MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 2 March 2010

' Solat zuhur....."

sebelum masauk waktu zuhur...sempat gak Cl bertawaf tadi...alhamdulilah
Subhanallah...kebesaran allah swt.....alhamdulilah..

waktu begini memang sesuai untuk bertawaf dan mencium Hajarl aswad..sebab tak berapa ramai sangat Jemaah..alhamdulilah...


P/s:. Pada semua pembaca setia blog PDKM CL memohon maaf kerana tidak bersiaran last 2 days kerna masalah intenet di sini...Jutaan terimakasih pada anda semua yang perihatin terhadap CL..maafkan saya yer..waslam
Posted by Picasa

66 comments:

CM said...

salam CL

selamat kembali bersiaran..

CM said...

salam CL

kalut dan resah gelisah geng PDKM,CL tak de sehari dua ni....legalah semua..

مسافر_اسلام said...

Salam CL...
ramai juga yg tawaf ye..
semoga ibadah itu diterima Allah.

مسافر_اسلام said...

Panas tak kat sana?

مسافر_اسلام said...

Wah...CM ini terlalu pantas ye...ada gune GPRS ke utk N3 baru masuk?

Atau ada baca2 ini...aaaiiii...ape rasianya..kerja malam ye..

Ha..jawab Cikgu..

CM said...

salam

tenet kong,CL sempat isi masa bertawaf dan berlamaan di depan multazam,Alhamdulillah.

CM said...

salam..

cikgu dah tido tadi MI tapi terjaga semula sebab cuaca panas sungguh sekarang ni,..ni yg masih berjaga ni..

manzlie said...

salam cikgu mas.


laa nak resah kenapa cikgu..? cl ok..takda apa pa..cuma intenet jer kong 2 hari

waslam

manzlie said...

salam musafir..

alahmdulilah..tenang waktu tuh..

waslam

manzlie said...

salam musafir..

alahmdulilah..walaupun 37c kami dah biasa tak panas pun...


waslam

مسافر_اسلام said...

Memang la cikgu, panas sekrg ini. MI pun masih tak tdo lagi...nak siapkan assgmnt, nak prepy utk exam juga...tp badan letih sagat.

Nescafe menemani MI.

manzlie said...

slam cikgu mas..

terjaga dari lamunan...hehehheeh

waslam

مسافر_اسلام said...

tak macam malaysia...sekrg ini dilanda kepanasan...hujan jarang turun. Ini nak kena buat solat sunat mintak turun hujan ini...

Mekkah belum lagi hujan kan CL?

manzlie said...

salam musafir islam..

alahmdulilah..moga lulus exam hendaknyer..doa dari cl untuk MI

waslam

CM said...

salam CL


laa CL..terjaga dr tidurlah bukan dr lamunan..kiter dah tak mengelamun dah..berlalu dah zmn hidup penuh lamunan tu..skrg dah real maa...berpijak dibumi nyata..

Atikah said...

Salam...

Akihirnya terubat rindu menatap kaabah... CL dah bersiaran kembali...

Tadi baru hujan kat KL... lebat juga lah...

Atikah said...

Salam..

Nampaknya CM ngan MI jer ada mlm nie...

مسافر_اسلام said...

Salam CL,
Allhamdullah..semoga doa cl dimakbulkan Allah...MI mengharap semoga cl selalu doakan MI ya...MI akan buat yg terbaik.

Doakan MI ya..

Jazakallaah.

مسافر_اسلام said...

utk Atikah,

Semua letih, yang ada tetap ada. Semoga kita semua selalu surport PDKM.

CM said...

salam atikah

gambar profil tika dgn MI hampir sama kan?

sini tak hujan pun tika..

Atikah said...

Salam MI...

InsyaAllah...

Semoga MI lulus cemerlang dalam exam nanti...

Atikah said...

Salam CM...

Kak hampir sama ker gmbr profile?
Saya nampak lain bebenor....

KL hujan lebat ptg tadi... ada dekat sejam juga lah... ari tu pun sama kan kak... KL hujan, dengkil tak hujan....

Azima said...

Salam Cl,

Dah terubat rindu nak tgk Kaabah tu..Syukur la Cl dah boleh bersiaran mcm biasa ni..terubat rindu dendam kami semua menanti berita & n3 terkini dr Cl ...liputan langsung dari bumi Makkah...

Semoga CL dan semua warga PDKM senantiasa berada dlm rahmatNya.

Wassalam

manzlie said...

salam azima..

alahmdulilah..syukur..bleh lah lihat paparan paparan tuh..

waslam

manzlie said...

salam atikah..

alahmdulilah..dah hujan di kl..mohon sejuklah pendudk mesia skg nih..insyalah

waslam

Azima said...

Salam,

Tahniah Kak Mas..ratu trek kali ni..yang lain dah letih agaknya..letih dok pi siasat Cl kita yg 2 hari x timbul2...

(Di mana abangsulung yer..biasanya dia yg dok menggigil masa ni..)

Buat MI,semoga berjaya...

manzlie said...

salam azima..

abg sulung duk tangkap ikan kat sg sarwak nak buat asam pedas...heheheh


waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

alhamdulillah, keadaan back to normal naaa

Ayah Zain said...

Salam,

wahh CM,MI, azima,hampa taktido ker.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

Alhamdulillah, internet dah OK..boleh kami tengok paparan di PDKM.

mama ju, said...

Salam CL

jumpa kembali...kat sini panas memanjang..kat sana mcm mana?

CM mesti dapat tpt kat atas! Baca ayat apa ek?

jumpa lagi

normala said...

salam CL,

Alhamdulillah internet dah pulih.

Tahniah CM

normala said...

Salam CL

Akhirnya rindu terubat dapat menatap Kaabah lagi.

Alhamd dapat tawaf tahyatul bait sebelum solat zuhr ,pengganti solat tahyatul masjid tu.

YB said...

Salam CL

Internet tak da. Allah menguji kehebatan manusia dan iman terhadap ilmu Allah.

rosli said...

Salam CL,

Nak tanya skit, actually warna kain kiswah ini, hitam or biru tua. Kalau dari dekat2 ada mcm kebiruan

Bila tengahri camni Kaabah nampak hitam dan hati kita sentiasa tertarik untuk merenung Kaabah

rosli said...

Salam CL,

Tahniah CM dan MI

Noor said...

salam CL..

Alhamdullilah, telah kembali bersiaran.. ghindu menatap kaabah.. terasa dekat dihati.. teng kieu CL..

Noor said...

salam

tahniah CM.. ooo, tak bley tido arr.. kak ngah pun srupa.. hangat sungguh lately nie.. lepas isyak semalam hujan ada gak turun.. tapi ciput je..

to MI.. semoga kejayaan menjadi milikmu.. InsyAllah.. good luck dik..

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah dah bersiaran cepat dari yg apak itam laporkan hehehhe..berkat doa semuanya ....

CM..kak Ngah kat Rawang Perdana petang semalam angin, hujan lebat...malam sejuk sangat tidur lena...walaupun hati gundah gelana kerna manusia2 tut***...tapi panggilan tahjuj tetap tiada halangan..hati happy pulak masuk PDKM tenet dah ok..alhamdulillah

Madah sikit aar CL. pssst tak leh tgok kaabah atau MH,..mesti hati berlagu..rindu..meh ..kita baca sma2..

Hari nan sayu sudah berlalu
Kembali pula hari yg baru
Sekali lagi aku akan berjuang padu
Menegakkan yang hak harap kasihMU
Kekal bertamu, menemaniku
Memberi semangat jitu agar daku
Tidak jatuh tersungkur didepan musuhMU....
Mohon ampun dan redhaMU..
Moga ibadahku diterimaMU
Daku setia menunggu janji kasihMU
Walau diuji kesabaranku bertalu2
Kering sudah kolam airmataku..menahan sabar demi janjiMU itu..
namun rindu dendam padaMU (Allah) bisa mengalirkan airmataku laju..

safiudin said...

salam sdr,

tahniah CM dan musafir..

Alhamdulillah, syukur line internet dah ok..

terasa kerdilnya...
hina...
insaf..
menatap gambar ini...

mnasir said...

Salam.

Alhamdullillah, telah terjawab kerusingan kebanyakkan blogger yang begitu rindu bangat kepada CL. Selamat bersiaran semula CL.

haticantik said...

cl doakan saya dapat lagi ke masjidilharam..rindu nak ke sana..

rezeki said...

salam cl dan semua

rasa tenang , aman, damai menatap Baitullah,

kalau berada di sana , tentu tidak dapat digambarkan bagaimana hati dan perasaan kita itu

SiNoMoSa said...

Salam CL,

Tumpang lalu lihat Kaabah..hihi

abangsulung said...

Salam,

Ni abang gigil dah datang. Azima, kita ada semalam cuma tak tahu tenet kat Makkah dah o.k.

Syeikh, gemparlah.. satu kampung u takde muncul semalam. Syukur lah...semuanya OK.

Ma Yusof said...

alhamdulillah... PDKM kembali bersiaran...

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, kembali ceria.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam hilmy...


alahamdulilah..syukur kita dalam ketenangannyer..

wsalm

manzlie said...

saLAM KAK NOOR....

alahmdulilah..intenet dan ok dah

walsam

manzlie said...

salam mnasir..

alahmdulilah... dah boleh bersiaran kan

wsalm

manzlie said...

salam hajjah zainab..

alahmdulilah...dah ok dah intenet


wasalam

manzlie said...

salam ayah zain..

alhamdulilah...dah ok tuh ..

waslam

manzlie said...

salam normala..

syukur dah ok , terubat gak kerinduan tuh kan..


wslam

manzlie said...

salam rosli..

warna hitam sebenarnyer...


waslam

manzlie said...

salam mamaju..

alhamdulilah..sini still speeti biasa panas 37c

waslam

ainhany said...

salam CL

alhamdulillah
slamat kembali besiar.
bestnya dapat twaf masa tenang mcmni..tpi cuaca di sana panas tak cL? semasa balik kg(kedah) tempuhari..jam 5 ptg pun suhunya masih 38C..di sana mcmne??

selamat beribadah..jgn lupa titipkan doa buat kami juga....

manzlie said...

salam yb..

ye lah..allah menguji kesabaran kita..alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam hati cantik..


insyalah akan sya doakan...

waslam

manzlie said...

salam rezeki....


alhamdulilah...mekasih nooh atas pertolongan pak itam tuh..


waslam

manzlie said...

salam ma yusof..

alahmdulilah..dah pulih intenet tuh...

walsm

manzlie said...

salam abang sulung.

la ye ker...maafkan saya intenent problem...jgn lah risau yer..insyalah takda apa apa..

waslam

waslam

manzlie said...

salam saffiudin..

memag terasa kerdil diri ini bila melihat nyer..


waslam

manzlie said...

salam shima....

lihat lah kebesran allah tuh....

wslam

manzlie said...

salam ainhanny..

alahmdulilah..sini panas gak 37c tapi oklah..boleh...takda masalah.insyalah


wslam

مسافر_اسلام said...

Salam semua, az , en saifudin dan Azima...semoga doa kalian meguatkan lagi semangat MI. Jaga kesihan u all ye..

Salam.

Cik Angah said...

salam,

just want to know, waktu sebelum zohor nie mmg org x ramai and sangat sesuai utk melakukan tawaf?bagaimana pula dengan waktu-waktu lain?adakah hanya sebelum zohor paling x ramai org melakukan tawaf?inshaALLAH cuba mengambil tip2 dari blog CL. @_@