MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 4 March 2010

" Malam depan Haram..."

Beginilah suasana di depan Haram..masyaalah

Ramai jugak Jemaah tuh...alahmdulilah...
Sungguh meriah sekali..sekarang suasana dah bertambah meriah lagiii...
Posted by Picasa

66 comments:

Zie said...

Salam

Zie said...

Salam CL,
Indahnya suasana...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl

Zie said...

Salam CL,
Doakan kami agar dapat menjadi tetamu Allah

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tenangnya malam di Haram

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

bahagianya jika berada di Haram

KAMATO said...

salam cl, sungguh indah dan nyaman

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Zie dan Hjh Zainab....laju..

CL saya seperti biasa tak terkata apa....indah sungguh.

CL jangan lupa baca email ok. TK

haticantik said...

salam cl...waktu ni pukul berapa ya? dah lepas isyak ker??

ainhany said...

salam CL

ohh tahniah...zie telah mengambil no wahidnya...:)

SUBHANALLAH..
terpandang MH hati mmbara ingin kesana..indahnya waktu uk bermunajad ngn suasana setenang dan sebening ini..Layakkah ain dijemputNYA??

CL...agak2 bila masa MH ni sepi???
24 jam buka ?

rosli said...

Salam CL,

Semua entri CL yang ada pintu King Aziz saya suka, rindu dan nostalgia. TQVM CL

YB said...

Salam CL

Riuh tapi tenang. Ramai tapi damai. Sungguh indah dan nyaman.

mfisma said...

Salam CL, mfisma baru balik dari Shenzhen...tak sama pergi ke sana berbanding pergi ke Mekah dan Madinah..takde ketenangan langsung di Shenzhen..penuh dengan maksiat..

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, memang meriah yg. mententeramkan jiwa, aman suasana. Mengamit utk kesana.

Amin.

tq.

SUHAIMI said...

salam..

terpukau melihat suasana MH.....

manzlie said...

salam zie..

taniah..Ratu trekkk..

waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab...

taniah...gangsa...

waslam

manzlie said...

salam zie..


insyalah...

waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab...

alaahmdulilah..tenang dan aman kan suasananyer..

waslam

manzlie said...

salam kamato..

memag tenang .....syukur

waslam

manzlie said...

salam rosli..

alahmdulilah..aaman ,tenang dan damai...

baiklah..

waslam

manzlie said...

salam ainhanny..

sudah semestinyer..rumah allah 24jam....

waslam

pB said...

Mak pB insyaallah akan buat umrah hujung bulan April nie

haticantik said...

hmm..terasa ingin ke sana..dan buat umrah lagi baik dari tahun lepas..

Atikah said...

Salam..

tahniah kak zie.. ratu trek...

Suasana malam yang mendamaikan...

qaseh um masyitah said...

Salam Cik Lie
alamak terlepas lagi
napa ntah laptop ni terkedek-kedek
hah amik no 26...

qaseh um masyitah said...

Meriahnya di sana...tidak kira wkatu dan masa, rumahNya pasti sentiasa meriah

Ayah Zain said...

Salam,

SubahanaAllah, semoga az akan terpilih juga nanti.

Ayah Zain said...

Salam CL,

heran la, bila teringat jer kat PDKM, mesti nombor 28 ermmmm

manzlie said...

salam hilmy..

memag smeriah sungguh kan


waslam

manzlie said...

salam suhaimi..

terpukau sungguh..mbila melihat nyer


wasalm

manzlie said...

salam mfisma..

benar tuh...schenzen bandar punya besar bangunan dan manusia amat padat serta ramai...mereka berjalan pantas..tiada ketenangan..cuma ada di taman botanica shaja..

waslam

manzlie said...

salam pb..

alhamdulilah..doa cl moga allah permudahkan perjalan umrah beliau..insyalah

waslam

manzlie said...

salam atikah..

meamg damai dan aman dik..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

kena cuba memecut tuh..heheheheh

waslam

manzlie said...

salam qaseh um masyitah


alahmdulilah...memag sungguh meriah disini

syukur


waslam

manzlie said...

salam rosli...


takda pun email cl cari..maybe tak masuk kot..

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

hheheh, CM yang muda pun dah surrender tu, tambah pulak ngan az yang dah senja ni, tak larat nak pecut memecut ni

manzlie said...

salam ayah zain...

jangan mudah berputus asa.....

insyalah boleh..

waslam

مسافر_اسلام said...

Salam PDKM...masih ramai lagi ya..beribadah umat islam semua...Syukran

manzlie said...

salam musafir islam..


alhamdulilah..moga semua mendapt keberkatannyer dariNyer yang maha esa


wslam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Tinggal jap dah 41 komen, tak leh kejar lah cl, join je lah tak usah lah nak kejar no 1 tu kan, kalau zie dah ada dlm trek susah lah , selamat kembali ke pdkm, lama menghilang

sonata anak kancil said...

salam....lambatnya nak ke sana...syukur sentiasa ramai orang di sana yer....

Ummi Humaira said...

salam CL..

mudah2an dipermudahkan segala urusan kesana nanti .

abangsulung said...

Salam,

Benar-benar dah jauh berubah kat pintu masuk tu ngan masa saya dulu.

abangsulung said...

Salam,

Demam-demam camni teringin benar nak makan nasi mandi makkah. ishhh.

Kak Sidah said...

Salam,

Abg Sulung pun demam gak , minum air banyak2, sekarang musim panas, semoga cepat semboh, suruh cl poskan nasi mandi tu..

manzlie said...

salam abang sulung...


macamna kesihatan tuh dah ok ka..minum bayank air..cuaca panas tuh..cl doakan semoga lekas sembuh

wslam

manzlie said...

salam kak shidah...

laa takyah kejar..masuk jer kmebn..heheheh

wsalam

manzlie said...

salam ummi humaira..

insyalah..amin...

waslam

manzlie said...

salam cikgu sonata..

camner dng kesihtan cikgu..cl doakan moga lekas semabunh..

waslsm

abangsulung said...

Salam,

Syeikh. Walaupun demam,rindu jugak nak menjenguk PDKM sekejap.

Isyallah,banyak dahhhhh minum air hari ni.

Ayah Zain said...

Salam,

musim panas ni kena banyak minum air. ALhamdulillah, az minum air mineral 3L sehari

shami2 said...

salam Cl..

Alhamdulillah...

Tahniah pada zie...heheh ...selamat berlumba kembali...

Juga kepada kak nab kita..hehhe

Indah sungguh nampak suasana
Walau apa jua waktu dan keadaannya kebesaranMU ya Allah cukup istimewa
Pada jiwa yang memandangnya
Luluh hati terus merinduiNya..
Sesungguhnya Engkaulah Maha Berkuasa...

S said...

salam,
cantik gambaq . sudut terbaru dari CL.
tq.

manzlie said...

salam kak as..

wahhh akak perasan yer...tq

waslam

manzlie said...

salam abang sulung...

alhamdulilah...syukurlah/moga cepat sembuh..insyalah..

wsalm

manzlie said...

salam ayah zain...

betul tuh..kena minum air abanyak musim panas nih...


waslaam

Imran Paris said...

En Li...keindahan mlm di Baitullah mmg tiada tolak bandingnya. Kami di Malaya ni, terkadang bagai pungguk merindukan bulan bila terkenangkan MH. Bestnya tgk gambar2 ni.

Syukran wassalam :-)

Ayah Zain said...

Salam Imran,

U ada kat Malaya ker? Slamat kembali

Zie said...

Salam CL,
Salam Kak Sidah, Dik Tikah, En Rosli, Shami dll...

Terima kasih atas ucapan tahniah,seronok la pula... baru balik trek Bahrain ni... hehehe

rezeki said...

salam cl

seronok tgk suasana sebegitu, dlm dok reramai tu, mcm2 telatah dan perangai dpt di lihat

hjh mai said...

salam...

kat sinilah tempat laluan saya dahulu...subhanallah allahuakbar....rindu serindu2nya...bila agknya berpeluang ke sana lagi...doakan cl.....

safiudin said...

salam sdr,

tahniah zie dan hjh zainab...

wah! berubah pulak sekarang ni... ratu pecut buat kejutan...

dah semakin ramainya jemaah...

Syukur, Alhamdulillah...

hjh mai said...

salam...,

mudah2an satu hari nnti saya adalah antara yg ramai2 berduyun2 ke MH..insyaallah n amiiiinnn..

Aki44 said...

Salam CL..
Indahnyer, sejuk mata menatapinyer