MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 30 November 2009

" Episode 7 - Perjalanan Haji 2009 - Di Arafah menunggu masuk waktu wukuf...."

suasana dalam khemah kami nih
Permandangan dari luar khemah..
Dah mula lah tuh nak beratur masuk toilet...kalau dah 'terasa " tuh kena lah kelauar beratur awal..takut tak sempat..heheheh
Sini lak tempat mengambil wudhuk...



47 comments:

Zie said...

Salam

Zie said...

Salam CL,
Alhamdulillah... syukur

Zie said...

Salam CL,
Seronoknya berada di Arafah

Zie said...

Salam CL,
Terima kasih bacakan doa di Arafah

manzlie said...

salam zie...


RAtu Trekkk ...no 1

waslam

Zie said...

Salam CL,
Semoga Allah sentiasa merahmati CL.. jasamu dikenang

Hanis said...

salam...

kak zie...jd2 laa tuuuuu...break dulu

manzlie said...

salam zie..

alahmdulilah...moga alah swt makbulkan permintaan anda semua.insyal;h

waslm

Hanis said...

kak ziee...jg laaa laju sgt...
nie mesti takut tak sempat nak p join ambik wuduk ngan CL nieee

rosli said...

Salam Sdra Azli,

Zie ni mmg laju, saya ingat mlm ni kena tido depan pc baru dapat no 1. apapun syukur wpun pingat dah tak de warna......

Hanis said...

moga, satu hari nanti hanis sendiri akan merasai suasana berada di Arafah tu nanti

rosli said...

Salam Sdra Azli,

Saya tgk kemah ok, ventilation pun ok, tmpt wuduk pun ok....betulalah kata orang dulu, skrg ni Mina dan Arafah dan Muzdalifah dah cantik dan byk kemudahan. Mcm pergi camping klu kat Msia.... tandas pun besar, cuma kena sabar menunggu giliran....biasalah cam tu...

YB said...

Salam CL

moga sihat sentiasa

nailofar09 said...

salam...tu dia, Zie...tinggalkan akak lg...CL..., sebenaqnya pic lum kuar lg nih...tak nampak apa pun...jd tak leh komen ampun

rosli said...

Salam Srda Azli dan rakan2,

Mintak laluan, Zie dah kat KL or masih kat kg....laju bukan main ni....broadband apa you guna ni....

Zie said...

Salam CL,
Pokok2 kat Arafah suburlah... sejuk mata memandang. Ibadah haji mengajar kita mencintai alam.

Sori ye.. hanis & geng, baru lepas minum milo, tu kuat berlari.

nailofar09 said...

salam...tumpang lalu...Zie, ingat tak kita berbaris kat depan ***** tu...ttiba ada org potong Q...sabar jerr, tapi yg best...bila kaum adam bg 2 bilik ***** kat kami...siap pasang pelekat..."wanita"...mcm kngn manis...semasa saat muka berkerut.

rosli said...

Salam Sdra Azli ,

Hari ni camana di Makkah,kalau boleh selang seli dengan suasana di Makkah skrg. TK banyak2...

Zie said...

Salam CL,
Minta laluan... Cik Rosli, kebetulan je... celcom je pun, kat KL la ni..

Zie said...

Salam,
Kak Nailofar, dugaan jemaah muda makcik2 biasa mintak laluan... syukur ke tandas pun masih boleh berbakti... Tandas2 semua ok dan air laju sgt.

Ayah Zain said...

Salam Manzli,

Setengah orang berkata wukuf bermakna diam seketika memikirkan kekuasaan Allah, asal usul kejadian manusia dan sebagainya sambil berdoa kepada Allah pada 9 Zulhijjah bermula daripada gelincira matahari hingga sebelum Maghrib.


tak disangka-sangka, n3 bertali arus. Tahniah Zie.

Ayah Zain said...

Salam Lie,

Berdoa dengan sesungguh-sungguhnya sehingga bercucuran air mata. Kita hanya hamba Allah yang meminta belas kepada penciptaNya

Ayah Zain said...

Salam Lie,

agak-agak kalau tak sempat, nak buat macam mana yer. Kalau air kecil tak apa juga, kena ikut macam cerita abngsulong. hehhe, kalau yang besar ...ermmm x dapek den nak nolong.

مسافر_اسلام said...

semua ini dugaan..cube hayati bersama. kita boleh rasa jika kita ingin merasakanya.

manzlie said...

salam rosli..

alhamdulilah semua ok skg..cuma perlukan banyak kesabran..

waslam

YB said...

Salam,

AZ...Petua org dulu cakap kalau nak tahan "anu" drpd keluar, ikat ibu jari kaki dgn getah bulat disamping doa. Insyaallah..boleh tangguh sikit

manzlie said...

salam yb..

alhamdulilah sihat..mekasih

waslam

manzlie said...

salam zie..

memag sejuk mat amemandang nyer..

waslam

manzlie said...

salam nailofar

laa nape takleh komen..heheheh nak cepat kot..

waslam

manzlie said...

salam yb...

betul ker petua tuh...heheheheh


waslam

manzlie said...

salam musafirislam..

benr tuh cakap adik..

waslam

sdura said...

Salam...

teringin untuk menunaikan haji sementara ada umur dan berada di Arafah seperti dldm gambar2 tu...

Mokde said...

Salam CL, terima kasih kerana usahakan blog ini, kami tumpang gembira dapat lintas langsung dari Makkah

manzlie said...

salam Sdura..

alhamdulilah...mekasih ats sokongan tuh

waslam

manzlie said...

salam mokde..

alahmdulilah...mekasih ata ssokongan mokde ituh..

waslam

Rusyaini Food Industries said...

Salam CL,

Nilah dikatakan kuasa Allah, walaupun selaut manusia tetapi tempatnta begitu bersih tersususn jaga. Alhamdulillah.

manzlie said...

salam rus yaini...


alhamdulilah...ituh lah kebesarannya..

waslam

Hani said...

salam lie...
pastinya memerlukan kesabaran disini kan.... alhamdulillah.. semoga jemaah tabah dan diberi rahmah oleh Nya. amin

m.q said...

kesabaran la yg plg dituntut masa ni
hmmm

m.q said...

bila la giliran sy pulak nk dpt no 1 commentr ni!!??

um. masyitah said...

Salam
tak sempat singgah sini masa raya haji dek kesibukan melayan tetamu dan saudara mara.

Hj.Sabri said...

assalamualaikum!Moga saudara di rahmati Allah. Tak ada gambar jemaah Malaysia ke? Kalau ada tlg siarkan. Tereima kasih

norsidah said...

Salam CL,

Itu lah dia Arafah, tempat yang paling dinanti2kan kesana oleh setiap umat islam walaupun serba kekurangan zahirnya , tapi pasti jutaan umat islam tetap ingin kesana berdoa di Arafah pada tanggal 9 Dzulhijjah dimana amat mujarab, itulah janji Allah , janji Allah tetap benar.

Kena sabar dan ikut giliran, jangan potong que, berdosa ...tapi kalau tak tahan jugak, minta tolong mesti diorang beri kan CL...

norsidah said...

Salam CL;

Nak ucap terima kasih yang tak terhingga kerana tolong bacakan doa masa di Arafah.Hanya Allah saja membalasnya..

Abang Aji said...

salam cl.
sekarang dah nak masuk musim sejuk kan...so tak lah panas sangat di arafah....selesa sikit..hehehe

Abang Aji said...

salam cl,
abg aji dah tua, tak tekejor dema semua ni..huhuhu

mama ju, said...

Ya Allah permudahkanlah jemaah haji ni semua dlm segala urusan...