MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 9 March 2010

" Depan Multazam..."

Agak ramai pagi tadi masa Cl pergi..alhamdulilah..
Sungguh sayu hati dan jiwa bila berada di depanNyer..syukur alhamdulilah


P/s" Tetiba teringat sesuatu lah..ohh rupa rupanyer Pak Itam call Cl..
Posted by Picasa

45 comments:

CM said...

salam CL

doakan kami semua depan multazam

Kak Sidah said...

Salam CL,

doakan akak jugak

Kak Sidah said...

Salam CL,

Cm mendahului 1 minit la cl

YB said...

Salam CL

mustajab doa tu...tolong doa kan saya nanti selamat dunia dan akhirat

manzlie said...

salam cikgu mas..

taniah RAtu pecut..Emasss.


insyalah sya doakan..

waslam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Bila didepan multazam , ada kalanya kita tak tau nak minta apa, lidah jadi kelu, bila mengingatkan keagungan allah, hanya air mata yang mengalir, bila melihat gambar ni pun terasa syahdunya, kenapa ye cl hati selalu terasa sayu bila mengadapnya, adake kita ni banyak dosa..yg kita tak tau

manzlie said...

salam kak shidah..

taniahhhh..sapu bersih..Perak dan gangsa...

insyalah kak...

waslam

Laalaa said...

Doakan untuk laalaa juga..
Ada rezeki pasti
akan sampai kesana juga..
dlm masa terdekat.

manzlie said...

salam yb..

insyalah..nanti sya doakan yer...

waslam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

hati meruntun pilu tatkala multazam di depan mata. hati menjadi sayu, syahdu mengenangkan dosa2 yang pernah dilakukan. saat inilah keampunan terus dipanjatkan kepada Ilahi.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tahniah CM...pecut laju. kak sidah dok kejar tu...

mnasir said...

Salam.

CM dah menjadi no 1, Kak Sidah no, 2 dan TB nno 3. TAHNIAH

Memang mengasyikkan semasa berada di depan multazam semasa musim haji lalu tambah2an diwaktu begini yang tak berapa ramai, lagi syahdu rasanya

CM said...

salam

sekolah cm tengah buat saringan sukan tara tahunan...bersemangat berlari ni..jomm2 kak shidah lari sama2..

hjh mai said...

salam....,

tahniah CM....,

alhamdulillah....kaabah sentiasa ramai pengunjungnya.....

depan multazam tetap jadi pilihan...

mnasir said...

Salam.

Typing error

YB bukannya TB, sorryyyyyyy

CM said...

salam

betul-betul di hadapan multazam ramai jemaah lelaki bergayutt dibawahnya menangis memohon ampun..satu suasana yg begitu dirindui...hadapan multazam juga nyaman dan dingin...benar disitulah umpama pintu taubat.

rosli said...

Salam CL,

Sayu saya ni, saya pun sdg update blog saya ....citer multazam pun ada...tunggulah entri hujung minggu ni, sekadar share perasaan dan pengalaman masa buat umrah.

TQ CL, n3 ni buat saya sayu dan sedih.

rosli said...

Salam CL,

Alamak, terlupa tahniah pada CM dan kak Sidah.

JiMiE said...

Salam Abg CL..

Allahuakbar..multazam tempat di makbulkan doa..Rindu rasanya nak berdoa di hadapannya..MasyaAllah.

manzlie said...

salam kak shidah..

kerna hati kita terlalu luhur menginsafi atas perbuatan lampau...tuh lah sebab nyer kita menangis dan juga terasa masih lagi ada kekurangan dalam diri ini


waslam

manzlie said...

salam llaa..

insyalah nanti cl doakan yer


wsalam

manzlie said...

salam hajjah zainab..

benar tuh kata kata akak...

waslam

manzlie said...

salam Mnasir..

yup..terasa syahdau dan keinsafan dalaan\m diri ini bila berada di depannyer..

waslam

manzlie said...

salam jimie..

benar tuh..tempat mustajab berdoa..

waslam

manzlie said...

salam rosli..

alahmdulilah..sungguh sayu jugak rasa hati cl bila berada di depannyer..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas.

memag situ lah jugak di kenali sebagai "PINTU TAUBAT"..


waslam

haticantik said...

salam cl...
syahdunya..cl jangan lupa doakan saya erh..mohon sangat sangat..harap makbul apa yang didoakan

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, semuga semua doa dapat dipanjatkan - Terima Kasih,

Amin.

tq.

Kak Sidah said...

Salam CL,

Dosa lampau ye, bila teringat betapa jahil nya pada masa tu, allah maha pengampun, berdoa dan mintalah padanya sebanyak mungkin insyaallah dikabulkan.

manzlie said...

salam kak shidah...

aminnnnn



waslam

manzlie said...

salam hati cantik..

insyalah...jgnlah risau

waslam

manzlie said...

salam hilmy..

alhamdulilah...aminnnn


waslam

PAK NGAH MAN said...

salam,
baru boleh layari sebab majlis dah selesai. rindu rasanya bila tengok gambar kabbah tu

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

Sujudnya kita pada 5 waktu yang wajib..dan sunat
Disusuli..ibadah2 yang lain..
Juga berkat doa sahabat kita CL
serta keazaman dan istiqamahnya kita ..insyallah segala permohonan kita yang baik dari Allah untuk kita akan dimakbulkan
Kalau sekalipun tidak atau belum ketemu lagi..anggaplah ia tanda Allah kasihkan kita...jua

p/s: CM , kak sidah...YB tahniah arr..hehhe

sonata anak kancil said...

manzlie @ CL : mintak doakan saya & keluarga sentiasa terus sihat walafiat - multazam antara tempat mustajab untuk berdoa kan!

ainhany said...

salam CL

ALLAH AKBAR
doakan kami
Muga multazam juga hadir dlm lenaku nanti..Terimaksih CL
begitu meruntun hati tambah2 dgn syhdunya mama zainab berkarya...

Erna said...

salam..bahagianya cl..

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, lihat kuasa Allah, kalau dia mengkehendakinya, tak sampai sekelip mata . Dia berkuasa ke atas segalanya.

tadi baru pak itam bualkan dgn cl, tup2 Allah s.w.t dah makbulkan

alhamdulillah

psss dulu pak itam dapat bergayut di jenang pintu taubat @ multazam . dgn lelehan air mata tanpa disedari dan dipaksa meminta keampunan dan berdoa sepuas-puasnya. Alhamdulillah, banyak yg telah Allah makbulkan . Apa lagi yang mau diharapkan selain memperhambakan diri kpd Allah secara TOTAL dlm hidup ini yg sementara sahaja .

manzlie said...

salam rezeki..

alhamdulilah..syukur padanNyer..allah mendengar rayuan mu ituh..syukur..sebagai sahabat sejati cl tumpang gembira...

waslam

manzlie said...

salam sonata.


alhamdlilah,,,insyalah nanti cl titpkan doa dari sikgu yer..


wasalam

manzlie said...

salam shami..

aminnnn...isnyalah di terima olehNyer..

wasalam

manzlie said...

salam ainhanny

memang meruntun hati dan jiwa kita bila berada di depannyer...

waslam

manzlie said...

salam erna..


alahmdulilah



waslam

Mama Tanjong said...

Salam CL,
salam semua.
Betul kata Kak Sidah,bila dah terdampar depan multazam lidah kelu ..hanya hati bertaut dengan keagungan Allah.Terpinga2 nak doa apa. Masa tu terlupa dan tak tau pn apa nak buat .Hanya doa..alhamdulillah

safiudin said...

salam sdr,

tahniah CM no 1,

tahniah kak sidah no 2 dan 3...

semakin laju pecutan kali ni... hihihihihi..

syukur, Alhamdulillah..

antara tempat yang mustajab berdoa...

setuju dengan kak sidah....

"adake kita ni banyak dosa..yg kita tak tau"....

sebagai manusia saya dan kita semua punya kelemahan, kekurangan dan dosa yang tidak kita sedari atau ketahui...

ianya akan menyebabkan kita rasa sayu dan lebih insaf kelemahan diri..