MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 11 March 2010

" Malam tadi 'bermunajat depan Multazam.."

Disinilah Cl duduk seketika 'bermunajat 'diri memohon segala doa dan keamponan dari ALLAH SWT Yang Maha Esa..:
Jemaah 'mengerumi' Makan Ibrahim"...
Walaupun sudah hampir lewat malam tetapi masih lagi ramai jemaah sudah mula membanjiri
Dataran Kaabah..alahmdulilah

Posted by Picasa

73 comments:

Zie said...

Salam CL

Zie said...

Salam CL,
Alhamdulillah, bermunajat

Zie said...

Salam CL,
Alhamdulillah... sayu rasa hati berada di MH

Noor said...

Salam..

aiseyyy

Zie said...

Salam CL,
Terima kasih CL, kerana berkongsi maklumat ini

Noor said...

Salam CL..

123..4
no 4 kak ngah dapat..
123.. zie dah sebat
heh heh

Zie said...

Salam,
ala.. kak ngah, tak dapet sampai 10. hehehe

haji tompang said...

Salam sdr Manzlie,

Sungguh menarik hati ini untuk ke sana! Tambahan gambar yang disiarkan sangat mengesankan.

Haji Omar

rezeki said...

salam cl

tempat yg paling istimewa utk bermunajat, memohon ampun kpd Allah dan berdoa , sungguh mendamaikan

Noor said...

salam Cl..

untung cl.. selalu dapat bermunajat kat depan Multazam.. rezeki cl.. kak ngah jeles arr..

rezeki said...

salam

aisey takpa, jgn tepuk dahi sekali sudahlah hehehe

Noor said...

Salam CL..

tringat kenangan lalu.. nie lah salah satu tempat yang kak ngah selalu dok p.. nanti2 kak ngah p lagi arr.. cl tolong2 doakan untuk kak ngah ek..

rezeki said...

salam

pak itam ingat raja dan ratu trek je gigil hehehe

ni tuan tanah pun gigil juga spi tertulis "bernunajat"

heheheheheh

safiudin said...

salam sdr,

tahniah zie,

alhamdulillah, syukur.

sdr dan semua jemaah mengambil peluang 'bermunajat'...

Noor said...

salam..

aik??.. pak itam pun ada.. tgh rehat ke pak menakan.. kak ngah baru nak bekpas nie.. meh join skali.. opsss, pak itam jauh sangat.. tak pe.. tak pe.. seperti selalu.. i'll eat on behalf.. heh heh

rezeki said...

salam cl

kelihatan dah ramai jemaah iran di sana spt dalam gambar tu

YB said...

Salam CL

Jiwa malam yang nyaman lagi dingin

Zie said...

Salam CL,
Beruntungnya CL, sentiasa bermunajat depan kaabah.

Insya Allah, mak dan ayah CL pun dapat pahala dari anak yang soleh.

manzlie said...

salam zie..


taniah..Ratu trekkk..top 3 lagi..

sapu bersih nohhh..


waslam

manzlie said...

salam zie..

alhamdulilah...memag terasa sayu bila berada disitu..


waslam

manzlie said...

salam zie..


disitulah kita 'menghamba'kan diri memohn keredhaannyer..

waslam

manzlie said...

salam kak noor..


taniah...amengekori rapat...no 4 takda hadiah noohhh


waslam

rezeki said...

salam

kak ngah , makankan lebih sikit tau hehe

palo pak itam duk pening ni hehehe

manzlie said...

salam haji omar...


alhamdulilah..memag menarik perhatian hati kita bila melihat nyer..syukur


wasalam

manzlie said...

salam rezeki..


alhamdulilah..segala doa doa mu ku titipkam di situ..


waslam

rezeki said...

salam cl

nampak gaya penyakit gigil ni dh merebak spi ke safwah hehehe

merebak secara online hehe

sarap apa cl pagi ni

Noor said...

Salam CL..

malam2 lagu nie.. dok kat dataran MH.. sambil solat sunat.. baca Al-quran.. tengok kaabah.. wat tawaf sunat.. tentu seronok kan.. tenang je.. tambah2 dok sorang2.. meleleh ayaq mata sehh..

manzlie said...

salam kak ngah..

jang lah jeles..tak baik tau..hehehehh


waslam

manzlie said...

salam rezeki...


laa...sapa yang mengigil? tuan tanah../ mana ada..kan ejaan ku tuh betulll? pak itam kot yang mengigilnih..hehheeh

w
aslam

manzlie said...

salam kak ngah...


mungkin nostalgia kot , tu sal duk teringat jer kan..heheheheh


waslam

manzlie said...

salam saffiduin...


alhamdulilah..dah ramai jemaah iran dan turki masuk dah ke kota makkah...syukur



waslam

rezeki said...

salam cl

punyalah leka duk melangut kat dataran tu mengadap kaabah spi dh tak hirau benda lain, suasananya sungguh mengasyikan

tak dapat digambarkan

Noor said...

Salam Pak itam..

perghh! 'gigilll' nie kira satu penyakit baru ek.. bahaya jugak merebak melalui online.. ada 'obat' ka??

manzlie said...

salam yb


nyaman yang tak terkata ketika dan waktu ituh...alhamdulilah


waslam

manzlie said...

salam zie...


amin......




waslam

manzlie said...

salam kak noor...


aiseyman...asyik ajak pak itam jer bekfes..cl takmau ajak ka..? heheheh

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

still pagi lagi..baru pas subuh..cl takleh bekfes awal awal lah..takleh masuk..atas kul 8 pagi baru boleh..hehehehh


waslam

Noor said...

Salam CL..

pak itam nie walaupun BM dia dapat 7.. tapi part ejaan dia memang power.. dia selalu score 100%.. cl salah eja 'bermunajat'.. tu yang pak itam tak senang duduk.. terus pening 'kepalo'.. heh heh

manzlie said...

salam rezeki dan kak noor..


ya ampon....sapa yang mengigil sebanrnyer..?



waslam

rezeki said...

salam cl


obatnya penyakit gigil ni ada pada CL hehehe

tapi penyakit ni menyerang kala N3 baru masuk je hehehe

cuba tanya Zie, gigil tak tadi hehehe

manzlie said...

salam pak itam..

ohhh kat tajuk rupanyer slah...sori aar...bukan mengigil lah...cl duk menaip dlam keadaan gelap nih...maklum lah pas subuh...hehehheeheh

wasalam

manzlie said...

salam kak noor...

betui ka BM pak itam dapat 7..bukan A plus ka..? hehheheh


waslam

rezeki said...

salam cl,

masuk dalam MH tak sebelum masuk keja nanti

kalau masuk, doa2kan lah kami kat sini , semoga hajat pak itam nak bawak mak itam dan anak2 hujung tahun ni ke Makkah diizinkan Allah

Zie said...

Salam,
Pak itam, hari ni takde gigil siap sambil bertelefon lagi... ingatkan tak dapat, syukur... semalam dah kak ngah.

Tq arr.. En Safiudin, kuda mana?

Noor said...

Salam CL..

syabas betey.. akhir nyer berjaya menukar ejaan yang betul.. (yeahhh! kelihatan pak itam sedang melompat-lompat keseronokan kerana telah berjaya membetulkan ejaan cl..) ngeh ngeh ngeh

rezeki said...

salam cl

hehe bahaya duk dalam gelap kekeke

ke cl tak bayor bil letrik heheheh

rezeki said...

salam

zie, kak ngah tu 24 jam gigil hehehehe lalalalal

Noor said...

Salam CL..

lepas cl doakan pak itam.. cl tolong doa utk kak ngah skali arr.. kak ngah kena p lepas pak menakan p.. p gilir2.. tak lah tapir & ayam utan kesunyian.. heh heh.. teng king u in advance..

Zie said...

Salam,
Pak itam, penyakit gigil tu bawaan abang sulung lah.... hehehe

Seronok pak itam betulkan ejaan CL.

ya ampun abg long, mana dia ni

rezeki said...

salam

zie, abg sulong belum kebah lagi dr penyakit gigil ni hehehe

penyakit gigil tahap gaban angkara PDKM hehehe

manzlie said...

salam Rezeki...


wokeehhh...takda masalah..insyalah akan cl titipkan lagi doa dari mu ituh..

wslam

Noor said...

Salam..

oooo.. pak itam mengata kak ngah arrr.. eleh! jeleslah tu.. heh heh

manzlie said...

salam kak noor...


wokehhh apa salah nyer....boleh...insyallaah..

wslam

manzlie said...

salam zie..

"what a fren for..""" hehehehe


wslam

manzlie said...

salam rezeki...


tak bayar bil..? yoo lahhhh dia nihhh


wslam

Noor said...

Salam..

ok.. pak itam, zie & cl.. kak ngah mintak diri dulu.. nak p kutip susu getah.. sat lagi nak wat ketah keping lak.. daaaaa

rezeki said...

salam

kak ngah, tak baik kata pak itam mengata hehe

pak itam tak mengata, pak itam menulis ni hehehe

poilah buek gotah koping tu , krg di jorit dek mando "NooooooooR" hehe

rezeki said...

salam cl

suasana sebegini terutama di sebelah malam , sambil duk bersila mengadap baitullah mmg menginsafkan diri kita

kita tak putus2 , berdoa dan terus berdoa memohon keampunan dariNYA

semoga Allah menerima dan memakbulkan doa2 kita itu

Zie said...

Salam CL,
Semoga doa-doa kita dimakbulkan Allah.

CL bila nak ke Madinah?

silversarina said...

salam,

pastinya berjurai airmata dapat berdoa di multazam ... syahdunya .

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tenang & damainya jika dapat duduk menghadap kaabah tu.

mnasir said...

salam,

Alhamdullillah

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, itulah tempat yg dituju dan dinantikan utk menitipkan doa - Kebesaran Mu. Semuga apa yg dituturkan diterima.

Amin.

tq.

PAK NGAH MAN said...

salam, ni rasa nak senang duduk ni rasa nak pergi aja ke sana. betapa tenangnya berada di sana

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Zie dan Noor,

CL, saya suka posisi ini, tp bukan selalu boleh dapat dok kat sini.

haticantik said...

salam Cl

Alhamdulillah.. untung Cl yer hari hari dapat pahala..

Rokiah said...

salam CL,

Syahdu nya dapat bermunajat camtu selalu..

manzlie said...

salam hilmy...


aminnnn


waslam

manzlie said...

salam pak ngah man...

alahmdulilah..nanti ada rezeki mai lah lagi kat sini..


waslam

manzlie said...

salam kak sarina..

ituh dah semstinyer..


waslam

manzlie said...

salam Mnasir..

alhamdulilah..syukur nikmat di beri


waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..


alhamdulilah...syukur


waslam

manzlie said...

salam hati cantik


ameeenn..



waslam