MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 10 March 2010

" Senja Di Masjidil Haram.."

Beginilah suasana waktu senja tadi di Masjidil Haram yang sempat Cl rakam kan dari permandangan bilik Hotel Al safwah...kelihatan agak cantik dan memukau seketika bilamana menatap baitullah , rasa hati amatlah sayu dan hiba seketika entah kenapa....seperti di tarik tarik jiwa dan raga ini..subhanaallah......
Posted by Picasa

49 comments:

Ayah Zain said...

chop

Ayah Zain said...

salam
alhamdulillah

Ayah Zain said...

Salam Lie,

begitu hening suasana menjelang maghrib di MH, ooo syahdunya

Ayah Zain said...

Salam,

kalau bulan ramadan,keheningan senja lagi memukau perasaan

Ayah Zain said...

Salam CL,

Kalaulah di saat itu, az ada di sana,alangkah syahdunya

Zie said...

Salam,
Wah AZ, tahniah

Ayah Zain said...

Salam CL,

Sesungguhnya tanah gersang satu ketika dulu, kini menjadi istana yang pebuh keberkatan

Ayah Zain said...

Salam Zie,

sesekali dapat,ligan aje le

Ayah Zain said...

Salam Zie,

agak2 CMngan Rozali g mana yer.

Zie said...

Salam CL,

Kalau lah ketika ini berada di Masjidil Haram, indahnya... terima kasih PDKM.

Ayah Zain said...

Salam Zie,

oklah zie, dan nak rehat.Jumpa besok yer

PAK NGAH MAN said...

sungguh tenang tengok haram

Zie said...

Salam AZ,
N3 ni kita dapat pingat plastik je.. hehehe.

CM dan Rozali jap lagi muncullah dia.

rosli said...

Salam CL,

Tahniah AZ`dan Zie...

CL, apa kata you mmg semuanya tepat...semua perasaan ada...yg jauh ni boleh bayang dan rindu, tp CL dah depan mata

JiMiE said...

Salam abg Cl

kita yang dok jauh ni pun boleh rasa syahdu membayangkan baitullah..apalagi abg CL..lebih lagi.. :) rindu baitullah..

manzlie said...

salam ayah zain....

taniah..sapu bersih dia..top 5


Raja pecut...PDKm..


waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

meamg syahdu kan...


wasalam

manzlie said...

salam ayah zain..

kalau bulan ramadan jgn cakap..lagi meriahhh suasananyer

waslam

manzlie said...

salam zie..

mesti indah kan bila berada disini

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..


ligan jgn tak ligan...lepas geram ka..heheheh

waslam

Imran Paris said...

En Li...betul mmg bagai di tarik tarik hati bila menatapnya. Subhanallah.

manzlie said...

salam pak ngah man..

memang tenang dan syahdu disini

waslam

manzlie said...

salam jimie..

alhamdulilah..rindu serindu nyer...syukur..

waslam

manzlie said...

salam rosli..

ituh lah kebenaran didalam hati kita semua...alhamdulilah...bernunajat pada yang esa...

waslam

manzlie said...

salam dato imran...


subhanallah....allhahuakbar..

wasalam

Azima said...

Salam Cl..

Betul2 menggamit perasaan Cl..
Meskipun sekadar menatapnya dari jauh..tapi kesyahduan tetap terasa..

Sambil menatap Kaabah tu..menghitung akan nikmat yang Allah berikan..timbullah kesedaran dan keinsafan akan kasih sayangNya buat kita semua..

CUMA kita yang tidak sedar & bersyukur kepadaNya..Malah kita masih ingkar dan tidak pernah rasa puas dan cukup akan nikmat yg diberikan..

Moga Allah menjadikan kita semua hambanya yang senantiasa bersyukur..

Wassalam

manzlie said...

salam azima..


aminnnnnn



waslam

Azima said...

Salam,

Tahniah Ayah Zain..kerana berjaya memecut kali nih.

manzlie said...

salam azima


ayah zain berlari pantas memecut tuhh
skg duk simpan power..heheheh


waslam

Azima said...

Salam,

Selamat Pagi Cl..dan Gud Nite to kengkawan kat mesia..

Nak pi tidur dah...zzzzzzzzzz

Cl,lupa nak ckp..mekasih byk2 krn membuatkan kita semua terasa deeeekat ngan MH..

Wassalam

Azima said...

Salam,

Betol ckp Cl...Power Rangers Senior tu...hehehe

Ayah Zain..dont get angry k :-)

manzlie said...

salam azima


selamat pagi...



waslam

naziramin said...

Salam CL,

teringin nak pi shoot kat sini

Agak2 al-safwah takde nak hire photographer ker.. ganti gambor kat dinding tuh hehehe

Wasalam

Ummi Humaira said...

salam CL

masyaAllah hening dan tenangnya memandang Kaabah.kami yg hanya dpt lihat dr studio ni pun dah rasa gitu, apatah lagi CL yg dpt pandang Kaabah yg sebenar2nya setiap masa.

wah wah wah AZ,zie ,p.ngah Man, Rosli,Jimie , IP ,Azima n Nazir tidur kul berapa tuuuu , mata ummi tak sanggup celik lg kalu dah lebih kul 12. he he he tahniah untuk kalian semua.

rezeki said...

salam cl

sungguh syahdukan tatakala magrib menjelma

pak itam masih ada simpan laungan azan di MH ni dalam hp . Sempat rakamkan semasa di sana . Lunak sungguh suara muazzinnya mengalunkan azan

Kak Sidah said...

Salam CL,

Wah az sapu bersih, tahniah juara bulan Mac, akak mcm ummi tak larat nak tgu lama.

MH menggamit ringu...bila lah nak sapai lagi.doakan kami ye CL.

hjh mai said...

salam....,

selamat pagi semua.....,

Pagi2 ni dapat menatap kaabah terasa tenang dan damai jiwa ini....

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, hati yg resah tiba2 tenang + gembira bila depan mata MH. Itulah Kebesaran Mu.

Amin.

tq.

haticantik said...

salam cl...

sungguh tenang dan syahdu melihat masjidilharam..
hari hari cl dapat pahala kan tengok baitullah..syukur alhamdulillah

wassalam

CM said...

salam..

memang cm sangat suka menatap pandangan waktu senja...apatah lagi di masjidil haram..moga ada rezeki cm menatap senja dr tingkat bilik di safwah hotel...fuuuh cam daydreaming jer..hehehe..

YB said...

Salam CL

Rasa diri dah dekat dgn mekah.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah ayah zain... semakin laju pecut... hihihihi.

alhamdulillah, syukur masih diizinkan menatap keindahan Masjidil Haram..

teruja benar bila dapat menatapnya untuk sekian kalinya.

indah dan syahdu.. insaf.

shami2 said...

Salam CL

Alhamdulillah....

Tahniah Az...laju aar pecut...sesi training gak kut..hehheh macam kak UH..hehhe

Senja kembali berlabuh Ya Tuhanku
Hiba, sayu hatiku berlagu syahdu
Rindu dendam padaMU..
Mengharapkan semuanya cepat berlalu

Sabarlah wahai jiwaku
Kupupuk kubelai selalu hati nuraniku...dengan ilmu
Jemputan dariMU...kudambakan selalu
Mimpi indah malam sentiasa bertamu
Mengusik hatiku akan janjiMU
Kasih, sayang, rinduMU berpadu bersama tangis sendu, rintihan dan rayuanku ..ketika daku sujud KepadaMU..

Atikah said...

Salam CL...

Saya suka melihat keindahan waktu senja... pastinya senja di MH lebih indah vs tempat2 lain.... keindahan yang tiada tolok bandingnya...

Yem0805 said...

Salam CL,

AZ dah jadi raja pecut..
Memang rasa damai di Masjidil Haram

mnasir said...

Salam.

Tenang jiwa

mnasir said...

Salam.

Ayah Zin dan Zie berbalas pantun di N3 ini. Tahniah

ainhany said...

salam CL

subhanallah..
memandang MH memberi ketenangan.
muga hari ini lebih baik dari semlam.
terimkasih ALLAH ats paparan CL ni..

stndy... CL baru balik dhuha& tawaf tuu...( betul kot hihi)

umiazuddin said...

Salam CL,

Syahdunya suasana senja... apalagi kalau di MH.
Sambil menunggu masuk waktu solat maghrib di dataran Kaabah, mengamati keindahan langit yang kemerah-merahan itu...waduss indahnya ciptaan Allah..meruntun jiwa.

VpeaceV