MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 19 November 2009

" Kadang kala ku rasa TERINGIN..."

Cekodok Pisanggg......Best....alhamdulilah..
Hati UNTA.........masak kicap.......

44 comments:

nailofar09 said...

salam...ehhh sunyi lg...muga suma di Rahmati

nailofar09 said...

salam CL...kita bfast ngn cucuq ikan bilis...kuah kuah asam pedas...teringain tak?....smpat buat ckudok pisang...xtra rajin naaaaaaaaa...muga sehat dan sabar selalu...

Mama Miraki said...

emmmm sedapnya .....rajinnya...masak

shaisham said...

salam...teringat semasa pergi haji dulu, ada sekumpulan jemaah dari kelantan membeli hati unta mentah dan menjemurnya di atas bumbung sevilla barakat... itu original punya hati unta kering... katanya utk buat ubat..

Zie said...

Salam CL,
Sedapnya...
Tahniah Kak Nailofar, tertunai pun hajat dia

hilmyiskandar said...

Salam.

Kalau gitu bila gi Mekah nanti bawa aja adabi punya resepi & terus goreng utk menikmatinya. Kekadang rindu jua juadah seperti tu, terutama sambal belacan + petai. saya akan bawa nanti.

amin.

tq.

norsidah said...

Salam CL,

Sunyi lagi CL, mana kawan2 ni, akak dapat no.3,

Zie said...

Salam CL,
Hati untuk boleh masak kicap lagi... kat sini sorang sikit2 je... kalau makan kena kunyah lama2untuk menikmatinya hati unta sebenar. hehehe.
Mana kak noor, hujan2 motong gotah ke

norsidah said...

Salam CL

Tak jadi no 3 lah CL salah pulak, lambat lagi, sambil nak tulis dah ada yang lumba , cekap betui depa ni kan........tak pe at least depan sikit pada hari2 lain, zie cepat lagi, tahniah memang awak laju laa.

norsidah said...

Salam CL,

Sedap tu CL cekodok pisang, makan waktu petang, kalau ubi rebus dgn sambal ikan bilis lagi sodap CL, masa ni petang2 kat KL hujan lagi best CL.......

Nanti balik KL akak buat kan ye, kita makan ramai2 kat mah akak ye...

IBAN MUSLIM said...

Salam...

Macam mana le rasa hati unta tuh...

babykhalifah said...

hehe...lidah owg melayu kan tk sama ngan tekak owg arab

Atikah said...

Salam...


Hati unta masak kicap tu nampak kuning lak... ingtkan masak kunyit...

nanti ada yangteringin makan cekodok pisang lak bila tgk entry nie... :)

manzlie said...

salam nailofar..

taniah..akhirnyer jadi gak aka..
RAtu Trekkk...

amboi akak meracuni pkran sya dgn asam pedas..jgn lahh ada orang dah janji nak abgi tapi tak mai mai lagi noohh..

waslam

manzlie said...

salam mama Miraki..

alhamdulilah...eshan dari Pn zana kita nih..

waslam

manzlie said...

salam hsaisahma..

ubat untuk penyakit ashma..

waslam

manzlie said...

salam zie..

meamg sedap..

tertunai hajatnyer kan..

waslam

manzlie said...

salam hilmy..

oh ye ker..mekasih saudara..

waslam

manzlie said...

salam norshidah..

akak dapat no 6 lah..heheheheh


waslam

manzlie said...

salam zie..

hujan ker skg di kl...alhamdulilah..

waslam

manzlie said...

salam norshidah..

alhamdulilah..aduhh syau dan hiba bila menerima jemputan dari akak nih...terimaksih kak..

waslam

manzlie said...

salam iban...

sedap..lebih sedap dari ahti lembu..

wasalam

manzlie said...

salam babykhalifah..

sma jer rasanyer kot..heheh

waslam

manzlie said...

salam adik tikah..

oh ye ker...bairkan...ada orang tuh siap tunjuk lagi macam amcam kat sya tau..sampai hati dia..kojammmm...heheheh

waslam

ijoismart said...

Bravo! on yr hard work, keep up the momentum, u’r capable & talented. May Allah bless us all, amin.

manzlie said...

salam ijoismart..

alhamdulilah..

waslam

Zie said...

Salam CL,
Pisang apa tu... bukan pisang berangan, bukan pisang montel. Dari negara mana...

haticantik said...

salam..
wahh Cik Lie rajinnya masak..habis ke buat cucuq bebanyak tuh..apa erh rasa daging unta tuh..cam daging lembu ker??

manzlie said...

salam hati cantik..

lebih sedap dari hati lembu ..best..nanti mai sya masakakan yer..

waslam

manzlie said...

salam zie..

macam pisang berangan jer tengok..

waslam

Andak Ros said...

Salam CL..
rajin betul .. untung siapa yg jadi "azwaj/pasangan" (betulkan kalau salah)nya nanti.. di sana banyak punya rajin agak2 klu kat M'sia lagi rajin la kot?...

Leenoh said...

Salam Manzlie.

Kebetulan sedang ana buat komen ni, dok tengah makan cucuk kodok pisang nipah dengan teh o. jam di dinding 4.15 ptg, baru bangun tidur...bayangkan tentu sedapkan.

Duduk di sana pun makan macam di sini gak. tentu rasa macam kampung sendiri. he3

manzlie said...

salam leenoh..

.ohh ye ekr...
cuba bayangkan ana makan cuck kodok pisang di jendela sambil memandang kaabah..best tak?...

waslam

manzlie said...

salam andak ros..

dah duk sini kesaorangan kena lah rajin melayan kehendak hati..heheheh tul tak ?

wslam

zie said...

salam CL

saya berkenan lah pinggan yg isi hati unta tu..

YB said...

Salam CL

Menu tu kalau bagi tok arab pun deme suka kot. Tambahan kalau taruk durian.

CiK By said...

sedap nya cekodok pisang tu..sini hujan so sedapnye! *telan air liur

abangsulung said...

Zie,
Itu pisang embun..

Zie said...

Salam Abg Long,
Oh ye ke pisang embun. Saya selalu juga makan masa kat Mekah, tapi tak tau pisang apa.. bukan dari Malaysia.

hajah zainab bt abdullah said...

salam Chef Lie,

masak lagi norr...

SUHAIMI said...

Salam
memang boleh jadi chef le CL ni.....macam2 menu boleh buat......Campak ke mana pun boleh survive punya.......

Abang Aji said...

salam cl,
abang aji ada sahabat kat kota mekah tu, isterinya pandai masak. waktu abang aji kat sana dia masak hati unta dan daging unta...pergh.. sodap.hingga menjilat jari..kalau cl nak berkenalan dgn sahabat abang aji, cl boleh contact dgn abg aji...baik orangnya,rajin membantu...

rezeki said...

salam cl,

alhamdulillah, dapat makan hati unta, untung cl
org sebelah tu, tiap2 hari makan tulang ngeh,ngeh,ngeh

manalah cl dpt pisang tu

Azemi Ali said...

Salam

Sibuk CL memasak untuk para tetamu