MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 5 March 2010

' K A A B A H...."

Kain Kiswah yang kelihatan masih baru selepas di ganti pada Hari Raya Haji lepas..
Ramai tadi Jemaah bertawaf mengelilingi Nye...alhamdulilah
Subhanaallah.......
Posted by Picasa

74 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Masyallah indahnya

Wassalam

Ayah Zain said...

Salam

wah rozali, kamu duluan yer

Rozali said...

Salam CL

Tenunan yg halus dan penuh seni

Wassalam

Ayah Zain said...

Salam CL,

memang menggamit memori

Ayah Zain said...

Salam CL,

Rozali, kita berdua aje ke

Ayah Zain said...

Salam CL,

teringat ketika berdoa di depan mulatzam,begitu syahdu sekali

Rozali said...

Salam CL

Salam AZ
saya dulu sebab ambil berkat 'masa dan TIME'

he he he

Rozali said...

Salam CL

Salam AZ

ada seorang lagi
tak lain tak bukan, CL leee

Cikgu Mas, dia tidur awal, sebab besok nak ajar murid PJ

he he

'masa dan TIME' tajuk n3 AZ

Atikah said...

Salam...

MasyaAllah... indahnya...

Atikah said...

Salam...

Nampak gayanya malam nie En Rosli ngan Az menguasai...

Tahniah AZ ngan En Rosli...

manzlie said...

salam rozali..

taniah..Raja Pecut skg mendahului...
Pingat emas..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

taniah..cuma sedikit jer terttinggal..Pingat perakk..no2


waslam

manzlie said...

salam rozali...

memang indah dan cantik tenunan nyer kan..subhanaalah

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...


meamg mangamit perasaan dan jiwa kita...syukur

waslam

manzlie said...

salam dik tikah...

memamg cantikkan..

waslam

Ayah Zain said...

Salam Rozali,

itulah tadi sibuk ngurusin 'masa dah time' jadik terlambat sudah aku ke sini.

ngak ngapa sih, ada aku kisah hehehhe

ma kasih ya kat atikah kerna muji in aku

manzlie said...

salam rozali..

wahh...duk pulun habis dng ayanh zain yer..taniah


waslam

manzlie said...

salam dik tikah...

memg depa raja Pecut la nihhhh


waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

wahhh kok skg dah pandai ngobrol bahasa indon...


waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

itulah pasl, lambat satu menit aja, si rozali udeh dapat emas.

Ayah Zain said...

salam CL,

tak sangka pulak, top ten tu kami berdua. yang lain tuh ada urusan, kan malam jumaat ni

Rozali said...

Salam CL

Salam AZ
saya mukin awal sedikit 'menguruskan pasport'

bertandang le ke blog saya

sorry CL, iklan

Wassalam

My Life said...

salam..
dear cl

masyaallah..
subhanallah rindu lagi.....

tahniah en.rozali,az. dan kak tikah

Zie said...

Salam CL,
Rindunya dengan Kaabah...

Saya baru balik Istanbul, takkan sama ketenangannya di Makkah dan Madinah.

Tahniah En Rozali & AZ.

Ayah Zain said...

Salam rozali,

cobak tengok siapa raja pecut kat n3 rozali tu. nak iklan yer

selamat kembali zie, ada ole-oleh Truk utk az tak

ma kasih my life

Rozali said...

Salam CL

Salam Azie n Kak Zei

terima kasih

qurratu 'aini said...

salam ukhuwwah CL..

Masya Allah..sungguh tenang hati melihat gambar kaabah ni..tak sabar rasanya untuk sampai ke sana..mudah2an dipermudahkan...amiiinnn

manzlie said...

salam quratul aini..

alahmdulilah..sunguh aman dan damai rasanyer..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

"mereka semua ada urusan.." ???
" malam jumaat.." ???

biar betul az...heheheh


waslam

manzlie said...

salam Rozali..

takpa kalau nak beriklan disini...kan tak kena bayar nih...

hehheeh

waslam

manzlie said...

salam zie..

alahmdulilah..dah selamat sampai mesia..

waslam

manzlie said...

saam ayah zain...

cuba tengok sapa raja pecut kat blog ayah zain..?hehehheheh

w
aslam

manzlie said...

salam my life..


alahmdulilah



waslam

Atikah said...
This comment has been removed by the author.
Atikah said...

Salam,

Sorry... En Rozali... bukan En Rosli ya...


Tahniah buat En Rozali... maaf ler.. tersalah sebut nama awal2 tadi... hehehe

Azima said...

Salam Cl,

MasyaAllah..cantik sungguh kain kiswah yg menutupi Kaabah tu..Rasa diriku terlalu dekat dgn Kaabah.Sungguh tenang menatapnya...

Moga Allah mempermudahkan untuk ku ke sana..Amin.

Wassalam

Azima said...

Salam,

Amboiiiii En Rozali..bukan main yer..
Ni msti awal2 lagi dok terhendap kat rumah Cl ni...sbb tu smpat pecut.Tahniah la norr.

Tahniah gak Ayah Zain..1 minit jer terlewat dr En.Rozali tu..xpe..cuba lagi yer..

manzlie said...

salam azima...

alahmdulilah...syukur azima masih terasa dekat padanNyer...

waslam

KAMATO said...

Salam CL, Memandangnya saja sudah amat terpesona, masih simpan cebisan kain kiswah pemberian seorang kenalan - terlalu sentimental

manzlie said...

salam kamato...

alahmdulilah..simpanlah

waslam

manzlie said...

salam azima..

email saya..pasal apa yer..lupa lahh hehheh

waslam

arulz_adnan said...

salam...
ramai jugak org sekarang yer..dh bkk visa umrah ke?
doakan sy smpt ke sana lg sblm blk ke mesia abis blaja..jgn lupa doakn saya yer... :)

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, kain kiswah yg diganti setahun sekali setiap kali musim haji tiba

pernah menonton bagaimana proses mengantikan kain itu , seumpama menyalin kain dengan menutup dulu dgn yg baru baru ditanggalkan yg lama. ia di muliakan

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, masih ada 2 cebisan dalam simpanan saya , sebagai kenang-kenangan

secebis dapat semasa ke sana 2005 dan secebis lagi dari mu

alhamdulillah.

مسافر_اسلام said...

Salam, indah ya kabbah. Suasana yang murni dan sayu. Semoga kita semua sempat ke sana sebelum akhir hayat kita. CL insyallah doakan kami.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

indahnya kaabah dibaluti kain kiswah yang harum itu.

hilmyiskandar said...

Salam.

Inilah Kebesaran Mu.

Amin.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, masa lawatan ke Kilang Kiswah tu, ada diantara tukang tenun disitu 'orang M'sia' yg dah lama menetap di Saudi. Beliau dah tak boleh berbahasa Melayu - hanya mengalirkan air mata kerana ingatan kita kepadanya keana berkunjung dan berjabat salam - kerana lidahnya dah kelu menyebut vokal Bahasa Melayu.

Amin.

tq.

hjh mai said...

salam...,

subhanallah...indah sungguh ciptaanMu Ya Allah dan terimakasih kerana memberiku peluang utk menatap keindahanMU biarpun melalui PDKM sahaja..terima kasih CL di atas perkongsian keindahan ini..

rosli said...

Salam CL,

Tahniah CL dan AZ.

CL, bila merenung Kaabah dari dekat( gambar) hati begini semacam ada satu magnet apatah lagi kalau betul berdepan dengan Kaabah. TQVM paparkan gambar ini. Saya mohon untuk disimpan dlm pc saya.

mnasir said...

Salam.

MasyaAllah

Tahniah Rozali dan AZ

shami2 said...

Salam CL..

Alhamdulillah..jumaat kembali lagi...

Tahniah cik rozali..wah makin laju pecut nih...hehehe

Az..wah turut serta..tu da minum kopi adunan pak itam ker...

Pssssst Az..suamikan jambatan syurga buat isteri..hehehheh

wahai para isteri mailah kita kutip sebanyak mungkin kebaikan yang bole kita buat ..untuk kita mudah meniti jambatan untuk sampai kepintu syurga...mudah-mudahan..belum kita sampai... pintu syurga dan terbuka luas buat kita, harumannya pun dari jauh kita dah dapat hidu...insyallah

ibu,mommy,mom... said...

Ya Allah seronoknya tengok gambar kaabah...terima kasih cik li

mnasir said...

Salam.

CL, minta izinkan saya gunakan gambar ini untuk desktop saya

haticantik said...

salam cl..cantiknya gambar kain kiswah tuh...nampak baru..terasa damai dan indahh..syukur

safiudin said...

salam sdr,

tahniah rozali dan ayah zain...

benar-benar indah.. tenunannya..

bagai di 'tarik-tarik' hati ke sana...

hjh mai said...

salam...
terasa ingin ku peluk kaabah tu...

hjh mai said...

salam...
beruntung sape yg dpt gi buat lawatan ke kilang kiswah...saya dulu x berkesempatan..

Sharifah said...

salam.... yg pah perasan kalimah ALLAH lain sikit rekaan nyer..

kiswah yg sebelum ni cuma kalimah ALLAH saja.. kali ni lebih cantik.. btol ke CL?maaf kalau pah tersilap

manzlie said...

salam saffiudin...

alahmdulilah..sungguh indah tenunannyer..


waslam

manzlie said...

Salam Rezeki...

yup begitu tertib cara mereka menukar kain kiswwah tuh....alhamdulilah


waslam

manzlie said...

salam Hilmy..

wahhh satu pengalaman tuh semasa melawat kilang kiswah kan...

waslam

manzlie said...

salam Mnasir..

amik jer lah...takpa..takyah mohon izin..heheeh

waslam

manzlie said...

salam kak shami...


wahhh akak bertakzirah pepagi nih..hehheheh


waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..


betul ..sungguh indahkan kak..itulah kebesarannyer..

waslam

manzlie said...

salam hati cantik...

memag terasa keindahan dan kebesarannyer bila menatap...

walsam

manzlie said...

salam hajjah mai...


alhamdulilah...sungguh indahkan permandangan serta kebesarannyer..

waslam

manzlie said...

salam sharifah...

ya ka....


waslam

manzlie said...

salam rosli...


simpan jer jagn tak simpan..hehehheehh

waslam

manzlie said...

salam ibo mommy...

alahmdulilah..seronok kan...tersa sayu dan damai dihati..

wslam

manzlie said...

salam musafir islam..


insyalahhh


waslam

ainhany said...

salam CL


aLLAH AKBAR
nnti CL boleh booking utk rakan PDKM tak???

syuran atas paparan ini

Che'gu Mimah said...

salam
cantik sungguh tenunan kiswahh...kaabah sentiasa dirindui..smpi skrg msih terbayang2 MH n Kaabah masa kerjakan haji dulu..
Thanks Mr Manzlie...sy akan slalu dtg ke blog nie utk lihat MH n Kaabah sbb sy terlalu rindukannya...

Aki44 said...

Salam CL..
Setiap kali melihat Kaabah, saya rasa terkedu. Tak pernah jemu, tak pernah puas. Rindu sokmo.