MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 23 March 2010

" Umrah Episode 2.."

Disini Jemaah bermula niat Sae'i berdekatan dengan Bukit Safa tuh...
Sae'i di lakukan sebanyak 7 kali berulang alik di antara Bukit Safa dan Marwah...
Batu bukit Safa yang masih kekal disitu telah di pagari oleh dinding kaca..
Tempat Sae'i setinggi 5 tingkat...cantikan bumbungnyer ituh...
Posted by Picasa

54 comments:

CM said...

salam CL

no 1 ker ni..

CM said...

Salam CL

tiada siapa yg masuk acara pecut ke mlm tadi?semua letih agaknya...

CM said...

Salam

CM jengguk CL ni dah subuh dah ni...hahh CL dah tukar waktu siaran ni...dah mmg rezeki CM ni...

مسافر_اسلام said...

Salam subuh...wah lajunya cm...ini dia batunya ye...besarkan.

مسافر_اسلام said...

Semua CM bolot ye..

مسافر_اسلام said...

tetapi ada time yg sama kan CL...

CM said...

Salam Adik musafir..


hehehe,bila dah tiada siapa CM ambik peluang menguasai trek...tadi tak de acara pecut,,so lari maraton jer...

CM said...

Salam

sangat selesa dan cantik tempat saie sekarang,masakan sama dengan sejarah keperitan Siti Hajar mencari air untuk anaknya...


dah-dah CM nk bersiap pi ekolah pukul 6.00 dah...bye..

manzlie said...

salam cikgu mas..

taniah...Ratu trekk mengejar skg.

Sapu bersih lagi..Eams Perak dan gangsa


wslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

malam tadi cl busy lah..la nih baru line clear...heheheh

wslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

dah rezeki namanyer..taniah

waslam

manzlie said...

salam musafir islam..


alhamdulilah...ituhlah batunyer...

wslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

selamt memandu dan selamt sampai ke destinasi yang dituju..insyalah.


waslam

مسافر_اسلام said...

w.salam cikgu...dah rezeki kan...Allhamdullah..pergi sekolah jgn lupe bawak bekal ye..

rezeki said...

salam cl

batu bukit safa tu dh duduk dalam pagar kaca ya, tu mesti tingkat atas yg baru, dulu takde pun

rezeki said...

salam cl

menurut laporan semasa jin pak itam di sana , cl dh gunting no. 1 ye lps siap umrah heheeh
knp tak botak terus hehehe

lagi macho hehe

mama ju, said...

Salam CL


Wah banyak dah berubah...cantik!
CM dah pe sekolah?

Ummi Humaira said...

salam CL...

bukit Safa dah dipagari , maknanya sekarang ni dah tak boleh panjat atas batu2 bukit tu lg lah yer ???

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

bukit safa dah dipagar..dah tak boleh pijak batu2 itu lagi!

YB said...

Salam CL

Luas nampaknya tempat sai tu..

ijoismart said...

Salam CL, Kak Nab

Dlm blog kak nab ke yg ada resepi2 ya. Isteri sy try buat kek coklat, ntah dr blog sapa, menjadi juga kek tu. Dok cari balik, tak jumpa la blog tu...Hu3

haticantik said...

salam cl...

batunya sejak bila dipagar erhh..dulu macam tak dipagar lagi...

alhamdulillah

hjh mai said...

salam...

tahniah kak mas...pecut pagi2 ye...

hjh mai said...

salam...,

cantik tempat saie skrg, luas dan ramai jemaah boleh melaluinya..

hjh mai said...

salam...,

bukit safa menggamit kenangan, dulu sempat duduk2 kat situ tapi la ni dah dipagar...mungkin utk keselamatan jemaah juga..

PAK NGAH MAN said...

salam, laju CM kalau macam ni tententu dapat hadiah dari CL kan

Che'gu Mimah said...

salam...

Bukit Safa dah berpagar kaca... cepat betoi dah berubah suasana...

ina said...

Salam CL,

Kenapa batu di Bkt Safa itu dipagarin ya? Gi mana pulak dgn Bukit Marwah, dipagarin atau enggak?

p/s- Terasa nak cakap jowo pulak

Yem0805 said...

Salam CL,

Terima kasih info CL yg bg sekarang Batu Bukit Safa dah berpagar kaca..dulu kita bole daki..

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL,

Entry kali ni banyak info, refresh balik yg lama-lama masa kat sekolah dulu.

Lain benar keadaan dulu dgn sekarang ye. Masa nenek wan naik kapal dulu lagi lain. Alhamdulillah. Andai ini memudahkan jemaah, moga usaha ni diberkati hendaknya.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah CM... (cepatnya kali ni... semakin laju.... tak terkejar..hihihihi)

alhamdulillah, biarpun sibuk sdr mampu melaksanakan ibadat umrah.. syukur.....

pemandangan yang indah untuk ditatap...

safiudin said...

salam sdr,

tahniah CM... (cepatnya kali ni... semakin laju.... tak terkejar..hihihihi)

alhamdulillah, biarpun sibuk sdr mampu melaksanakan ibadat umrah.. syukur.....

pemandangan yang indah untuk ditatap...

SUHAIMI said...

salam....

brapa lama agaknya CL ambik masa selesaikan sai ni.....

manzlie said...

salam ummihumaira...

skg dah takleh nak panjat..dah kena pagar...heheh


waslam

manzlie said...

salam rezeki..

tingkat bawah lah..bukan atas..

waslam

manzlie said...

salam mamaju...


dah cantikkan kena pangar kaca...


waslam

manzlie said...

salam rezeki....


amboiii

pandainyer pak itam meneka dalam kesamaran...hehehhe


waslam

manzlie said...

salam hati cantik..

yup dah dipagari..

waslam

manzlie said...

salam yb..

alhamdulilah...dah takleh nak pijak lagi...

waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..


alhamdulilah...dah di pagari...cantikkan

waslam

manzlie said...

salam ijoi..


wahh mencari resepi kak nab...sure best tuh...

waslam

manzlie said...

salam ina..

next entry sya ada tnjukkan bukit marwah lak..

waslam

manzlie said...

salam pakngah man..


dapat hadiah...?

ok no problem heheh

waslam

manzlie said...

salam hajah mai..

memag skg dah cantikkk


waslam

manzlie said...

salam wan..

skg dah banyak berubah..

waslam

manzlie said...

salam che gu mimah..

alhamdulilah..dah di ubah suai..

waslam

manzlie said...

salam yem..


alhamdulilah..dah di p[agari...cantikkan


waslam

manzlie said...

salam saffiudin

alhamdulilah..kelihatan indah kan..

waslam

manzlie said...

salam suhaimi..

cuma 45minit sahaja..alhamdulilah..


waslam

manzlie said...

salam hjh mai..

mesti kenangan dan nostalgia masa dtg menunaikan umrah dulu...

waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, banyak kenangan disitu, banyak perubahan utk kemudahan Tetamu Allah.

Amin.

tq.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL...tumpang lalu

Ijoismart..resepi kek cokelat..tak der dlm blog kak nab. blog wan rusyaini kot!

Rokiah said...

Salam CL,

nostalgia Saie dari safa ke marwah...

Rokiah said...

doa dan harapan... semoga saat indah di MH berulang kembali,
Amin...