MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 3 March 2010

" Mahgrib...di Haram..'

suasana sebelum masuk waktu mahgrib...MASYAALLAH
Keadaan di Luar Haram sebelum masuk waktu...alhamdulilah
Hening petang yang tenang dan damai...
Jemaah di Dataran kaabah ...masih lagi bertawaf...subhanallah..
Posted by Picasa

62 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum CL

sahdu

Wassalam

Rozali said...

salam CL

betapa rindun yaaaaaa

mama ju, said...

Wah bestnya...

Rozali said...

Salam CL

Yaalah
jadikan kami tetamu Mu sekerap yg mungkin

Amin

mama ju, said...

Tahniah sdr Rozali

mama ju, said...

Salam CL

ya Allah moga kami dapat dtg lagi ke sini .Amin.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

syahdu...

Rozali said...

Salam CL

Salam Mama ju

terima kasih

taniah juga pd mama

Wassalam

mama ju, said...

Mana CM ni ,tadi dia ada kat blog mama.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tahniah rozali & mama ju..

PAK NGAH MAN said...

salam,
rasa rindu pulak bila lihat gambar waktu maghrib di haram ni

mama ju, said...

Kak Nab..projek apa hari ni?
Adik mama baru dtg ke rumah...dia baru sampai dari laut dlm Nigeria.

hjh mai said...

salam...,

allahuakbar....betapa indah suasana ciptaan tuhan....menjadikan aku bertambah rindu....

safiudin said...

salam sdr,

tahniah rozali dan mama ju.... semakin laju... sekarang ni..

benar2 tenang, damai dan indah...
terasa seolah2 berada di sana..

syahdu...

dan

rindu..

manzlie said...

salam rozali...

taniah...Raja Pecut..


wslam

manzlie said...

salam Rozali..

memag rindu dah syahdu disini..alhamdulilah..

waslam

hjh mai said...

bila agaknya dpt berkunjung ke sana lagi...........

manzlie said...

salam mamaju..


memag best lah mamaju..

walsma

manzlie said...

salam rozali..

insylah nanti datang jua kesini..

waslam

manzlie said...

salam Pak Ngah man..

rindu....mai lah sini...heheheh

waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..


syahdu kak bila merenung dari atas nih..
wasalam

manzlie said...

salam hajah mai..

memang syadu dan tenang jer disini waktu ituh..

waslam

manzlie said...

salam saffiuddin..

alhamdulilah...mendamaikan dan tenang jer melihat lautan manusia tuh..


waslam

manzlie said...

salam hajjah mai...


insyalah nanti dalah tuh rezeki..

wasalam

safiudin said...

salam sdr,

masih menanti peluang ke sana lagi...

bila agaknya ya...

mnasir said...

Salam.

Tahniah Rozali, mama ju dan hjh zainab, tak sempat2 kawan nak masuk N3 baru, balik dari masjid dah ada 23, tak apa la lain kali la kawan cuba.

mnasir said...

Salam.

Melihat Kaabah damai dan tenang
Selalu pergi terubat lah hati
Tanah Haram menggamik teman
insyaAllah tertunai lah nanti

hjh mai said...

salam..

skrg ni kalau sehari tak bukak PDKM rasa lain je...msti hari2 nak bukak...

Ummi Humaira said...

salam CL..

aduuuh syahdunya suasana di sana ..

"Ya Allah Permudahkan lah urusanku ke sana"

mnasir said...

Salam.

Rozali, mama ju dan hjh zainab
Menjadi raja pecut di tengahari
Apa kata CL tunjukkan sekejap
Bangunan haram waktu dinihari

rosli said...

Salam CL

Tahniah Rozali dan Mama ju.

Syahyunya tgk MH...

KAMATO said...

Salam CL.. sahdu...sahdu.....seronok duduk situ dari magrib ke isyak

Yem0805 said...

Salam CL,

Ermm syahdunya..

Nur Su'aidah Bachok said...

salam.

huhu ;'(

*sangat menyayat hati. bilalah dapat pergi lagi? semoga rezeki terbuka luas untuk semua.

amin.

mnasir said...

Salam.

Bestnya sapa2 yang boleh berada dalam suasana sebegini diwaktu ini dan dihari ini, lain2 hari kita pulak kalau diizinkanNYA

Kak Sidah said...

Salam CL,

Tenangnya suasana

Kak Sidah said...

Salam CL,

Akak sentiasa berdoa agar dapat lagi kembali beramal didepan kaabah, duduk dianak2 tangga masjidil haram sambil menatap kaabah, bahagianya cl..doakan yer cl

Atikah said...

salam cl...

Syahdunya... terasa ini berada di sana... menatap kaabah... pastinya jiwa menjadi tentram...

Semoga Allah permudahkan untuk ke sana... Menjadi tetamuNya... mengunjungi kekasihNya... Amin..

Rozali said...

Salam CL

Salam Hajjah Zainab, Safudin, mnasir n rosli

terima kasih

Wassalam

mnasir said...

Salam.

Betul macam yg dikatakan oleh Kak Sidah tu, selepas menunaikan solat fardhu dan solat2 sunat, sebelun pulang ke hotel, duduk2 di tangga menghadap Kaabah, begitu shahyu nya hati ini.

Kaabah menggamik dgn paparan dari CL. 10 Q CL

Noor said...

salam CL..

Allahuakbar!.. tenang nyer melihat MH dikala mahgrib.. lagi tenang bila berada didalam nyer..

shami2 said...

Salam CL...

Tahniah buat en rozali..kita...

Alhamdulillah...

Indah, damainya rasa
melihatkan suasana
Rumah Allah yg Maha Esa
Tenang damai dijiwa
Maghrib adalah permulaannya
Bertamu kita sebagai hambaNya..
Setelah siang kita sibuk dengan dunia...
Dunia yg hanya sementara
Bersabarlah kita menempuhnya..

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

MH sudah mula dipenuhi oleh jemaah. Semoga Allah sentiasa menambah keagungan Baitul 'Atiq.

Wasalam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, tenang + aman, kerinduan melambai kesana.

amin.

tq.

ainhany said...

salam CL

tahniah en rozali..lyk dipertimbngkan utk ratu pecut mac kan CL?

di saat terpndng MH, betapa rahmtnya mereka di sana, mnnti dan menikmati terbenmn mntari mnjelmanya mgrib..terasa syhdunya...kerdilnyaaa diri.

tpi disini kita seolah2 abaikan peluang itu atas nama kesesakan dan kemomokan dunia..muga diampuni,

semuga diberi klpngan utk mnjadi seorg dari sbhagian yg sujud di kaki MH...aLLAH AKBAR

Kak Sidah said...

Salam CL,

Nak ucap tahniah pada rozali dan mamaju yang jadi raja n ratu hari ini.

Sentiasa menunggu N3 baru tapi tak pernah dapat, bukak2 dah ada penunggu.
Abg sulung mana tak pecut macam semalam.

manzlie said...

salam kak shidah..

meamg seronokkan bila pas soalt duk akt tangga tuh..sambil memerhatikan kebesaran allahs wt..

waslam

Rozali said...

Salam CL

Salam Shami2, ainhany n Kak Sidah

terima kasih

Insyallah atas doa CL, kita akan menjadi tetamu Nya juga

Wassalam

nurniliatie said...

subhanallah... entah bile dapat g ehhh... teringin benau :)

manzlie said...

salam saffiudin..

insyalah ada lah tuh nanti rezeki kesini

waslam

manzlie said...

salam hilmy..

aman damai dan tenang sekali

waslam

manzlie said...

salam hajajah mai..

alahmdulilah..memag indah


waslam

manzlie said...

salam yem..

syahdu rasa nyer di ahti kan

waslam

manzlie said...

salam mnasir..

terasa kerinduan di hati ini...

wslam

manzlie said...

salam kak noor..

memag tenang disini

waslam

manzlie said...

salam dik tikah..

insyalah adik annati akan kesini jua

waslam

manzlie said...

salam nur'saidah

insylah ada lah tuh nanti rezeki dari allah swr


waslam

manzlie said...

salam tn haji saad..

aminn..insyalah

waslam

manzlie said...

salam kamato

sungguh sayahdu dan tenang rasanyer..alahmdulilah


waslam

manzlie said...

salam shami..

sungguh indah madah mu ituh....tq


wasalam

Ayah Zain said...

salam semua

indahnya suasana tyang penuh kedamaian

qaseh um masyitah said...

Salam
terasa ingin terbang ke sana...