MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 28 November 2009

" Terkini - Solat Jumaat tadi..."

Bismillah....salam from Makkah...suasana solat Jumaat tadi di MasjidilHaram, kebanyakan jemaah masih ada lagi di Mina...alhamdulilah...syukran


P/s: Datin Asnija baru shaja kehilangan arwah neneknyer yang telah pulang kerahmatullah sebentar tadi waktu malaysia, Kenkawan semua ..marilah kita semua doakan semoga arwah Nenek Datin Asnija di tempat kan bersama sama dengan orang yang beriman..Al Fatihah....

32 comments:

cikgu mas said...

salam

no 1

Rokiah said...

Salam CL

Alhamdullillah..

Mas tak tido lagi ke?

cikgu mas said...

salam

ada ni kak ,marking kertas peksa akhir tahun pelajar..

Zie said...

Salam CL,
Alhamdulillah.. tunaikan jumaat di MH.

Tahniah CM... adoiii.. payahnye line asyik terputus.. tengok jelah

Zie said...

Salam CL,
Ramai juga jemaah solat jumaat tu.. walaupun ramai juga masih di Mina. CL ke Mina naik apa, kapcai laju sikit ni...

manzlie said...

salam cikgu...

taniah..Ratu trekk Raya Haji...no wahid..

waslam

manzlie said...

salam rokiah..

aalahamdulilah..pingat perak akak skg...

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

duk marking kertas paper skg yer..

okla tuh

waslam

manzlie said...

salam zie..

alhamdulilah..masih ramai skg nih...sya p mina jalan kaki arituh...

wasalam

cikgu mas said...

salam

nanti ciklie ceritakan episod perjalanan haji,tak sabar nk tunggu ni,boleh jugak layan gambarr org pi haji,macam-macam ala posing ada tu,hehehe

manzlie said...

salam cikgu mas..

insyalah ..akan keudara nanti buat tatapan semua pembaca PDKM sya yang disayangi...

tungguuu....ada 40 episode tau...


waslam

Asnija said...

salam cik lie,
tak perasan ada n3 baru, baru tinggal komen kat n3 aidil adha, nanti bacalah ye..
Saya tak tidur lagi tunggu mak bersiap nak ke JB, saya duk rumah adik lelaki saya di s.alam tunggu abah. Jenazah nenek akan dikebumikan esok pukul 11 pagi, semoga emak saya sempat sampai, adik saya yg bawak. Tq for CL punya keprihatinan, hanya Allah yang boleh membalasnya.

Zie said...

Salam CL & Datin Asnija,
Takziah Datin.. Alfatihah untuk arwah nenek. Semoga rohnya ditempatkan bersama-sama orang yg beriman. Mati itu pasti... kita akan menyusul kemudian.

Leenoh said...

Salam Manzlie.

Anta balik mai Makkah, bila pula masa nak balik ke Mina utk melontar.

manzlie said...

salam datin asnija...

entry nih baru jer sya masukkan tadi...insyalah semoga allah swt permudahkan urusan pengebumian arwah nenek datin .....
sebagai sesama islam kita harus lah prihatin atas apa yang berlaku ituh..

semoga allah swt mencucuri rahmat keatas roh nenek datin dan salam takziah dari PDKM untuk datin sekeluarga..

waslam

manzlie said...

salam Leenoh...

esok selapas solat asar saya akan pergi ke mina bagi tujuan melontar..

waslam

mamaija said...

Salam CL dan Asnija

Takziah utk Asnija dan keluarga. Alfatihah .Semoga rohnya ditempatkan dikalangan yang beriman.

CL,nanti MH meriah kembali coz ramai jemaah balik dari Mina tu.Tak sabar nk tunggu 40 episod. Ala-ala telenovela lak.

rezeki said...

salam cl,

takziah baut datin sekeluarga

alfatihah buat nenda , semoga di tmptkan di kalangan org beriman dan solihin

zairin said...

Alhamdulillah En. Lie sudah selamat menjalani ibadah Haji. Moga mendapat haji yang mabrur. Tentu manis pengalaman yang dilalui. Takziah juga untuk Datin sekeluarga. Tak sabar nak tunggi 40 episod yang hj. lie janjikan. Apa-apapun jaga kesihatan ya.

CASA QASEH said...

semuga CL dan semua muslimin dan muslimat berada dilam lindungan NYA sewaktu mngerjakan haji. walaupun berita yg diterima mengatakan lebih 80 orang telah meninggal di Jeddah akibat banjir. semuga roh mereka dicucuri ALLAH dan buat Datin Asnija semuga tabah menghadapi ujian Allah ini. Alfatihah utk aruah nenek.

nailofar09 said...

Salam CL...lg pantas..., apapun selamat sumanya mudah2an...CM n rokiah...tahniah

nailofar09 said...

salam...Takziah buat d asnija..muga allahyarhamah di rahati n ditempatkan bersama mereka yg ALLAH kasihi...alftehah

Wan A. Rafar said...

Selamat Hari Raya Aidil Adha. Semoga mendapat haji mabrur.

Rokiah said...

Salam CL dan semua,

Takziah datin asnija,
Tiada yang kekal melainkan Allah
setiap kita semua akan pergi jua
bila tiba detik dan saatnya nanti...

Al Fatihah ....
semoga rohnya ditempatkan kalangan para solihin.

abangsulung said...

Salam CL,
Al Fatihah buat nenek asnija. Semoga dimasukkan kedalam golongan yang mendapat kerahamatan Allah.

Noor said...

Salam CL,

baru balik tolong org estet wat korban.. 12 ekor lembu.. lembu tu semua baik2 belaka.. bila dibaringkan.. semua nyer relek sambil menghulurkan leher.. cayalah.. lembu tu pun tau erti 'korban'..

psstt.. CM dah dapat daging unta ke??

mamawana said...

Salam idiladha...kadang2 bila solat di mesjid2 mana2pun...terbayang lak rasa cam berada di depan kaabah di mesjidil haram..Bestnyer

Noor said...

Salam

Salam takziah untuk kak nija sekeluarga diatas kehilangan nenda yang tercinta.. semoga rohnya ditempatkan bersama golongan mereka yang dikasihi.. amin

Umiazuddin, dik teng kieu arr jemput p umah, emmm.. duit tol tak cukup arr nak p ipoh.. heh heh,

hilmyiskandar said...

Salam.

AlFatihah. Semuga bersemangat ke Mina utk melontar. Jutaan terima kasih.

Amin.

tq.

hajah zainab bt abdullah said...

Salam Azli,

Menunggu entri 40 episod tu....

Takziah buat Datin Asnija. Al-fatihah buat arwah neneknya.

manzlie said...

salam semua pembaca komen yang disyangi,

alhamdulilah...hari nih sya akan pergi lagi ke mina bagi tujuan melontar pada kali kedua..inyslah semoga allah permudahkan...

jutaan terima kasih kerana mendoakan arwah nenda Datin asnija..

syukran

waslam

Mohd Rosdi said...

Salam, mohon izin guna gambar2 dr blog. JazakkAllah khairan jazak.