MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 22 March 2010

" Allahuakbar..."

Pintu Utama King ABdul Aziz 1...
Berhadapan depan Hotel Hilton...masyaalah
Panas tidak mematah kan semangat mereka untuk solat..Alhamdulilah
subhanaalah....
Posted by Picasa

70 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Wassalam

CM said...

salam..

amboii laju yer rozali tu

manzlie said...

salam rozali...

Taniah...Raja Pecut...Emas dihadapan..


wslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

tanaiah..Ratu trekk mengejar ke depan..Perakkkk


waslam

Rozali said...

Salam CL

Salam CM
semangat tenguk kg Ayahanda
dlm n3 Atikah

iBu...gUru said...

salam cl
temapt yg x pernah sunyi
sentisasa dikunjungi

Imran Paris said...

En Li...tgh bz melayan CM kat FB terus terlepas pingat emas...oh tidakkk.... :D

CM said...

Salam


kelihatan begitu meriah masjidilharam sekarang...

CM said...

Salam..

en rozali,nanti kita semua pi buat lawatan nak ker kg ayahanda...ala2 rombongan cik kiah...

CM said...

Salam...


syyyyyhhh,cik imran tu,jgn pocah lubanggg bro,issh nanti org tahu kita merapu kt FB tu..hehehe

PAK NGAH MAN said...

salam ramainya orang

Imran Paris said...

CM...baiklah Tuanku Maharani, segala kemahuan Tuanku, patik turuti asal patik tak dipaksa menjadi sida-sida....shhhh

En Li, sorry ye, saja saya mengusik Cikgu sejarah kita sorang ni.

Syukran wassalam

Atikah said...

Salam Cl,

Alhmdulillah... ramai jemaah sekarang nie... seronok melihatnya...

Kak Sidah said...

Salam CL,

Apa khabar CL, kat MH panas kat KL mendong, skrg dah hujan, hari2 hujan .
tahniah rozali n CM, wah tadi baru kat fb, tengok2 dah dapat perak kat sini, cepat betul kejar..yer cm.

Kak Sidah said...

salam..

macam mana cm tau ada n3 baru ni, tgh gawat2 jadi maharani tiba2 maharani tinggalkan rakyat lari ke mekah pulak.

Kak Sidah said...

salam..

CM bila nak buat rombongan tu, ingat nak juga ikut kalau kena pada masa, naik bas rombongan ke.

Azima said...

Salam Cl dan semua warga PDKM..

Syukur alhamdulillah..MH tidak pernah sunyi dari kunjungan para Jemaah..

Hari2 dok menatap MH dan kawasan sekitarnya..terasa diri begitu dekat..Rasa mcm dah dok kat sana plak..

Tkasih Cl..

Wassalam

Sharifah said...

salam CL....

yg bentuk hexogan tu ape ye..... kat dataran.. pah tak pernah sampai area nih...
maklum la pi 1sttime... keja mase n stamina tak kuat... so tak explore banyak pintu..

Azima said...

Salam,

Tahniah Atuk baik..pantas memecut..meninggalkan kami jauh ke belakang.....

Tahniah buat Kak Mas gak..dok bersaing ngan En.Rozali tu..

CM said...

Salam

Dalam sejarah negeri China..sida-sida merupakan golongan bangsawan yg mempunyai status yg tinggi dalam organisasi sosialnya...tapi sapakah yg rela??...hehehe

sida-sida tak rela arr...tapi kak shidah CL sayang tau...

kak shidah nanti CL balik kita pi,projek PDKM tu...

che'na said...

Assalamualaikum CL...

Tersusun saf2 solat mereka ya. Kadangkala beribadat di MH dgn di rumah rasa berbeza sgt, apatah lagi dari sudut pahala termasuklah tumpuan. Alangkah beruntungnya mereka yg selalu dpt ke sana.

Atikah said...

Salam CL,

Kak Mas... nak ikut jugak.... nak p lagiiiiiiii.... hehehe

che'na said...

Salam....

Bagus jg planning tu. Nanti Pengerusi buat Planner 2010 spy masing2 blh freekan tarikh utk turut serta dlm aktiviti2 PDKM. Best tuhh! Apatah lagi 2nd gathering di MH

che'na said...

Salam CL

Rasanya x muat kalau kat studio PDKM atau bilik CL. Kita buat di Dataran MH ok tak!

manzlie said...

salam ibu_guru..

alhamdulilah..takpernah sunyi disni..

waslam

manzlie said...

salam dato Imran Parisss..

takpa dato..cuba lagi yah..

waslam

manzlie said...

salam pakngah man..

alhamdulilah..dah ramai jemaah sekrang..


waslam

manzlie said...

salam dik tikah...

alhamdulilah
seronok tengok ramai jemaah kan.
terasa keinsafan dalam diri

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

wahhh busy ber FB yahh...hmmm


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

jgn buat rombongan cik kiah ? jenuh ayah nak layan tau..heheheh

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

sini panas dah biasa dah..alhamdulilah


waslam

manzlie said...

salam sharifah

hexogan tuh sebenarnyer adalah filter untuk aircond....tingkat bawah tuhh




waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

ok set..projek PDKM tau..

waslam

manzlie said...

salam azima..


kejar jgn tak kejar tau...


waslam

manzlie said...

salam dik tikah..

jom ikut sekali tau..

waslam

manzlie said...

salam che na..

boleh apa salahnyer..kat depan haram pun boleh...jgn risau..

waslam

Ayah Zain said...

Salam,

Hari ini memang panas sangat. Orang kata panas berapi. hehheh

Tahniah Rozali,, rasanya dapat rozali baju abuya? apake nama baju tuh. hehhehe

Rokiah said...

Salam CL...

Rokiah said...

Gambar tu makin menggamit rindu kepada MH...

Rokiah said...

Dari ajyad street terus ke pintu King Aziz tu...

J_Kerabat said...

Asm,
Adakah Suasana begini berlaku sepanjang tahun atau masa musim Umrah (cuti sekolah) atau musim haji shj.

Rokiah said...

Subhanallah...
Dapat tengok pintu-pintu MH pun dah rasa sungguh mengharukan.. hu3

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, mcm semut dari pandangan atas

Rokiah said...

Pastu CL tunjuk gambar masjid Tanaem pulak, hu3 lagi pilu rasa di hati ini...

rezeki said...

salam

az heheeh abuya yg dah kena haramkan tu heheheh abaya hehe

Rokiah said...

Pastu lagi...

Gambar kat bukit safa tu sume hu hu hu, ngalir dah air mata ni, makin pilu & rindu hu3...

manzlie said...

salam ayah zain...

tn haji rozali kita tuh memecut laju..

wslam

manzlie said...

salam rokiah...


sabar lah..insyalah nanti pasti kesini lagi..doa cl


waslam

mama ju, said...

salam CL

tempat yg tak pernah jemu dipandang...

Rokiah said...

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar... Semuanya sangat mengkagumkan hati dan perasaan kita sebagai hamba...

manzlie said...

salam rezeki...

ada apa tuh..?hehehehe

waslam

manzlie said...

salam J_kerabat.

skg dah tak kira musim...setiap hari cam nihhh


wslam

manzlie said...

salam rokiah..


alhamdulilah...satu nostalgia kan..

waslam

mama ju, said...

Sdr Rozali....wah di mana2 sdr jadi juara baru...ada rahsia ke?

Cikgu Mas...apa kaba?

Rokiah said...

2009 dah pegi masa musim Hj ari tu, sumenye masih terbayang di ruang mata, bila rindu buka PDKM la...

silversarina said...

Salam,

Biar panas terik , jemaah tetap berbondong-bondong mencari rahmat Ilahi , syukur .

Rokiah said...

CL,

Ni pertama kali CL reply saya, hu3.. sebelum pegi hj 2009 saya x ada jodoh dengan PDKM lagi... balik dari Makkah baru kenal PDKM, Insya Allah nak pegi umrah lak bila diizinkan Allah...

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, kemeriahan MH memang tiada tandingannya itulah Kebesaran Mu menambah rindu pada Mu.

Amin.

tq.

SUHAIMI said...

salam....

tgk gambo ni teringat balik kenangan umrah tahun lepas

Rozali said...

Salam CL

terima kasih CL
Azima AZ mamaju

Wassalam

manzlie said...

salam mamaju..


benar ..tempat yang taida jemu melihat nyer..

wslam

manzlie said...

salam kak rokiah..

oh ye ker...taniahhh

waslam

manzlie said...

salam hilmy...


alhamdulilah..ituhlah kebesaran tuhan...

waslam

manzlie said...

salam kak sarina..


walaupun panas..mereka tetap bersemangat berada disitu..

waslam

manzlie said...

salam kak rokiah...


alhamdulilah..dah jumpa PDKM..camner?heheheheh


waslam

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Rozali dan CM

CL, ramainya lagi masa ni..suka bila CL post pintu King Aziz.

haticantik said...

salam cl...

ramainya..rindu nak ke sana..

YB said...

Salam CL

Pemandangan drpd sudut yg cantik. TK

safiudin said...

salam sdr,

tahniah rozali

dan

CM... (cepatnya....)

indahnya pemandangannya...

damai menatap semua jemaah...

teruja.

mamawana said...

Salam

Bestnyer dok Mekah ni...hari2 dpt solat 5 waktu dan dpt tengok Kaabah