insyaallah

Doa tu ikhlas dari saya..atas segala usaha murni yang tak kenal penat lelah..cik lie selama ni..apa yang dapat saya titipkn selain dari doa..

Imran Paris said...

Saya mengaminkan doa Cikgu Mas, moga doa tersebut dimakbulkan dan dipjgnkan juga kpd Cikgu Mas dan saya yang jauh diperantauan ni. En Li...tgh belajar apa tu? Sembanglah sikit kalau tak keberatan. Di Paris ni jam 1 pg, sy br je balik kerja sblm tgh mlm tadi, alhamdulillah.

cikgu mas said...

Salam Imran...ciklie tido tu penat dah belajar..

wah `An evening in Paris` lah yer( tu cerita hindi zmn mak cikgu..

pasti doa cikgu untuk semua kekawan yang cikgu anggap mcm family sendiri,,

Imran..please create ur own blog,please yer..cikgu nk tengok jugak Paris,baru ni dapat keychain Eifell Tower ..souvenir dari pelajar untuk cikgunyer yang tersayang..

Insyallah,pas 7 kali dapat pi Makkah nk jugak tengok Paris tu`kota cinta`...jom ciklie cikgu belanja..syarat senang yer cik lie jadi tukang `goding` beg jer...he.he..bukan fantasi yer..sekadar bermimpi dalam hidup yang sementara

MrsNor said...

Salam CikLie
Alahainya tenang dan damainya pagi2 tengok payung tu... itu belum masuk ke dalam lagi.. Ingat dulu kali pertama pijak kaki di Masjid An Nabawi (sampai sana lebih kurang jam 2.00AM), ketua rombongan larang kami keluar sbb letih dan sejuk, tp degil punya pasal, kami kuar juga. Mau tak tak degil sbb masjid dah depan mata.. pertama kali pijak kaki ke sana sejuk teramat sgt lantai masa tu.. masa tu payung tak sebanyak sekarang

Ya Allah rindunya nak ke sana lagi...

Leenoh said...

Salam Manzlie.
Ini kali kedua saya baca sekrg jam 12.24 t.hari waktu M'sia brt dan kali pertama saya baca tadi jam 6.30 pagi.
Suasananya sangat indah dan mendatangkan khusyuk ketika beribadat.Madinah memang tempat yang indah dan orangnya pula beradab sopan sejak zaman dahulu, mereka suka kepada kebaikan sebab itu penduduknya mengharapkan Nabi Muhammad.s.a.w. menjadi pemimpin mereka dan akhirnya doa mereka dimakbulkan Allah.
Setakat hari ini Allah belum memilih saya ke sini, walaupun hati saya sangat dekat dengannya.
Saya berharap insya Allah saya akan sampai dan kembali dengan membawa berkat sehingga ke akhir hayat.aamin.

Wa ilal liqak. Syukran lak.

manzlie said...

salam cikgu mas..

alhamdulilah..ada jugak orang yang ikhlas mendoakan untuk kesejasterahan saya ..

syukur alahamdulilah...semoga kita sma sama di rahmati oleh mu ya allah..

wasalam

manzlie said...

salam imran..

ye lah cakap cikgu tuh.."an evenng in Paris"..dulu selalu gak tengok masa dgn arwah mak saya heheheheheh kat tv lah...
alah saya belajar yang "borak borak jer" bukannye ada diploma or master..hehheh

sukran

wasalam

manzlie said...

salam saudara ku Lennoh...


nsyallaah ...satu hari nanti allah akan memeilih saudara dtg kesini..doa saya untuk mu..


sukran
wasalam