MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 22 March 2010

" Umrah - Episode 1.."

Bermula jam 4.45pm CL melakukan Tawaf dan selesai jam 5.10pm alhamdulilah...
Tanda papan ke Bukit Safa....jom follow CL
Alhamdulilah..semua Jemaah bermula dengan membaca niat Sae'i di Bukit Safa
Ituh lah dia sebahagian dari BUKIT SAFA....subhanallah..
Umrah di lakukan atas nama arwah ASNAH BT MOHD YUNOS (kakak ipar saudara Rosli kita)Alfatihah.. marilah kita semua mendoakan semoga allah mencucuri rahmat keatas roh beliau dan tempat kan bersama orang orang yang beriman..Aminnn..
Posted by Picasa

44 comments:

Azima said...

Salam Cl & semua warga PDKM

Azima said...

Salam Cl..

Leka dok baca n3 kat rumah Tn.Hj Arshad..Singgah rumah Cl kot2 ada n3 baru..

مسافر_اسلام said...

Salam...apa kbr semua..dapat No 3 ye...

CM said...

salam CL

umrah pertama

مسافر_اسلام said...

Perjalan umrah jemaah ye..seronok la...lepas ini apa pulak?

manzlie said...

salam Azima

taniah rau trekk..emas dan perak


waslam

مسافر_اسلام said...

Kali ini cerita Umrah...ada warga PDKM yg umrah sekali ke?

manzlie said...

salam musafir islam

taniah..gangsa


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

alhamdulilah..umrah pertama

waslam

مسافر_اسلام said...

Sama-sama...baru msuk je..kalau tak sebelum ini sibuk sikit.

manzlie said...

salam musafir islam..


tunguuuuu...next entry..heheh

waslam

Azima said...

Salam,

Syukur Alhamdulillah..sempurna sudah ibadat Umrah buat arwah ASNAH BT MOHD YUNOS..semoga roh beliau dicucuri rahmat..AMIN.

Wassalam

مسافر_اسلام said...

baik...next N3 mesti best..

Azima said...

Salam Cl,

Senantiasa menantikan n3 terkini dr Cl di bumi Makkah...yang pasti episod Umrah seterusnya akan lebih dinanti2kan oleh sluruh warga PDKM..Thanks Cl

Wassalam

Azima said...

Minta diri dulu Cl,

Nak pi tido..jap lagi kna bangun plak...Gud nite

Wassalam

manzlie said...

salam azima..


aminnnn..

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

alhamdulillah,wah dah siap 100% tempat saie tu yer.

Ummi Humaira said...

salam CL...

al faatihah ...... ameen.
semoga arwah ditempatkan bersama org2 yg beriman ...

cantik dah kwsn sae'i tu , berbeza sekali dr waktu akak ksana dulu

rezeki said...

salam cl dan semua

alhamdulillah,dua2 dapat pahala, yg buat dpat pahala dan yang dihadiahkan umrahnya juga dapat pahala, alhamdulillah


al -fatihah buat arwah ASNAH BT MOHD

farah said...

Salam Cl,

Tahniah dan terharu diatas kesudian mengerjakan umrah buat arwah, salute to you Cl, lain benar bukit safa berbanding dulu, sduah berpagar, masa dulu boleh pijak bukit tu,...masa merubah segalanya.

hjh mai said...

salam....,

morning semua, setelah beberapa hari x on9, macam2 dah ada kat pdkm..., alhamdulillah..., terimakasah cl kerana sentiasa memasukkan n3 terbaru..

hjh mai said...

salam...,

tahniah buat cl kerana berjaya membuat umrah utk arwah, semoga cl beroleh kerahmatan dariNYA....amin..

hjh mai said...

salam azima...,

lupa lak nak wish tahniah...teruskan pecutan anda...hi hi hi....

hjh mai said...

salam...,

mmg byk dah berubah dlm mh ni..., bukit safa tu dah dipagar ke....?

hjh mai said...

salam cl...,

ni kat tingkat atas ke..?

hilmyiskandar said...

Salam.

alhamdulillah, cantik + indah dan banyak perubahan melambai kita kesana.

Amin.

tq.

YB said...

Salam CL

Terasa bagaikan saya berada di belakang mengekori CL melakukan umrah. Ada perubahan pada bukit safa nampaknya.

PAK NGAH MAN said...

salam, ramai juga buat umrah waktu begini ya.

SiNoMoSa said...

Salam CL,

Terima kasih atas entry umrah ini.
Sekurang2nya sy dapat melihatnya terlebih dahulu secara maya sblm melihatnya secara real jika Allah izinkan suatu masa nanti.

Doakan smg sgl perancangan sy dipermudahkan oleh Allah.

Terima kasih.

PAK NGAH MAN said...

salam, ini kira umrah pertama tahun 2010 ya. alhamdullilah

che'na said...

Salam CL dan warga PDKM,

Tahniah Azima.
Alhamdulillah CL dah selesai menunaikan umrahnya. Semoga ganjaran besar Allah kurniakan kpd penerima dan yg mgerjakannya.

Teringat2 kat panggilan Kaabah.

Kak Sidah said...

Salam CL,

Mulianya hati CL, semoga hidup cl diberkati Allah..amin...

Semoga Allah mencucuri rahmat keatas rohnya.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah azima..

dan musafir islam

Alhamdulillah, syukur walaupun sibuk, sdr masih mampu melaksanakan ibadat umrah...

untuk Arwah Asnah bte Mohd Yunos (adik ipar saudara Rosli)

Alfatihah......

..semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh beliau dan tempat kan bersama orang orang yang beriman..

ainhany said...

salam

alhamdulillah
sempurnalah sudah umrah buat alllahyrhamah...tmekasih Cl ats paparan nie...mantooopp

SUHAIMI said...

salam..

tahniah Azima.....ratu trek ,n3 malam...

Imran Paris said...

En Li...bertuahnya kami semu dpt sahabat sebaik En Li...alhamdulillah, moga roh arwah dicucuri rahmat. Amin

manzlie said...

salam ayah zain..

dah siap dah..syukur

waslam

manzlie said...

salam hjh mai..



tak ..nih paling bawah sekali


wslam

manzlie said...

salam kak shidah..

hanya kerana allah swt...tuh sajerr.


waslam

manzlie said...

salam pakngah man


ye lah..busy sangat ..sampai tak sempat nak berumrah...heheheh


alhamdulilah semalam baru dapt iZInnye..

wslam

manzlie said...

salam dik shimah...

alhamdulilah..moga allah permudahkan perjalan umah adik anti doa dari cl..

waslam

rosli said...

Salam CL,

Sekali lagi terima kasih yang tidak terhingga, CL pun call saya dua kali. Saya dan wife terharu sangat .

Arwah adalah kakak ipar saya. Syukur sangat2 CL dah buatkan umrah untuk arwah

manzlie said...

salam rosli..

maaf...salah taip...?ingatkan adik ipar...maafkan sya yer..


waslam

Aki44 said...

Salam CL..
Nak saie underground, mana entrance nyer, sya x jumpe