MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 18 March 2010

" Bersantai di tangga Depan Kaabah.."

Ramai sungguh Jemaah jemaah Turki duduk 'bersantai' di tangga sambil melihat Kaabah...
Subhanallah..suasana yang agak padat....alhamdulilah...
Semua tidak mahu melepaskan peluang beramai ramai disitu sambil berehat menikmati pandangan Kaabah yang mengasyikkan jiwa dah meruntun sanubari kita semua..alhamdulilah
Posted by Picasa

49 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum CL


Wassalam

JiMiE said...

Salam Abg Cl

ala tak sempat haha

JiMiE said...

Salam abg Cl

wah..nanti nak santai2 juga la depan kaabah..best..tak sabar nak gi umrah bulan june..insyaAllah.

wassalam

Rozali said...

Salam CL

Alhamdulillah
masih ramai umat Mu yg mengigati Mu

Wassalam

manzlie said...

salam rozali...

taniahh...juara
Raja pecut nih..no 1..emasss.


waslam

manzlie said...

salam adik jimie..

taniah....Perak dan gangsa...


waslam

manzlie said...

salam Jimie..

alhamdulilah..moga dia akan sampai nanti disini ..insyalah

wslam

manzlie said...

salam tn haji rozali..


alhamdulilah..dah semakin ramai nihh


waslam

Che'gu Mimah said...

salam...

ramai sungguh orang time nie ye...

khairyn said...

Salam

ish tak de pula nampak mak dicelah2 orang ramai tu. Moga mak dapat umrah mabrur... rindu la plak huhuhu

CM said...

Salam


yaa,tangga memang antara tempat paberett jemaah bersantai.penuh sentiasa..tapi kadangkala menggangu lalulalang jemaahh lainkan,sabar jer lah..berada di MH tahap kesabaran perlu tip top..


psst anak dara jangan suka dok kt tangga yerr..

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda CL,

It is my favourite duduk di tangga2 tersebut.Boleh releks kaki yang lengoh2....asyik tengok Kaabah....subhanallah.


Moga sihat walafiat.

rosli said...

Salam CL,

Best tgk mereka bersantai, dulu saya pun bersanti gitu, dok kat tangga sambil mengadap Kaabah, sambil lepak dapat pahala tengok Kaabah. Rindu pada suasana gitu.

rosli said...

Salam CL,

Terlupa pulak, tahniah Rozali dan Jimie

Ayah Zain said...

Salam CL,

ermm, teringat nostalgia begitu, pernah juga dok bersantai begitu. Alahmdulillah

ARIFF BUDIMAN BIN ZAINAL ABIDIN said...

Salam semua
Betapa syukurnya hati bila saya dan isteri dijemput Allah kerumahnya pada 20 Jun. Semoga Allah permudahkan

Mohamad Fitri B Mohd Azlan said...

assalamualaikum,

salam dari tanah air

MALAYSIA

rezeki said...

salam cl

itulah pandangan yg terlalu indah yg menikam kalbu dan sanubari

Kak Sidah said...

Salam CL,

Ini lah tempat paling indah, syahdu apabila duduk sambil merenung kaabah , Allah saja yang tahu bagaimana rasanya kita ketika duduk merenung kaabah...terkenang dimasa itu, ketika hati ini sayu sangat ..hingga menangis teresak2..

Kenangan yang tak akan dilupakan....

PINATBATE said...

salam..
tak terkejar nak jadi ratu trek lah..hahah!

sonata anak kancil said...

salam - best bersantai2 ni...kami pernah gak buat kerja macam tu ! malam2 kami bersantai gak sambil makan kacang

PAK NGAH MAN said...

salam, ya ramai pulak malam petang tak ramai, seronok tu duduk kat tangga melihat kaabah rasa tenang aja

PAK NGAH MAN said...

salam, lepas kan penat setelah tawaf, duduk la rehat sekejap kat tangga sambil minum air zam zam tu

Ayah Zain said...

Salam Rozali,

Tahniah Raja Pecut. (Hang tak tido ker) whopps sorry, hang bangun nak solat tahajud. Alhamdulillah.

Zie said...

Salam CL,
Seronoknya memandang kaabah dari tangga tu... tp jangan ganggu lalulalang jemaah.

Tak nampak pulak jemaah Malaysia, manalah kak wan yg sedang buat umrah ni.. moga mabrur semuanya.

Zie said...

Salam,
Tahniah... raja pecut Hj Rozali, tah pukul berape n3 ni keluar. Orang Brunei pun ada, tahniah Jimie.

Rasa nak ke Makkah la ni jugakkk..

manzlie said...

salam che gu mimah...

dah ramai skg jemaah nih..lebih lebih lagi selepas waktu mahgrin..

waslam

manzlie said...

salam khairyn

oh ye ker...awat tak suruh jumpa cl disni..

wasalam

manzlie said...

salam cikgu mas..


ada ker anak dara duk di tangga..cl tengok semua orng turki jer dukk..mak mak turki...


wslam

manzlie said...

salam ayahanda..

betul tuh...cl pun sama gak..kekadang ralit duk lihat kaabah..

wslam

manzlie said...

salam ayah zain...

memag menyeronokkan duduk disitu...nostalgiakan az..

waslam

manzlie said...

salam rosli...

bila dah penat berheat lah duduk disitu kan..memag seronok..

wslam

manzlie said...

salam ariff..

alhamdulilah...moga allah permudahkan perjalanan umrah mu..insyalah nanti jumpa lah cl yer...


wslam

manzlie said...

salam mohamad fitri..


salam dari warga PDKm..


wslam

manzlie said...

salam rezeki..

meamg meruntun jiwa bila sambil duduk melihat kaabah kan..

wslam

manzlie said...

salam cikgu pinat...

cuab kejar..jgn tak cuba tau...hehheh

wslam

manzlie said...

salam pakngah man...

disitulah keakdang tempat merehatkan badan samabil menikmati permandangan yang menusuk kalbu..

w
aslam

manzlie said...

salam kak shidah...

memang nostalgiakan...


wslam

manzlie said...

salam zie..

kak wan mana lak nih..?

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

taniah jugak pada az kerana still menyokong pdkm..

waslam

zie said...

salam ziarah CL,

lama tul sy tk jenguk PDKM ni..harap sihat.

hilmyiskandar said...

salam.

Alhamdulillah, lihat kaabah pun dapat pahala sambil2 jemaah betawaf, lapang hati.

Amin.

tq.

Ma Yusof said...

Salam,

Hai main lepak2 atas tangga pulak depa ni no... bukan main ghamai lagi, nak naik turun tangga kena pijak2 depa ni lah agaknyer...

YB said...

Salam CL

Memang seronok duduk kat tangga tapi kadang kadang ganggu laluan jemaah lain.

khairyn said...

segan. Lagipun mak pi ngan kengkawan dia :)

manzlie said...

saalam khairyn..'

la nak segan apa lak...takpa..cl ok


wslam

manzlie said...

salam ma yusuf..

tu yang seronok tu duk distu...


wslam

manzlie said...

salam hilmy..


alhamdulilah..aminnn

wslam

manzlie said...

salam yb..

memang seronok duk melepak situ..


waslam