MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 12 March 2010

" Berjalan mencari tempat duduk.."

Kawasan Dataran Kaabah bagi bulatan tawaf telah di perbesarkankan..jadi tempat duduk di Dataran agak terhad..
Cl terpaksa berjalan melalui luar Dataran Kaabah kerana Jemaah begitu sesak bagi mencari tempat duduk untuk solat serta membaca 'yassin'..syukur..
Subhanaallah..bagaikan 'Pesta' di depan Multazam nih..alhamdulilah..walaupun dah berkali kali Cl berada disini tetapi masih terasa TERUJA dan berbagai bagai perasaan yang ada tidak dapat di ucapkan dengan kata kata.....
Posted by Picasa

47 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum CL

sejuk mata memandang

Wassalam

Noor said...

Salam

taraaaaaaaaaaa

Noor said...

salam cl..

alaaaa.. tn hj dah potong kak ngah lah...

Noor said...

salam

tahniah tn hj.. dah balik M'sia ke??

Zie said...

Salam,
Tahniah En Rozali dari bandung, kak ngah pun ada... tahniah jugak

Rozali said...

Salam CL

Salam Kak Ngah
saya di Jakarta ni makan tempe pagi ptg dan mlm, hari2
ni kira power tempe lee

PAK NGAH MAN said...

SALAM, SERONOKNYA KALAU WAKTU-WAKTU BEGINI DAPAT DUDUK DISANA

Noor said...

salam th hj..

huiyooo.. bapak masih berada di'obersea'.. bagus bangat mangan tempe pak.. pasti halus mulus wajah nya.. heh heh

Zie said...

Salam CL,

Carikan tempat zie dan noor jugak depan multazam ye...

PAK NGAH MAN said...

tak dapat jemputan ka majlis pernikahan umi aida adik kepada erma fatima yang akan berlangsung di sana pada 13 ka 14 hb ni, mereka tinggal di hotel zam zam

Zie said...

Salam,
En. Rozali, belikan kerepek tempe seguni, boleh?? hehe

manzlie said...

salam rozali..

taniah..Raja Pecut...Pingat emas.


waslam

Noor said...

salam CL..

meriah sungguh malam jumaat kat sana.. semua pakat2 turun.. beramal ibadat kat MH.. sayu arr tengok.. teringin sungguh nak p..

manzlie said...

salam kak Noor...


tarakkkkkk...no 2 lahhh bukan 1..hehhehe


waslam

manzlie said...

salam kak noor...

wahh taniah jugak...Perak dan gangsa...


waslam

manzlie said...

salam tnhaji rozali..

alhamdulilah..'Power Tempe' bukan ranges aarr..heheheh


waslam

manzlie said...

salam pak ngah man..


memag meriah..waktu begini....


waslam

manzlie said...

salam kak noor..


cl pun suke tempe..hehheehawet mudee..tapi cl dah tua lah..hehehh


waslam

manzlie said...

slam zie..


alhamdulilah....depa kuat memecut tuh...


waslam

manzlie said...

salam pak ngah man...


biarlah depa bernikah....cam az cakap "Ada AKu Kesah" heheheheheh



waslam

manzlie said...

salam kak noor..


dah teringin tuh..jom booking flight ..cl bookingkan bilik sini..


wasalam

manzlie said...

salam kak noor..

memamg meriah suasana bmalam tadi...



waslam

Noor said...

salam

dear zie.. mak aih dik.. seguni tu krepek tempe.. jenuh lah tn hj nak bawak balik.. kena naik kapai laut nih.. he he

Rozali said...

Salam CL

Salam Kak Ngah
Insyallah hari senin balik buk
belum bisa pusing pising satu jakarta

Rozali said...

Salam CL

Salam Zie
waaaa duhhhhh
mana bisa guee bawa satu guni buk
he he

Noor said...

Salam CL..

tu lah cl.. kak ngah nak sesangat p sana.. bilik kosong dah ada.. duit tiket je yang tak cukup2 lagi.. sob sob.. akan kak ngah toreh semua pokok2 getah di estet nie.. agar impian kak ngah tercapai.. cl, doakan kak ngah arrr..

Zie said...

Salam Tn. Hj Rozali,
Hehehe... gurau je, jika bisa kita kenduri sekapal PDKM.

Sudah minum jus avocado (di jakarta disebut apucat ke?)

YB said...

Salam CL

Pernah ke CL tengok org bernikah kat MH tu. Org ke sana buat umrah. Depa bernikah. Jgn jadi tabiat baru org M'sia pulak dah.

manzlie said...

salam yb..

last week Dirctor Human resouce manager kami bernikah di dalam Mh...orang saudi..mr assad houssani...di tingkat satu tuh lah

waslam

manzlie said...

salam kak noor..

kan harga getah dah melambong tinggi...camner leh tak cukup..or mintak jer pak itam sponsor kan.ayam hutan dia kan baynyak...abih cerita..heheheheh

waslam

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

seronok kalau sama2 kita semua jemmah PDKM berjalan di dataran Kaabah kala ini...

Rozali said...

Salam CL

Salam Zie
belum jumpa lagi air tu
kalau ada nanti saya rasa

maaf CL, kami bercerita pula
maklum le
kami masih tak ramai followers
he he

Wassalam

shami2 said...

Salam CL..

Sorry aar jemaah..bukan jemmah...

Noor said...

Salam..

bapak rozali.. betul bagai dikata ibuk zie.. harus terai jus apokat & jus wortel.. sedap bangat pak..

psstt.. jom zie, teman kak ngah p ayam penyek's kat curve.. teringin arr..

Rozali said...

Salam CL

orang yg menikah tu
dalam MH atau ada tempat khas

kalau dlm MH
orang ramai boleh tengok lee

Wassalam

Ayah Zain said...

Salam,

Masya Allah, tertinggal kereta api lagi ni.

Ayah Zain said...

salam,

tahniah rozali dan noor (taraaaa)

Noor said...

salam CL..

mana nak cukup dik.. simpan sikit.. yang keluar banyak.. heh heh..

alaaa, pak itam tu bukan nyer nak tolong anak menakan dia.. kalut nak p obersea.. pas tu mulalah suruh anak menakan tolong jaga ayam utan & tapir dia.. menciii tauu..

psstt.. nanti hasilan dari show tapir, kak ngah blanja cl arr.. he he

Hajah Zainab bt Abdullah said...

suasana yang mendamaikan.

Rozali said...

Salam CL

Salam Kak Ngah n Zie

Nasi penyet !!!!
saya dah makan
tunggu n3 drp saya

sorry CL
iklan

Wassalam

Zie said...

Salam,
Jom kak ngah, CL gi ayam penyek's... kita minum jus apukat makan ayam penyek...

camner arr.. nak hubungi kak ngah? peminat dia ramai kan

manzlie said...

salam shami.

ye lah...kalau semua pdkm blogger berjalan beramai ramai..tentu trharu kan...


wslam

manzlie said...

sLAM KAK NNOOR..

sian dengaq cerita dia kena jaga ayam utan dan tapir pak itam...hmm terukkan pak itam tuh..hehhe


wslam

manzlie said...

salam hajjah zainab.


.memag mendamaikan...


waslam

manzlie said...

salam rozali..


takpa bapak bisa buat ilan disini..janji kerepek tempe nyer jgn lupak sama cl yah..heheheh

wslam

manzlie said...

salam ayah zain..


ini dah bukan kena tinggal keretapi..tapi kena tinggal kapalterbang dah..heheheh


wslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, sememangnya sedapat2nya biar saf utama depan Kaabah, baru rasa puas kerana Mu. Memang impian sedemikian hendaknya.

Amin.

tq.