MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 12 November 2009

" Hening pagi...."

Bismillah...salam from makkah..suasana hening pagi tadi di Dataran Kaabah...agak ramai jugak jemaah ketika itu yakni jam 8.00 pagi...alhamdulilah sebelum aku masuk ke pejabat (mula kan kerja harinih ), sempat jugaklah aku berdoa di Depannyer (Kaabah) selama setengah jam..syukran..waslam


p/s= Ayah kak UmmiAzuddin sekarang amat lah uzur dan sakit..marilah kita semua pembaca blog PDKM yang budiman doakan semoga beliau cepat sembuh dan sihat ...insyalah...

44 comments:

My Life said...

salam..

semoga ciklie sentiasa dalam redha dan lindunganNya.. insyaallah.. keje2 juga, kesihatan jangan di abaikan.. dapatkan rehat secukupnya,... doakan azie

My Life said...

semoga Ayah kak UmmiAzuddin cepat2 sembuh..insyaallah

Zie said...

Salam CL,
Dah ramai jemaah.. semoga semua mendapat haji yang mabrur. Mari kita sama-sama mendoakan kesjahteraan ayandanda kak UmmiAzuddin sekarang amat lah uzur dan sakit..semoga beliau cepat sembuh dan sihat.

cikgu mas said...

salam ciklie

how are you today?....menikmati hening pagi dihadapan kaabah,moga lebih bersemangat dan optimistik pada kehidupan yg sementara ni..

jap lagi CM nak menikmati hening petang..

amiiiin ,moga ayah kak umiazudin sihat dan sembuh sepenuhnya..

Kama said...

Salam CL,
Tq atas semua entries...kami doakan semuanya dalam keredhaan Allah dan memperolehi kesihatan yang baik...

manzlie said...

salam my life..

mekasih ats doa mu ituh..

waslam

manzlie said...

salam kak zie..

mekasih ats doa akak tuh pada ayahanda ummiazuddin..semoga allah swt makbulkan doa doa kita ..insyalah..

waslam

Yem0805 said...

Salam CL,

Semuga sentiasa berada didalah sehat walafiat CL ialah kerja musim haji dah ramai orang hendak di layan dengan tetamu2 follower blog.

manzlie said...

salam cikgu mas..

alhamdulilah..masih kaut berdiri dan bersemangat bekerja..insyalah..semua nih dtg darinyer..

mekasih ats doa pada ayahanda akak UmmiAzudin..semoga allah swt memebrkati kita semua..insyalh

waslam

manzlie said...

salam kama..

mekasih ats doa saudari tuh..semoga llah swt shaja yang dapat membalsnyer.

waslam

manzlie said...

salam yem..

alhamdulilah...terimakasih ats doa suadara tuh..

waslam

Noor said...

Salam CL..

Alhamdullilah.. seronok CL, sebelum mula kije dapat p depan kaabah.. kalau lapang bleh tawaf sunat.. kalu tak, bleh terus solat sunat & berdoa.. kelebihan yang Allah berikan kepada hamba Nya. Bertuah Cik Lie.. Amin.

To Ummi Azuddin, semoga Ayahda tersayang segera sembuh dan sehat sejahtera.. Amin

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...
Moga ayah kak umiazudin pulih dan kembali sihat sejahtera..amin

Hening pagi dibumi saudi
Hening juga pagi kami dimsia ni
Pagi2 sempat ku mengaji
Buah diriku dan semua yg hidup atau yg dah meninggalkan dunia ini..
Dalam sejuk hening pagi
Airmataku tiba2 jatuh kepipi
Tak tersedar suamiku disisi
Kebesaran Allah dekat sgat rasa dihati...
Kutangisi syukuri nikmatMU lagi...
Rindukan limpah kasih sayangMU
Tiada pernah bertepi...
Sesungguh janjiMU benar ..
Apalagi dimungkiri
Hanya daku perlukan kekuatan
dan kesabaran tak berbelah lagi
Berserah diri padaMU tanpa peduli
Apa badai yg melanda diri ini..

p/s: Amboi CM letak cheq belah kiri..nohhh kak Noor duk belakang walau tinggi hati2 tau..nanti tingkat tu terbuka sapa nak sambut sat lagi...hehhe

manzlie said...

salam kak noor..

mekasih atas doa aakak pada ayahanda Ummi..

waslam

manzlie said...

salam kak shami..

alhamdulilah...mekasih atas madah ayng diberi..

syukran

waslam

Zakiah said...

Salam CL
Akak dan suami doakan ayah ummiazuddin cepat sembuh..Amin. Bykkan berdoa dan mebaca ayat2 suci..

Hening pagi yang akak rindukan...

UmmuAdam said...

Salam CL,

Semuga ayah Kak UmmiAzuddin diberikan kesihatan yang baik dan CL juga demikian. Untungnya CL sebelum masuk kerja dapat duk depan kaabah. Saya pulak sebelum mula kerja pi melawat PDKM dulu, sebelum balik kerja pun pi lawat dulu kalau ada kesempatanlah. CL tau tak cuaca kat Madinah sekarang ni macamana?

manzlie said...

salam zakiah...

aminn...
mekasih ats doa akak tuh..

wslam

manzlie said...

salam ummu adam..

alhamdulilah..terimaksih ats doa akak tuh..sekrang madinah sma dgna makkah cuacanyer..

wslam

ijoismart said...

Semoga Allah memberikan kesejahteraan dan kesembuhan kpd ayah Ummi

norman said...

Aminnnn.....Ku doakan jua Azlie agar sihat ceria dalam beribadah dan kerja kerja seharian yang pasti nya begitu hectic sekali
Amin

ijoismart said...

Sesungguhnya tiada Tuhan (yang dapat menolong) melainkan Engkau (ya Allah)! Maha Suci Engkau (daripada melakukan aniaya, tolongkanlah dia)!

manzlie said...

salam norman..

mekasih ats doa doa dari saudra tuh..

syukran

waslam

manzlie said...

salam ijoi..

mekasih jugak atas doa dari ijoi yer..semoga allah swt mereahmati mu jua

waslam

S said...

salam CL,

segala galanya ketentuan Allah.

smoga ayahnda ummi sihat dan dapat mengerjakan ibadat haji dengan sempurna.

lagi 14 hari jemaah akan berwuquf.
ya Allah..Ya Rauuf..
kau ampunkanlah segala dosa tetamu MU. berilah kesempatan kepada mereka berwuquf di Arafah.

Atikah said...

Salam...

Pemandangan yang menyejukkan hati...

Semoga Ayah Kak UmmiAzuddin cepat sembuh... Aminn

Beditu juga ngan yang abg dan jemaah di makah... semoga Allah memelihara dan memberi kesihatan yang baik buat semua... dijauhkan dari wabak dan bencana... Aminn..

manzlie said...

salam adik tikah...

alhamdulilah...terimakasih ats doa adik tuh..semoga allahs wt memebrkati adik jugak...insyalah

wasalm

manzlie said...

salam kak S..

alhamdulilah..semoga allah swt merahmati mereka..insyalah

waslam

rosli said...

Salam Sdra Azli,

Terima kasih atas nasihat dan panduan tersebut. Saya baru saja baca email sdra tadi. Hari ini saya banyak berehat. Terima kasih sekali lagi. Amin

manzlie said...

salam saudara Rosli..

alhamdulilah...jaga lah pemakanan tuh..insyalah suadara akan sihat dan ceria selalu , doa ku..


waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, memang suasana hening tu sukar di gambarkan, itulah tempatNya, itulah ketikaNya dijuruskan kepada Mu - Kebesaran Mu Allah.

Amin.

tq.

umiazuddin said...

Salaam Cik Li dan semua pembaca PDKM,

MasyaAllah, terima kasih tak terhingga saya ucapkan kepada Cik Li kerana sudi meluangkan masa untuk mendoakan kesejahteraan ayahanda saya. Alhamdulillah, ayahanda saya dalam keadaan stabil.

Jutaan terima kasih juga kepada My Life/Azie, Zie, Cikgu Mas, Kama, Yem, Noor, Shami, Kak Zakiah dan suami, UmmuAdam, Ijoismart, Norman, Kak S, Atikah, Rosli dan semua sahabat PDKM atas doa kalian.

Semoga Allah melimpahi rahmat-Nya kepada kita semua. Amin.

VpeaceV

yati said...

salam CL

saya sangat jeles baca entry ni.. seronoknya nak mulakan hari dapat doa depan kaabah dulu. saya ni hari2 dapat tengok gambar je :(

manzlie said...

salam hilmy..

itulah kebesarannyer..

waslam

manzlie said...

salam yati..

alhamdulilah..yati pun dpat lihat live jugakkan hari hari tiap pagi melalui blog PDKM nih..syukur..

waslam

manzlie said...

salam Kak Ummi Azzudin..

alhamdulilah..kita semua adalah saudara sesama islam kak, sudah menjadi kewajipan kita semua mendoakan pada yang memerlukan..insylah semoga allah swt merahamti dan makbulkan permintaan kita semua semoga aayahanda akak sihat sejahtera.

waslam

YB said...

Salam

Beruntunglah mana mana hambaNya yg mengambil peluang utk beribadat di tanah suci yg penuh berkah.

manzlie said...

salam Yb..

alahmdulilah...syukur kepadaNyer.

waslam

Hani said...

Masyaallah... bila tengok gmbr ni, rasa hati dah kat situ.. badan akak je berada di Malaysia ni.... Ya Allah sehatkan lah ayah UmmiAzuddin.. amin

norsidah said...

Salam CL,

Semoga Allah memulihkan kesihatan ayah Ummiazuddin sepenuhnya , kepada Allah kita bermohon dan Dia jugalah yang memberkati hamba2nya insyallah, sama2 kita berdoa.Diharap Ummi bersabar dengan ujian ini kan Cl, Cl pun jaga diri dan kesihatan, banyak tenaga untuk melayan tetamu2 Allah.

umiazuddin said...

Salaam...

Hanya terima kasih yang dapat saya ucapkan buat Kak Hani dan Kak Norsidah atas doa kalian. Terima kasih banyak, kak. Semoga Allah memberkati hidup kita semua.
Dan semoga Allah memelihara kesihatan CL dan mempermudah segala urusan beliau dalam melayani para tetamu Allah serta memperoleh haji yang mabrur. Amin.

VpeaceV

manzlie said...

salam Hani..

alhamdulilah..mekasih ats doa akak tuh..

syukran

waslam

manzlie said...

salam norshidah..

alhamdulilah kak..mekasih jugak atas doa doa dari akak tuh..semoga allah swt merahmati kita semua.insyalah

waslam

manzlie said...

salam kak Ummi..

alhamdulilah...semoga apa yang didoakan oleh kekewan kita akan memabawa keberkatan dan rahmat pada ayah akak..insyalah

waslam