MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 15 November 2009

" Sejam sebelum Solat Mahgrib..."

Suasana semasa Jemaah duk sibuk nak masuk tuh..
Dah ramai yang duduk di atas Bumbung..bercampur tuh skg..
Depan Haram tuh dah sesak dah...
Atas Bumbung dah nak hampir penuh kan...alhamdulilah



44 comments:

umiazuddin said...

Salaam CL,

Subhanallah semakin meriah! Seronoknya...semoga para jemaah mendapat haji yang mabrur.
part bercampur tu yang rasa kurang selesa sket kot...

CL, nanti 1 Zulhijjah bolehla start Countdown to Wukuf Day, kan? :)

VpeaceV

Zie said...

Salam CL,
Subhanallah.... allahuakbar, rindu pada Baitullah. panggil2 kami agar menjadi tetamunya.

Tahniah Umiazuddin, Ratu trek..

SUHAIMI said...

Salam
Meriahnya beribadat kat Masjidil Haram...lautan manusia tu.....

manzlie said...

salam kak Ummi...


ratu trekkkk..taniah...

boleh nani kita buat countdown nyer..

waslam

manzlie said...

salam zie...

insyallah..semoga akak akan sampai lagi disni..

waslam

manzlie said...

salam suhaimi..



meriah sungguh dgn lautan manusia..alahmdulilah

waslam

cikgu mas said...

salam ciklie

lautan manusia yang tak mungkin ada di tempat lain...

moga haji mabrur ganjaran untuk mereka,insyaallah

Ayah Zain said...

Salam Manzlie,

Semoga mereka tetamu Allah itu mendapat haji mabrur. AZ merasakan az berada antara mereka di dalam MH itu

ummi humaira said...

salam CL...
walau sehebat manapun negara2 yg terasa negara mereka maju ,tp tak dpt mrnandingi kehebatan dan kesyahduan diTanah Suci untuk umat islam.

rezeki said...

salam cl,

alhamdulillah, kalau dh dkt waktu wukuf bila semua jemaah dh berada kat makkah, lagilah padat , tu yang asar terus iktikaf kat masjid ke magrib dan isyak

Rusyaini Food Industries said...

Tq bro. Manzlie, kebykan pic yg bro. capture tidak terdapat di mana-mana. U make me feel that i'm already there! Thanks a lot bro.! Saya mahu ke sana tahun depan tp sesen pun tak de lg utk ke sana.Doakan biz saya dikurniakan rezeki yang melimpah ruah dengan penuh keberkatan.Saya buat frozen kuih. Harap impian ke sana dimakbulkan Allah. Doakan saya bro!

YB said...

Salaam CL

Panggilan suci. Begitulah gambaran kekuasaan Allah memanggil akan patuh kpdNya, dan yg beriman pula akan datang dan berazam utk menghampirkan diri demi ketaatan.

Wassalam

SiNoMoSa said...

salam CL..

seronoknya!
doakan rezeki sy dimurahkan untuk ke sana ye Cik Lie :-)
terima kasih

hajah zainab bt abdullah said...

salam azli,

meriahnya suasana...rindu saat2 itu!

hilmyiskandar said...

Salam.

Meriah sungguh. Berlumba2 utk kumpul pahala, terasa puas bila mana Kaabah di depan mata, itulah tujuannya ke sana.

Amin.

tq.

Yem0805 said...

Salam CL,

memang dah tambah ramai orang dah sesak didalam masjidil haram klau lewat memang tak ada tempat didalam..diatas bumbung top sekali memang bercampur itu pun kena dtg awal..

KUNTONG said...

Bila ler saya nak ke Mekah lgi. Ya Allah, sampaikanlah hajat ku untuk dapat ke Mekkah / Madinah untuk umtah atau haji....Amin.....

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah

Malam2 tgok astro oasis berita terkini ttg jemmah haji kita kt sana...
Sayu dengar komen mereka2 mengajak
kita semua berusaha berazam menunaikan ibadah haji...alami dan nikmati sendiri...

p/s : Tertinggai byk N3..N3 pasar itu memang memenuhi impian sya nak tgok pasar mereka...dan lagi dah ulang tahun ye...PDKM...alhamdulillah..
psssst kak noor..awat nama cik tertinggai ...nohhh sedey...sib baik program kurma dlm ingatan...huhhu

ijoismart said...

Sambil2 CL nak berdoa tu, mohon doakan jua ya utk anak saya dan anak2 follower blog CL ni yg akan menduduki exam SPM mulai 18/11/09 (Rabu) - 16/12/09 (Kalau tak silap). Semoga Allah memberikan segala kemudahan kepada mereka. tk CL

Andak Ros said...

Salam utk semua..

Walau terlalulalulalu ramai....jutaan lah katakan, insyaAllah sebagai tetamu NYA.. akan ada tempat kita utk memijak kaki kat sana tu... betul tak CL?...

CASA QASEH said...

Subhanallah, mungkinkah ini yg dikatakan perhimpunan manusia yg terbesar di muka bumi ini. semuga tiada kejadian yg x diingini berlaku di sana. dan perjalan haji berjalan dgn lancar.

Wan A. Rafar said...

Menatap gambar-gambar yang dipaparkan ini, menyebabkan kita (saya) tidak jemu untuk selalu mengunjungi blog ini. Syukran

hasnahtt said...

Salam CL
terharu sungguh di suasana itu. didoakan semua jemaah mendpt haji mabrur.
tak sabar menunggu giliran kami pula ke sana sebg tetamu Nya.

S said...

salam,

mabrur
mabrur
mabrur..... amin.

mama ju, said...

Salam Cik LI.wah tersangatlah penuh!mama tgk dalam majalah Melinia terbaru gambar2 masjidilhaaram dlm perancangan di masa depan.Siap akan ada monorel utk jarak jauh.mudah2an akan jadi utk kemudahan jemaah2 di masa akan dtg.

Noor said...

Salam CL,

Sejuk mata memandang.. terasa-rasa berada disana.. sejam sebelum maghrib masih ada ruangan kosong.. seminit dua minit sebelum maghrib.. misti padat..

psstt.. dinda shami, CL lupa tulis je dik.. tapi kat dalam hati dia ingat kat semua..

ranting said...

salam che li,
Tahniah sebab follower dah hampir 600 orang..moga jasa che li diberkati Allah s.w.t...Amin

cikgu_math said...

rindunya untuk menjadi sebahagian daripada......
moga-moga ada rezeki lagi!

abangsulung said...

Salam CL,
Ni lah buat airmata mengalir..ni..!

norsidah said...

Salam CL.

Dah bertambah ramai jemaah kat Mekah kan CL, begitulah juga dgn blok CL ni bertambah2 ramai ahlinya, syukur alhamdulillah semoga CL diberkati Allah, teruskan dengan pamirkan lebih banyak gambar masa haji nanti , kalau CL berkesempatan..

norsidah said...

Salam CL,


Countdown Wukuf diArafah CL - 10 hari.

manzlie said...

salam abg sulung..

alahmdulilah ..terasa snagta kan abg kesidhan bila manatap gamabr2 ituh..

waslam

manzlie said...

salam kak Norshidah..

alhamdulilah ..meaksih atas doa akak tuh..

waslam

manzlie said...

salam rezeki...

benar tuh kaalu dah padat..ada jemaah yang tak kuar tau..

waslam

manzlie said...

salam sinomosa

memamng seronok ..

waslam

manzlie said...

salam Hilmmy...

meriah sungguh keadaannyer..

waslam

Mama Miraki said...

Assalamualaikum...

Terasa rindu nak datang semula ke sana. Damainya hati...teringat kenangan semasa mengerjakan haji 4 tahun lalu....Harap2 dapat datang lagi ke sini...

Sejak terjumpa blog ni, saya x pernah terlepas membacanya...

manzlie said...

salam mamamiraki..

alhamdulil;ah...terima kaish yer..

waslam

manzlie said...

salam ranting...

alhamdulilah dah ramai kan follwer pdkm..

waslam

manzlie said...

salam kak Noor...

benr tuh kata kata kak noor..

waslam

manzlie said...

salam Kuntong..

insyalah satu ahri anti akan sampai lah nannti..

waslam

manzlie said...

salam Ijoisamrt..

insyalah jgn lah risau..
waslam

manzlie said...

salam andak rose...

benar tuh...pasti ada ruang dan tempat untuk kita..insyalah

waslam

manzlie said...

salam wan rafar..

alhamdulilah..pati tidak jemu memandang nyer..
wslam