MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 17 March 2010

" Lampu Aladdin Pak Itam..."

Bismillah...salam from Makkah...arituh Pak itam suruh Cl carikan dia lampu "Aladdin'..kata nyer nak gosok puas puas and suruh 'Ginie" ( jin botak rambut tongcet hahahah) tuh bawak dia dengan kak Ngah terbang naik carpet dan sampai ke Kota Bagdad dan Makkah...haa sekarang Cl dah dapatkan 'Lampu Aladdin" nih untuk beliau...apa lagi Pak Itam..nak gosok ka tak lampu ni?...Cl takut salah gosok kan keluar lak yang lain..hehheheheh..waslam..
Posted by Picasa

71 comments:

CM said...

salam

kuarr jin cl tu..

abangsulung said...

Salam,

Nak chop gak

CM said...

salam..


alaa abg long oooi..bagi adik su dulu noo..

abangsulung said...

Salam,

Nanti kalau saya kesana tolong bawak saya bergambar kat jug gergasi tu

CM said...

salam CL

anda kelihatan slim...seslim lampu itu..

abangsulung said...

Salam,

ayat tu yang buat saya gelak.. CL..tolong sakit perut ku tergelak..

YB said...

Salam CL

Kalau gosok gosok tu, bulih kayo pak cik.

CM said...

salam CL

dalam tu ada jin ker????..kat mana tu CL?? lobby alsafwah ker?

CM said...

salam CL


cooop..coop kalau ginie bawak pak itam dgn kak ngah ke Baghdad dgn mekah...camner mak itam pulakkk????alamakk..ko jgn kak ngah..hehehe..

YB said...

Salam

BAik baik pegang tangkainya tu, kalau patah nahas dikerjakan jin nanti.

CM said...

salam

cikgu rasa kalau keluar jin di mekah sure jin islam,silap2 pakai ihram...

manzlie said...

salam cikgu mas..


taniah...Ratu treekkk mengejar skg..no 1

emasss.



waslam

manzlie said...

salam cikgu mas...


jin apa..?

heheheheh


waslam

manzlie said...

salam abang sulung..


choppp jgn tak choooppp...asal jgn salah eja sudah lah..heheheheh


waslam

manzlie said...

salam abng long..

bukan jug lah....hehheheeh gelak dah cl nihhh


waslam

abangsulung said...

Salam,

Bila jin tu keluar dia cakap, eh..eh..aku di makkah lah,terus dia turun ke bawah tu buat umrah.

Silap-silap tak balik jin tu.. habis lah semua pekerja-pekerja safwah termasuk hj.samad tolong cari..

manzlie said...

salam cikgu mas...


cl dah selim melim dah...asyik sakit jer....laa niii tak sihat aaar..






waslam

manzlie said...

salam yb...

insyaalahhh kalau tak kayoo jadi kayp pun boleh...hehehheh


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas...

cl ingat nak bawak balik bagi akt rezeki...untuk award raja pecut..hehhehe

kat floor FP


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..


jin pakai ihram...hehehehehe


waslam

PAK NGAH MAN said...

salam, bagus tu keluar jin suruh dia bawa kita pergi setiap waktu di makkah,, seronokan

Ayah Zain said...

salam CL,

gosok, jangan tak gosok nanti berkulat hehehe

Noor said...

salam CL..

wohooo.. tu dia lampu aladdin pak itam.. nak dekat sama tinggi ngan cl.. misti jin toncet yang dok dalam tu jenis yang kaya raya.. mana idak nyer.. jin dok kat hotel ooo..

apa cl.. kak ngah & pak itam naik karpet terbang p Mekah.. jangan dik, kesian kat jin tu.. tercabut toncet, dok menghembus karpet.. karpet part kak ngah dah terbang.. yang part pak itam tak naik2.. berat seh.. wa ha ha.. (sambil gelak guling2)

ainhany said...

salam cl

takpa kan pk itam...yg kluar tu jin islam..hihi..jika mcmnie punya gergaji..jin pun lagi giant nie

pasni bolh la kita pakat2 pinjam buat pi mekah...hmmm- menuju destinasi yg dirindui

tahniah abg sulung, juga cm...mgg layak laaa dapat jubah dan sewaktu dgnnya.......

ainhany said...

fuhhh..typing error___"gergasi" adalah tulisan yg sebenar. mhn maaf ats kecuaian...

Zie said...

Salam CL,
Ooo... ini ker lampu aladdin pak itam dan kak ngah.

Kak ngah, tumpang carpet tu jugak bole, nak gak pi makkah.

tahniah CM & abg long, kempunan la nak dapat abaya...

Noor said...

Salam..

alahai ainhany, pelik jugak kak ngah.. bila baca dinda nyer komen.. 'gergaji'.. tang mana plak yang ada gambaq gergaji.. ghopa2 nyer 'gergasi'.. wa ha ha.. gelak sakan kak ngah.. teng kieu arr dik, bagi kak ngah gelak tengahari lit lit nie.. dan dan rasa sejuk.. heh heh

sonata anak kancil said...

hu hu hu...posing maut...gitu...kalu saya pun ambik gambar gak kat lampu aladin ni....gosok2 terus terbang balik M'sia

Noor said...

salam..

cm, jangan risau babeh.. kak ngah naik karpet asing2 ngan pak itam.. karpet kak ngah bulu tapir tebal 10 inci, kaler-kaler lagi.. karpet pak itam berbulu ayam.. he he

opsss, zie nak tumpang??.. boleh2.. sila lah.. tapi kena blanja kak ngah dulu arr..

Yem0805 said...

Salam CL,

Hehe lampu aladin besarnya..

fairy/farah said...

Salam,

Syok juga ada teko gergasi tu, kalau saya nak mintak duit dan emas banyak, boleh jual lepas tu, boleh pi mekah duduk dekat hotel Safwah yang bilik nampak Kaabah tu 800 rial lebih tu, Aduh berangan ya.

rezeki said...

salam cl

adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

jap lagi pak itam komen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

nak gelak jap kehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Salam CL,

Wow! tu dia lampu ajaib utk pak itam..tgk apa pak itam nak buat nanti.

CL..take care!

SHITA said...

salam CL..
saya selalu jugak mengikuti perkembangan CL tapi hanya pengikut yg pasif sahaja. Sekarang ni ramai jemaah di mekah ye? Pasti keadaan agak sesak. Saya akan kesana 3 april..insyaallah menunaikan umrah.Ada tips2 yg mungkin CL boleh kongsi utk jemaah yg pertama kali ke sana mcm saya nak keluarga. TQ

shami2 said...

Salam..CL..

Alhamdulillah...

Aikk dah terlepas n3 menarik aar
Kak Ngah dah cukup ker group bilik tu...jgan tinggai cheq larr kan nanti hajiiiiiiii samad kempunan nak jumpa cheq live..hahahh

Cheq mai naik karpet berbulu kambing bebiri...aar color putih gebu nanti CL kena sediakan tempat parking ngan landing dia sekali karang berterabur semua..aar

Azima said...

Salam Cl,

Kalau kuar jin tu bagus gak Cl..bleh Cl suruh dia kemas bilik2 tu semua.Kejap jer dikemasnyer tu..

Ringan kije Cl tu..

Wassalam

Azima said...

Salam,

Cl..kalau dok gosok2 tu..tetiba Jin Samsudin yag kuar..nanti Cl krim salam kat dia tu..

Msti dia bawak skali dgn hulubalang dia..hang jebat tu..

m.q said...

wahhh..menariknya lampu aladdin tu. oder satu boleh???

hehehehe..

Kak Sidah said...

Salam CL,

Pandai cl pekena pak itam dan kak ngah ..apalagi pak itam bila lagi nak terbang, kalau terbang nanti kami seluruh warga PDKM nak anta, kat estet pak itam ke kak ngah..nak ambik gamba masuk pdkm record of the year.

haticantik said...

salam..

baru nak chop dah 39 comment..
lawa lampu alladiin cl..pos bergaya lagi..heheheh

manzlie said...

salam kak shidah...

sekali sekala ..takapa akan ...heheheh

waslam

manzlie said...

salam m.q.


nak satu..?
boleh tapi camner nak abwak balik...heheheh


waslam

manzlie said...

salam rezeki..


tak tahan..hehehheheh..sabor jer lah


waslam

manzlie said...

salam kak noor..


wahhh...nak naik kapet jugak ker..oklah tuhhh


waslam

manzlie said...

salam pakngah man..

boleh gak pakngah tumpang sekaki naik kapet dng kak ngah..oklah tuhh
hehehheeh


waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

suruh pak itam yang gosok tau..sebab Jin dia....heheheh


waslam

manzlie said...

salam ainhanny...


nak tumpang mereka..tentu boleh agaknyer..heheheh

w
aslam

manzlie said...

salam zie...

pun nak tumpang ...hmmm bolehker kapet tuh terbang bawak semua GPK ke makkah...heheheh

wasalam

manzlie said...

salam sonata..


ye lah..nanti cl suruh dia hantar cl balik kl jap...makan macaroni bakar cikgu tuh..heheheh


waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab...


tungguuu...laporan dari pak itam pulak...heheheh


waslam

manzlie said...

salam azima..

boleh gak kan suruh kemaskan bilik tuh..heheheh

waslam

manzlie said...

salam kak shami..

wahhh mentang mentang lah hubby dia jual kambing bakar...tetap nak bulu kambing jugak kapet dia..heheheh


waslam

manzlie said...

salam shita...


memang skg dah ramai dah jemaah masuk dalam MH...seronok kan..

waslam

manzlie said...

salam hati cantik..

lawa ka..mekacih..orang duk berdiri sebelah tuh? hehehheeh

wasalam

manzlie said...

salam yem...

meamg besar tuh...hehehhehe


waslam

manzlie said...

salam farah...

kalau boleh cl dulu yang mintak..heheheheh


waslam

Imran Paris said...

En Li...saya nak lampu yg kecik sikit boleh...tak larat nak gosok besar sgt lampu Pak Itam tu...err, takut lampu besar jinnya pun besar...alamak serammmmm....

rezeki said...

salam cl

lagi td gelak tak habis adussss

kak ngah, psl kak ngah kata kapet pak itam berat, jadi kapet pak itam bertolak terbang awal sikitlah , lps 4 bulan baru kapet kak ngah terbang hehehe baru spi sesama heheh

pssss mana tak gelak , puas memikir pasal "gergaji" rupe2nya gergasi hehehhe

semenjak 2 menjak ni , memasing terpaksalah buat pembetulan ejaan heheh kalau tak dh kena potong 1/2 markah , sama mcm dedulu kalau buat karangan bm hehehe

tapi yg lebih tak tahan bila abg sulong kata "jug" heheheh
bedallah labu heheheh

manzlie said...

salam dato imran paris..

stok lampu kecik takdalah..heheh sebab jin kecik dah abih di sapu org ..

skg semua hak jin besar jer..heheheh

waslam

manzlie said...

salam pak rezeki..

cl pun duk tergelak jugak nih...jug"
abng long nih seja tau buat kelakar..heheheh


wslam

rezeki said...

salam cl

cl kan kata abg sulong macam YB (yang berhormat) tapi bukan Yb dr parlimen Kota Samarahan

YB parlimen Kota Keriangan hehehe

tu yang riang je setiap masa sampai jadi "jug " , sudah tukar ka

rezeki said...

salam cl

ok , pak itam nak beriadah dulu, nak jogging bang 5-10 km heheeh

mlm nti kita jumpa hehehe

wasalam

manzlie said...

salam pak rezeki...

boleh ker jogging tuh sampai 10km...takajak kumpulan 'albam' ka..heheheh


waslam

hjh mai said...

salam...,

tahniah cm....

hjh mai said...

salam cl,

besar tu lampu aladdin ni....tentu jin nye pun beso...

rosli said...

Salam CL,

Tahniah CM, abangsulung

CL gosok jer...biar jeanie tu keluar

manzlie said...

salam hajh mai...


mesti besaor lah..bak kata cm jin pakai ihram..hehheeh


waslam

manzlie said...

salam rosli..


cl tak beranilah nak gosok..sebab pak itam punya nih..heheheh


waslam

PAK NGAH MAN said...

salam seronok duduk kat tangga tu sambil mata pandang kaabah

manzlie said...

salam pak ngah man..

aduhai pakngah..kami bercerita tentng jin toncet nihh..heheheheh


waslam

Aki44 said...

Salam CL...
Klau gosok ni kuar mambang biru, mambang kunin, mambang tanah, macam2 mambang agi.