MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 14 March 2010

" Nasi Bengali..."

Nasi putih dan Daging masak kicap...sedap...
Arinih Cl offday...jom makan bersama Cl...bang samad ada tuh..
Daging masak kicap style" bangla" memag sedap...

P/s: Terima sms dari Ayah Zain tentang pemergian Ibu tercinta Mrs Zain ke rahmatullah..Alfatihah..marilah kita semua doakan semoga allah swt tempat kan roh beliau bersama orang orang yang beriman.ameen..insyalah malam nih Cl akan duduk berdoa lagi di depan Multazam..
Posted by Picasa

55 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum CL


Wassalam

Rozali said...

salam Cl

Amin amin
doa CL, untuk ibu Mrs Zain

CM said...

salam CL

ni orang bennggali jer ker yg makan...?

ula,nalek,ula nalek,amaaa,apaaa,berapa harga ?

CM said...

Salam..


Inalillahinahirajiun...alfatihah untuk ibu cikgu haya,..aminkan doa CL moga arwah berada dikalangan org beriman..

iBu...gUru said...

salam cl
simple nyer............
yg penting sdap

sonata anak kancil said...

salam....nasi dengan daging kicap....nak masak la...sedap tu...orang lepas sakit ni, macam2 sedap nak makan!

Takziah kepada keluarga Ayah Zain.
Al-Fatihah.

CM said...

Salam CL

bila CL kata sedapp,konpomm sedapp tu..CL amik resepi yerr...nanti balik mesia boleh masakkan CM ni..

amboiii abg samad nampak berseri dan berisi...bulatttt muka nyer...

rosli said...

Salam CL,,

Sedap lauk kambing tu....nasi tu pun nampak sedap

CM said...

salam CL

tu gambar kedua dalam mangkuk kaca kuah warna kuning tu apa yerr...dhal ker dalca tu???


adoii teringat betapa sedappnyaer dalca kawan cm beri cm dulu...

manzlie said...

salam rozali..

taniah..Raja pecut ..kehadpan skg...

waslam

manzlie said...

salam rozali..

ameeen..


waslam

rosli said...

Salam CL,

Mintak laluan, Salam takziah untuk ibu mertua AZ

manzlie said...

salam cikgu mas..

bengali mana ada una nalek...?
ituh tamil nadu marilah...mamak pak menakan pak itam..

nih urdu lah..ek do thin...

hahahahh

waslam

manzlie said...

salam ibu-gur..

alhamdulilah..memamg sedappp


waslam

Abg Mgt said...

Salam,

Sedap noo

manzlie said...

salam cikgu sonata..

alhamdulila..bila dah baik macam macam nak kan..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

aahaa ..kuah dhal cair tuh...

sapa tuh kawan dia?


waslam

manzlie said...

salam rosli..


alhmdulilah..sedap rezeki disini..


waslam

CM said...

Salam CL

oooh ye kerr!!bengali tak kira gitu..nanti mintak abg samad ajarr mengira dalam bahasa urdu yarrr..

kali ni mesti staff belanja boss tu??

Abg Mgt said...

Salam dari kami di Jitra bersama dengan ayah/Mak, hanis dan atikah baru lepas makan pasembor ketam dirumah abg mgt.

CL nak rasa ka?

manzlie said...

salam cikgu mas..

samad cakap muka dia bulat sebab bini dia syang dia kasi dia makan cukup..hehehheh


waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alfatihah & takziah utk AZ.

Agak2 menu nasi benggali tu citarasa macamana. Ceritakan, tentu sedap tu.

Amin.

tq.

CM said...

salam CL

ooh samad kata gitu yerr...mencii tauu..buat cm jelesss jerr,mulai ari ni.putusss arrr dgn samadd...hahahaha..

manzlie said...

salam abng megat..

wahhh makan hebat yer..mesti sedap tuh kak as masak...hmmm nanti cl balik nak makan tau..

waslam

manzlie said...

salam hilmy..

alhamdulilah..memag sedap....


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

putus....? takpa..diia kata ada shami...heheheheh



wslam

Rozali said...

Salam CL

betul kata CL
ula,nalek,ula nalek,
saudara Pak Itam dan pak senakan Kak Ngah

ini bengali
kecik2, bola hoki
sedah besar bola ragbi
he he
jangan marah bang samad

abangsulung said...

Salam,

Dah tukar ke.. sekarang nasi bengali.. apa-apa pun kalau bab makan nasi saya memang suka..

Al Fatihah untuk ibu mertua AZ.

manzlie said...

salam rozali...

wahhh pandai jugaka yer tn haji nih..heheheheh


wasalm

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Salam CL,

Wah! ada makan2 lagi kat bilik CL..

Al-fatihah buat arwah ibu Mrs AZ.

Noor said...

Salam Cl..

perghh! nasik lagi.. heh heh.. daging masak kicap tu cam mengancam je.. tapau semangkuk..

Noor said...

salam takziah untuk Ayah Zain sekeluarga diatas kepulangan kerahmatullah ibu mertua yang tercinta.. semoga rohnya ditempatkan bersama golongan para solihin.. Al-Fatihah

manzlie said...

salam abang sulung.....

alhamdulilah..nak nasi putih jugak..

aminnn


waslam

manzlie said...

salam kak noor...

sedap..nak tapau takleh lah..
cl takada mangkuk tingkat..heheheh

waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..


alhamdulilah..sedap nasi tuh dng dagingnnyer..lembut...

ameeen



wslam

Ummi Humaira said...

salam CL...

nyam nyam sedapnya ...macam2 menu ada ..

Al faatihah buat bonda mertua AZ , semoga arwah ditempatkn bersama2 org yg mukminah , ameen .

td jam 9.30 AZ sms tengah dibacakan talqin...

manzlie said...

salam ummi humaira..

alhamdulilah...jam 10.00 malam tadi telah selesai urusan pengkubumian..


waslam

Imran Paris said...

En Li...nmpk sedap lg menyelerakanlah nasi Bang Ali tu...hehehe.

Slm takziah buat AZ sekeluarga. Alfatihah

rezeki said...

salam cl

takziah buat az, semoga roh ibu mertuanya dicucuri rahmat

al fatihah

rezeki said...

salam cl

kenapa namanya nasi benggali, mesti tukang masaknya benggali hehe

rezeki said...

salam cl

pak itam tgh kekenyangan ni, baru balik dr kg baru hehehe late supper

Kak Sidah said...

Salam,

Takziah pada AZ sekeluarga, semoga roh allahyarhamah dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama roh para solihin..amin.

Ummi pergi ke menziarah tadi.

manzlie said...

salam dato imran...

nasi bengali maaa...heheheh


waslam

manzlie said...

salam rezeki...

memang sdap nasi bengali niiii

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..


aminnn....


waslam

Ayah Zain said...

Salam Semua,

terima kasih atas ucapan dan doa-doa yang dititipkan. Semoga Rohnya dicucuri rahmat Allah dan ditempatkan bersama-sama orang yang diredaiNya.

Jenazah telah selamat dikebumikan pada pukul 10.00 malam tadi

Ayah Zain said...

Salam Semua,

terima kasih atas ucapan dan doa-doa yang dititipkan. Semoga Rohnya dicucuri rahmat Allah dan ditempatkan bersama-sama orang yang diredaiNya.

Jenazah telah selamat dikebumikan pada pukul 10.00 malam tadi

Azima said...

Salam,

Takziah buat AZ di atas kembalinya ibu mertua ke Rahmatullah..

Al-Fatihah...

Semoga rohnya ditempatkan bersama para solihin..AMIN

Wassalam

Azima said...

Salam Cl..

Nasi benggali tu mcmana plak Cl??sama ke dgn nasi mamak tu???

Wassalam

Azima said...

Salam,

Tumpang lalu Cl..

Tahniah En Rozali,sambil shopping sambil pecut yerrrr...
Dah balik Mesia ke??

Tahniah gak buat Kak Mas..dpt gangsa.

Wassalam

manzlie said...

salam ayah zain..

alhamdulilah...syukur semua dah selamat...
moga mrsa zain dan az tabah menghadpi dugaan dariNyer yang maha esa..


waslam

manzlie said...

salam azima..


biasa jer cam nasi kat mesia


waslam

umiazuddin said...

Salaam CL,

mmmm sedapnya daging masak kicap tu... rasa macam nak buatlah nanti... tapi bukan stail "bangla" la kan...tak reti..heheh

Takziah buat Ayah Zain sekeluarga.
Al Fatihah buat almarhum bonda Mrs. Zain. Semoga ruhnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama golongan yang abrar. Amin.

manzlie said...

salam ummiazuddin


meamg sedap rasanyer..

waslam

safiudin said...

salam sdr,

tahniah rozali dan CM..

emmmm, teringin juga nak rasa..
tentu sedap rasanya..

ps: Takziah buat ayah zain atas pemergian ibu tercinta... alfatihah..