MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 1 June 2009

" Jabar Nur - Pendakian bermula to Gua Hira Part 2 "

Pendakian bermula di sini...lum start lagi saya dah semput pasal duk jalan dari bawah daki naik ke atas


ada ramai gak Jemaah yang nak mendaki tu..so saya pun naik lah duk ikut mereka jugak...



Baru suku daki ni lum lagi separuh dah tinggi kan nampak bangunan tu kecil kecil belaka..Ngeri sya...takut jatuh lah




Tengok curam ni...tajam kan curam ni, mana ada tangga..!




Masa ni saya tak berani nak pandang belakang..takut jatuhh... ngeeeri





6 comments:

hanalee said...

Salam Cik Lie,
Subhanallah curam juga kan...
Kalau Hana pun belum tentu terdaki...
tapi nampaknya jemaah2 yang turut mendaki tu begitu tekun sekali dalam pendakian mereka....

manzlie said...

salam Hanale...

memamg masa tu saya pun nak berhenti ,sebab sakit dada tapi kuat kan semangat dan mintak doa pada allah permudahkan akhirnye..alahamdulilah berjaya jugak sya..tu sal sya cakap kat entry pertama tu macam saya tak percya yang saya pun boleh lakukan..subhanallah..

cikgu mas said...

salam cik lie..

Dalam climbing ni kalau gayat kita kena ikut satu tajuk filem hantu. `Jangan Pandang Belakang`
betul lah tu apa cik lie buat...
..Ya Allah curam yer!!ada saya dengar cerita,ada usaha jemaah Pakistan/india buatkan macam tangga mendaki kt situ,ada jumpa ker???

manzlie said...

salam cikgu mas..

aikk tadi ingat jugak sya nak cakap "Jangan pandang Belakang" dah cikgu sebut ..hmmm cam tau tau je kan...yang tangga daki tu cuma sikit jee kat belah atas sikit sebelum smapai puncak...tapi still look ngeri lah

sukarn for the info and wasalam

Kak As said...

salam,
seronok tengok gambaq. terima kasih kerana memaparkan untuk tatapan kami di kampung.

tidak ada daya upaya kita melainkan dengan pertolongan Allah jua.

manzlie said...

salam Kak As,

kalau kak As seronok..saya lagi seronok sebab berbaloi lah saya mendaki ni kerana dapat seronokkan hati Kak As.

sukran

wasalam