MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday 10 June 2009

" Jam 1.00 Tengahari "

Suasana selepas Solat Zuhur tadi.....
Keadaan di Luar Haram yang agak Terik hari ni...selepas solat tadi

Asalamualaikum wbt.....harini cuaca di Haram agak terik sikit..44C ..ramai para Jemaah solat Zuhur tadi di tingkat satu dan dalam kawasan Masjidil Haram yakni mencari tempat untuk berteduh...Di kawasan Dataran Kaabah agak berkurangan jemaah solat, ini mungkin disebabkan cuaca yang agak panas tadi....but di tingkat satu memang jelas ramai Jemah jemaah ada di situ waktu solat Zuhur..alahamdulilah...syukran..wasalam


18 comments:

UmmuAdam said...

Salam Cik Lie,

Aik! Saya orang pertama...tak sangka pulak!! Anyway, walau panas terik sekalipun, masih nampak penuh kedamaian. Ya Allah ya tuhanku, rindunya aku kerumah mu ya Allah. Semoga aku diberikan kesempatan untuk kerumah Mu lagi ya Allah dan mendapat jemputan dari Mu untuk kesana....

CM said...

salam cik lie n gang

aiik,ummu Adam awat tak caya lak??tahniah NO 1..saya masih top 3..

cik lie ni lah ker yang cerita petang tadi cik lie p dapatkan news sampai berpeluh bagai tu yer???terima kasih untukmu fren,hujan panas sanggup diredah demi follower tersayang kt sini..

kat mesia pun sangt panas skrg ,fenomena El nino dah dtg beri salam,kt umah saya dkt2 cyberjya tu dengar khabar ada kbakaran belukar yg besar..tapi bak kata Prof MKI "biarlah panas menjadi pendinding buat kita semua..tulkan!!!

aznaz said...

salam Ummu,

Alhamdulilah...walaupun tadi masih lagi panas terik...mereka begitu bersungguh sungguh mengharungi nyer...semoga mereka mendapt berkat dari mu ya Allah...

Aminn..

sukran

wasalam

aznaz said...

salam cikgu mas...

Iyer lah tuh...nakkan smeoga merke hepi saya pun akan hepi gak...hmmm mana lah kak As ni..besok malam insyaalh saya akan ke madinah lak 4 hari cuti...jgn jeles...

sukran

wasalam

KAMATO said...

Walau pun panas terik, tapi lantai dataran kaabah tetap sejuk kan...

aznaz said...

salam Kamato...

Yup..cuma lantai dtaran Kaabah jer sjuk sebab di bawahnye air Zam zam mengalir...

sukran

wasalam

Leenoh said...

Salam.
Di Shah Alam pun panas terutamanya di kawasan perindustrian.
Pokok ada tetapi banyak yang lebih melayani perhiasan daripada mengimbangkan cuaca.

Azemi Ali said...

Salam cik Lie,

Sampai di Madinah nanti postkan banyak-banyak gambar Madinah esp Masjid Nabawi, .Hotel-hotel disekelilingnya, Bukit Uhud kalau pergi.. Dah lama saya tak tengok gambar Madinah.
Geng, Ada tak blog mcm Cik Lie ni tapi pasal Madinah?

Tapi kat sana strict sikit pasal kamera dan hp.

Salam ukhwah cik Lie dan selamat berangkat ke Madinah. Semoga semuanya selamat dan rahmati Allah.
Terima kasih kerana jadi follower blog saya yang biasa-biasa saja tu.

CM said...

Salam cik lie

Alhamdulillah,dah nk ke Madinah,??kalau sempat masuk Raudah,sampaikan salamku pada Rasuluallah,tapi sekadar pesanan,bukan amanah..dont worry..Jeleslah...saya kan selalu jeles pada cik lie,cam tak tau..

Cuti yek,ok selamat bercuti,,hmm tak update lah blog nii 4 hari yer..???nk kata apa,pemilik blog nk makan angin gak..

aznaz said...

salam En Azemi...

Insyaalah akan saya cuba rakamkan gambar gambar yang menarik untuk semua orng leh tengok kan...

laa..sama je kita ni...blog saudra pun best gak saya baca ....

sukran

wasalam

aznaz said...

salam cikgu mas...

Ye lah..saya cuti 4hari ..insyaalah dapt lah solat Jumaat kat sana...
jgn risau..nanti saya post kan banayak entry sal madinah..semoga cikgu dan semua orang kan hepi snagt nanti tenogk gambar gambar tuh..

sukran

wasalam

aznaz said...

salam Leenoh...

ye ker...mungkin musim panas nak dtg kot...
sukran for the info

wasalam

syahrulnizam said...

Assalamualaikum Tuan!

Rindu rasa hati melihat gambar2 yang tuan upload.

Insya Allah ada rezeki saya akan ke sana untuk umrah ASAP.

Doakan juga Allah swt melimpahkan hidayat dan taufik yang seluas-luasnya kepada seluruh umat di seluruh alam.

Semoga 100% akan dapat taat 100% perintah Allah swt.

Syahrul

www.syahrulnizam.com

Azemi Ali said...

Salam Cik Lie(CL),CM and the geng..

Wah nampaknya follower blog CL datang mencurah-curah..InsyaAllah akan ada 100 followers menjelang besok.

CM, bilalah blog kita nak ada 100 followers ya..hehehe

Tahniah! CL.

aznaz said...

salam sharulnizam...

alhamdulilah...semoga sharul akan di permudahkan perancangan untuk sini..insyaalah akn saya doakan...

just call me azli je lah sudah memadai..

sukran

wasalam

aznaz said...

slam saudara Azemi..

Alaa biasa je tuh...semua ni berkat usaha dari kamu jugak semua nih buatkan blog saya semakin menarik...

sukran atas sokongan anda semua..termasuk GPK and the Geng..

Wasalam

CM said...

salam

ha,ha,ha kelakar betul lah cik mie ni tau cik lie..boleh tya tu bila follower nk sampai 100..tak pe lah as a fren nanti saya sign in kan jadi cik mie punyer follower 99 kali,penuh muka saya kt blog cik mie,,sampai gak hajatmu nk capai angka 100 he,he,he

kalau saya lah sampai 100 follower,dapatlah yang pandai merapu,tak mengajar n masuk kelas saya nk perah otak reply comment..tak pe lah..lg pun sapa lah kite ni.cik lie ada tarikan kaabah,kalau saya cuma ada tasik Putrajaya yg byk boyer tu jer...

Cik lie..bagus yer ada jam di Makkah kt blog,bolehlah kami agak apa yg cik lie tengah buat yer..???.tak de lah nk mengacau cik lie tido...ni terteka2 tengah wat apa??

aznaz said...

salam cikgu mas...
tak jugak sebab saya ni tido lewat gak...suka merayau ka sekeliling Haram cari bahan berita.untuk anda semua.heheheh

sukran

wasalam