MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 9 March 2010

" Pas Mahgrib tadi..."

Meriah suasana di Luar Haram dan di dalamnyer...alhamdulilah
Baitullah tidak pernah lekang dik Jemaah jemaah..Allah Maha Besar...
Posted by Picasa

61 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Enaknyaaaaa

Wassalam

Azima said...

Salam Cl

Atikah said...

Salam Cl,

Indahnya..

Azima said...

Salam,

Indah dan damainya..

Atikah said...

Salam,

Tahniah En Rozali n azima..

manzlie said...

salam rozali..

hahhh raja pecut dah sampai kembali menggegar TREkkk..taniah Pingat Emas

waslam

manzlie said...

salam azima..

Perak...


waslam

manzlie said...

salam adik tikah..

taniah..gangsa...

memag indah kan..


waslam

rosli said...

Salam CL,

Tenangnya,

tahniah Rozali, Azima dan Atikah...

manzlie said...

salam rozali..

alhamdulilah..mekasih atas kesetiaan mu pada PDKM..


waslam

Atikah said...

Salam...

Dah semakin ramai jemaah nampaknya...

Azima said...

Salam...

Aikkk....mcm janji jer kita ni En.Rozali..kena share trofi ni..

Dengan Atikahpun time sama gak...hehehe

manzlie said...

salam rosli..


alhamdulilah..memag tenang rasanyer


waslam

Rozali said...

Salam CL

Terima kasih CL

terima kasih juga
Azima n Atikah

Ayah Zain said...

salam,

alhamdulillah,masih ketemu

Azima said...

Salam Cl n semua...

Syukur..jemaah sentiasa penuh..melimpah sampai ke luar MH tu...Alhamdulillah.

Tenang sungguh bila menatapnyer..

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

Salam Azima
kali ini Azima ambil trifi dahulu
Insyallah lain kali saya pulak
(mengalah)
he he he

sonata anak kancil said...

salam....masih belum boleh pecut...kalah memanjang!cantiknya suasana di sana...

sdr Rozali dari Jakarta memantau PDKM ...tahniah untuk rebut trofi...

JiMiE said...

Salam abg CL..Indahnya malam di Baitullah..

Azima said...

Salam..

Tkasih En.Rozali atas budi baikmu itu..
Bak kata pepatah..
Rezeki jgn ditolak..
Musuh jangan dicari..

Tp..Yg Tua kena hormati la En.Rozali..Xpe ar..susah2 bila dpt trofi dr Cl kita kongsi jer..

Selamat bercuti En.Rozali..

Anak kat sana sihat??

Wassalam..

Atikah said...

Salam,

Wah.. En Rozali dari Jakarta tu... lajunya memecut...

p bercuti ker?

Rozali said...

Salam CL

Salam Azima
Alhamdulillah anak sihat

Tapi, suasana disini (jakarta) membuat saya rasa takut cemas serta lebih tumpukan berhati-hati
Insyallah akan ceritakan dlm n3 saya

Wassalam

manzlie said...

salam dik tikah...

sudah ramai sekrang jemaah yang amsuk ke kota makkah nihhh


wslam

manzlie said...

salam azimah..

berkongsi trofi dng adik tikah...ohh ye ker..

waslam

manzlie said...

salam rozali..

sempat memantau dari kota jakrta yer..

syukran

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

alahmdulilah..memanjangkan sirah turahimm..insyalah


waslam

manzlie said...

salam dik tikah..

en rozali memecut dari kota jakarta tau..pantas bangat si donnggg...


waslam

KAMATO said...

Pergerakan yang memuji kebesaran Allah yang tidak pernah putus setiap masa di Baitullah, terlalu kerdil perasaan seseorang itu ketika bertawaf mengelilingi Kaabah

CM said...

salamm


wah CL ada dendangan doa taubat..alhamdulillah..terasa insaf dan sayu

manzlie said...

salam kamato..

alhamdulilah...ituhlah kebesaranNyer disisi alah swt..


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

Cl selalu dengar lagu nih tiap malam sebelum tido untuk memastikan diri ini. tidak akan:

Lupa asal usul ku..
Ingat akan allah swt selalu
Bahawa diri ini terlalu 'kerdil'
Dunia ni hanya pinjaman semata
jgn jadi sombong dan bongkak..
Mesti ada rasa rendah hati..
Ingat akan mati selalu...

waslam

normala said...

Salam CL,

Seronoknya berada di sana.

Manusia tak pernah jemu utk datang ke Baitullah even kanak-kanak pun gembira utk ke sana lagi setelah melakukan umrah/haji. Apa lagi kalangan dewasa. Begitu kuat tarikannya. Subhanallah

abangsulung said...

Salam,

Macam suasana musim haji pulak. MH sentiasa penuh. Rezeki umat islam semakin baik dan kesedaran pada agama semakin bertambah. Itulah sebabnya jemaah semakin ramai. Semuga mendapat ganjaran yang berlipat ganda.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

alhamdulillah! sejuk telinga dengar nasyid tu..

ijoismart said...

Salam CL

Ya lah CM. Mula2 dok dengar lagu dr mana, Rupa2nya dari blog CL.

Esok result SPM lak. Ambik cuti bawa anak ke sekolah dia.

YB said...

Salam CL

Subhanallah...manusia beribadat tawaf

rezeki said...

salam cl

dedulu pak itam kalau magrib terus sambung isyak , baru keluar dari MH
seronok mengadap kaabah

CM said...

Salam CL

moga bangun pagi ni dengan badan yg lebih segar,minda yg cukup rehat dan hati yg cukup tenang,,tu doa dr cikgu..insyallah..

haticantik said...

salam cl..

ramainya jemaah yang telah masuk ke kota mekah..alhamdulillah..

mnasir said...

Salam.

Itu lah kebesaranNYA

Ayah Zain said...

Salam,

semoga pagi ini lebih ceria sambil mendengar alunan daripada CL. Moga dah lega sakit kepala semalam yer

Yem0805 said...

Salam CL,

Alhamdulilah rasa tenang sekali..

Kak Sidah said...

Salam CL,

Dah sehat ke..doakan cl sehat selalu, jaga makan dan minum ..

Wah rozali kat jakarta pun masih ingat kat PDKM, memang kemana je kita berada tetap ingat kat pdkm kalau tak bukak satu hari rasa rindu sangat kat kaabah dan geng2 kan.

shami2 said...

Salam CL..

Alhamdulillah,

Dah sihat ....rehat banyak2 tenang2kan minda..bawa buat aktiviti..yg baik2..memasak ker, pergi panjat gunung ker..hehehhe

Psssst ...ushakan cari pasangan..hidup..macam pak itam cakap tu..moga lengkap hidup mu dek...bawa berdoa moga ALlah beri petunjuk...(jujur dari akak dan abang)serta kawan2 semua...kami bole uruskan majlis untuk mu...jgan susah hati....

safiudin said...

salam sdr,

tahniah rozali,

tahniah azima,

dan tahniah atikah.

Syukur, Alhamdulillah diberikan peluang untuk menatap untuk sekian kalinya....

Alhamdulillah, ramai sungguh jemaah... indah, tenang dan damai sekali.

ps: dah sihat ke...? jaga diri baik-baik tau...

hjh mai said...

salam..

Tahniah En. Rozali..

Tahniah Azima.....

manzlie said...

salam saffiduin..

alhamdulilah..sya dah semakin sihat dan cergas sikit..cuma kat bahagian leher ada sikit ketegangan..insyalah hari nih sihat lah..
mekasih atas ingatan saudara


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


alahmdulilah..feeling better now


waslam

manzlie said...

salam yb..

alhamdulilah...syukur


waslam

manzlie said...

salam ihoi...


selamat bercuti...

waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..

Jutaan terima kasih atas doa dan soalt hajat yang akak lakukan unutk cl..moga allah swt meberkati dan melimpah kurnia pada akak jua...alhamdulilah cl dah siaht sikit..syukur padanyer


waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

alahmdulilah...dah segar sikit dan sihat


waslam

manzlie said...

salam normala..

memag tak pernah jemau mereka ke sini(baitullah)..syukur

waslam

manzlie said...

salam abang sulung..


memag dah ramai kan..um,rah visa dah di buka..

w
aslam

manzlie said...

salam rezeki..

alahmdulilah..bagus kan dan tentu seronok wktu tuh..

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

mekasih atas doa akak tuh..aminnn

waslam

manzlie said...

salam mnasir..

alhamdulilah..ituhlah kebesarnyer


walam

manzlie said...

salam hati cantik..

dah ramaikan..

waslam

manzlie said...

salam kak shami..

mekasih atas doaa akak tuh..syukur


waslam

manzlie said...

salam yem..

memag tenang suasananyer..

waslam

Aki44 said...

Salam CL...
Setiap detik ada hamba Allah yg tawaf mengelilingi Kaabah. Maha Besar Allah.