MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 24 November 2009

" Kena Injection"

Semua pekerja alsafwah Hotel di beri ubat ( ijenction ) bagi mengelakkan terkena jangkitan kuman or penyakit..alhamdulilah...
Control 'macho' tuh sebenarnyer takut amat cam saya gak..hehehe

77 comments:

Ayah Zain said...

salam cl,

alhamdulillah

tara noor

cikgu mas said...

salam

napa cucuk2 tu

Ayah Zain said...

Salam CL

Rezki jangan di tolak yer

cikgu mas said...

salam ...

adoiii AZ,jomm kita lumba..

Ayah Zain said...

Salam CL,

alah CM ni, kacau ler. (tiru cakap noor semalam. hahhah

cikgu mas said...

salam


adoii cm kalah lagi...

Ayah Zain said...

Salam CL,

cucuk H1N1 ke

cikgu mas said...

salam

noor penat,dating dgn cm tadi...

cikgu mas said...

salam

kita cukupkan sepuluh az yerr

Ayah Zain said...

Salam CL,

az pun fobia ngan injection ni. Masa kecik dulu masa buat pelalian, az pernah tendang misi kat klinik. hheheh. bak kata CP sonang jadik budak kocik, buat apa orang senyum jer

Ayah Zain said...

Salam CL,

ok CM, kita berhenti la. az nak sambung baca buku lagi nih.

selamat hari raya idul adha.

manzlie said...

slam ayah zain...

taniah no wahid..1

Raja Pecut kembali lagi

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

untuk h1n1..betui ckap az

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

benar tuh..rezeki jgn ditolak..

wasalam

manzlie said...

salam ayah zain..

kak noor duk motong ghotah..

waslam

rosli said...

Salam Sdra Azli,

Aritu kalau tak silap sdra maklum bahawa hotel benarkan 16 orang buat haji tahun ini, berpa orang dari HK dan adakah sdra dan mereka semua akan bertolak serentak ke Arafah esok ?

manzlie said...

salam ayah zain..

sya yang tak amik injection tuh tadi..takut..heheh

waslam

Zie said...

Salam CL,
Mak aii.. ayah zain bedua je dgn CM, mana kak ngah dan abg sulung

Zie said...

Salam Cl,
apasal CL takut kena injection..

rosli said...

Salam Sdra Azli dan rakan2,

Wah AZ dan CM sapu habis.....

Sdra Azli elok jugak semua pekerja hotel ambil injection.....sbb tetamu hotel ini dari serata dunia, semua staff sgt terdedah kepada mcm2 orang dan mcm2 jenis penyakit....semua semua staff hotel sihat sejahtera sbb kerja masih byk lagi dan musim haji di kemuncak skrg ni...

norsidah said...

Salam CL,

Pekerja2 tu baru diberi suntikan ke,CL,semoga tiada yang burok belaku dan semoga mereka sehat, CL suntik tak

Wah CM dan AZ belumba2,laju betol, tak dapat akak nak koja nampaknya,ni je la yang akak mampu

cikgu mas said...

salam ciklie

injection tak sakitlah rasa mcm kena cubit jerr,CM selalu bg injection kt pelajar di sekolah tu...

Ayah Zain said...

Salam CL,

lor, awat CL tak amik injection tuh, kita kena usaha - mencegah lebih baik, ok la kalau gitu CL kena pakai penutup mulut n hidung sentiasa.

Apa-apa pun yakin kepada Allah.

p/s: Rosli, zie, norsidah - sekali-sekali je az dapat. Jemputlah datng umah az. Jangan malu2 buat macam umah sendiri

rezeki said...

salam cl,
az , tata noor ngeh,ngeh,ngeh

saya ni dh tua2 pun mmg takut kena cucuk

norsidah said...

Salam CL,

Tumpang lalu jap, AZ jgn laju sangat, ingat2 sikit takut jatuh, CM tu jgn lumba, dia orang muda, maaf kalau tersentuh, bukan apa nanti sakit org rumah juga yang susah, ok AZ gurau je......

rezeki said...

salam,

az , tahniah, mlm ni saya takl larat nk lumba lari keh,keh,keh

norsidah said...

Salam CL,

Maaf CL nak beritau kat AZ, skrg ni Khabar Haji tgh bersiaran meh lah tgk...

manzlie said...

salam rosli..

sya beri kelongaran tambah lagi kouta..26 orang akan menunaikan ibada haji..termasuk sya..insyalah

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

Tumpang lalu pak ngah yer:

Rezeki takut gak kena cucuk? hehhe. Paham tak apa.

Norsidah ni macam tau jer az ni jatuh. memnag pagi az terjatuh dalam parit nak amik pucuk ubi nak buat 3j. orang umah tegolak bosar.

jap: tua2 jangan sebut norsidah.

manzlie said...

salam zie...

depa duk sapu bersih tuh..heheh

waslam

manzlie said...

salam rosli..

yup seharusnyer begitu lah...alhamdulilah..cuma sya jer tak amik...takut and fobia lah

waslam

manzlie said...

salam zie...

saya nih fobia lah kena inject..penakut bangat..

waslam

manzlie said...

salam norshidah...

insyalah..semoga semuas elamat..

sya tak kot..takutt..

waslam

manzlie said...

salam cikgu..

ye ker..cikgu duk inject pa lak tuh?
cubit ker..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

takpa aar janji cheq ada geng gak..sma dgn rezeki takut jaraum...heheheh

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

oklah tuh bro..smalah kita yer..

waslam

Abang Aji said...

salam cl,
adus..
saya fobia dengan cucuk-cucuk ni..
moga dalam peliharaan allah selalu.

norsidah said...

Salam CL,

La..rupa2nya CL kita ni takut kena injection, tak pe kita doa ramai2 semoga CL di jauhkan dari segala penyakit.

Jap ye CL, CR rehat la ,jgn rayau2 lagi. AZ akak tak cakap pun, cuba tgk balik, tak de kan, cuma....he..he.

Noor said...

Salam CL..

bila tgk injection tu.. teringat injection masa skolah2 dulu.. jab kesihatan dok hantar misi mai cucuk BCG.. baru nak menjerit, ternampak DR encem.. terus control ayu.. heh heh.. la nie DR tu misti dah tua kan kan..

psstt.. apalah hero takut kena inject!!..

Abang Aji said...

salam cl.
semoga selamat berangkat ke arafah untuk berwukuf...

Noor said...

Salam CL..

dah ready ke semua keperluan utk ke arafah.. perghh! cheq lak yang teruja..

taniah AZ.. malam nie, cheq bagi chance AZ berduet ngan CM arr.. baru adil dan saksama.. berselang seli lak.. cantik sehh

S said...

salam,

smoga selamat.

Zie said...

Salam CL,
Tu dia CL tak keseorangan takut injection.. ada kawan.. rezeki dan abang aji. Jangan pula makan ubat pun takut, jenuh nak tangkap... hehehe. Apapun jaga kesihatan, makan & minum.. pergi berjihad ni.

Salam aidiladha & maaf zahir batin..

rosli said...

Salam Sdra Azli,

Mintak laluan, terima kasih kepada AZ atas pelawaan tu,memang bila ada masa saya akan masuk blog mana2 rakan dlm PDKM ini, semuanya menarik dan ada byk kelebihan tersendiri, pantun ada, menu makanan ada, bermadah dan kisah2 menarik. Terima kasih semua.

Saya percaya sdra Azli sedang sibuk berkemas untuk ke Arafah di samping melayan tetamu hotel dan tetamu Allah. Saya pun turut excited dan teruja ni..

sdura said...

Assalamualaikum sdr manzlie

teringat masa sekolah dulu nak kena cucuk...takut dan sembunyi dlm kelas....

Oh ya saya ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha untuk saudara....semoga sentiasa dirahmati Allah s.w.t...amin...

PINATBATE said...

Muka abang macho tu mcm takut-takut jer..kalau injection kat sekolah kakpinat..ramai jer budak nanges-nanges..

nailofar09 said...

salam CL...muga semunya berjalan lancar...err CR knapa tak pecut! larrr takkan nmpak org cucuk..trus2 datang dedar!..hehhehhe AZ Cm tahniah yer...dapat award mlm nih.

manzlie said...

salam sdura..

terimakasih ..alhamdulilah ats doa mu ituhhh

waslam

mama ju, said...

demi kebaikan CL...Hang berdua berlawan no...kira sama2 ferror dahlah...

manzlie said...

salam kaknoor..

.takutlah dgn jarummmheheheh

waslasm

manzlie said...

salam abang aji...

memg takut gak kat jarum..

mekasih ats doa mu ituh..

waslam

manzlie said...

salam kak s..

meaksih ats doa akak tuh

waslam

manzlie said...

salam kak noor...

dah ready dah dari segi mental and fizikal..inyslah

waslam

manzlie said...

salam rosli...

lum lagi berkemas untuk diri sendir..tetamu didahulukan..insyalah nanti kems lah
heheheh

waslam

manzlie said...

slam nailofar..

cr tuhd eman skg lah dah tk alrat nak pecut..
mari kita doakan semoga beliau lekas sembuh tuh insyalh


waslam

manzlie said...

salam zie..

alhamdulilah sya tak kesaorang ...ada gak geng kan..heheh

mekasih ats doa mu ituhh

waslam

manzlie said...

salam norshidah...

alahmdulilah..mekasih ats doa mu ituhh

waslam

rezeki said...

salam cl dan kekawan,

teringat dulu masa 1 hari lagi nk bertolak pi wukuf, berdebar2 hati, takut Allah tak terima hambanya yg kerdil ini yg byk silap dan salah serta dosa. Alhamdulillah, terasa diri ni dekat sgt dgn Allah SWT , berhimpun di arafah seumpama masyar, semua je sama tanpa darjat, pangkat dan keturunan

Zie said...

Salam CL & Tn Rezeki,
Betullah CR... saya bukan takat satu hari, 4 hari dah takut bangat ke Arafah... rasa macam nak demam memikirkan. Takut sangat Allah tak terima hamba yg banyak dosa ni... gambaran padang masyar, alam kubur... maklum tempat kita cuma 3 x 7 kaki je.. Di tepi khemah ada ambulans jemaah Malaysia yg sakit.. utk seketika di Arafah. Sayu tengok jemaah ni... saya yg menangis.

Kasmin said...

Salam CL,

Saya doakan semoga CL mendapat hj mabrur dan lebih berkesan dari
tahun yg lalu.

CL, lepas injection tu, tetap juga nak juga jaga kesehatan diri,maklumlah perjalan masih jauh lagi tu.

manzlie said...

salam rezeki dan zie...

sya pun sma gak..amat takut sangat...dengan hrapan allah swt akan terima apa yang kita pohon..insylah..terasa kerdil jer disana..

wasalam

manzlie said...

salam kasmin...

mekasih ats doa suadra tuh,

moga allah swt memebrkati kita semua..insyalah

waslam

Kasmin said...

Salam sdra rezeki,

Saya juga rasa gitu juga perti sdra waktu sehari nak pi wukuf di Arafah, takut tidak sampai dan takut juga tidak diterima segala amalan selama ni, memang kerdil rasa diri ni waktu tu.

Noor said...

Salam CL..

CR & Zie.. kak ngah nie kan kalu lah berkemampuan.. ingin sekali mengerjakan haji tiap2 tahun.. bukan gelaran yang di impikan.. tapi menginsafi diri yang sering tersasar dengan dosa.. mengimpikan berada di arafah setiap tahun memohon ampun diatas segala dosa2 yang dilakukan.. Allahuakbar

Ayah Zain said...

Salam CL,

Semoga urusan Lie di Arafah, Muzdalifa dan mina di permudahkan Allah. Amin

rezeki said...

salam cl,

zie,noor,kasmin dan rakan2

semoga setiap detik denyutan jantung kita merasa takut akan azab Allah SWT atas segala dosa samada disedari atau tidak

ni, dh dkt kul 12 mlm,merayau kat umah org tak balik lagi mau kena babab

rezeki said...

salam

az, sambil merayau sambil tgk astro oasis cite palastine

abangsulung said...

Salam CL,

Ada N3 baru rupanyer..
Saya tertinggal kat N3 sebelah tu tadi. CM, org kat mekah buat haji, kita kat m'sia ni pakai kopiah haji pun jadilah..

ps.. Saya yg cerita pak itam dgn akar kayu tu, buat saya ter..kekeh..kekeh.. sorang diri kat depan komputer ni. Pandai betul buat org gelak.

abangsulung said...

Salam CL,
CL pun takut jarum juga.. samalah kita.

Asal jgn jadi mcm sorang kawan yg sama2 nak ke mekah dulu. Badan besar bukan main, bila kena cucuk pengsan dia..

manzlie said...

salam aabang sulung


alhamdulilah...sya pun ada gak akwan yang takut jarum heheheh
sekampoung lah kita noohh...tak malu lah cheq..

wasalm

manzlie said...

salam kak noor..

alhamdulilah..syukur pada allah swt..

wsalam..

mokhtar said...

salam cl,
selamat berangkat ke arafah, mudzalifah & mina. moga dipermudahkan olehNYA segala urusan dan ibadah serta memperoleh mabrur. doakan kami agar dapat kembali.....

manzlie said...

salam mokhtar...

alhamdulilah...mekasih atas doa mu ituhh..

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL<

Dipagi syahdu yang hening ini, semoga Allah merahmati semua muslimin dan muslimat, segeralah bersujud kepadaNya.


2.7K hits PDKM

manzlie said...

salam ayah zain..

alhamdulilah...semoga allah swt meahmati mereka semua dan terima kasih ats audit yang di terima tuh..

waslam

YB said...

Salam,

Kita merancang Allah menentukan. Lepas cucuk tu insyaallah sihat.

m.q said...

takutnyaaaa...
kena inject (T_T)