MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 31 March 2010

" M E R P A T I.....OH M E R P A T I......"

Banyaknyer....
Merpati Oh..Merpati....
Subhanallah....
CL berada di tengah tengah himpunan merpati...
Posted by Picasa

73 comments:

Noor said...

Salam..

taraaaaa

SUHAIMI said...

salam

Noor said...

Salam Cl..

yes yes.. giliran kak ngah lak arr

Noor said...

Salam CL..

ahaaa.. mana p semua.. tgh minum pagi kot??.. la la la

SUHAIMI said...

banyak betul merpati di seklitar MH ni.....

Noor said...

Salam..

alamak.. satu tikaq terobang ngan cikgu suhaimi lah.. tgh rehat ke cikgu..

SUHAIMI said...

Salam Noor.....

tahniah....tak terkejar teman....

manzlie said...

salam kak nOor..


taniah..Ratu trekk Menjelma semula...pIngat emas untuk kak Ngah..


wasalam

manzlie said...

salam cikgu suhaimi..

taniah..Perak..


di apit oleh ratu treekkk kiri dan kanan..

wslam

Noor said...

Salam Cikgu Suhaimi,

kak ngah baru lepas noreh nie.. rehat sat.. sat lagi baru nak kutip susu getah.. tu yang mai jenjalan umah CL.. rezeki sehhh..

psttt.. mana p semua nie.. atuk, azima, zie dll

manzlie said...

salam kak noor..


dapat Gangsa jugak..


taniah..


waslam

manzlie said...

salam suhaimi..


alhamdulila...
memang banyak sekarang nihhh merpati..


waslam

manzlie said...

salam kak noor..


depa p minum pagi kot..



wsalam

manzlie said...

salam zie..


alhamdulila..menjelma semula dia..
p temankan kak ngah tuh...



waslam

haticantik said...

salam..

wah burung merpati..teringat masa nak solat zuhor..kuar dari hotel terdetik dalam hati burung ni banyak berterbangan jangan la sampai kena berak..balik dari solat tetiba kat telekung ada tahi burung..ish mana datang nya nih..subhanallah allah maha mendengar..balik hotel terus buat solat taubat..

wallahualam

SUHAIMI said...

ya Noor...
time rehat......masa lain kena jalankan tugas la....

abangsulung said...

Salam CL,

Kak Ngah, kita ada kat belakang ni.. Suka tengok kawan berlumba..

Noor said...

Salam CL..

jangan lupa abaya utk kak ngah 1 dozen tau.. he he

salam zie.. sib baik zie mai.. kalu idak, jenuh lah kak ngah berduet ngan suhaimi.. ahikss

SUHAIMI said...

rezeki burung merpati kat sini pun murah jugak......pasti ada saja jemaah yang beri makan

mama ju, said...

Salam CL

Subhanallah banyaknya merpati...

Noor dan Suhaimi...relax le...

Zie said...

Salam CL,
Merpati tu dekat dengan hotel CL kan, saya pun ada bergambar kat situ. Tempat yang banyak merpati kat mana lagi ye

Noor said...

Salam..

alahai bang long.. lama tak dengar cite.. sehat?? lama dah bang long tak memecut kat sini.. bizi arrr??..

Noor said...

salam CL..

kak ngah suka bangat tengok burung merpati.. bila nak p solat & balik solat selalu p jenjalan sebelah burung2 nie.. bukan nyer apa.. kadang2 terasa macam kat negri omputeh.. cuma mak selalu pesan.. jangan dok p sergah burung2 tu.. heh heh

Azima said...

Salam Cl,

Banyak nyer burung merpati tu Cl..
Macam kat Trafalgar Square la plak..
Tapi pigeons kat sini lagi bertuah kan CL..

CL,merpati tu ada slalu kat situ ker atau bermusim???

Wassalam

abangsulung said...

Salam,

Kak Ngah..kita sihat alhamdulillah. Selalu ada disini cuma tak sempat tinggalkan jejeka je..

Azima said...

Salam,

Amboi Kak Ngah..bukan main..pulun
sakan nor!!!

Rileks Kak Ngah..nanti semput xde sapa nak menoreh lak..kesian pokok getah tu..

Tahniah Kak Ngah n Suhaimi

manzlie said...

salam hati cantik


wahh satu nostalgia tuh...

waslam

manzlie said...

salam cikgu suhaimi...


wahh time rehat la nih...


waslam

manzlie said...

salam abang sulung..

alhamdulila...kembali semula meninngalkan jejak..

mana menghilang..?

waslam

manzlie said...

salam kak ngah,,,


aikkk baru menang sekali dah nak abaya banyak...hehheheeh


waslam

Kak Sidah said...

Salam,

noor cepat dan laju ari ni, hujan ke.. tak noreh ke pagi ni

manzlie said...

salam azima..


merpati ni selalu jer ada disini...


waslam

Kak Sidah said...

Salam cl,

Wah CL ramai dan meriah pagi ni ..semua ada.

Kak Sidah said...

Salam,

Shami pandai bermadah yer..syahdu sangat madah2 awak tu..ambik masa lama tak nak mengarang...

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

Banyaknya burung ...seronok..tengok..

Wah2 kak noor welcome back...hehehhe

Noor said...

Salam CL..

alaaa.. satu dozen je dik.. bukan banyak sangat.. tu pun kak nagh amik on behalf atuk & pak itam.. heh heh.. depa berdua tak pakai abaya kan kan..

psstt.. mana p atuk nie.. mesyuarat tingkap malam tadi tak abis lagi kot..

ainhany said...

salam CL

ohh tahniah buat kk ngah dan cikgu suhaimi..pantas lagi tuntas...!!

sebegitu byak merpati ye??
bertuahnya burung2nie....
toi mcmena degn najis2nya..kalau kt KL nie..silap2 haribulan parking jer motor bwah pokok..adalah trade mark nnti..hihi
pastu ada peraduan menembak gagak pulak...disana cmne ek???

Noor said...

salam Kak sidah..

ishhh.. mana boleh tak noreh kak.. kang miss soruu.. kurus lah cheq nanti.. sah pak itam jeles kalu cheq kurus.. heh heh

shami.. teng kieu dik.. lately kak ngah sibuk skit..

Azima said...

Salam,

Kak Sidah..demam tu camne?? Dah ok ke???

Syukur..minum banyak air yer kak n makan buah2 bebanyak..dapat balik la kesegaran tu!!

Wassalam

PAK NGAH MAN said...

salam,
murah rezeki jemaah yang memberi burung makanan tu ya..

shami2 said...

Salam CL...

Tumpang lalu kak..

Yer ker kak sidah...tak lama on the spot bila terpandang MH & kaabah..hati akan berlagu...entah bole pulak susun ayat tu....lega bila luahkan perasaan macam tu rasa macam dekat dengan DIA..dan kita tahu DIA Maha mendengar...sob..sob..sob dan kita semua sedang diuji...moga kita tabah dan tetap bertakwa padaNya..
dan hasil ujian kita tahu siapa kita dan kenape dia bagi pada kita...dan kesedihan dan kebahgiaan dilubuk hati hanya kita dan DIA sahaja yg tahu...Allah Maha Besar...
Jom akak kita bertahjuj mlm2 dan kita nikmati indahnya hubungan kita dengan Allah...insyallah..akak juga akan pandai bermadah..hehhehe

PAK NGAH MAN said...

salam, mana pergi CM

shami2 said...

Salam CL..

pssssst betulkan balik tumpang lali adek..@ CL...takut cikgu norkiah komplen nanti....

shami2 said...

Salam..CL..

alamak salah lagik..hehe tumpang lalu .. aar aper nih silap manjang..

Kak Sidah said...

Salam,

Azima, terima kasih ingatan tu, kita dipdkm ni selalu berpesan2 kan, semoga ukhwah yang terjalin berkekalan..kita tak pernah jumpa kan

shami insyallah kita buat sama2 yer..tk mengingatkan akak..

Che' Pit said...

mmg banyak merpati

jinak2 burung merpati, di dekat ia lari..

Atikah said...

Salam cl,

banyaknya burung merpati... setiap masa ada burung merpati ker? or ada musim2 tertentu jer?

Wah... kak noor, tahniahhh... ratu trek...

Zie said...

Salam,

Moga Kak Sidah segera cergas & sihat.

CL, hantarkan susu unta dan merpati goreng bagi Kak Sidah ye.. hehehe

che'na said...

SAlam CL,

TAhniah Kak Ngah dan Suhaimi.

BAnyaknyer burung....Teringat lak, kalau pi Mekah mesti ada kawan2 kirim belikan makanan utk burung tu. Tak tau plak pasal apa, mungkin niat nak sedekah makanan kot!

shami2 said...

Salam CL..

kak sidah tak sihat yer...dah makan ubat..rehat banyak2 yer nanti baiklah tu...saya doakan kak sidah sihat dan sembuh seperti sediakala....insyallah

U said...

Salaam CL,

Seronoknya kalau lalu kot sini... di antara merpati2 tu...
Dekat area menara jam pun banyak merpati jugak kan?

Tahniah Kak Ngah & En. Suhaimi... ratu & raja trek...sama time tuuu.....kategori beregu kot nih...heheh

Kak Ngah, welcome back...missed you like crazy..huhu.. banyak hasil tangkapan rimau? ..heh..

Kak Sidah, semoga akak pulih segera. Amin.

VpeaceV

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

tu dia...gambar2 merpati!! Kak nab memang suka sangat tengok merpati2 tuh...waktu kat sana, beli 'gandum burung'( si penjual tu cakap camtu!!) utk diberikan pada merpati2 itu..
seronoknyer...

boxhousestudio said...

Assalamualaikum warohmatullah hiawabarokatuh CL dan rakan-rakan PDKM..suka ikuti bila u all berborak...

ok ... CL..ada kesempatan nanti CL tunjukan dapur hotel tempat CL kerja ya...

dan lagi satu...kat mana pasar basahnya di Mekah ni

dan lagi...ok..ok....ni dulu...

salam ukhuwah buat CL dan semua sahabat-sahabat maya sekelian...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tumpang jap...

salam kak sidah,
apa kabar? dah ok ke? kak nab doakan kak sidah cepat sembuh..rehat yer.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, sebelum gi ke Tanaeim utk miqat, beli satu bungkus biji gandum SR1 dan tabur utk burung merpati. Lepas abis saie berdoa depan pintu kaabah - tiba2 burung merpati terbang dan hinggap di pintu Kaabah (dalam hati kenapa merpati ada di sini). sambil berdoa dlm hati ucapkan 'terima kasih' krn sudi mematuk biji gandum pada merpati tu, seolah2 bercakap dgnnya. Lepas tu baru merpati tu terbang.

Amin.

tq.

Kak Sidah said...

Salam,

Zie, kak nab, u dan semua geng pdkm, terima kasih atas keprihatinan kawan2, dah mula sehat ni, dah rehat 2 hari kat rumah, terima kasih sekali lagi..

Zie tak yah la minta cl tu kirim macam2 cukuplah dgn doa dia jer kan..susah pulak hati cl tu nanti..

Kak Sidah said...

Salam,

Hilmy,bestnya pangalaman tu..

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tumpang sembang dgn kak sidah...

alhamdulillah..kak sidah dah ok. esok keje ke?

SiNoMoSa said...

Salam CL,

Byk eks burung merpati tue..

Tahniah buat my MIL, wah3 bukan main laju dia merempit jadi Ratu trek hihi

manzlie said...

salam shima..


alhamdulilah..
dah banyak skg jugak burung burung merpati tuh..


waslam

manzlie said...

salam afis...

aaikk pantun ka tuh...? tak sama pun...hehheheh


waslam

manzlie said...

salam kak shidah...


harap kak shidah lekas sembuh..


waslam

manzlie said...

salam kak noor..


ohh nak claim yang atuk rozali dng rezeki punya...
boleh apa salahnyer..
hehehehe


waslam

manzlie said...

salam boxhouse..


insyalah nanti saya usahakah yer..


wasalm

manzlie said...

salam zie..


nak kena kirimkan ker...?
ok
boleh ajerr..


waslam

manzlie said...

salam pakngah man..


alhamdulila
murah rezekikan..

waslam

manzlie said...

salam ainhanny..


banyak burung merpati disni,


waslam

manzlie said...

salam shami...

memag seronok tengok tuh...

waslam

safiudin said...

salam sdr,

tahniah noor dan suhaimi...

pemandangan yang indah...

J_Kerabat said...

Assalammualaikum wbrkth CL & Sahabat2,

...pernah disuruh oleh seorg wanita Pakistan/India memberi sekoi kpd merpati di dalam perkuburan Baqi'.

Imran Paris said...

En Li...lama gak saya nantikan n3 sebegini - perihal burung Merpati di Makkah. Masa berumrah Mei-Jun 2008, saya tertanya2..."apalah bijirin yg di jual oleh penjual2 jalanan di persekitaran MH" Pada masa yg sama terpikir2 "napalah byk sgt burung merpati di Makkah". Hati saya juga sering bertanya "apakah sedekah2 yg diunjurkan semasa kita di Makkah?"

2 mlm sblm pulang, kakak saya jatuh hingga terpaksa kami bawa ke klinik utk rawatan, xray dsbnya. Di klinik saya berbual dgn Ustaz Wan Akashah yg mengiringi kami berumrah. Dlm perbualan, terjawaplah KETIGA-TIGA persoalan saya....subhanaAllah...mmg cetek ilmu saya. Alhamdulillah, Allah hendak Ustaz Wan kongsikan ilmunya dgn saya....

Thanks En Li

rezeki said...

salam cl

merpatikan salah seekor haiwan yg menaiki bahtera nabi noh dulu

rosli said...

Salam CL,

Saya pun suka tgk merpati ini, makin banyak yer ?

Tahniah Noor dan Suhaimi....