MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 26 March 2010

" Malam Jumaat malam minggu...."

Masyaallah..suasana di Luar Haram pada malam tadi...
Dataran agak SESAK dengan Jemaah malam tadi...
SUBHANALLAH....
Terasa sayu dan tenang jiwa bila menatap Baitullah...alhamdulilah
Posted by Picasa

54 comments:

CM said...

Salam CL

CM said...

salam CL

salam hari jumaat..hari minggu di sana..

CM said...

salam CL

walaupun sesak tenang hati melihatnyer..

CM said...

salam..

ok dah 3..cukup arr..doa saya cl sihat dan bersemangat untuk bekerja hari ni...

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

No 4 ker...
CL doakan kami semua ya..
Indahnya dan syahdunya malam minggu malam jumaat ni...

shami2 said...

Salam CL...

Oppps lupa aar..kami semua doakan CL dan semua kawan2 disana juga sentiasa dalam keadaan baik juga...serta dalam peliharaan Allah SWT

YB said...

Salam CL

Ibu segala malam.

SUHAIMI said...

salam....

malam yang indah di MH.......

rezeki said...

salam cl dan semua

alhamdulillah,

meriah,meriah,meriah

tajuk n3 Malam Jumaat ...

sekrg kat tv kita dok sibuk iklan MJ tu hehehe
entah hape2 hehehe

panduanhidup said...
This comment has been removed by the author.
manzlie said...

salam cikgu mas...

taniah...Ratu trekkk...

sapu bersih noohhh Emas ,Perak dan Gangsa..

waslam

Azima said...

Salam CL,

Tiada tempat seindah dan sedamai MH..

Moga2 keindahan dan kedamaian itu menjadi milik kita kelak di sana..(Akhirat)..AMIN

wassalam

manzlie said...

salam cikgu mas..

setenang nyer hati dan damai rasanyer di sini bila melihat nyer..

wslam

manzlie said...

salam cikgu mas..


malam tadi ibarat malam minggu...seronok....


waslam

manzlie said...

salam shami...


amat mendamaikan..

insyalah cl will doakan..


waslam

safiudin said...

salam sdr,

tahniah CM.... benar-benar hebat.... pecutan 100m ya.... hihihihih
laju betul CM bulan Mac ni..

sesak, damai dan tenang hati menatapnya...

dengan iringan irama merdu lagu...

doakan kami ke sana lagi...

manzlie said...

salam cikgu mas..

mekasih atas doa mu ituhhh


wslam

manzlie said...

salam yb..

benar tuh...Ibu segala malam..
penghulu segala hari..


wslam

Azima said...

Salam,

Amboi CM,slalu dok pecut yer..kuat bangat stamina tuh..

Tahniah..sapu bersih lagi!!!
yang lain2 xdapat pingat..
kalau nak pengat boleh laaa...pengat pisang best gak : ') hihihi..


Wassalam..

manzlie said...

salam rezeki..


alhamdulilah...meriah..memang meriah..

iklan mj..? apa tuhhh


wslam

manzlie said...

salam sahmi...



alhamdulilah..mekasih atas doa mu ituh...


wslaam

manzlie said...

salam suhaimi..


memamg indah pada waktu malam disni...takpernah rasa suasana seindah di mana mana..


waslam

manzlie said...

salam azima



aminnnnn




wasalam

Azima said...

Salam CL & semua warga PDKM,

Salam hari Jumaat..penghulu segala hari buat semua..semoga berada dlm lindungan dan rahmat Allah slalu..InsyaAllah

Ceria2 sokmo..

Wassalam

manzlie said...

salam saffiudin..

alhamdulilah..tenangdan damai rasa di hati...

syukur

wasalm

Azima said...

Salam Cl,

MJ tu stand for Malam Jumaat..produk yg iklan kat TV..yg utk org dah kawin2 tu laa..dat one not 4 bachelor

I know U know la Cl..xleh explain lbih2..4 more details..tnya Pak Itam..

pak itam..silakan

rezeki said...

salam

cm , kak ngah, tu cl tanya apa benda iklan MJ tu heheh

segan pak itam nak nerangkan hehehe

rezeki said...

sib baik azima dh terangkan hehehe


tu semua iklan strategi pemasaran je hehehe

Ayah Zain said...

Salam CL,

alhamdulillah, begitu hebat kurniaan Allah kepada hamba-hambaNya yang datang bertamu ke rumayhNya.

rezeki said...

patutnya MJ for Mata Jaga
hehehe

yelah, mata jaga suruh bykkan solat tahajud , solat taubat , solat hajat

Azima said...

Salam,

Norrti la Pak Itam ni..kesian Cl..

I dont like dat type of advertisment la anyway..bikin malu sih..yg tukang iklan orang melayu kita..ish ish ish

boxhousestudio said...

Assalamualaikum Cl...kelmarin dah dengar juga Cl kata malam jumaat malam minggu...tapi tak berapa faham...boleh cerita sikit kenapa dikatakan begini di mekah tu...?...

salam dari tanah air...
BHS

مسافر_اسلام said...

Salam...tahniah CM, balun semua ya...cantik kan...SubahanalAllah.
Hari Jumaat doa mustajap, betulkan pak itam....CL boleh la doakan kami semua bila solat jumaat nanti di hadapan Hajaratula Aswad ya...InsyaAllah.

rezeki said...

salam

heheeh , azima
pak itam lagi kesian jiran sebelah, tiap2 hari makan tulang hehehehe

betulkan cl hehehe

BHS , malam jumaat malam minggu ,psl kat Arab spt makkah, mereka khamis 1/2 day dan jumaat ialah cuti hujung depa hehehe

tu yang kalau MJ mereka dok berkelah, picnic kat dataran sekeling Masjidil Haram

pak itam pernah merasa picnic , golek2 kat dataran masjidl haram tu, seronok hehe

manzlie said...

salam box house...

disini malam jumaat ala ala malam sabtu kita di kl..yakni orang akan kelaur beramai ramai kan berpesta cam pergi ke BB,Taman Tasik dan sebagai nyer..tapi di sini hari khamis dan Jumaaat off day so malam Jumaat lah ramai penduduk makkah keluar dan dtg kesini menunaikan Umah..ada jugak yang duduk lepak di depan Haram nih berkelah...
tu sal kami sebut malam Jumaat ala ala malam minggu..penuh hapening' manusia beribadah..

harap maklum...


wslam

manzlie said...

salam rezeki..


ohh iklan tuh..ingat apa tah...michael jakson ker..

tq


wsalm

rezeki said...

salam

yelah MI

beruntungnya CL kerana di Makkah tempat2 mustajab berdoa byk, kami kat sini hanya dapat mengharapkan pada waktu2 mustajab berdoa saja spt hari jummaat

namun jgn putus berdoa dan berdoa, Allah maha mendengar

dari itu, doa pak itam utk CL dan kita semua pada hari jumaat yg mulia ini agar senantiasa diberikan kerahmatan dunia dan akhirat dan dalam perlindungan Allah setiap masa

Amin

che'na said...

Salam CL,

Tahniah CM, ratu trek terunggul.
Wah! Ramai orang di sana macam malam minggu kita di sini. Selain tpt beribadah, di sekitar MH dah banyak kompleks mbeli-belah. MEriah, meriah ...

manzlie said...

salam rezeki...


aminnnnnnnnnnnnn



waslam

manzlie said...

salam che na...

shopping jangan tak shopping...meriahhhh


waslam

Zie said...

Salam CL & Warga PDKM,

Salam Jumaat buat semua. Aminkan doa pak itam. Amin...

shami2 said...

Salam CL....

tumpang lalu..

shhhhhhhhh azima...wah pak itam happy nampak...semoga bartambah happy pak itam & mak itam aar...

Kak ngahhhhhhhhhhhhhhhhh bila nak masuk dewan ni..

Atikah said...

Salam hari jumaat Cl & warga PDKM,

Aminnn.. (aminkan doa pak itam)

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, memang meriah suasana sedemikian, hati meronta2 utk sama2 ke MH.

Amin.

tq.

Rokiah said...

Salam sume warga PDKM...

Apa kata malam Jumaat nnt kita sume doakan CL bertunang betul2 he3

Rokiah said...

Salam CL...
Kalau CL tunang betul2, 'girl' tu mesti size mak arab kn.. tgk cincin tu beso jer...

manzlie said...

salam zie..

amin...

waslam

manzlie said...

salam rokiah...

mekasih aatas doa mu..


aminnnnn


waslam

manzlie said...

salam kak shami...


kak ngah masih duk makan tuh..letih menoreh.


wslam

manzlie said...

salam dik tikah...



aminnn...




waslam

boxhousestudio said...

oooooo begitu ke..... kalau macam tu mesti best nanti....kalau di izinkan ALLAH...dua kali jumaat BHS akan berada di sini...InshaALLAH...

boxhousestudio said...

oh baru nampak rezeki aka pak itam ada tlg jwb sama kemusykilan BHS ne..terima kasih....pada Cl...maaf ya tumpang lalu dan tumpang dengar borak-borak sesama sahabat Cl ni...BHS dah tumpang sekaki jadinya...suka...

rosli said...

Salam CL,

Syahdunya

Aki44 said...

Salam CL...
MH senantiasa terpahat di lubuk hatiku. Dipanjangkan umur dan jika diizinkan, aku tetap menziarahi rumahMu dari masa ke masa sehingga aku Kau panggil utk mengadapMu ya Allah.