MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 24 March 2010

" Jam 11.30 pagi.."

Keadaan di Dataran Kaabah....masyaallah..
Mengamit perasaan bila melihat nyer..alhamdulilah
subhanallah...
Posted by Picasa

84 comments:

hanimmokhtar said...

salam..

nak merasa jadi org pertama komen..hihihi..

m.q said...

bestnya cikli
pengalaman live everyday kt makkah

Zie said...

Salam CL,
Menggamit kerinduan ke Masjidil Haram. Doa2kan...

Tahniah Hanim & Mq

Kak Sidah said...

Salam CL,

Mis lagi

hjh mai said...

salam...,

Tahniah hanimokhtar...

hjh mai said...

salam...,

ramai sungguh jemaah....alhamdulillah.

hjh mai said...

salam...,

ketinggalan lagi....

مسافر_اسلام said...

Salam..ramai juga org ya...

Kak Sidah said...

Salam,

Hanim..seronok kan jadi org pertama, tu yg jadi rebutan tu, tahniah..

Akak berenti sekejap, dah terlepas, bukan apa saja menyemarakan suasana pdkm ni..

مسافر_اسلام said...

bagaimana cuaca di sana CL?

Kak Sidah said...

Salam cl,

Masjidil Haram sentiasa di hati, selalu terbayang kan dia. Terima kasih cl paparkan MH se4kali lagi

rezeki said...

salam cl

ramai jemaah bertawaf , penuh

alhamdulillah

hanimmokhtar said...

kak sidah,

:-) selalunya kalau tgk mesti dah 40 lebih komen..hihih..

kerinduan kepada Baitullah terubat bila tgk blog ni..:-)

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, memang itulah tumpuan dan hala tuju memuji Kebesaran Mu.

Amin.

tq.

Atikah said...

Salam CL,

Alhamdulillah.. ramai jemaah...

hjh mai said...

salam...,

alhamdulillah..., dataran kaabah tak pernah sunyi dari kehadiran jemaah tak kira siang or mlm..

S said...

salam CL,

teramat rindu.....
smoga kak n abg mndapat jemputan untuk menjadi tetamu istimewa Allah.

kawan kak s ada di Makkah sekarang.
hotel Hijaz.

YB said...

Salam CL

Nampak redup jer kat sana..

Azima said...

Salam Cl,

Keheningan pagi yang mendamaikan..
Rindu pada Baitullah tak pernah padam..Moga dapat menjadi tamunya nanti..

Cl,doakan buat kami semua yer..

Wassalam.

Azima said...

Salam,

Kak Hanim..bestkan jadi ratu pecut..ada gigil tak tadi???

Tahniah buat Kak Hanim & m.q

Wassalam

Rozali said...

Assalamualaikum CL

namapak ada ratu baru tuu

Salam hanimmokhtar, m.q n Zie
taniah

Wassalam

boxhousestudio said...

ALLAH HUAKHBAR!!!...tiada tuhan yang berhak di sembah melain kan engkau YA ALLAH...sungguh la meruntun hati....MASYA ALLAH!!!...

Azima said...

Salam,

Hjh Mai,Kak Sidah..cuba lagi
Usaha tangga kejayaan tuh..hehehe

Hjh Mai..mekasih krn sudi lawat blog saya..baru blaja nak berblog la :-) ada yg kurang maaf la yer..

hjh mai said...

salam azima....,

sama2...ok la tu...sikit2 lama2 jadi bukit...yg penting n3nya tu...

safiudin said...

salam sdr,

tahniah hanimmokhtar,

tahniah m.q

dan tahniah zie,

benar-benar mengamit...

bagai ditarik-tarik... ke sana..

indah dan teruja menatapnya..

ps: kena dengan lagu iringan..

Ummi Humaira said...

salam CL...
mak dan mak sedara akak ke KD , ni depa pun dok tengok Kaabah live dr studio PDKM

lps ni nk k Hospital Sg Buloh , adik akak msk wad , sakit Jantung , tolong doakan yer

Hunny said...

Salam Tuan Punya Blog,

Moga terus dapat memberikan kami info terkini di Kota Makkah yang mulia.. seronok menatapnya, moga dapat ke sana lagi.. :D

ainhany said...

salam CL

tahniah Hanim, mq,zie. k shidah...

SUBHANALLAH
alangkah indah dan damainya..ketenangan dicari kini ku temui. mengubat kerinduan buatmu MH..bisakah aku bersimpuh dan sujud di hadapanmu ..oh MH hadirlah muga nyata bagiku...amin

tq CL...good shoot from nice angle

Ayah Zain said...

Salam Lie,

baru boleh masuk n3 ni. Alhamdulillah.

Ayah Zain said...

Salam Lie,

starter pecut az rosak lah CL,tak leh nak memecut lagi ni.

mnasir said...

Salam.

Tahniah pn. Hani

Teruja melihat panorama diwaktu tgh di MH.

manzlie said...

salam Haninmokhtar....


taniah...Raut trekk alaf baru...
Peingat Emas.


wslam

manzlie said...

salam M.q

taniah....Perak...


wslam

manzlie said...

slam zie..


insyalah akan cl daoakn yer..


wsalam

manzlie said...

salam kak shidah...


jang putus asa...terus mencuba yah...


waslam

manzlie said...

salam hjh mai..


alhamdulilah...
masih ramai lagi jemaah


wslam

mnasir said...

Salam.

Tumpang lalu CL.

Cuti sekolah baru2 ini lalu Jitra, teringat kat abang Megat dan Kak S, tapi h/p lama beserta nombornya hilang, tak kesampaian lah hendak terjah Kak S dan Abang Megat .

manzlie said...

salam musafir islam..


alhamdulilah..penuh keberkatan..

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..


alhamdulilah...moga akak akan senantiasa berasa gembira bila melihatnyer..

waslam

manzlie said...

salam musafir


jgnlah ditanya cuaca disini...sperti biasa jer...takda sejuk pun...normal jer
38c..alhamdulilah


waslam

manzlie said...

salam hjh mai...


terus mencuba yahh...


wslam

manzlie said...

salam rezeki..


alhamdulilah..jemaah semakin bertambah..


waslam

manzlie said...

salam hanim


alhamdulilah..
terubat rasa dihati kan bila melihatnyer


waslam

manzlie said...

salam dik tikah..


dah ramai skg nih jemaah..

syukur


wslam

manzlie said...

salam kak as..

alhamdulilah...seronokkan..
suruh lah dia dtg jumpa cl

waslam

mnasir said...

Salam.

Tumpang lalu sekali lagi CL.

Nak buat pengumuman,

Jumaat ini, 26/03/10, insyaAllah KRT Taman Malinja, Bandar Baru UDA, Johor Bahru akan mengadakan Maulidul Rasul, ceramahnya selepas Isyak. Jamuan special antara Maghrib dan Isyak, Ayam Mandy dan Kambing Mandy.

TQ

manzlie said...

salam yb..

redup...biasa ajer..

wslam

manzlie said...

salam hilmy...


benar tuh...tiada arah tujuan yang lain..hanya pada yang esa..


waslam

manzlie said...

salam azima..


insyalah



waslam

linda said...

Bismillahirahmannirrahim,

Assalamualaikum,

..memang benar, memang menggamit perasaan bila melihat Kaabah dari jauh. SubhanAllah.

Terimakasih CL kerana berkongsi info. Panjang- panjangkan doa saya agar dapat menjejakkan kaki di sana,:) dengan izin Allah SWT.

JazakAllahukhair.

manzlie said...

salam saffiudin..

benar tuh..
bagai di tarik tarikkan..
syukur


wasalm

Kak Sidah said...

Salam,

Azima, akak memang saba ni, terus mencuba, tak leh nak ikut awk dan cm tu, pandai tgu n3 baru cl

S lama tak join yer, g mana lama tak bersiaran.

Ummi,kita sama-sama doakan untuk adik ummi tu yer..

manzlie said...

salam hunny


mekasih atas sokongan anda pada PDKM


waslam

manzlie said...

salam ummihumaira,..


insyalah akan saya doakan..

waslam

manzlie said...

salam box house studio


aminnnnnnnnnnn





waslam

manzlie said...

salam mnasir..


alhamdulilah..


teruja...benar tuhh

w
aslam

manzlie said...

salam ayah zain...


kalau starting block rosak..kena tukar lah baru leh memecut...heheh


waslam

manzlie said...

salam ainhanny



alhamdulilah..terasa damai disni kan...

waslam

manzlie said...

salam linda...

insyalah akan sya doakan..

waslam

manzlie said...

salam mnasir..

thanks for the info yang diberi..

aminnn


waslam

S said...

salam,

kak sidah, saya ada cuma sibuk dan keletihan sikit.

tak brkesempatan nak mngadap PC.
maklumlah dah tua2 ni, perlu masa rehat lebih sikit.
3 minggu rutin harian upside down.
hari ni baru dapat balik tune asal.

smoga kasih perpanjangan.

Kak Sidah said...

Salam,

S insyaallah...

maaf yer cl guna mah cl berborak.

m.q said...

wahhhh...1 dlm 100x ni baru berpeluang nak menang pingat perak
hihihihih...

Azima said...

Salam Cl..

Tumpang lalu arr..Thanks

Ummi sabar yer..sama2 kita berdoa untuk kesembuhan adik Ummi tu..InsyaAllah moga Allah memakbulkan doa2 kita semua..AMIN

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah... dapat no 64 lagik..

Dapat lagi menatap indah suasana MH nun jauh disana ....

PAK NGAH MAN said...

salam, seronok kan waktu begini tak ramai yang bertawaf

manzlie said...

salam paknghah man

Benar tuh..tak berapa ramai ...seronok gak..


waslam

manzlie said...

salam kak as..


cuba mkan vitamin kak untuk tambah tenaga dan hilangkan kepenatan akak tuh..

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

takpa sila kan jer..heheh


waslam

manzlie said...

salam m.q..

alhamdulilah...kira bagus jugak tuh..heheheh


waslam

manzlie said...

salam shami..


alhamdulilah..
dapt menatapnyer..


waslam

manzlie said...

salam kak shidah...

insyalah..
moga cepat sembuhkan kak..
aminnnnn


waslam

U said...

Salaam CL,

Subhanallah, memang menggamit perasaan rindu hendak ke sana... CL tolong doakan ye..
Pukul 11.30 pagi nampak tak berapa terik lagi ye...heningnya suasana..

Kepada kak chaq (ummi humaira) semoga adinda kak chaq beransur pulih hendaknya. Amin.

VpeaceV

che'na said...

Salam..CL,

Tahniah hanim, m.q dan Zie. Teruja nak jd juara jgkkan Hj Mai. D day will come, insyaallah.

Baru sempat menatap pc, terlepas bersiaran bersama bloggers sehari ni. Ramai bertumpu di Dataran MH, mengadap Kaabah qiblat umat Islam semua.

Semoga adik Kak Ummi dianugerahkan kesihatan yg baik.

manzlie said...

salam che na..


amin....

satuhari nanti pasti juara gak..heheh




waslam

manzlie said...

salam U...


insylah akan cl doakan yer..


waslam

CM said...

salam


tunggu n3 baru

Kak Sidah said...

Salam cL,

Akak suka cara cl berkomunikasi dengan kami diPDKM, penat pun cl layan juga kami ni kan, tk CL.

rosli said...

Salam CL,

Tahniah hanim, m.q dan Zie

CL, wpun baru jam 11.30 pagi orang masih ramai ..tarikan Kaabah tak pernah mengira masa dan ketika.

mamawana said...

Salam rindu pada Kaabah...nanti mama mai yek

manzlie said...

salam rosli..


ituhlah kebesarannyer..alhamdulilah


wslam

manzlie said...

salam kak shidah..


sokongan anda tiada dapat saya balas jasa nyer, hanya sekadar komen balas sahaja...


waslam

PAK NGAH MAN said...

salam tengok aja mesti hati nak ke sana

najiha said...

salam semua...

alhamdulillah semua bg buah pandangan pada persoalan ana untuk pergi kerje di makkah.ana rasa terharu sangat dana ana rasa berterima kasih. hmm..
ana bukan pe..hehe..lum pegi lg nih tp da terbayang2 ana pergi ke makkah.da tgk kaabah..da bersembahyg kat sane..ana rase rindu walau pun belum pegi.mase taip ni pon da nak nangis..aduiyai.
entahla rasa syahdu..rasa x sabar nak pergi nak tunjuk pada tuhan yang ana sanggup berkorban utknye..
moga2 niat ana x terpesong dan allah terima ibadat ana...insyallah