MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 25 November 2009

" Berita Terkini - Hujan di Makkah jam 10.30 pagi nihhh.."

Hujan rtenyai renyai sebentar tadi....
Kat Datran Haram dah basah tuh..alhamdulilah
Masih ada lagi jemaah tawaf dalam keadaan hujan renyai nih..
Bismillah..terkini..alhamdulilah jam 10.30 pagi tadi hujan renyai turun di kota makah..jemaah jemaah masih lagi berjalan kaki ke dari Masjdil Haram ke Mina dari pandangan sisi bilik saya ..amat terharu melihatnyer..doakan kami semua beroleh kesihatan dan kesejahteraan yang baik..insyalah..waslam



57 comments:

Noor said...

Salam CL

taraaaaaaaaa 123456789

Noor said...

Salam CL...

yes yes.. berjaya..

Noor said...

Salam CL..

lagi satu arr

cikgu mas said...

salamm

cm mggg sloww sikit bila jumpa panda

Noor said...

Salam CL..

aik??.. mana CM

cikgu mas said...

salamm

nanti ko pandaaa,cm sembelih wat korban,hehehe

Noor said...

Salam CL..

he he he.. tetiba cheq jadik tamak..

Selamat mengerjakan ibadah haji..

norsidah said...

Salam CL,

Alhamdulillah.......

Noor said...

Salam CL..

emm panda termasuk ke dalam binatang sembelihan utk korban??.. tak ada arrr.. la la la

cikgu mas said...

salam...

panda ooi,hujann tu bawak bertenanggg...

norsidah said...

Salam CL,

Wah Noor tahniah no 1...selepas beberapa N3, berlumba utk kebaikan tak pe......

Zie said...

Salam CL,
Hujan rahmat untuk semua jemaah haji... moga Allah permudahkan.

Zie said...

Salam CL,
Amboi.. Noor dan CM. Berlumba-lumba lagi, trek basah tu
Tahniah..

norsidah said...

Salam CL,

Hujan lagi..rahmat kurniaan Allah untuk mereka yang mengerjakan haji, selalu juga hujan tahun ni ye CL

Masa akak kat sana tak de hujan pun cuma cuaca agak sejuk je.

Selamat Ke Arafah untuk ibadah haji.

Selamat Hari raya AidilAdha untuk kawan2 diPDKM.

Zie said...

Salam CL,
Sayu sungguh bila hujan turun... apatah lagi di Masjidil Haram... Hujan2 pun ku rela bertawaf juga. Menitis air mata seperti hujan juga...

Noor said...

Salam CL..

cheq pun ada pengalaman berhujan kat mekah dan madinah.. suka sangat.. terasa sayu.. kat mekah masa tengah tawaf.. best giler.. tetap teruskan tawaf..

Ya Allah, aku rindu akan rumahmu itu...

kak sidah.. emm betul ke panggil akak nie.. kang muda lak dari noor.. apa2 pun mohon mahap dulu arr.. 'terdapat' no 1 tu kak.. tak sengaja.. he he.. rezeki sehh

Rokiah said...

Salam CL,

Hujan rahmat dari Allah.
Semoga CL dan semua jemaah yang akan berangkat ke Arafah sentiasa di dalam peliharaan Allah dan dapat melaksanakan ibadah dengan sempurna..

Sayu dan syahdunya hati menatap gambar terkini dari CL tu....

Allahu Akbar....

Kasmin said...

Salam CL

Itu hujan rahmat, bukan tiap tahun hujan waktu musim hj. mudahan2 semua jemaah dlm keadaan kesihatan yg terbaik.

norsidah said...

Salam CL,

Masjidil Haram dah nampak lengang sikit. Terharu.......selama beberapa hari ni riuh dengan jemaah tiba2 jadi sunyi

Zie said...

Salam CL,
Jap lagi CL gi Mina dulukan.. sebelum ke Arafah. Perjalanan haji macam Rasulullah SAW. Alhamdulillah, buatlah yang terbaik buat ayahanda tercinta, CL pun dapat pahala sama.

manzlie said...

salam kak norr..

wahh Ratu Trek basah nampaknyer...

sapur bersih..1 to 7..top 10 dia...

waslam

manzlie said...

salam besday girl..

wah tak terkejar dia ...kuat panda tuh..

waslam

manzlie said...

salam shidah..

alhamdulilah..

waslam

manzlie said...

salam zie...

emmag hujan rahmat tuh..hujan ayang ke 6..alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salm cikgu...

panda leh baut korban ker?
mana leh lah..

waslam

manzlie said...

salam norshidah..

alhamdulilah...hujan rahmat tuh..

waslam

manzlie said...

salam rokiah...

alahmdulilah..mekasih atas doa aka tuh..innsyalah semoga alalh meberkati kita semua..

waslam

manzlie said...

salam kak Noor..

satu pengalaman yang manis tuh kan..mesti rasa rinduu kan keadaan camtuh

waslam

manzlie said...

salam kasmin...

alhamdulilah...memang rahmat .hujan kalike 6 nih dlam tempoh sebulan..alhamdulilah

waslam

Engku said...

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam di atas limpah rahmat Nya.

Tinggal sehari sahaja lagi ya.. semoga CL dipermudahkan segala urusan di sana. :)

manzlie said...

salam norshidah...

dah lengang sekrang ..cum anampak mereka berjalan kaki ke Mina dari pandangan kamar ku..rasa terhaur dan sayu jer

waslam

manzlie said...

salam zie..

alhamdulilah..mekasih atas doa dan komen akak tuh..

waslam

manzlie said...

salam engku..

mekasih ats doa dari engku tuh..semoga allah swt memebrkati kita semua..

waslam

norsidah said...

Salam CL,

Tumpang jap CL ...dah tentu akak lagi tua pada Noor, panggil je akak, tak pe kalau sebaliknya pun..tapi takkan la..

Cubaan yang tepat pada waktunya

Imran Paris said...

En Li...RAHMAT tu...moga mambrur. Menitik airmata teringatkan jemaah2 dr bbrp negara berjalan kaki dr Makkah ke Mina. Moga semuanya mendapat haji yg mabrur....sedihlah En Li :((

umiazuddin said...

Salaam CL,

hujan rahmat...alhamdulillah.

CL pegi Arafah naik apa? Jalan kaki jugak ke?

fuh CN & CM berkejar-kejaran dalam hujan...ala2 hindustan gitu.. ;)

VpeaceV

ina said...

Dah pukui 12 t/hari nie, CL masih dok ada kat Mekah lagi ke? Pukui brpa pi ke Arafah?

Mesti skrg jemaah tengah dok sibuk mulakan perjlnan ke sana. Semoga Allah permudahkan Azlie.

YB said...

Salam CL,

Hujan rahmat. Di M'sia siap banjir.
Apa pun semua drpd Allah. Mesti ada baiknya utk makhlukNya.

Selamat berangkat ke Arafah

hajah zainab bt abdullah said...

salam CL,

selamat berangkat ke arafah...ke muzdalifah...dan seterusnya ke mina. insya Allah akan dipermudahkanNya.

Noor said...

Salam CL..

teringat kenangan lama.. sebelum masuk zohor.. 5/6 kali check barang2.. buku2 doa.. rasa tak serba kena.. teruja.. kalut.. kalang kelibut.. nak tunggu sampai lepas asar baru bas datang nak amik bawak p arafah..

alahai.. CL yang nak p arafah.. cheq plak yang berdebar-debar..

norsidah said...

Salam CL.

Betul la Noor, CL yang nak pergi ke Arafah kita kat sini yang terasa berdebar2...

Selamat ye CL.. Tu la dia kalau dah berkawan semuanya akan terasa, bagai cubit peha kanan peha kiri pun sibuk terasa jugak..

cikgu mas said...

Salam

Ciklie check list arr...kalau cm ni mmg pelupa ....selamat berangkat

ina said...

CM....Cik Lie dah pie Arafah ke belum? CM mesti tau sb CM kan janji nak jaga ghumah dia.

hasnahtt said...

salam cl
itu hari CL cakap boleh tolong doa di depan kaabah.
kak mohon bantu CL tolong doakan akak menjadi anak dan menantu yg solehah supaya sentiasa berbakti dgn ibu-ibu akak yg masih ada sekarang. begitu juga akak mohon doakan anak-anak akak dapat berbaik-baik dan sentiasa bantu membantu diantara satu sama lain. semoga anak-anak akak Amalina dan Adibah dpt menjadi anak-anak solehah bahagia hidup di dunia dan selamat di akhirat. amin.

abh said...

Salam sdra Azlie,

Alhamdulillah...hujan rahmat untuk menyambut hari wukuf Arafah...samalah kita doakan semoga semuanya dapat mengerjakan ibadah haji dengan sempurna...Insya Allah...

Zie said...

Salam CL,
Salam Kak Ngah,
Teringat pengalaman ke arafah dulu.. berdebar2, sayu, terharu... menyahut panggilan Illahi. Bawak bekalan seminima mungkin, lagi sikit lagi senang bergerak/berlari & boleh tolong jemaah lain... Tak mandi pun kat arafah/mina... musim sejuk kak ngah!..

cikgu mas said...

Salam..

ina!! yg cikgu tahu CL pi lepas asar ni waktu makkah,sekarang baru lepas zohor...sekejap lagi tuan rumah ni berangkatlah,moga segalanya selamat...insyallah

Ayah Zain said...

Salam CL,

Hujan Rahmat turun lagi yer. Selalu hujan musim haji tahun ini yer.

waduh ketinggalan az, Noor amik tempat pulak yer.

Yang az tahu, CL g Mina dulu dia berangkat malam ni. Besok baru berangkat ke Arafah.

m.q said...

semoga selamat semuanya
aminn

rosli said...

Salam Sdra Azli,

Saya harap belum terlambat lagi mengucapkan Selamat mengerjakan haji, semoga mendapat Haji yang Mabror.

Pada CM selamat hari lahir, semoga panjang umur dan murah rezeki.

Sdra Azli, jika ada kesempatan dan tidak menyusahkan tolong doa untuk kami di Msia ni, bagi yg belum pergi haji tolong doakan dapat mengerjakan haji mengikut pelan yang dirancang. Amin

abangsulung said...

Salam CL,
Selamat berangkat wahai sahabat.
Kami akan berdoa kesejahteraanmu.

Atikah said...

Alhamdulillah...

Hujan rahmat.... semoga Allah permudahkan perjalanan semua jemaah untuk ke Arafah...

abangsulung said...

Salam

Masa2 gini lah kita boleh tengok pak arab menari kerana gembira. Tempat mereka panas & kering,..sbb tu lah mereka seronok.

Lainlah kalau tempat kita, biasa tengok hujan.

S said...

salam,

selamat berangkat mengerjakan manasik haj.

doakan kami semua dapat berwuquf diArafah satu hari nanti.

CL, boleh amik gambaq Kiswah ditukar. teringin sangat nak tengok.

Zie said...

Salam Kak S,
Kain Kiswah dah tukar 2 minggu lalu kata CL... Tahun ni pak arab buat awal...
Insya Allah, kita semua akan dijemput menjadi tetamuNya suatu ketika nanti...

PINATBATE said...

salam ciklie..
Insyaallah hujan sejuta rahmat ..
semuga memperoleh haji yg mabrur ..

S said...

.salam Zie,

ya ka, awat depa tukaq awai plak.
apapa pun tk kerana sudi habaq kat kak S.