MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 4 March 2010

" Jilbab / Abaya..."

Cantiknyer tersusun indah..pilih lah yang mana satu..Cl amikkan order..?
Nih mesti untuk bahagian anak anak dara punya kot..sebab lain tengok fesyen nih..
Disini pun cantik cantik belaka kan...come on Cm,Noor,Hanis,kak as...taknak order ka?
Yang nih mesti taste' kak Nab nih..betul tak kak Nab..?
Posted by Picasa

94 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Wah CL nak berniaga pulak

Wassalam

Atikah said...

Salam..

Nak satu..

Ayah Zain said...

Salam,

terlmbat sikit

Atikah said...

Salam Cl..

Alahai... tak sempat juga... Tahniah En Rozali...

Nie betul2 Raja pecut nie.. rasanya dah 3 kali kan..

Rozali said...

Salam CL

Cepat Cm,Noor,Hanis,kak as, Kak Nab
pilih-pilih
CL nak belikan
nanti semua jadi anak pak arab

Ayah Zain said...

Salam CL,

betul2 ingin berniaga ye tuan ismet

Atikah said...

Salam AZ,

Kalau nampak komen 0 tu belem tentu dapat...

Atikah said...

Salam,

Wah! cantik2 koleksi abaya tuk anak dara...

Saya nak yang warna putih sebelah warna hijau... hehehe

manzlie said...

salam rozali..

wahhh dia menunngu tuh nampaknyer..

taniah..Raja Pecut..no 1


waslam

Hanis said...

salam,

tahniah En Rozali..lepasnie piala juara bulanan akan bertukar tangan.... :-)

hanis nak chop warna oren (kat gambar 1st) boleh ;-)

Ayah Zain said...

Salam

pilih la puan-puan yang budiman, mana satu yang berkenan di hati

manzlie said...

salam adik tikah...

kena order lah.yang mana satu nak..?
.heheheheh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

tulah lambat sikit dia tuh..hmmtakpa aar..

waslam

manzlie said...

salam dik tikah...

betul tuh...ckap adik tuh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

ishhh tn ismet mana leh berniaga di sini..kan tn ismet ada di KT..hehehh

waslam

manzlie said...

salam dik hanis dan dik tikah....

oprder order gak..jgn lupa wang cengkeramnyer..hehehheeh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

betul tak..hehehehh?

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...


tak mau pilih untuk mrsa zain ka..?


waslam

Rozali said...

Salam CL

Terima kasih CL

Terima kasih Atikah, Hanis

Rozali said...

Salam CL

tengah berangan nak buat n3 sendiri

bertandang rumah CL

kebetulan

Alhamdulillah

Rozali said...

Salam CL

Ada masa juga CL merayap2 ni

atau CL nak belikan untuk ?????

hem hem

he he he

Wassalam

Atikah said...

Salam Cl...

Yang saya nak tu nampak lain materialnya... mesti mahal kan... berpa reganya? hehehe

Atikah said...

Salam En Rozali...

Cl nak beli tuk CM satu... kak shidah satu, Kak Noor satu, mama S satu, Mama Ju satu, Kak Zie satu, Hanis satu n saya satu... hehehe

kopak ler duit Cl...

Azima said...

Salam,

Tahniah En.Rozali...pecut jgn x pecut..

Tahniah jgk buat Tikah n Ayah Zain..

Cl,mereka ni dok tunggu dpn rumah dr tadi lagi..tngu tuan rumah bukak pintu jer..terus serbu..

Ayah Zain said...

Salaam CL,

mrszain? boleh no hal, tp CL tak nak beli untuk si dia tu ke, dia dah pilih color tu

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Apa nama kedai yang jual baju tu? Rega macam SR200/= ke atas. Saya teka jer, tak pandai bab baju pompuan ni. :D

Azima said...

Salam,

***Rumah UmmiHumaira- edar kad undangan...
***Rumah Mama Nab-buat pulut kuning
***Rumah Cl-pilih Jilbab/Abaya..
KRONOLOGI HARI BAHAGIE CL KE NI????

Tugas kita warga PDKM ,pilih yg mana jilbab/abaya yg sesuai utk dipakai oleh Si Dia..
-Dik Hanis suka yg mana??? ooooo yg color oren tu yer..heheheh

Abang2 n Kakak2 semua..yg oren tu ok ke x??

Azima said...

Salam Cl..

Kat umah saya nanti nak buat ape yer...pulut kuning udah..kad hntaran udah..jilbab udah..ari tu rantai tgnnya udah ada..apa lagi yer????

Cl..habaq mai la kat saya..nanti bleh sy tolong apa yg patut..hehehe

Jgn marah yer Cl..nanti kena jual!!!!

manzlie said...

salam rozali...

jgn lah salah sangka..entry nih adalah atas permintaan khas dari kakak kesayangan ku tuh..yang duk di kuantan...bukan nak beli untuk ehemehem..sapa ehemehem tuh..?
cl masih solo lah....
ada ker org nakkk..?

waslam

manzlie said...

salam adik tikah...

tau pun mahal..tu sal cl suruh order and bagi duit pengeras nyer...Bila lah masa cl berjanji nak belikan untuk hampa semua..?

adik nih..cuba ubahkan fakta yer...jgn auta..heheheh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

sapa lah si dia tuhh?

az jangan meneka dalam kesamaran..?hehehheh

waslam

manzlie said...

salam Tn haji saad..

yup mahal..kat kedai bawah hotel nihh...lebih kurang camtuh lah harga nyer..

waslam

manzlie said...

salam azima....


apakah maksud mu ituh...?

ohh ya kaa...!!!


waslam

normala said...

Salam CL,

N3 ni menggamit kenangan lama la CL.
nak order satu ye.

mama ju, said...

Salam CL

Wah dah mula tengok2 baju prm...dah dekat lah tu....

Leenoh said...

Salam.
Orang tak cantik pakai pun kelihatan cantik..memang menarik.

umiazuddin said...

Salaam CL,

Tuu diaaa...cantik2nyaa... ish tak tau nak pilih yang mana satu... 'mamak mata' dibuatnya... huhu

Payah-payah sangat, cheq order 5 lai sekalilah, CL ... bayaq 10 hengget sebulan, amacam? Kautim arr, taukei? heheh

VpeaceV

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

Wow! Ha'ah betul tekaan CL tu..that's my taste! Terima kasih banyak2 kerana uploadkan gambar2 abaya/jubah ni.

YB said...

Salam CL

Kalau pakai pasti macam Marjina Ali Baba

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, belek punya belek memang berkenaan - nanti sampai sana pilih betul2.

Amin.

tq.

mnasir said...

Salam.

Pilih jangan tak pilih, bertuah wanita2 yang dapat hadiah dari CL nanti.

CL, tunjukkan baju untuk lelaki sama, boleh kami pesan sama.

CL, buat la collection sama untuk bakal iste,, anda yang coming soon, insyaAllah

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Rozali, Atikah dan AZ.

CL pandai you provoke geng perempuan PDKM, i ingatlah esok lusa ramai yang tempah tempat utk buat umrah...takut jugak nanti sbb ramai yg 'tawaf kidai' melebehi tawaf depan Kaabah.

Tp kalau CL amik order utk pos laju, sunyilah CL kat sana nnti...

mnasir said...

Salam.

Tahniah Rozali, Atikah dan ayah Zain.

Rozali, Atikah dan Ayah Zain
Menjadi juara di pagi hari
Jangan risau mereka2 yang lain
Ada rezeki kita pula yang menjuarai

Rozali said...

Salam CL

Salam Rosli, Azima, mnasir
terima kasih
Insyallah
giliran anda pula akan datang

Wassalam

ina said...

Salam Cl,

Memang cantik & menggoda.
Boleh kelabu mata dibuatnya.
Namun apakan daya, saiz untuk diriku tak ada.
Kalau saiz S pun masih perlu ku alter utk mengecilkannya.
Yang dah dibeli dulu masih ada dlm almari, hanya dpt kupandang saja.
Kalau nak pakai juga, kenalah aku membesarkan diriku pula.

UmmuAdam said...

Salam CL...

Agak sibuk banyak N3 ketinggalan... wah bermacam2 design ada tapi saya tak pandai pakai jubah warna warni, cuma pakai jubah hitam aje...mmg pakaian saya hari2 kecuali pergi kerja. Tapi sekarang jubah hitam disana pun dah macam2 pesyen jugak...nanti senang CL ambil gambar jubah hitam fesyen terbaru kat sana ya. Tq CL.

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah..

Wah cantiknya ...yg warna coklat ngan hitam tu cantikkan kak nab..heheh..
Yang purple kat atas tu pun cantik jugaklah...
CL...saiz macam mana kita wanita msia...mana satu yg sesuai semua...heheh tulun advisekan...

Az...tgok jer pas tu pilih satu utk mrs..tau..

Kak nab pakai masa solat best kan...depan suami kena lawa2 depan Allah lagi kena lawa2 kan...

CL..lepas ni tudung pulak bleh...
Pssssst berapa harga setiap satu tu...beli dozen..dapat murah tu...

shami2 said...

Salam...

En Rozali..tahniah aar...heheh

Ummi Humaira said...

salam CL...

asyik2 bila akak kesini dah tertinggal kebelakang . tu yg kadang2 lari balik tak sempat bg salam . he he he

bab2 ni yg anak2 akak dok tunggu , siap dah oder kat ummi dia dah . nanti kena le CL buatkan N3 untuk jubah kecik2 pulak nooo ,anak2 ni nk buat tempahan .
ummi dia nk gi buat ibadah , anak2 sibuk nk kirim baju
he he he

rezeki said...

salam cl

cop
pak itam nak yang biru , sesekali pak itam nak rasa pakai abaya juga he he he
kalau pak itam pakai terus tukar je dari abaya jadi a ya ya a.k.a ayo yo ngeh ngeh

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL...

tumpang lalu..

pak itam pulak yang dah tergoda kat abaya2 tu! nanti CL tunjuklah pulak jubah2 untuk lelaki..kopiah ke..hahah
..pening kepala CL lawan kerenah kami semua...:))

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tumpang lalu norr,

Ummi Humaira ...tak per arr gi beli buah2 tangan untuk anak2 tu..bukannya pi shopping hingga tak pi masjid kan? lagi pun kadang2 tu,semasa pulang dari masjid boleh singgah jap beli itu ini.

Noor said...

Salam CL..

wohooo.. klabu mata dok mengamati jubah mana yang nak dipilih.. cl, tolong order kat kak ngah dalam 31 helai.. kalu bleh amik yang ada merlip merlap.. bleh pakai wat p noreh.. perghh! sure guling2 aci-aci kat estet nie.. jeles seh.. heh heh

Noor said...

salam..

aik??.. pak itam pun nak jubah @ abaya gak.. ala la.. siap pilih kaler tuh.. tak pe.. tak pe.. pilih2, nanti kak ngah blanja.. jangan lupa order tudung skali.. baru ayu sehh.. ngeh ngeh ngeh

manzlie said...

salam normala..

boleh takda maasalah..nak yang mana satu order nih...?

waslam

manzlie said...

salam mamaju..

prm..? apa lak tuh mama..?
aduh hai semalam cm lak buat lawak..hari m=nih mamaju lak...?heheheh

waslam

manzlie said...

salam leenoh....

memag cantik..kalau dipakai..

waslam

manzlie said...

salam ummi...

alahai..nak order 5 helai bayar bulan bulan...court mahmod ka cl nih..heheh

waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab...


order kak nab yang mana berkenan dihati...cl bayarkan..


waslam

safiudin said...

salam sdr,

tahniah rozali... semakin laju pecut,

tahniah atikah,

dan tahniah ayah zain.


wah! bagus lah tu dapat berniaga kecil-kecilan..
(eeehhhmmmm cari duit tambahan untuk kahwin.. bagus ni..hihihihi, gurau ya)..

baguslah kalau sapa-sapa minat nak buat tempahan...

yang penting depositnya...

dan lepas tu bayar habis baki tu...

kalau CL nak sponser semua mahu pitam CL kita ni..

ainhany said...

salam CL

tahniah en rozali,dik tikah, ayhda AZ..ni top 3

pandainya CL..pas buet ibadah boleh pulk jamu2 mata noo..pakaian ibadah laa katakan..

lpas nie import expotla CL dgn tempahan jilbb nooo..good promoter

manzlie said...

salam rezeki...


aikkk nak order jugakka..tak sangka lah pak itam nih..semua dia boleh..serba boleh...heheheh


waslam

manzlie said...

salam kak noor...

wahhh dah rambang mata kan..takpa cl belikan untk pak itam kak noor bayarkan yer..

kat estet pun nak guling guling ka dgn arbaya


walsm

manzlie said...

salam hajjah zainab....

insyalah nanti cl paparkan untuk jubah lelaki...

waslam

manzlie said...

salam ina..

alahai..kesiannyer dia ..

waslam

manzlie said...

salam rosli...


ishh mana ada cl provoc depa....

nak order..?


wsalam

manzlie said...

salam Mnasir..


laa hai..bila lak cl kata nak bagi depa..?cl bukannyer tn ismet..? heheh


waslam

manzlie said...

salam kak ummi humaira..

sabor jer lah kak..heheh

waslam

manzlie said...

salam hilmy...

datang nanti jgn lupa pilih nohhhh


waslam

manzlie said...

salam ummi adam..


memag cantikkan...mana lah cl tau size org pompuan..heheheh

wasalm

manzlie said...

salam yb...

macam marjina....hehheeheh

waslam

S said...

salam,

CL,
cewaaahhh... ni mesti kedai kat AsSafwah tu. hari tu CL bawa kak s p soppin tang tu.

tak mahai aih rega dia, lagi banyak blink2, lagi mahai. kalau blink berlian rusia @ zircon boleh sampai 2000 SR. kalau Noor pakai p estet tenti nyamuk kat estet tu pengsan 3 hari 4 malam.

terkejut berok lah depa macam berok kat umah CP. ngeh ngeh ngeh...

Hanis , nnt kita p tengok sendiri baru syok. pas tu masuk akaun CL. hehehehee

manzlie said...

salam ainhanny..

mana lah cl ada masa untuk tuh semua...kerja sini pun dah busy giler nih....hehehehehe

wslam

manzlie said...

salam saffiudin


order ...ishh takda masalah ..just tunjuk jer kat depa semua nihh..heheheh

wsalam

manzlie said...

salam kak shami..

oklah tuh..bak cakap kak nab..sambil beribadah..belikan jer baju2 untuk anak anak...apa salhnyer kan..w

waslam

manzlie said...

salam Hajjah zainab..


insyalah nanti cl suba snapkan pulak pakaian untk lelaki yer..takda masalah


waslam

S said...

salam,

CL,
hari ni kak S masak lemak ciliapi rebung n udang harimau..
ikan pekasam n sambai belacan.
sodaplah... mai la kita makan sama2. heh heh heh...

manzlie said...

salam kak as..


mai lah order dng hanis kat sini...cl tolong bayarkan..tapi account akak ler...heheh

waslam

manzlie said...

salam kak as..

aduhhhhaiiii kakk...

sodappp tuh salah satu peberet cl..kuah lomak cili api.....letak rebung lak tuhhhh
hmmm terliuq dahhhh tau camner akak masak tuhhh..sudah pasti sedapppppppppppppppppp...
nak sikitttttttttttt

wasalm

CM said...

salam Abg jamil

kalau senah nak 31 helai,tipah nak 44 helai bawak pi mengajarr...jeles sehhh..

aduhh sakit kepala ni...teringin pulak nasi bukhari dgn jus mangga bila demam cam ni..boleh tayang tak abg jamil..

hjh mai said...

salam...

alhmdulillah, cntik jubah2 ni, mmg tak tau nak pilih yg mana satu, rambang mata dibuatnya...Agak2 klu kirim CL boleh poskan tak....???????

haticantik said...

wah cantiknya jubah jubah tu cl..kat kedai mana tu? butik kat bin dawod ker?

Siti Hendon said...

assalamualaikum CL. wah promo jubah lah pulak ya. anak bongsu (the only girl) teruja sgt2 tengok jubah tu. dia tak pegi so pesan2 dgn mak siti je. mak siti suka tengok MH je. terima kasih ya CL.

shami2 said...

Salam CL..

Adui patut larr duk dengaq depar tumbuk cili padi rupanya nak masak lemak cili padi letak rebung....

kak S..bak semangkuk...

CL...harga..abaya tu habaq mai jagan lupa..kut tak cukup ..budget baju tahun ni kena tambah..hikks

manzlie said...

salam hendon...

alahmdulilah..suka tengok noohh

waslam

manzlie said...

salam hajjah mai..


meammag cantikkk kan....nak order ka..?
heheheh

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas...

amboi...cam imelda marcos lah....44 helai nak pakai dalam sebulan...bravooooo


waslam

manzlie said...

salam shami...


memag mahal harga nyer dari sr90 ke sr200


wslam

manzlie said...

salam hati cantik


memag cantikkk kann

waslam

qaseh um masyitah said...

salam Cik Lie
cantik-cantiknya...wah rambang mata macam ni.baju yang untuk anak dara tu, kalau mak dara pakai pun mesti nampak macam anak dara juga.

Era Faizzal said...

Assalamualaikum..

baru berpeluang nak tulis komen..selama ni baca je. :D.
InsyaAllah 1/4 ni saya dan suami ke sane..boleh la terjah CL nnt :)

manzlie said...

salam era faizal..

alahmdulila..cl doakan moga allah permudahkan perjalan umrah mu ituh..insyalah

terjah jgn tak terjahh

waslam

PINATBATE said...

nak jugak abaya saudi...!!

Aki44 said...

Salam CL...
Dapat komisyen ke promosi busana muslimat tuh.