MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 20 June 2009

"Cerita Madinah - Restoran Istanbul..."

Duk pilih lauk ni kat entrance Restoran
hmmmm sedap tuhhhh..yummy...

Salam from Mekah....masih lagi bercerita tentang Madinah....kali ni saya nak mai habaq kat hampaa semua yakni saya telah mencuba makan tengahari di salah sebuah restoran Turkey..seperti biasa kami order beberapa lauk serta nasi beriani yang di masak cara negara Turkey...boleh tahan jugak lah rasa makanan tersebut tetapi agak mahal sikit jika di banding kan dengan lauk Pak Arab ni...kena bayar sr50 for 4 person makan...anyway alhamdulilah..syukran wasalam...
p/s.. still teringat kat Asam Pedas cikgu mas tuh..tak tau lah bila dapat...???


15 comments:

cikgu mas said...

Assalamualaikum cik lie

ni cikgu datang ni,bawak mangkuk tingkat ada 3 jenis asam pedas,asam pedas ikan parang,ikan pari,ikan tenggiri..semua untuk ciklie..cik lie sorang jer.. tapi bila dah ambik,jangan hantar mangkuk kosong,orang melaka ni beradat..cik lie tukarkan dengan 3 jenis lauk yang yummy,yummy tu kat mangkuk cikgu ni...cikgu nk makan dgn noor...aduh!!! makan besar nampak???yang depan cik lie tu nama sapa??? fahri ker??he,he

PINATBATE said...

memang nampak sedap-sedap lauk tu..

manzlie said...

salam cikgu mas...

cikgu tau tak?
1. asam pedas ikan mana say suka?
2. Saya orang Mana?
3. Apa lauk yang nak saya balas nanti?

cuba teka yah..heheheheh

aduhh..kenapakan mudah sangat cinta mu beralih arah...ohhh tidak...abg samad mu skg sudah meratap di dalam bilik nih..sian dia...ada lagu untuk cikgu dari abg samad...

Kau Kejaammmmm Ohhh Kejammmmm
Mengapakah akuuu di baut begini....

wasalam

manzlie said...

salam Kak Pinat..


boleh tahan jugak lah lauk tuh...

wasalam

cikgu mas said...

Salam ciklie

nape lak cheq kena jawab soalan ni??

cheq jawab yek!!

1.Asam pedas ikan pari
2. Mak asal melaka,ayah asal pekan or mak pekan ayah melaka eh!!lupa lah,,he,he..tapi dok kt Kg Pandan Kl
3,Ciklie masukkan jer pape lauk tu,tak kisah..

Aiiik macamana abg samad ada kt bilik ciklie meratap kt situ,??he,he..tak per,tak per tolong pujuk kan,,bagitau dia cikgu cuci mata jer..hati cikgu tetap pada dia!!

bagi dia lagu Aiman Ajmain " Seribu tahun lagi"

"relaku menunggumu,walaupun seribu tahun lama lagi"

manzlie said...

salam cikgu mas..

hmmmjawapan no 1 tuh betui lah..
tapi hok no 2 tuh mana leh bagi dua dua jawapannyer since you are not sure takda marah lah..salah..cheq orang melaka lah..hehehe no 3 tuh nanti cheq tau lah nak balas kari unta untuk cikgu...hehehehe
ok lah baru pas mahgrib cheq nak p tanaim wat umrah sat..sok cheq of day..heheheh leh bangun lamabt esok..

sukran
wasalam

cikgu mas said...

Salam cik lie

selamat berumrah,take care.maafkan saya kalau ada terasa hati..ok tommorow boleh bangun lambat,,best yer..cheq ni bukan kaki tido lah..dah biasa bangun awal subuh dan tido lewat malam..hepi weekend..wah syahdu nyer mengisi tengah malam di hadapan multazam,tak salah berjiwang dengan Allah,hisss cemburu yer saya..kalaulah saya boleh gantikan tempat cik lie,alangkah bahagia yer!!

manzlie said...

salam cikgu...

saya baru balik nih...dah kul 11.45malam..baru tadi lepasbuat umrah..dapt duk depan pintu taubat dan doa lagi..tawafke 3 sya doakan untuk cikgu jugak..

ehh mana ada terasa hati..kita ok lah bukannyer sensitif..hehheh

sukran
wasalam

Kak As said...

salam Cik lie,

memang sedap tapi mana nak sama dengan asam pedas Melaka.
Bila Cik Lie nak buat asam pedas tu, senang je ikutlah arahan kat paket tu. jadilah asam pedas tu. cubalah buat hari ni. ajak abg samad makan sesama.

afisazlie said...

aik, che lie sejak bila tukar warganegeri ni?
08 kan perak, che lie lupa kot, hahaha..

cikgu mas said...

salam sazlie

oh ye ker 08 perak,09 Melaka, 2010,Kelantan lak kot???biar lah kalau dia mampu..kan boleh ada 4 warganegeri,tul kan cik lie??,...va,va,va,syabas bettii,he,he,he(faham ker??)

manzlie said...

salam Kok As..

boleh ker abg samad makan asam pedas...kalau kari berani lah cheq nak p ajak...hmmm cikgu any kmen.?

sukran
waslam

manzlie said...

salam afisazlie..

laaa hang dah lupa kah..kan cheq ni anak askar..dukr merantau satu malaysia...sure lah dah dapt kerayaktan dari semua kerjaan negeri cheq duduk..huh..


sukran
waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

anak murid mu tak faham langsung...?/

sukran
waslaam

cikgu mas said...

Salam cik lie

Tak usahlah ajak abg samad makan asam pedas,sebab asam pedaslah punca dia tinggalkan cheq,dia habaq kat cheq..cam ni "Mas,mulai hari ni kita putus,sbb hang tak pandai buat kari,cheq nk cari yang pandai buat kari jer"..hu,hu,hu,(caya tak)he,he kan cheq dah bagi tau kt atas tu..utk cik lie sorang jer..

tak faham rupanya pelajarku ni..tak per nanti cikgu beri kelas bimbingan..