MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 1 June 2009

" Jabar Nur - Pendakian bermula to Gua Hira Part 5 "

Permandangan dah separuh gunung ku daki...huh...
Tak sangka ada " R & R " di separuh gunung Jabar Nur ni...perut kosong ,so saya pekena Teh - O jee...alahamdulilah

Ngeerii tengok tu..kalau jatuh..Khalasss....
Yang ni pun curam jugak....kiri kanan sepanjang perjalanan nampak curam jee...takutt..hehehehehehe.
Nak kena daki lagi atas tu...hhmmm masa ni rasa lambat jee




8 comments:

cikgu mas said...

salam

Ya Allah,betul tu cik lie ngeri kecuramannya,teringat kata mutawif dulu,elok pergi waktu malam gelap tak nampak bawah,cik lie ni kira power rangers lah pi climb waktu siang,boleh nampak semua,yang menarik ada R&R tu,tapaukan saya tasbih warna biru..he.he.
lagi satu tahniah yer,nampaknya makcik pakai baju coklat tadi dah kena tinggal nampaknyer!!

manzlie said...

salam cikgu mas...

skg baru saya tau kenapa orang nak daki wktu malam , sebab tak berapa nampak ngerii tu...dan curam...
aahaa sya ingat masa tu dah kat R & R air keroh tapi kat Jabal Nur..takda boye cuma ada kambing jee and unta..terperanjat sya..

sukran
wasalam

cikgu mas said...

salam

ha..ha.ha pandai jugak dia buat lawak,ingat sukran,wasalam je,..ni hasil didikan CM ni..R&R tu macam warung kat kg pandan lah,,tepi sek.St Gabriel...he,he,betul ker kt atas tu ada kambing n unta,camner kambing mendaki?? ha masa ni teringat cerita Ahmad Albab ,kambing tu sesat dalam gua,P.Ramlee cari terjumpa jin..ha mulalah saya merapu ni..selalu saya pesan jangan fishing!!!he,he

manzlie said...

salam cikgu mas..

betul ada kambing kat atas Jabal Nur ni..tunggu lah entry yang ke 11 nanti..hehehehehe bukan lawak tau..ni kebenarannye..

sukran
wasalam

cikgu mas said...

salam

haah ada kambing ??tak jawab lagi camner kambing climbing,??tipu berdosa yer!!!cancel asam pedas forever,he,he

manzlie said...

salam cikgu mas ,

mana lah saya tau camner ckambing ni climbing..cuma nampak dia turun jee..nanti lah entry baru saya masukan gmbar kambing..wat pa tipu...dapat dosa je kan...
nak asam pedas tu..

sukran

cikgu mas said...

salam

aah ye!!manalah cik lie tau camner lah kambing climbing???cik lie bukan kawan kambing,cik lie kawan saya..saya ni pun satu tanya soalan cam tu..he.he..P.Ramlee dalam Ahmad Albab pun terkejut camner kambing dia boleh daki bukit n masuk dalam gua..wah gambar kambing pun ada??he.he nk tanya satu..gambar abang samad ada tak??he.he takk de niat pape yer

manzlie said...

salam cikgu mas..

gambar abg smad ada...cikgu je tak perasan kak R & R tu ..k lah next entry saya masukkan khas untuk tatapan cikgu..

" Tempat jatuh lagi di kenang
Ini kan pulak Bang Samad sorang

sukran