MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 23 March 2010

' Umrah Episode 3.."

selepas punsingan ke 6 menaiki BUkit Safa...alhamdulilah
Menuju ke Bukit Marwah yakni pusingan terakhir ( 7)
Berhenti seketika minum air Zam zam yang terdapat di sepanjang laluan Sae'i
Berakhir di Bukit Marwah...lihat lah lantai tuh...batu batu marwah tuh...
Posted by Picasa

76 comments:

Rozali said...

Salam

Zie said...

Salam CL,
Seronoknya buat umrah

U said...

salaam CL,

cantiknya pemandangan laluan Saei... dah renovate ye? ground floor ke tu?

VpeaceV

Kak Sidah said...

salam CL,

alhamdulillah

مسافر_اسلام said...

Salam...memang kena minum air zam2 ye..

ina said...

Salam CL,

Alhamdullillah...

Kak Sidah said...

Salam cl,

Cepat yer siap tingkat2 saie tu, masa akak kat sana tgh bina.

CM said...

Salam

lain benar dah kawasan saie...mekasih atas paparan ni..

rezeki said...

salam cl

tu tingkat brp ?

CM said...

Salam CL


tgh tunggu subuh kan?,,,kat sekolah ni pelajar tengah rehat..

Abang Aji said...

salam cl,
bukit marwah nampak macam tak berubah, tapi bukit safa macam telah di pagar dengan cermin, betul ke

Kak Sidah said...

Salam,

Cm rajin yer, tgh berehat pun masih bersiaran..
nak ucap tahniah kat rozali dan zie..zie memang suka waktu ni kan..

Abang Aji said...

salam cl.
tengok bukit safa dah berdiding ni, terkenang pulak peristiwa abg aji dulu memanjat dan berdoa di atas bukit safa.

Kak Sidah said...

salam cl,

bukit safa dah di pagar , jadi jemaah tak dapat la naik kat bukit tu lagi, atau pun dipagar sebahagian jer cl, yg kaki bukit tu bolih jalan lagi kan.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah rozali

tahniah zie

dan tahniah u...

laju betul pecutan kalian semua...

indah, tenang dan mendamaikan

menatapnya..
bagai ditarik-tarik ke sana

Zie said...

Salam CL,
Dah rindu nak buat kerja-kerja umrah... pi miqat, tawaf, saei dan tahallul. Pastu balik umrah makan nasik mandey... hehehe

Jom kak sidah, pi umrah bulan ramadhan ni..

Ayah Zain said...

Salam CL,

nampaknya CM n Rozali bertukar ganti yer.

Teruskan. AZ tumpang gumbira

Ayah Zain said...

Salam MI,

bukan kena minum tetapi sengaja seronok nak minum heheheh

che'na said...

Salam...CL,

ALhamdulillah dpt myaksikan gbr2 saei baina safa wal marwah. Seronok..dpt mgenang kembali saat itu.

Time first sy buat umrah bln Ramadhan x dpt minum air zamzam di kala penat, begitu mencabar rasanya. Namun nikmat Ramadhan di MH x terkata..esp time bbuka puasa

anim kasim said...

salam smua,seronoknye buat umrah..trime kasih cl atas usaha mu atas paparan yg dbuat..

مسافر_اسلام said...

Seronok2 nak minum ye...tp kalau minum air zam2 tu pun bagus juga utk kesihan, dah penah saie kan...
tol tak CL..

YB said...

Salam CL

Segalagalanya sudah cantik. Harap ibadat kita akan juga cantik di sisi Allah. Amiin

haticantik said...

salam

yer betul...seronoknya buat umrah..cl doakan saya dapat ke sana lagi

mfisma said...

tengok gambar tempat Saei ni, teringat masa buat haji thn lepas..tq CL

PAK NGAH MAN said...

SALAM, rasa rindu pulak bila melihat paparan gambar-gambar tu. bila lagi boleh ke sana lagi ya..

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

dah selesai CL buat umrah. alhamdulillah. kak nab teringin nak buat umrah dengan abg D & CL juga...hehehe

Rozali said...

Salam CL

semasa haji hujung 06 dan awal 07
tengah ubah suai

sekarang, masyallah

Rozali said...

Salam CL

Salam CM, safiudin, AZ
terima kasih

Wassalam

Azima said...

Salam Cl,

Alhamdulillah..Dah selesai ibadat umrah Cl..

Moga2 Allah memudahkan saya untuk menunaikan Umrah tahun ni..

Wassalam

Azima said...

Salam,

Tahniah En Rozali..Zie ..U

Mama Nab..sayapun x sabar nak ke sana nih..Bila mama nak pi??? Bleh saya tmpang skali..

Wassalam

hjh mai said...

salam....,

seronok, ramai yg memperkatakan tang umrah utk n3 kali ni...bila agaknya dpt gi ke sana lagi...

hjh mai said...

salam...,

mmg tempat laluan safa ke marwah dan marwah ke safa dah berubah, dah bertambah besar dan luas, dulu laluannya sebelah2 je dipisahkan dgn laluan jemaah yg berkerusi roda je..

SUHAIMI said...

salam.....

tahniah en rozali......

dapat tgk gambo pun dah seronok.....
tenang hati rasanya...

hjh mai said...

salam...,

kenikmatan minum air zam2 takkan sama dgn air lain, apatah lagi ketika berada di sana...sedapnya minum....

hjh mai said...

salam...,

agak2 ada x yg nak buat pakej umrah untuk ahli2 pdkm...seronoknya gi ramai2, pas tu jmpa cl kat sana....??

hjh mai said...

salam..,

rasa sejuk bila pijak batu2 kat bkt marwah tu kan..

ainhany said...

salam

subhanallah..
benar2 terharu..terkasima..dan sama2 rasa dahaga...
masya allah..indahnya beribadat
jom CL lengkapkan saei...

doakn saya..

Mama Tanjong said...

Salam CL,
Salam semua sedara PDKM.
Masyaallah ..Bukit Marwah dah dok dalam kaca.Tak boleh masuk la ye. Nasi baik sempat juga duduk2 kat situ sebelum dikurung.

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

terima kasih atas paparan istimewa ni....

Cik rozali tahniah....

che'na said...

Salam CL dan semua..

Batu-batan di Bukit Marwah tu nampaknya dah berlekuk2 mungkin disebabkan tapak2 kaki jamaah yg saban hari dok bersaei kot.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, makin cantik + makin selesa + makin melambai2 kesana.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam rozali..

taniah...Raja Pecut..Emas..

waslam

manzlie said...

salam zie..

taniah..perak..

seronok jugak...heheh
alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam u..

taniah..gangsa.


yup dah siap..di basement floor tuh

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

apa kabar kak..?

waslam

manzlie said...

salam musafir...

sambil saei kita minumlah ...hilangkan dahaga dan beri kekautan dng meminum air zam zam nihh

waslam

manzlie said...

salam ina...

alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

dulu lain..skg lain...

waslam

manzlie said...

salam kak shidah...

dah cantikkan kawasan sae'i nih..


waslam

manzlie said...

salam rezeki..

basement nih...paling abawah..


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..


yup baru lepas subuh..

waslam

manzlie said...

salam abang aji..

yup dah dipagar..takleh naik dah..

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..


dah dipagari so takleh masuk dah..

waslam

manzlie said...

salam zie..

kalau dah rindu..mai lah..heheh

waslam

manzlie said...

salam saffiudin..

amat mendamaikan perasaan..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

betul akta ayah zain tuh...

waslam

manzlie said...

salam che na..

alhamdulilah..kenangan abadi tuh

wslam

manzlie said...

salam anim kassim...


afuan...
w
asalam

manzlie said...

salam musafir


bila dah penat minum ari zaam zam terasa segar semula..alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam hati cantik..

alhamdulilah...


waslam

manzlie said...

salam yb..

insyalallah...aminnn

waslam

manzlie said...

salam rozali...

skg ..subhanallah..alhmdulilah


waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab...


insyallah nanti kita buat bertiga yer...

wslam

manzlie said...

salam pakanagah man..

insyallah ada lah tu rezeki nanti..doakan cl gak tau


waslam

manzlie said...

salam mfisma


mesti satu kenangan yang abadi tuh...nostalgiakan

walsam

manzlie said...

salam suhaimi..

alhamdulilah..tenang rasa dijiwa kan..

waslam

manzlie said...

salam azima..

insyallah akan saya doakan moga azima akan kesini nanti

waslam

manzlie said...

salam hajjah mai..

ahaa..dah lauskan tempat sae'i ini
syukur kan

waslam

manzlie said...

salam ainhanny..

insyalah..akan saya doakan semoga ain akan kesini lagi

waslam

manzlie said...

slam mama tanjong..'

bukan bukit marwah..bukit safa yang dah di pagari...

waslam

manzlie said...

salam hilmy...


alhamdulilah

kedamaian terasa di hati untuk kesini


waslam

manzlie said...

salam hajjah mai...

mungkin kot sebab dah selalu mereka pijakkan


waslam

manzlie said...

salam shami..


alhamdulilah...afuannn


waslam

manzlie said...

salam che na

mungkin kot...heheheh


waslam

rosli said...

Salam CL,

Tshniah Rozali .Zie dan U,

CL, saya teringin nak pijak Bukit Safa dan Marwah tu, dulu taun 2008 masih berpagar masa tu. Nak rasa batu bukit tu.Insyallah

rosli said...

Salam CL,

Air zam2 pun dah ada sinki, dulu tong air tepi safa dan marwah saja, makin cantik tmpt saie ni.