MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 1 June 2009

" Jabar Nur - Pendakian bermula to Gua Hira Part 4 "

Masa ni lah saya dah mula takut and ngeriii. kecut gak perut masa tu
Teruk kan nak panjat permukaan camni....

Baru di separuh gunung ni mendaki...seram tengok kat bawah tu..
Masa ni kira ok lah tak lah berapa "gayat" sangat
Amati teliti..atas kepala saya tu dah nampak "Masjidil Haram"..tepi curam ni




6 comments:

PINATBATE said...

Subhanallah!
Batu dan kerikil itu nanti akan menjadi bukti kesungguhan Cik Lie mendaki Jabal Nur menjejaki sirah perjuangan nabi..
Wajah nampak letih tapi terpancar kepuasan..

manzlie said...

salam kak Pinatbate..

betul tu ..nanti gambar terakhir akak akan tengok muka kegembiraan dan kepuasan dari saya di atas puncak Jabar Nur..

sukran

wasalam

hanalee said...

Salam Cik Lie,

Lagi tinggi lagi bertambah curam...
ngeri.... tapi semangat dan ketekunan
memberikan kepuasan dan hasil yang hanya dirasai oleh pendakinya...

manzlie said...

salam Hanalee..

betul ckap you tu..lagi tinggi lagi ngeri saya lihat...sampai je di puncak gunung baru puas hati saya..dan rasa cam tak percaya lak....hehehehe but syukur alhamdulilah..saya lulus hadapi semua ni walaupun tak berstamina dan ada BP..mula tu risau jugak kan..

wasalam

Zabidi said...

Salam Cik Lie,
Ada tak bangla/pakistani yg dok menyimen anak tangga on d way naik, lepas tu diorang mintak sumbangan $$ atas usaha diorang tuh

taj said...

salam cik lie,

sukran dan syabas akhirnya dapat kamu mendakinya, walaupun nak pecah dadamu, suatu kepuasan yg tidak boleh digambarkan, hanya Allah saja yg tahu.. subhanallah.

taj pernah mendaki kepuncak dan ke dalam gua itu pd tahun 2005, mengambil masa 45 min, berenti sbyk 3 kali... itupun setelah tercabar oleh seorg nenek dr Iran berumur 80 thn yg ikut sama mendaki...
amat mengkagumkan dan menginsafi diri ini bila mengenangkan rasulullah SAW dan siti khadijah yg berulang alik kesana...

Lepas ini, kalau berkesempatan ingin mendakinya lg di waktu malam pulak, mengikut pengalaman sahabat, suasana syahdu, damai lagi aman di waktu malam...insyaAllah