MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 16 March 2010

" PINTU MASUK.."

Pintu Utama King Abdul Aziz 1
Pintu dari tingkat 1 jambatan menghadap Ajiyad street...
Seronok dan teruja melihat jemaah duk berpusu pusu nihh..
Subhanallah...ramainyer....
Posted by Picasa

70 comments:

Zie said...

Salam

Zie said...

Salam CL,
alhamdulillah

Che' Pit said...

salam CL

ramainyer org.. alhamdulillah

Zie said...

Salam CL,
Seronoknya berada di tanah suci, jeles ma...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam,

subhanallah...meriah.

Noor said...

Salam CL..

tengok pintu MH pun dah lepas ghindu.. rasa nak p masuk la la nie jugak..

Zie said...

Salam CL,
Bila masuk MH, ingatkan pintu mana, tak la hilang kasut..

Noor said...

Salam..

amboih zie.. nie misti nak wat koleksi abaya arr.. kak ngah mintak selai dua.. bley pakai raya nanti.. he he.. amacam??

Azima said...

Salam Cl,

Seronoknya Cl bila tengok ramai jemaah yg ramai tu..

Di sini hati meronta2 ingin ke sana..Semoga Allah mempermudahkan hasrat saya untuk ke sana..AMIN.

Wassalam

manzlie said...

salam zie..

taniah..Raut trekk...emas dan perak..sapu noohhh


wsalam

Noor said...

Salam..

dear zie.. kadang2 kan.. dalam dok henggat pintu masuk pun.. dia hilang jugak kasut tu.. apa lagi, berstokin lah jalan balik otel.. heh heh.. pengalaman sehh!

manzlie said...

salam afis..

yup skg dah mula ramai jemaah ..syukur


waslam

manzlie said...

salam zie..

alhamdulilah..memag seronok bila berada disini

waslam

manzlie said...

salam azima..

ameen...insyalah

waslam

manzlie said...

salam kak noor..

rindu pada pintu yang mana? nostalgiakan..

wslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..


alhamdulilah...meriahh skg nihhh


wslam

Ayah Zain said...

alhamdulillah, seronok menatap MH yang tenang dan damai

manzlie said...

salam kak noor..

ye lah..pakat pakat lah kongsi nanti abaya tuh..heheheh


waslam

manzlie said...

salam ayah zain..


alhamdulilah....damai....


waslam

Azima said...

Salam,

Tahniah Zie..dapat sapu emas n perak sekali..Cl janji nak bagi trofi ngan abaya tu..Go for it ok..

Tahniah gak untuk CP..

Wassalam

ainhany said...

Subhanallah.
Meriahnya....betapa MH kiblat kita selamanya....
semuga diperkenankan ke sana...amin

Azima said...

Salam Cl,

Kalau Tn Hj Rozali juara..bleh bagi abaya tu kat dia..bleh dia melaram dengan abaya tu...pilih yg color pink..mesti CP jeles nyer..heheheh

Bayangkanlah abangsulung pakai abaya..gimana jadinya :-)

Wassalam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, memang tumpuan - memudahkan utk keluar masuk MH, waktu disana. Paling meriah hati sentiasa seronok tiada bandingan.

Amin.

tq.

Zie said...

Salam CL,
Salam Kak Ngah, hehe.. bole kongsi abaya tu... saiz arab.

Tq, azima, tercepat je.. syukur

manzlie said...

salam ainhanny


alhamdulilah...mema sekrang dah ramai dan meriah dng jemaah ..seronok rasa dihati..

wslam

manzlie said...

salam azima...

kalau tn haji rozali juara..dia akan dapt JUBAH lah..takkan cl nak bagi abaya lak..??


wslam

manzlie said...

salam hilmy...

alhamdulilah...meriah sungguh wkatu skg nih bila ramai bersama sama jemaah

waslam

rezeki said...

salam cl
alhamdulillah, seronok tgh , berpusu2 dalam mengejar pahala dan akhirat

cl, pak itam nak igal je hehehe

Azima said...

salam Cl,

Tn Haji Rozali xnak jubah la Cl..dia nak abaya gak..heheheh

Teringat citer "Tasbih Cinta" di mana Jojo n Rafi menyamar memakai abaya ke rumah Bella..heheheh..cute jgk jadinya.

Jgn mare yer Tn Hj Rozali..saya gurau jer tu..saje nak ceri2kan suasana.

wassalam

PAK NGAH MAN said...

salam waktu bila tu ramai duk keluar masuk haram

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah.....

Ermm dapat tengok pintu ... MH
jemaah .. ..makin ramai kan
Nanti kirim gambaq Kaabah ..rindu nak tgok untuk hari ni...hehhe

Shhhhh CL.. boleh ker kongsi abaya tu saiz berbeza2 tuh hikkss....

manzlie said...

salam rezeki..

ye ker...ok set tada masalah..pasti kan anda memebesar sebagai Juara..


waslam

manzlie said...

salam azima..

jojo dng rafi pakai cam baju kurung jer..heheheh

wsalam

manzlie said...

salam pak ngahman..

waktu nak masuk waktu dan selesai solat ramailah jemaah kat pintu pintu utama



waslam

manzlie said...

salam shami..

insyalah..nanti cl paparkan yer..


waslam

sonata anak kancil said...

salam...bestnya! dah ade jambatan kat situ...dulu2 tak ade

manzlie said...

salam cikgu sonata..


seronokkan sskg dah ada semua tuhh


wslam

Rozali said...

Assalamualaikum CL

sepatut hari ini kerja, tapi sampai kat rumah baru terasa letih bangat,
tengah mabuk tidur ni

manzlie said...

salam saudara Rozali...

kena rehat lah tuh...insyalah nanti okla..

waslam

Rozali said...

Salam CL

Salam Azima
saya tengah tidur, Azima mengata saya yeee
he he he
tak marah pun

Wassalam

normala said...

Salam CL,

Subhanallah manusia x pernah lekang dari menjejakki MH

manzlie said...

salam normala..


alhamdulilah...syukur dgn ekdatangna mereka..

waslam

SAHAR MISRON said...

Seronoknya di sana...Selamat beribadat

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Zie dan CP,

Makin ramai orang kat MH.

manzlie said...

salam shar misron


alhamdulilah..selamat...


wslam

manzlie said...

salam rosli..


dah makin bertambah ramai ..syukur

wasalam

hjh mai said...

salam...,

Alhamdulillah....ramainya orang....semuga pintu MH sentiasa terbuka luas utk menerima kedatangan saya satu hari nnti....

manzlie said...

salam hjh mai..

alhamdulilh..moga hjh akan kemari lagi insyalah

waslam

abangsulung said...

Salam,

Tinggal jejak dulu..sebelum baca catatan Nekwan.. hehehe

Ramai nyer.. memang sekarang rezeki orang mencurah-curah.. Diluar musim haji pun dah macam musim haji jugak..

manzlie said...

salam abang sulung


ye lah dah ramai skg...seronokkan..alhamdulilah


waslam

Kak Sidah said...

Salam CL,

apa ni cl, makin terok akak ni, tadi balik masak dulu, pas jer terus kesini dah corot lagi...zie dapat no 1, tahniah, tak britau akak yer ada n3 baru, tak terkejar lah cl, tapi tak nak mengalah jugak, corot pun corot la kan semangat berjuang mau ada..

safiudin said...

salam sdr

Alhamdulillah, syukur masih diizinkanNya memberi peluang menatap lagi pemandangan indah Kota Makkah.

Tahniah Zie dan Che' Pit..

benar-benar teruja..

dan subhanallah...ramainya...

ps: teringin juga nak hadir ke sana (Makkah) dan masuk melalui mana-mana pintu yang ada...

Kak Sidah said...

Salam,

Noor, kalau kasut tu nak hilang , dia hilang jugak, hubby akak punyalah jaga, hilang jugak sampai 4 kali..saba jer le, jgn ambik kasut org, jalan lah kaki ayam, Allah nak beri rasa mcm mana rasanya jln tengah panas agaknya..

Imran Paris said...

En Li...dah mula ramai ye...harap impian kami ke sana dimakbulkan segera....my wife tgh bz tu menelefon agen sana sini nak beli tiket flight ikut kesesuaian tarikh kami....nampak mcm susah sikit, tp kami tak putus asa....kalau boleh nak jugak ke sana bulan depan...tlg sama doakan ye En Li...moga dipermudahkan segalanya. TQVM

Noor said...

Salam Kak Sidah..

tu dia sampai 4 kali kak.. sabaq sungguh abg zack.. cheq pun kena jugak.. abis2 saie, baru nak p amik kasut, tengok2 dah lesap.. hu hu.. ilang kasut bata cheq.. itulah kasut cheq yang paling glamour.. end up balik mai M'sia pakai kasut arab.. pergh! lagi glamour kak.. ala-ala aladin lagi.. heh heh

psstt.. terasa-rasa tekak cam nak minum tey colombo je.. ahiks

Kak Sidah said...

Salam,

Noor, rasa nak minum teh colombo, mari lah sini, untuk noor akak tak lupa dan lain2 juga...hehe bila nak jumpa

Kak Sidah said...

Salam,

cite pasal kasut hilang tu kan , akak kesian kat abg zack tu, ada malam tu hilang jugak, dia dah nak ambik selipar lain tau noor, akak tak beri, akak beri stokin yang akak pakai, dia dah tak larat nak jalan kaki ayam...akak geli hati sungguh..

abangsulung said...

Kak Ngah,

Kalau minum teh colombo minta secawan gak yerr... mana tau ada lagi stok-stok lebih teh dari colombo.. hehehe

abangsulung said...

Kak Sidah,

Kalau ikut stail saya, saya bawak uncang untuk simpan sliper.

Tapi cam cerita budak nakal lak..
Sliper tu terpaksa dibawak masuk kedalam MH dan letak kat kita solat.. buat muka slamba je..

manzlie said...

salam kak shidah...

aduhai kakak ku..corot pun takmengapa lah...yang penting menjengk rumah cl kan...

waslam

manzlie said...

salam kak noor..


ada kasut hilang jugakka..? takmengapa ..dugaan tuh tau..


wslam

manzlie said...

salam saffiudin...

alhamdulla..dah ramai skg jemaah nih..syukur


wslam

manzlie said...

salam kak shidah...

aikk takkan hanya untuk GPK jer...untuk cl takda ka..?heheheh gurau jer noohh


waslam

manzlie said...

salam dato imran...

Insyalah..moga allah permudahkan persiapan dato nak ke sini tuh...doa cl disini


waslam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Utk cl pun ada...

Abg sulung ,akak pun mcm awk,simpan dalam uncang bawak kemana jer dlm MH, tapi hubby akak tak nak bawak dia letak kat rak tu..

Kak Sidah said...

Salam,

Akak nak masuk dulu, ngantuk...ingat nak tunggu N3 baru, tak leh lah, dah sampai masa beradu...assalamualaikum semua..

manzlie said...

salam kak shida..

mekacih...


waslam

nurniliatie said...

salam...
izinkn sy save gmbr2 ni dlm pc sy... untuk dibuat wallpaper...
tksih byk berkongsi pemandangan disana....

YB said...

Salam CL

Sudut yang menarik.

haticantik said...

salam cl..

gambar sudut yang menarik..pintu king abd aziz..pintu yang senang nak masuk dan senang nak balik..saya dulu pegi selalu masuk pintu nih..