MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 5 March 2010

" Jam 10.45 pagi tadi..."

Keadaan dari Luar Haram..Jemaah berpusu masuk untuk menunaikan solat Jumaat..allhamdulilah
Juga permandangan dari Depan Pintu Masuk Utama..
Ada yang dah 'book' tempat di laur tuh...masyalllah..
Amat tenang suasana ini di rakam kan tadi sebelum masuk waktu solat Jumaat..
Posted by Picasa

38 comments:

iBu...gUru said...

SALAM CL

iBu...gUru said...

salam
rindunya

iBu...gUru said...

salam
akhirnya ..........
dpt juga

Kak Sidah said...

Salam CL,

Tahniah ibu guru

Kak Sidah said...

Salam CL,

Dok sibuk kat n3 sebelah, tertinggal jugak, belum ada rezeki nak no 1,

Kak Sidah said...

Salam CL,

cuaca panas ke ..nampak macam terang sangat.

manzlie said...

salam Ibu guru...

taniah..Ratu trekkk..no wahid..1

waslam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Jemaah dah makin ramai

manzlie said...

salam ibu guru..

alahmdulilah..sudah menrinduiNyer..

wahh top three ya..sapu bersih..

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

alahmdulilah..dah dekat dah tu kak...jgn putus asa..cuba lagi...

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

alhamdulilah..sini masih 36c..dah biasa dah panas sini...syukur

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

yup..ramai jemaah dah mula masuk dah..visa umrah dah di buka..

waslam

Erna said...

salam cl..bertuahnya cl..setiap hari dapat ke sana..dan terima kasih..kami disini juga setiap hari dapat melihatnya..dengan adanya PDKM..

manzlie said...

salam erna..

alhamdulilah..syukur kehadarat illahi...

waslam

rosli said...

Salam CL,

Allah, dah tertinggal..solat td ni,

Tahniah ibu guru

rosli said...

Salam CL,

Saya suka pic no 2, pintu utama tu..tenang sgt masa tu...

Kak Sidah said...

Salam Cl,

susah ke nak dapat visa tu cl, mesti dgn travel agency je ke atau kita boleh buat sendiri,

Ummi Humaira said...

salam CL...

agak2 nya bila ler masa nya yg sesuai akak ni nk dok dpn pc , nk rebut gelaran ratu trek haaaaa ? kak Sidah tolong ler bagi petua sat aih .
teringin gak nk dpt gelaran tu , he he he

walau panas matahari memancar di kepala , namun jemaah tetap tabah dan berpusu2 berebut yg aula.

suka suasana gini. MasyaAllah

Kak Sidah said...

Salam,

Ummi, akak pun sama macam awak jugak, jarang2 sekali,
takpe cuba lagi, nanti dapat lah tu, kita tak kuat lari dah ummi, biarlah org muda tu berkejar2, kita dok lah macam arnab, sekali2 dapat jugak tu, mana tau kan cl.

Tgk tadi AZ dah dapat.

CM said...

Salam CL

Hari Jumaat yg indah dan suasana yg meriah tapi tenang serta damai...Alhamdulillah

S said...

salam,
CL,
cantik gambaq2 tu, CL amik dari tingkat brapa As Safwah?

teringin sangat nih nak p sana.

kak sidah,
apa habaq?
ya lah teringin nak jadi ratu trek, ntah bila ya kita nak dpt.

manzlie said...

salam cikgu mas..

alahmdulilah..tenang dan damai...

waslam

manzlie said...

salam kak shidah...

senang jer..cuba tengok time cl buat entry tuh..hehehe

waslam

manzlie said...

salam rosli..

ye ker...

takpa lah cuba lagi nohhh

waslam

manzlie said...

salam ummihumaira..

walaupun panas..tidak meamtahkan semangat kami semua..alahmdulilah

waslam

manzlie said...

salam kak as..

cantikka..?
dari surau al safwah...heheh

wslam

manzlie said...

salam kak shidah..

yup..suruh travel agency jer yang buatkan..senang jer..

waslam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

cuaca panas tidak menjadi masalah buat jemaah tu..keberkatan yang dicari. mudah2an para jemaah mendapat ganjaran pahala yang tinggi dari Allah SWT.

manzlie said...

salam hajjah zainab...

aminnnnnn




waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, keheningan penuh kedamaian bila suasana sedemikian.

Amin.

tq.

rosli said...

Salam CL,

CL ada lepak lagi tak dngan geng2 kat Dataran tu...dari pukul 10 hingga masuk waktu solat Jumaat mesti byk perkara yang mereka buat selain berborak dan membaca Quran..Port yang redup tu mesti cepat penuhkan..

safiudin said...

salam sdr,

Tahniah ibu guru..... Ratu pecut baru ni.....

Benar-benar tenang dan damai...


ps: sedang menonton bolasepak Melaka lwn ATM di Stadium Hang Tuah, Melaka.

Kak Sidah said...

salam,

Cl jap,

S awk apa kabar, akak alhamdulillah, adalah angin2 kat badan ni sikit, tak datang kl ke cuti sek.ni

manzlie said...

salam rosli..

tkada lah..cl suka solat kat dalam MH..kekadang jer solat kat luar tuh..


walsm

manzlie said...

salam saffiudin..

alhamdulilah...

tenogk bola?

oklah tuh


waslam

manzlie said...

salam hilmy...

keheningan damai di situ kan..


wSLAM

sonata anak kancil said...

salam...say ni tak merasalah nak jadi ratu pecut...asyik ketinggalan aje...tak kuat dah wehhh...nak lari laju2 ni

damai rasa di hati lihat kaabah

Ayah Zain said...

Salam Manzlie,

terlepas sudah. Bila teringat kat PDKM sudah dekat 40.