MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 7 March 2010

" Alhamdulilah..syukur..mekasih Pak Itam.."

"
DI PUSARA AYAH TERCINTA....1992
DI PUSARA IBU TERSAYANG..2002...SEWAKTU BALIK ARITUH SEMPAT AKU MENZIARAHI PUSARA MEREKA...AL FATIHAH...


Bismillah....Bila saudara Rezeki asyik menunjuk kan gambar asam pedas...sebenarnyer hati ku ini amat merinduuii masakan ibu ku yang tersayang...terlalu rindu...sebut aje asam pedas apa aku nak..? Ikan kembong, pari, daging cincang atau cencaru..arwah mak akan cuba menyenangi kehendak hati ku...Ituh lah pergorbanan dia terhadap ku,tanpa rasa jemu dan tiada rasa berbelah bagi...kekadang kalau dah tak mampu nak masak asam pedas hanya sambal belacan sahaja pun dia tau sudah menyelerakan tekak ku ini..ITUH LAH SALAH SATU PERGORBANAN IBU KU TERSAAYANG terhadap anak anak nyer ..bila dah beli barang barang for sure akan mintak tolong aku giling kan cili kering tuh .( bila melihat Pak Itam tunjuk kan BATU GILING tempohhari hati ini terus tersentak dan tak kusangka berlinang airmata ku mengingatkan kisah silam bersama arwah ibu ku) kalau dia sakit or tak sihat akulah yang akan jadi tukang giling cili. kekadang sampai PIJAU kedua dua belah tapak tanganku ini waktu tu aku berusia sekitar 10 th ker 15 thn...Ya allah betapa PERIT dan SUSAHnyer kehidupan ku dulu..Aku masih tau mengenal diri ini ,dan berdiri di mana BUMI ku pijak...selepas membaca entry Pak Itam malam tadi.. sewaktu tido aku telah BERMIMPI buat kali ke 35 disini...IBU KU DAN AYAH TERSENYUM DATANG KEPADA KU...AKU TERUS MEMELUKNYER SEKUAT HATI DENGAN BERKATA " Mak, mana mak pergi ni (sambil menangis teresak esak), lama orang tunggu mak..rindu nak makan masakan mak.." sambil IBU ku mengusap kepala ku dan ayah ku tersenyum sinis sahaja.aku amat gembira sekali..terasa bau badan ibu melekat di hidung ku ketika itu(arwah ibuku suka pakai bedak siam)..YA ALLAH..sesungguh nye KAU TAU ISI HATI KU..Allah Maha Besar.(kedua dua mereka memakai baju putih ketika itu tanpa berkata apa apa kepada ku..) tetiba aku terjaga dari mimpi ku sambil airmata ku basah mengalir di pipi..YA ALLAH..ku rasa sungguh bertuah ..kau telah mendekat kan lagi aku pada IBU BAPA ku...kau hantar mereka melalui mimpi ku ini...sesungguh nyer aku amat berTERIMA KASIH jugak pada Rezeki mungkin dengan entry Asam Pedas dan Batu Gilling telah mempergaruhi jugak mimpi ku ini...terimakasih sahabat..AKU PUN TERUS BERSIAP DIRI DAN MASUK KE DALAM MASJIDIL HARAM....syurkan..waslam
Posted by Picasa

104 comments:

CM said...

salam..

sedihh yer

CM said...

salam

moga dicucuri rahmat arwah ibu cl,alfatihah..

CM said...

salam.

tu lah pak itam.ni.kan dah ada sorang sedihhh,cl balik nanti pak itam kn belanja asam pedas

My Life said...

salam
dear cl
alhamdulillah

My Life said...

salam
dear cl

memecut cikgu hari ni..

tahniah cikgu

My Life said...

salam

dear cl

semoga arwah mak dan ayah ditempatkan disisi org2 beriman..
al fatihah buat mak dan ayah cl..

sayu rasanya..

CM said...

salam CL


sejak dua menjak pak rezeki byk wat n3 nostalgia...kan???tu yang dok terkenang2 dan termimpi2..terimakasih gak pada pak rezeki..tak jadikk nk marah hehehe

rosli said...

Salam Cl,,

Saya boleh faham sgt pa CL rasa, saya pun dah tidak ada emak dan abah...rindu pada masakan emak mmg biasa dirasakan...

My Life said...

salam
dear cl.. semoga mimpi2 cl terhadap ke dua2 org tuamu mengubat kerinduan terhadap mereka.. insyaallah..
dirimu berada di tanah suci..semoga ia turut memberi keberkatan buat ayah dan mak cl.. insyaallah .. itu doa ku..

rosli said...

Salam CL,

Saya sedih sgt baca entri ni.....byk nak kongsi bersama....saya pun akan post di blog saya sedikit masa lagi....


Tahniah pada Cm dan My Life

My Life said...

salam
dear cl

tumpang lalu jap..

pak itam nanti cl balik kena buat asam pedas untuk cl dan kami semua.. hihii

CM said...

Salam

kalau ada yg tak faham istilah `pijau` tu bermakna pijar bukan pyjarl arrr...yg bermakna panas...pijau benau..tu loghat melaka..

sekarang semua dah guna bleender,kalau lg malas dah ada asam pedas sekarang dalam pack,hidup bertambah mudah sekarang,kesusahan buat kiter kenal diri...Alhamdulillah..

rosli said...

Salam CL,

Mintak laluan, orang dulu2 suka batu giling tu, arwah emak saya pun ada satu dulu, masih ada kat rumah lama di kg saya di Banting.

Kebetulan, CL ,CM dan saya sndiri ada darah Melaka, asam pedas Melaka pun cam sama agaknya....

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

'kehadiran mereka' dala mimpi boleh mengubat hati nan pilu, rindu..
sabar ya adinda ku...Allah sayangkan orang2 yang sabar.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tahniah CM...ratu trek kita hari ini.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

CL...bila baca kali kedua...hu hu hu..sediiiiiih! sabar dik! nih air mata akak mengalir....:(

My Life said...

salam

dear cl..

tabahkan dirimu dan banyakkan bersabar yer cl..

bak kata mama zainab allah sayangkan org2 bersabar

manzlie said...

salam ccikgu..

wahh ratu trekk kembali lagi..

taniah..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

aminnnn



waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

wah top 3...emas, perak dan gangsa...

sapu bersih..strike noohhh

waslam

manzlie said...

salam my life

alahmdulilah


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

jgnlah marahkan pak itam lak..ok

waslam

manzlie said...

salam rosli..


alahmdulilah..mesti saudara juga melalui zaman cam sya jugak kan..


waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..


alhamdulilah..kesabaran banyak menbentuk diri ini dengan lebih berhemah..insyalah

waslam

manzlie said...

salam rosli..

cuma orang melaka yang banyak pakai baut giling tuh kan..hehheheeh


waslam

Atikah said...

Salam Cl..

saya turut sedih baca rintihan hati abg... Moga Roh ayah dan ibu cl di cucuri rahmat...

manzlie said...

salam atikah..

jangan lah bersedih...


biasa aje abag

waslam

sonata anak kancil said...

salam..turut sebak baca N3 ni

Kak Sidah said...

Salam CL,

Sedih baca n3 ni, nanti cl balik akak masakan lauk yg cl suka ye , asam pedas ke atau apa2 jer, saba yer cl

Kak Sidah said...

Salam,

Cm semalam akak balik tak jumpa awk lah lupa..tak salam pun kan

Kak Sidah said...

salam Cl,

Setiap yg hidup akan mati meniggal kan yg tersayang, rasanya cl dah cukup berbakti pada ibu dan ayah kan, cl kan anak yg soleh..
Mereka tak de tapi doa cl berada di mekah sentiasa sampai kepada mereka insyaallah.

Ayah Zain said...

Salam CL,

ermmm, sedih pulak az naca n3 kali ini. Tapi CL beruntung berada di Tanah Suci dapat mendoakan kesejahteraan ibu yang dicintai.

pak itam, awat buat lagu tuh kat CL.

Ayah Zain said...

Salam Pak Itam

lain kali kalu nak buat n3 asam pedas, buat lagi yang kaw kaw punya yer.

Ayah Zain said...

Salam CL,

waktu n3 ni releaze az otw balik ke Pontian selepas CCM ke Melaka. Ni baru sampai umah. alhamdulillah

Erna said...

salam cl..kita serupa..akak juga baru 7 hari kehilangan ibunda tercinta..semuanya masih baru lagi..dalam ingatan..ayahanda..telah 10 tahun..tapi masih tetap rindu hingga kini..

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, coretan CL tu terasa sangat, walaupun emak ada abah dah pergi lama, namun masakan air tangan ibu tiada tandingannya. Semuga kedua ibubapalah tempat kita mengadu. Tanpa ibu & bapa siapalah kita. Semuga dicucuri rahmat arwah ibu CL.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam kak shidah..

nanti cl balik makan asam pedas akak yer..

wsalam

manzlie said...

salam cikgu sonata..

jgn lah sedih...

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

wahh pergi bercuti cuti yer...

waslam

manzlie said...

salam hilmy..

alahmdulilah...air tangan ibu tiada tandingan nyer..sebab kenapa? sebab bila ibu memasak Hatinyer Ikhlas untuk anak anaknyer..

waslm

manzlie said...

salam erna..

innanlila wainnalilahirajii.unn

banyak banyak sabar dan instifar..

waslm

SiNoMoSa said...

Salam CL,

Sedih entry kali nie,
Mereka yg telah melalui detik kehilangan yang akan benar2 menyelami erti kehilangan insan yg tersayang itu sebenar..
Semoga roh ayah dan bonda CL ditempatkan bersama2 mereka yang beriman..dan semoga abg menjadi anak yg soleh mendoakan kesejahteraan kedua ibu bapa..Ameen

SUHAIMI said...

salam...

Cukup bertuah CL.....moga dicucuri rahmat ke atas arwah ibu bapa CL ,juga .....buat arwah ibu bapa pengikut2 PDKM yg telah kembali kepadaNYA

Ummi Humaira said...

salam CL...

bertuah dan sungguh beruntung sekali mak dan ayah CL , kerana anaknya sentiasa mendoakan mereka didepan Kaabah yg penuh barokah.

manzlie said...

salam adik shimah..

aminnnnn


waslam

manzlie said...

slam suhaimi..


syukur.. dan terimaksih atas doa mu ituh...aminnn

waslam

manzlie said...

salam ummihumaira..


alhamdulilah...amin...

waslam

Siti Hendon said...

assalamualaikum CL itu lah besar nya pengorbanan seorg ibu. memang semua ibu akan sebolih2 nya menunaikan hajat anak2 nya. tugas kita sebagai anak tak kan habis sampai kita menemui ALLAH SWT. mari terus kita b doa utk ibu bapa kita. mak siti pun ibu bapa dah meninggal. ALFATIHAH utk ibu bapa kita. ALFATIHAH juga khusus utk ibu bapa CL.terus berbakti CL.

mama ju, said...

Salam CL''sedih dan terharu.
Moga mereka ditempatkan dikalangan org soleh.Untung ada anak mcm CL.

Noor said...

Salam CL..

ibu bapa sanggup melakukan apa sahaja untuk anak2 nyer.. semua keinginan anak2 akan diusahakan.. kak ngah pun ghindu sesangat kat arwah ayahda kak ngah.. Al-Fatihah untuk arwah kedua ibubapa cik lie dan ayahda kak ngah.. semoga roh mereka ditempatkan bersama golongan para solihin.. amin

shami2 said...

Salam CL..

Alhamdulillah ...N3 sentiasa dikirim..buat kami dimalam maya ni..

Sedih atau gembira
Adalah lumrah dunia
Asam garam hidup manusia
Sebelum kita kembali padaNya
Berdoalah sentiasa
Moga bahagia bertamu jua...

PINATBATE said...

Salam..semuga roh keduanya dicucuri rahmat

manzlie said...

salam siti hendon...

aminnn...

waslam

manzlie said...

salam kak noor..

alhamdulilah..malam karang cl nak pergi depan multazam..baca suah yassin untuk semua arwah wrga PDKM yang telah tiada..insyalah

waslam

manzlie said...

salam mamaju..

alahmdulilah...mekasih

wsalam

manzlie said...

salam kak shami


mekasih ats ucapan akak tuh

wasalam

manzlie said...

salam kak pinat..


aminnn..ya rabil alamin..

waslam

normala said...

Salam CL,

Sedih lah N3 ni. Kita yang masih hidup memang perlu slalu diingatkan ttg kematian.

Moga allahyarham ibubapa CL dicucuri rahmat. Alhamdulillah mereka sntiasa mendapat doa dari anaknya yang soleh.

KAHERAH said...

Salam

sedih betul baca entry CL hrnie...menitik airmata sambil2 mengenang arwah abah juga..

emm batu giling kat umh mak dan umh arwah mak wan di melaka tu ttp tersimpan rapi...juga mempunyai pengalaman dan kenangan mengiling cili...mmg pijauuuu...hehehe..tp kalau guna cili giling lebih kawww nak buat msk asam pedas..

Insya ALLAH ada rezeki CL kalau ke mekah lg..KAHERAH leh masakan asam pedas melaka..kegemaran hubby ku..hehehe tp tak samala cam arwah mak CL masakan

apa2 pun semoga roh2 mereka di cucuri rahmat dari Ilahi..

rezeki said...

salam cl dan semua

al fatihah buat kedua ibu bapa mu, juga buat arwah bapa ku , dan doa buat ibu ku yang sudah tua dan uzur semoga dirahmati selalu dalam meniti usia senja

semalam sebelum pak itam buat n3 tu, pak itam sempat berbual panjang dengan cl di makkah dgn hp. pak itam dh anggap cl salah seorg saudara pak itam walaupun kami takde kena mengena dan pertalian darah, namun Allah telah mempertemukan kami dgn kehendaknya jua

antara topik perbualan kami ialah "belacan" hehehe
knp belacan, biarlah rahsia hehehe

n3 asam pedas pak itam sebenarnya adalah satu cara pak itam menghargai ibu pak itam yg membesarkan pak itam dgn asam pedas dan sekarang bertukar tangan kepada isteri pak itam pula, syukur alhamdulillah

dan n3 yg ditulis oleh pak itam dgn kehendak dan keizinan Allah juga memberi kesan dan rasa kerinduan cl pada arwah ibu dan dapat bertemu dgnnya yang dizahirkan dalam mimpi, Allah maha berkuasa ke atas apa saja

alhamdulillah

psss jgn lupa nanti kita makan bertiga asam pedas ikan keli tu ya hehehe

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda CL,

Mimpi itu petanda baik.Kedua2 arwah cukup bahagia.

Alfatihah.

Azima said...

Salam Cl,

AL-FATIHAH...

AMIN.

manzlie said...

salam ayahanda...

aminnnnn



waslam

manzlie said...

salam pak itam...


cl tulis dalam buku 3 lima tau..


waslam

manzlie said...

salam normala


alhamdulilah...amin....

waslam

manzlie said...

salam Kaherah...


alhamdulilah...mekasih atas doa mu ituhh

waslam

manzlie said...

slam azima..


aminnnnnnnn



waslam

Azima said...

Salam Cl..

Saya amat memahami akan kehilangan dan kerinduan itu...
Bulan depan 13/4 genap 2tahun pemergian arwah ibuku ..memori bersamanya masih terpahat kukuh disanubari..

Semoga arwah ibuku..ibubapa Cl dan semua arwah keluarga PDKM dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama2 para solihin...Amin

shami2 said...

Salam CL...

Terima kasih aarr tolong bacakan yassin untuk arwah keluarga kita semua....moga Allah membalas jua jasa CL..tu..

Kalau kita dapat mimpi yg baik2 nih seronokkan..hehhee jgan sedey arrr..

meh kita kongsi citer...
Masa kecik2 mak selalu giling cili buat rempah kari...kadang2 nampak mak tersengguk..hehhe apalagi ..saya sergah dia...mak ngantuk..mak tidur aar...2, 3 kali camtu..hehhe nostalgia...(sbb mlm mak berjaga menyusu adik..tu yg dia ngantuk pagi2..heheh)
Semua tu kenangan...alhamdulillah mak dan ayah masih ada..tetap hargai mereka selagi ada...
Alhamdulillah anak2 juga menunjukkan penghargaan mereka pada saya dan suami...

P/s:Mak masih guna batu giling hingga sekarang untuk buat sambal tumis untuk ayah...heheh lebih sedap katanya...

rezeki said...

salam cl

masuk buku rekod mengajar cikgu saari bley tak hehehe

manzlie said...

salam rezeki..

ishhh buka mengajar cikgu shaari takleh..nanti hilang time nak tuntut..kan lebih baik buku 3 lima cl..maintain tetap ada nih sebelah pc..hehehehh

waslam

manzlie said...

salam azima..



aminnn..


waslam

manzlie said...

salam kak shami..

alhamdulilah...aminnn

semua tuh nostalgaia kan...


waslam

CM said...

salam pak itam

mana boleh buh dalam buku rekod mengajar?nk letak kt ruangan refleksi ker@ ABM,feninggg kepala cikgu beso masa dia nk menyain...lainlah kalau cikgu shaari tu sendiri cikgu besor!!!

eeh terpikir pulak cm,kalau cikgu besor sapa pulak yg sain buku rekod dia yarr..??

manzlie said...

salam cikgu mas..


aikkk cikgu Norkiah pun ada gak disini...bukan ke dah pergi kelas masak memasak..? atau ...


waslam

CM said...

salam

cikgu norkiah dah kantoi dgn cikgu shaari masa nyanyi lagu perwira...hehehe..ada2 jer cl ni..

sapa pulakkk cikgu murni???girlfren hj bakhil tu?

rezeki said...

salam cl

jap lagi nak layan cite p lamlee "MADU TIGA" bang jamil dgn cik senah estet, kak tipah dengkil dan cik ani hehehe

cm, jejangan cikgu saari tak pernah buat buku rekod, diakan guru besau hehehe sapa nak sain hehehe

abangsulung said...

Salam,

N3 yang menyentuh jiwa setiap yang membaca. Menusuk keKalbu.. eh betul ke Kalbu, kalau salah tolong perbetulkan. Kenangan asam pedas.

Kita memang kaki asam pedas dan kari. Tak boleh jauh punye..hehehe
Tapi Asam Pedas di Kuching lain sikit, ada asam gelugor ataupun asam embang.

manzlie said...

salam rezeki...

cam pernah dengar jer cik tipah,senah estet dan ani ...hehehehdi mana yer..?


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..


cikgu murni..? sapa lagi kalau bukan...hehheheheheheh

waslam

manzlie said...

salam abang sulung


alahmdulilah..abag long dah sembuh ka..?
ye lah rasa lain sikit...dah pernah rasa dah cl...tapi lum pernah rasa masakan abg long..heheh

waslam

CM said...

salam

pak itam,cm tak tahu pulakk cikgu besor tak buat buku rekod,pak itam kawan baik dgn cikgu besor ker...cm segan dgn guru besor sbb cm cikgu kecik jer,pangkat kecik yer..

issh sapa pulak tipah dengkil tu? awek baru ker pak itam,hehehehe

rezeki said...

salam

cm, sekrg ni je cikgu2 besau kene buat buku rekod , ppd sign hehehe

tapi kalau buku 3 lima CL, sapa pulak yg sign hehehe

tuan hj bakhil yg sign tak hehehe

manzlie said...

salam rezeki...

kalau buku 3 lima cl hji bakhil yang sign...sapa lak haji Bakhil? tadi cm tanya sapa cikgu murni? skg pak itam tanya hji bakhil lak?
cl dah conpius la..heheheh


waslam

Che'gu Mimah said...

salam..
moga roh ibu bapa CL dirahmati Allah..

manzlie said...

salam che gu Mimah..


aminnnnn


waslam

My Life said...

SALAM

DEAR CL

TUMPANG LALU JAP

CM MCMANA PERJUMPAAN DENGAN IP SEMALAM

مسافر_اسلام said...

Salam bang..baru sempat membaca N3 ini. sedih bila membacanya. Semoga roh mereka di tempat di kalangan org2 yang soleh dan soleha. Insyallah...kita doakan dan sedekahkan Surah Yassin ya..
Semoga kehidupan yg dilalui menjadi pemangkin kejayaan di dunia dan akhiran. Teruskan kehidupan, Allah suka pada hambaNYA selalu mengigatiNYA dan berdoa kepadaNYA.

Insyallah..

manzlie said...

salam musafir islam..

alahmdulilah..dan jutaan terimaksih aats ucapan adik tuh..

aminnn


wasalam

haticantik said...

salm cl...sedihnya baca entry nih..

taj said...

Salam,

subhanallah...CL insan terpilih oleh Allah swt... dpt berjumpa kembali ibubapanya w/pun dlm mimpi...
sesungguhnya apa ada di dalam hati, dimakbulkan olehNYA dgn syarat hati mesti ikhlas dan suci...
semoga kedua orangtua ditempatkan bersama orang2 yg soleh dan ditingkan darjatnya...amin

safiudin said...

salam sdr,

syukur, alhamdulillah masih diberikan ruang bernafas untuk sekian kalinya.

n3 kali ini benar-benar menginsafkan saya...terasa kerdilnya diri ini... saya juga telah ketiadaan ibu (sejak 24 tahun lalu) dan ayah (sejak 2 tahun lalu)...

kepada adik-adik yang masih mempunyai ibubapa... hargailah mereka seadanya...
mereka tidak mahu RM kita....
mereka tidak mahu harta kita..

tapi..
mereka hanya mahu kasih sayang kita.

kita kadang-kadang lupa kekuasaan Allah.. kita diberi peluang bernafas secara percuma tapi tidak bersyukur dengan nikmat yang diberikanNya.

ps: tahniah CM.

manzlie said...

salam saffiudidn


benar kata kata saudara tuh...yang mereka mahu adalah kasih sayang dari kita...


waslam

manzlie said...

salam taj..


alhamdulilah...moga kita senantiasa mendoakan kesejahteraan mereka di dunia dan akhirat..

waslm

safiudin said...

salam sdr,

kebetulan pulak...

esok 9 Mac adalah tarikh kembalinya kerahmatullah arwah ibu saya (9 Mac 1987).

terasa rindu betul keenakkan masakan dan layanan...

jika arwah masih hidup..

beritahu lah nak makan apa...
esok pasti disediakan..

Allah lebih menyayangi mereka...

ps: 1215 tgh, baru lepas mengziarahi pusara ibu.. (saya benar-benar terasa kehilanganya...)

manzlie said...

salam saffiudin.

alhamdulilah..kita haruslah sentiasa mengingat mereka walaupun mereka tiada..hanya doa sahaj ayng dapt membantu mereka 'disana"

waslam

nuri said...

CL, kehilangan orang-orang tersayang di saat kita masih memerlukannya, memang dugaan yang berat. Namun sebanyak mana pun kasih sayang kita kepada insan-insan tersayang ini, ia tidak mampu menandingi kasih sayang Allah kepada hamba-Nya. Rindu lantaran perpisahan dengan ayah tercinta yang pergi menyahut panggilan Allah, tak mungkin terpadam di hati ini. Semoga Allah menempatkan orang tua kita di syurga firdausi.

nuri said...

CL, kehilangan orang-orang tersayang di saat kita masih memerlukannya, memang dugaan yang berat. Namun sebanyak mana pun kasih sayang kita kepada insan-insan tersayang ini, ia tidak mampu menandingi kasih sayang Allah kepada hamba-Nya. Rindu lantaran perpisahan dengan ayah tercinta yang pergi menyahut panggilan Allah, tak mungkin terpadam di hati ini. Semoga Allah menempatkan orang tua kita di syurga firdausi.

nuri said...

CL, kehilangan orang-orang tersayang di saat kita masih memerlukannya, memang dugaan yang berat. Namun sebanyak mana pun kasih sayang kita kepada insan-insan tersayang ini, ia tidak mampu menandingi kasih sayang Allah kepada hamba-Nya. Rindu lantaran perpisahan dengan ayah tercinta yang pergi menyahut panggilan Allah, tak mungkin terpadam di hati ini. Semoga Allah menempatkan orang tua kita di syurga firdausi.

manzlie said...

salam nuri..


aminnnnnnnnnnnn




waslam

Imran Paris said...

Mengalir airmata saya pagi ni baca n3 En Li. Teramat sebak,sedih lagi pilu. Moga Allah memberkati anak2 yg soleh dan sentiasa mendoakan kesejahteraan arwah org tuanya di spt En Li. Moga roh Mak dan Ayah En Li dicucuri rahmatNya sentiasa.

En Li...sabar ye, Allah lebih menyanyagi mereka berdua.

roha said...

Salam
Tersentunh hati membaca n3 ini.

manzlie said...

salam dato imran..

amin....

alhamdulilah..cl dah biasa hidup dalam penuh kesedihan dan kedukaan..alhamdulilah..saya senantiasa sabar menerima ketentuannyer..syukur


waslam

manzlie said...

salam roha..

alhamdulilah..
mekasih

waslam