MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 12 March 2010

" Nak Masuk Haram Baca Yassin..."

Cl berjalan keluar dari Hotel Al safwah menuju ke dalam Masjidil Haram...
Masyaallah pandangan dari sebelah kiri Dataran Kaabah...ramainyer Jemaah malam nih
Permandangan dari tengah Dataran Kaabah (rukun yamani)
Subhanallah...permandangan dari kanan Dataran kaabah mengadap Multazam...ramai sungguh jemaah pada malam jumaat nih..alhamdulilah...
Posted by Picasa

44 comments:

Azima said...

Salam

Azima said...

Alhamdulillah

Azima said...

Syukur pada Allah

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Syahdunya

Wassalam

Azima said...

Salam Cl..

Bila baca Yaasin..saya rasa tenang jer..Ingat kat arwah mak

Zie said...

Salam CL
Tahniah Azima

Azima said...

Salam Cl..

Bila dpt peluang ke sana nanti..saya nak baca Yaasin byk2..doa utk arwah mak..semoga arwah bahagia kat sana..AMIN

Wassalam

hjh mai said...

salam...,

tahniah azima....memecut sakan nmpk, 1,2,3 bolot smua...

hjh mai said...

salam....,

bertuah siapa yang berada di sana, walau di sudut mana pun kesyukuran melebihi segala2nya...

Azima said...

Salam Zie,

Mekasih...berkat hari Jumaat nih..hehehe

En.Rozali..tahniah atas kejayaan anakanda tu..happy yer..bleh shopping byk2 la kat bandung tu..

Juga ucapan tahniah buat semua warga PDKM di atas kejayaan anakanda semua dlm SPM.

rezeki said...

salam cl

gambar menceritakan segalanya

meriah, hebat dan tak terkata

hjh mai said...

salam..,

terasa sejuk dan mendamaikan bila duduk kat dataran kaabah tu...apatah lagi kalau berdepan dgn tempat multazam...

rezeki said...

salam cl

tu azima sambil duk nongkat dagu je , jadi johan , n johan dan gangsa n3 ni heheehe

rezeki said...

salam cl

psl takde keja kosong kat safwah, jom kita berdua buat MOU nak hehe

cl balik cuti, pak itam gantikan tmpt cl kat sana, cl pulak gantikan tmpt pak itam kat sini tapi kena jaga ayam hutan dan tapir je heheheh
pak itam pulak jaga bantal dgn cadar kat sana hehehe

manzlie said...

salam azima..

taniah..top 3..


ratu trekk...PDKM


waslam

manzlie said...

salam rozali..


alhamdulilah...tersa syau disini kan


waslam

manzlie said...

salam rezeki..

benar..meamg hebat dan meriah suasana disni...

wasalm

manzlie said...

salam hajjah mai..

memdamaikan perasaan sesiapa pun bila berada di depannyer..


waslam

manzlie said...

salam zie..


alhamdulilah



waslam

manzlie said...

salam rezeki..

mana leh buat mou..cl tak pandai mengajar lah..hehehehe


waslam

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah..

pemandangan waktu malam terlalu istimewa...sungguh indah...sesuai dgn fitrah kehidupan , malam adalah waktu untuk kita sekeluarga serta munajat padaNya..setelah siang kita penat menyempurnakan tugas kita untuk hal2 dunia...

Tahniah Azima....ratu trek yg baru..hehhe

Rozali said...

Salam CL

Salam Azima
tahniah ambil baton drp pak itam
terima kasih, ucapan tu

Wassalam

rezeki said...

salam cl

alah, ngajar ayam masuk reban je, lps tu latih tapir buat show hehehe

hjh mai said...

salam cl,

bila berada di dpn multazam doa2kanlah utk saya ya...

Yem0805 said...

Salam CL,

Semuga sentiada di buka pintu rahmat..semuga dpt bertemu CL di Mekah.

rezeki said...

salam cl

ok, pak itam nak kemas2 dulu, nak tutup pintu reban ayam dan tapir ni, nk siap2 awal, nanti dh nak jumaat , lagi sejam je

semoga CL dan warga PDKM semua sentiasa diberkati dan dilindungi Allah SWT

insyallah

Wasalam

Azima said...

Salam,

Tkasih Cl..dah lama dah dok menongkat dagu kat rumah Cl ni..asyik2 terlepas jer..alhamdulillah dpt juga akhirnya.

Tkasih Kak Mai n Pak Itam..

skrg dok tgk jer la n3 Cl kat Kaabah tu..nak pi tak tau bila lagi..kalau ikut giliran lepas setahun pak itam pi baru sy punya turn..2021..masa tu dah tua dah oiiii

KAMATO said...

Salam CM, alhamdulliah ....moga dikurniakan kenerkatan bacaan yasin itu

YB said...

Salam CL

Tiada kata secantik suasana masjid tuh. Sungguh menguja jiwa

abangsulung said...

Salam,

Ramainya jemaah, dah macam musim haji pulak..

Kat MH ni, hati sentiasa seronok dan riang..anugerah tuhan pada tetamunya.

Ayah Zain said...

Salam CL,

tadi kul 11, AZ buka tak ada pulak. Top-top ada n3 yer

Zie said...

Salam CL,
Yassin utk aruah ayah dan bonda ye.. moga sampai kiriman CL.

CL, bebudak arab belajar quran kat tingkat satu tu, ada lagi ke... ambik la gambar.

Ummi Humaira said...

salam Jumaat..

semakin hari semakin ramai jemaah berduyun2 kesana.. dah mula cuti sekolah , lg ramai ler jemaah ke sana.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, tugasan CL cukup dimuliakan di sisi Mu.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam hilmy...


ameeenn...


waslam

manzlie said...

salam pak itam..

laa boleh ka..ajar tapir tuh menari..heheheh

w
aslam

manzlie said...

salam kamato..


ameeen...terimakaish atas doa mu ituh


waslam

manzlie said...

salam hajh mai..


insyalah akan sya ttipkan doa yer..

waslam

manzlie said...

salam yem..


insyalah moga kita dapat bertemu nanti..


waslam

manzlie said...

salam ummihumaira..


dah ramai skg jemaah nihh


waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

kemana menghilangg...


waslam

rosli said...

Salam CL,

Ramainya orang di Dataran, malam Jumaat yang berkah.

Tahniah Azima

savingmemoir said...

eh..ramai jgak ye musim ni. cam bulan ramadan pula, sampai penuh dataran utk tawaf. Seronoknya klu dpt brkunjung smula Baitullah..huhu

rosli said...

Salam CL,

Saya suka suasana masa ni, rindu sgt dengan suasana begini