MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 30 March 2010

" NItes at Masjidil Haram.."

indah sungguh permandangan malam tadi....
Jemaah bertawaf mengelilingi Kaabah...alhamdulila
Subhanallah....
Tempat sae'i yang indah di waktu malam...damainyer hati...
Posted by Picasa

64 comments:

مسافر_اسلام said...

Salam Cl....1st ke ini?

مسافر_اسلام said...

Alhamdullah...merasa juga dapat jadi juara pecut.

مسافر_اسلام said...

Sungguh indah gamabr yang CL ambil..kawasan Masjidil Haram tu...Makin ramai yang datang dari seluruh dunia kan..

مسافر_اسلام said...

Oh ya..nak tanya sikit la..MI selalu bukak FB ustz amin tu..dan blog dia...banyak dia telah usahakan untuk anak2 yatim kan..nanti kirim salam kat dia ye...org JOHOR tu.
hehehe....

مسافر_اسلام said...

nak coment lagi la...tak ada org nak coment...oh ya..lampu2 kat situ memang tak pernah padam kan...walau sekejap.

iBu...gUru said...

salam cl
indah nya tak kira siang atau malam

U said...

Salaam CL,

Indahnya suasana malam di MH...tambahan pula tengah bulan terang sekarang nih...subhanallah.

Cantiknya tempat sa'ie di waktu malam, bermandikan cahaya ....sekarang ni jemaah dah boleh bersaie di atas bumbung ye, CL?

VpeaceV

Tahniah adik MI, raja pecut malam ni.

manzlie said...

salam Musafir..

taniah...top 5 lagi...

sapu bersih noohhh

Emas , Perak dan gangsa..


waslam

manzlie said...

salam musafir.



alhamdulila

memag indah permandangannyer..

waslam

manzlie said...

salam musafir..


insyalah...
akan abg kabarkan salam mu ituhh


wsalam

manzlie said...

salam musafir..

waktu siang depa padamlah lampu ntuh...


waslam

manzlie said...

salam U..

belum lagi...
minggu depan kot..


waslam

manzlie said...

salam Ibu_guru..


alhamdulila..


sungguh....indah..

waslam

Ayah Zain said...

salam,

Cantiknya subhanallah

manzlie said...

salam ayah zain..


alhamdulila...
subhanalllah...memang cantikkan..

wsalam

مسافر_اسلام said...

Salam...tak sangka jadi top5...eemmmm.....trima kasih ya sampaikan salam kat ustz Amin...bukan senang nak jumpa org2 yg beriman ini, nak2 bila ustz amin sendiri yang mengusahakan anak-anak yatim dan tahfiz al-Ijabah. Abg pun dapat saham juga bila bagi mereka makan nanti. amin...

Dulu teringin nak jadi tahfiz...tp Allah tak benarkan. Jadi bloger la sekarang ini...hehehe..

Lampu tu sampai ke subuh ya dia bukak...bersinar2 waktu malam ya...macamane la keadaanya bila berada kat sana ye...teringin nak tgk dari dekat.

Salam

Azima said...

Salam Cl,

MasyaAllah Cl..indah sungguh pemandangan tu..penuh bercahaya!

thanks Cl 4 the nice shot..

Wassalam

NGINAP SRENGENGE said...

Salam anaknda CL,

Boleh tak fokus bulan di atas kaabah....tentu lebih cantiknya.Kombinasi dua makhluk Allah( kaabah dan bulan).

Doakan anaknda sihat.
Tentu sibok sekarang.

Wassalam.

Azima said...

Salam,

Tahniah MI..raja pecut malam ni!!

Ntah nape atuk x pecut ni..mungkin tikar teghobang dia rosak agaknya..

Wassalam

manzlie said...

salam ayahanda..

insyalah nanti anakanda cuba yer....

waslam

manzlie said...

salam azima..


alahmdulila..
syukur

waslam

Rozali said...

Salam CL

ini lah pandangan yg mengamit setiap insan untuk hadir sekerap mukin

Rozali said...

Salam CL

taniah MI
mukin dah habih peperiksaan kut
itu yg boleh pecut

Rozali said...

Salam CL

Salam Azima
baru balik drp mesyuarat
masyarakat setempat

tikar terbang parking baik punya

lepas ni nak pakai lagi
Azima nak ikut

saya nak bawa kak ngah
musim hujan ni dia menyepi jeee

selamat beradu
Wassalam

rosli said...

Salam CL,

Tahniah MI,sapu habis. Raja pecut

CL,

Saya tak terkata apa 2 pic tu, cantik merahnya lampu....saie pun menyerlah waktu malam....Subhanallah

PAK NGAH MAN said...

salam, indah sungguh waktu malam di sana dengan lampu bersinar ya

PAK NGAH MAN said...

salam,
CM tak ada ni.. dah tido ka...

PAK NGAH MAN said...

rasa rindu benar bila melihat gambar2 tu, bila la boleh sampai ya, tolong doakan ya..

manzlie said...

salam rozali..

benar tuh...megamit perasaan kita untuk kerap kesini kan..


waslam

manzlie said...

salam rosli..

terkedu..

ye lah..sam gak dng cl nih...


subhanallah



waslam

boxhousestudio said...

Assalamualaikum warohmatullah hiwabarokatuh Cl...nanti senang-senang tunjukan tempat-tempat di mana terletaknya air zam-zam ya..yang di jual, yang boleh di ambil free...dan yg jual bekas untuk ambil air zam-zam k...

manzlie said...

salam box house..

baiklah..nanti cl free cl cari yer..


waslam

manzlie said...

salam pakngah man..


insyalah..nanti cl doakan yer untuk pakngah..


waslam

Imran Paris said...

SUBHANALLAH....tenang dan mendamaikan mlm kami di Paris lps tgk n3 ini.

manzlie said...

salam dato Imran Pariss...



alhamdulila
memang tenang suasananyer disni..

wasalam..

rezeki said...

salam cl

indah,
disinari cahaya lampu, diharapkan hati kita juga terus disinari oleh Allah dgn cahaya keimanan hingga akhir usia

insyallah

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

indahnya pemandangan MH...gambar yang cl ambik semakin mantap.tahniah dan banyak2 terima kasih kerana berkongsi dgn kami..alhamdulillah.

Kak Sidah said...

Salam CL,

Banyak mis N3 skrg ni lah cl, akak demam sikit, tak larat..ni tgh cuti sakit..minta tolong doakan akak yer.

Kak Sidah said...

Salam CL,

Cantik sungguh pemandangan MH ..tenang sangat kan cl

Kak Sidah said...

Salam CL,

Sampaikan salam akak dekat Taj dan anak2 yatim serta ustaz tu nanti yer, insyaallah akan tgk siaran tu nanti, seronok nye kalau ada disana bersama2..semoga kehidupan diberkati allah..

PAK NGAH MAN said...
This comment has been removed by the author.
PAK NGAH MAN said...

salam,
memang indah dan hati rasa tenang bila melihat kaabah

rezeki said...

salam

nakkkkkkkk kuih cincin tu , sedap

hjh mai said...

salam cl...,

Indah sungguh pemandangan mh di waktu malam. Pandai cl ambil gmbar..syukran cl krn sentiasa memasukkan n3 yg terbaik utk tatapan kami di sini...

hjh mai said...

salam...,

agak2 kalau frame gmbr2 ni bole tak cl.., cantik sangat..

hjh mai said...

salam..,

Tahniah MI, top 5 lagi...

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, Indah sungguh memang tiada bandinganNya MH waktu malam, nyaman dan terpesona.

Amin.

tq.

haticantik said...

salam

alhamdulillah..shot yang menarik...pemandangan yang cantik..terujanya tengok.

che'na said...

Salam CL,

Tahniah MI.

Tengok gbr2 CL snap kali ni...menggamit rasa rindu ke MH. Tbh2 tgh stress kerja banyak, rasa nak terbang naik tikar turbo depa. Depa bg ke den pinjam tikar terbang tu?

Azima said...

Salam,

Tumpang lalu yer CL..

Semoga Kak Sidah cepat sembuh..
jangan lupa makan ubat dan dapatkan rehat yg secukunya yer akak..

Wassalam

shami2 said...

Salam CL..

Alhamdulillah..

Memang cantik dipandangan
Itulah yg buat kami semua kerinduan
Pabila menatap Masjidil Haram
Menikmati indahnya pandangan & tabahnya insan
Beribadah dekat dengan Tuhan
Berdoa demi kebaikan masa depan
Mudah-mudahan diperolehi keberkatan
Moga hidup terang bak bintang begermelapan.....
Bertandang bahagia yang diimpikan...
Dunia hanya pinjaman
Jadikan ia persinggahan
Walau sementara tapi penuh kebaikan..dan keredahaan dari Pencipta Alam.

Psssst wah gambar ni pun nampak cam CL pun turut meraikankan kegembiraan buat diri sendirikan...ditemani kawan2 di PDKM

manzlie said...

salam rezeki..

insyalah
moga di berkati dan mendapat cahaya keimanan dalam kiri kita semua..aminn


waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..


oh ye ker..
tq..


waslam

manzlie said...

salam kak shidah..


laa ye ker akak sakit..

doa cl moga akak cepat sembuh


waslam

manzlie said...

salam rezeki,

boleh
apa salhnyer..

waslam

manzlie said...

salam pakngah man..

cantik...
alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam hajh mai..

teruja bila melihatnyer kan..


waslam

manzlie said...

salam hati cantik..

sungguh indah permandangan nyer..
syukur kita semua


waslam

manzlie said...

SALAM KAK SHAMI...


alhamdulila...sungguh syahdu di pagi hari memabaca madah akak tuh


waslam

manzlie said...

salam Hilmy..

tiada bandingannyer...benar kata saudara tuh..


waslam

manzlie said...

salam kak shidah...


nanti cl kirimsalamkan yer..insyallah




wasalm

manzlie said...

salam che na...

mengamit perasaan rindu padanyer..


alhamdulilah


waslam

safiudin said...

salam sdr,

tahniah musafir islam....

indah, aman dan damai...

syukur masih diberikan peluang menatapnya..

Aki44 said...

Salam CL...
Waaaaduuuuhhhh...rinduuuuu giler kawe.