MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 4 November 2009

" Tadi jam 9.30 pagi.."

Bismillah..salam from Makkah , ini lah dia suasana Masjidil Haram pada jam 9.30 pagi tadi...agak ramai jugak jemaah yang melakukan Umrah dan Tawaf di Dataran Kaabah...tenang nyer hati bila melihat mereka semua beribadah di di dalamMH...alahamdulilah




34 comments:

cikgu mas said...

salam..ciklie


moga tenang segalanya,insyallah.

Imran Paris said...

En Li....waktu dhuha tu...bestnya

cikgu mas said...

salam cik im

paris sekarang pukul berapa,disini asar dah,mekah zohor tu..

rosli said...

Salam Sdra Azli dan rakan2,

Skrg ni nak dapat no 1 payah sgt.....CM dah dok mengadap pc je ni....mgkn anak2 murid dah selesai exam.... Tp masih syukur dpat top 5.

Indah dan aman pemandangan dari atas hotel.... spt biasa tak terucap dengan kata2.... mmg rindu pada suasana begini. Amin.

Noor said...

Salam CL..

dah mula meriah di dataran kaabah.. ramai yang bertawaf.. tetiba sayu cheq tengok gambaq nie.. sedey arrr..

psstt.. cm, nanti kita p arr.. tawaf sama2..

Zie said...

Salam CL,
Nanti ada masa ambil ye gambar kaabah dekat2..

kak noor, dik mas... jom p tawaf...

manzlie said...

salam cikgu mas..

alhamdulilah tenang..

wslam

manzlie said...

salam imran..

yup benar tuh...


waslam

manzlie said...

salam rosli..

alhamdulilah..syukur ...sau permandanan yang sangat indah kan..

waslam

manzlie said...

salam kak Noor.


sungguh meriah sekrang keadaan dataran kaabah.syukur

wslam

manzlie said...

salam zie..

insyalah nanti sya paparkan yer...

wslam

PINATBATE said...

Tenang jer nampak..

Ayah Zain said...

Salam,

Baru Balik kerja, buka PC tengok Kaabah. Tenag rasa di hati.

Ustazah Pinat, apa kabar, lama tak mai umah az, hang bz yer

manzlie said...

salam kak pinat..

alhamdulilah..

wslsam

manzlie said...

salam ayah zaain


..memang tenanggg....

waslam

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah..

9.30pagi waktu dhuha..

Tenang daku mengadap rumahMU ilahi
Indah berseri suasana pagi ini
Marilah kita panjatkan doa beribu2 kali..dalam sehari
Moga termakbul yg baik nanti ..
Yg paling baik akhiratLah mana lagi
Sesungguhnya Allah tidak memungkiri
janji...amin

manzlie said...

salam kak shami...

sungguh syahdu madah mu itu..
membuat daku merasa sayuu...
bahkan hati merasa pilu...
kerana berdoa pada yang satu...


waslam

AMZ said...

Salam....

Seronok nyer dpt solat dalam MH....
ntah biler dapat merase lagi ke saner....nati CL doakan semoga syer dimurahkan rezki utk ke saner lagi...doakan saye dimurahkan rezeki utk menunaikan haji pulak....

lihat kaabah jer hati jd tenang dan sayu....

Imran Paris said...

En Li, tumpang lalu.

CM...beza masa antara Msia dgn Paris adalah 7 jam (winter time). Kalau di Msia jam 7 mlm, Paris barujam 12 tengahari....napa CM...nak dtg sini dgn Abg Samad ke cuti sekolah hjg tahun nanti :-)

Thanks En Li

manzlie said...

salam AMZ..

alhamdulilah..insyalah nanti sya doakan yer..

waslam

manzlie said...

salam Imran..

takda maslaah tuh kan en imran..sya leh arrangekan cuti samad nih..hehehe

waslam

cikgu mas said...

salam cik im n ciklie

noti arr,kalau samad nk sponsor apa salah yer,cm tak mampu maa,bonus tak de tahun ni,ada sedikit saguhati jer buat belanja sekolah anak..


baik sunnguh hati boss abg samad ni...

manzlie said...

salam cikgu mas...

kalau nak approve kan cuti samad tuh boleh lah disember nih sebab sya pun cuti kan...heheheh

wasalm

Noor said...

Salam CL..

cheq tumpang lalu sat..

dear zie, boleh aih.. tak jadi masalah nak tawaf sama2.. nanti kita pakat2 p mekah sama2 arrr..

abang imran.. (heh heh.. prasan muda) cheq nak ikut CM p paris.. jadik muhrim CM.. bleh tak?? ngeh ngeh ngeh

S said...

salam,

seronoknya kalau tawaf sunat selepas solat subuh.

lepas tawaf selesai dapat solat sunat israk,dhuha,istikharah dan mutlaq.

kemudian sujud syukur tanda terima kasih pada Allah yang memberi kesempatan pada kita melakukan ibadat.

tersa kemanisan dan kepuasan yg tak terucap.

balik hotel , makan dan berehat sekejap. jam 11 mula lagi melangkah ke MH untuk solat zohor.

alangkah bahagianya...

manzlie said...

salam kak S..

alhamdulilah...itulah kebesarannyer...insyalah

waslam

manzlie said...

salam kak NOor ..

akak pun nak p Paris ker tuh...leh lah singgah sini jugak nohh nanti..

waslam

KAMATO said...

seronok kan tawaf pagi begitu, tak la panas sangat

ina said...

Salam,

Saya pun nak ikut gak kalau Zie & Cik Noor nak gi tawaf. Apa kata lepas org habih haji nie pembaca2 blog PDKM pakat buat rombongan gi Umrah. Hari2 dok tengok gambaq Kaabah je mana boleh tahan. Cik Lie jadi mutawwif boleh?

Zakiah said...

Salam dari Sabah
The best Hajj Blog everr..Allah guided me and I stumbled upon the very blog I have been looking for. Akak pertama kali akan menunaikan haji bersuami suami..belum kenal pun jemaah lain dalam rombongan dari KL...harap dpt new update dr Mekah. Wasallam

manzlie said...

salam kamato..

memmang best tawaf tuh...alhamdulilah..

waslam

manzlie said...

salam ina...

nanti sya akan cuba buat rombonga ke maakh dgn pembca blog sya..insyalah

waslam

manzlie said...

salam zakiah..

alahamdulilah..mekasih...jgnlupa singah lah menjenguk syan nanti yer disini jika sudi..

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

Semoga CL dapat terus memberikan view dan info yang berterusan.