MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 25 June 2009

"Cerita Madinah - Suasana Jalanraya di Kota Madinah..."

Deretan pokok Kurma di tepi Jalanraya nih...cantik kan keadaannye tersusun rapi....
Permandangan di jalanraya yang menghala ke Movenpick Hotel tuh..bersih keadaan sekitar kota Madinah nih tau...

Jalanraya jalanraya yang menghala di bawah bawah terowong sekitar Kota Madinah...agak bersih jalanraya mereka..semua pendudduk Madinah nih agak bersopan santun sikit dengan kebersihan di jalanraya dan ketika memandu ..alahamdulilah..
Jalan raya U Turn sampai ke hujung Masjid Nabawi ...tengoklah keadaan jalanraya tersebut..bersih sungguh sekitarnyer...


Pls: Alangkah bagus nyer kalau jalanraya di sekitar Kl kelihatan bersih dan teratur....

30 comments:

Salam sejahtera....... said...

salam...
hihi maaf tak berniat no 1, tapi kebetulan tengah buka..

silversarina said...

Saya suka Madinah , bersih dan aman je rasa.

Ingatkan dapat no 1 ....hihi.

Noor said...

As Salam..

bersih dan mendamaikan.. tapi kalu naik teksi kat madinah rasa2 nyer cam kat mekah jugak.. cara pemanduan ala2 gengster kg dusun.. tapi yang paling best.. jalanraya kat madinah atau mekah.. tak ada tol.. best sangat.. kalu kat m'sia.. nak p KL pun kena lalu 2/3 tol.. hu hu

eh! cheq dapat no dua.. yey yey

Noor said...

As Salam..

alaaa... no tiga lah.. hu hu

INTAN RH said...

Salam ziarah. Harap tercapai hajat sy dan keluarga nak ke sana. Dulu ada sedara sy menetap di Makkah tapi sayangnya nenek tu dah meninggal dunia beberapa tahun yg lalu.

kak jose said...

salam cik lie.

dah muncul pun pokok kurma!
betul kate noor. bile naik teksi kat mekah,memang pemanduan ala2 gengster skit.hon sane,hon sini,gitu gaye mereke.

noor, mane cikgu mas ni ? tak muncul2 lagi aa..

manzlie said...

salam sejahtera..

takpa ..anyway taniah no 1...


sukrn
wasalam

manzlie said...

salam sarina...

memang pun bersih dan nyaman kan...heheheh cuba lagi jgn mengalah..hehehe


sukran
waslam

manzlie said...

salam cik Noor..

hang no 3 lah...heheeh

memang medamaikan dan tenang jer kat madinah nih....


sukran for the info..

wasalam

manzlie said...

salam intan..

alhamdulilah..semoga sampai lah kali nih..jgn risau saya kan ada disini..insyaalah saya bisa menlong nanti kalau perlukan pertolongan


sukran
wasalam

manzlie said...

salam kak Jose...

aahaah pas ni entry pkok kurma...heheheh

cikgu duk busy tuh mengajar budak budak..heheheh sat lai mai lah tuh..

sukran
wasalam

Leenoh said...

Salam Manzlie.
Tu dia pokok kurma dah keluak, ana duduk tunggu dia, hehehe baru sampai giliak.

Imran Paris said...

Thank En Li for the posting. All i can say BERKAT BUMI BERTUAH, segalanya indah, bersih dan tenang di Madinah.

ijoismart said...

Rupa2nya Imran pun jadi org besaq kat Paris ya. Lie pun org besaq kan. Prof MKI habagh camtu. Syukur alhamdulillah

Atikah said...

Salam en lie...

Jalan raya yang bersih mencerminkan budaya masyarakatnya yang mengutamakan kebersihan....

Kak noor, samseng kampung dusun... hu.. hu... kg ku dah tak dak samseng dah la n ie... he.. he...

Atikah said...

Salam..

hmmm... hari nie lewat lak kak mas masuk gelanggang... kak mas... hang p mana?

cikgu zainab said...

Bolehlah kirim buah kurma tu..wat buka puasa..heh3.

manzlie said...

salam Leenoh..

ohh ye ker..alhamdulilah

sukrn
waslam

manzlie said...

salam Imran..

mekasih bebanyak..

sukran
wasalam

manzlie said...

slam Ijoi..

hmm takda apa yang besaq jer...sam jer kita nih semua..


sukan

waslam

manzlie said...

salam Atikah..

oh ye ker...sabaq je lah yerh...

cikgu mas , sibuk tuh..hehhehheh


sukran

waslam

manzlie said...

salam Kak Nab...

boleh apa slahnyer..tapi camner yerh.saya taktau and tak pernha duk hantar nih...hehheh

sukran
waslam

Abg Mgt said...

Salam,

Teringat dan rindu kota Madinah.
Bandar bersih dan bercahaya.

Pakat2 pi la kawan2 tengok keadaan sebenarnya disana. Pi sekali balik tak boleh nak dok, teringat saja.......

rezeki said...

salam cik lie dan semua,
sememangnya tenang dan aman je kat Madinah kerana suasana kotanya .Rasulullah pernah bersabda,
"Sesungguhnya ia adalah tanah yang aman"(perawi:Majma al-Zawaid)
Nabi pernah berdoa ketika masuk ke Madinah: "Ya ALLAH, berikanlah kecintaan kami kepada Madinah, sebagaimana Engkau berikan kecintaan kepada Mekah, atau lebih dari itu. dan bersihkanlah ia serta berkatilah kepada kami dalam makanan dan bekalnya, gantikanlah wabak penyakit dengan juhfah" (Bukhari no. 1889 dan Muslim no. 1376)
Semoga Allah terus merahmati cik lie dan kita semua.

cikgu mas said...

Salam cik lie n fren

Jalan kt sana elok yer cik lie..sesuai untuk test laju kereta..aduuuh,tergoda yer saya..terbayang tengah race kt Formula 1..kt putrajaya pun jalannya cantik..

Laracroft74 said...

betul tu Hj Lie.. pada pandangan saya kota Madinah memang nampak jauh beza dengan di Mekah. Madinah lebih kemas, bersih, tersusun dan aman. Orang2nya pun agak ramah dan percakapan lebih lembut.. jiwa pun tenang...bila la saya nak ke sana lagi..rindunya ..

manzlie said...

salam abg megat...

betui tuh..sekali dh tengok sure teringat nohh

sukran
waslam

manzlie said...

salam Rezeki..

sukran for the doa for us..semoga allah memberkati kita semua


waslam

manzlie said...

salam cikgu..

hmm nak ganti michael Schumacher ker..heheheh ksesitu lak


sukan
waslam

manzlie said...

salam Laracroft


memamg benar..sebab madinah bandar tenang jer..
kat mekah ni bising pas tuh semua berlari lari org berkejar kejar


sukrn
waslam